Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Confectionare stop LED


Vizitator advanced

Postări Recomandate

  • Răspunsuri 75
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

  • criss

    11

  • Dr.L

    9

  • florinellll

    5

  • Ticu

    3

Top autori în acest subiect

Imagini postate

Vizitator tyc

Foloseste leduri superflux(alias pirania) cu unghi mare de dispersie ,intre 80 si 120 grade.Folosin rezistente aditionale ,poti regla luminozitatea luin ca etalon becul original ,adica o lampa stop cu bec si alaturat lampa echipata cu leduri (8 buc rosii grupate cate 4serie +rezistenta) pe care o alimentezi prin diferite rezistente pana lumineaza ca si lampa cu bec.[attachment=0]stop-frana.pdf[/attachment]

Link spre comentariu
Vizitator pisica matache

Initial n-am vazut ca stopul se poate aprinde atat pe frana,cat si pe pozitie;am crezut ca R3 alimenteaza un sir,iar R4,celalalt sir.Greseala la care faceam referire,era legarea celor doua siruri de leduri inseriate,in paralel,fara rezistenta de limitare pe fiecare sir.Daca ledurile sunt totusi identice ca si cadere de tensiune,sau sunt folosite la un curent mai mic decat cel maxim recomandat,cred ca nu e o problema.In concluzie,e vina mea,n-am fost atent...

Link spre comentariu

pun si eu o intrebare de incepator .... ce rol are puntea aia intre rezistente? adica daca dau + in aia din stanga am o rezistenta si 2 grupuri de leduri in paralel? nu trebuia la plus pe aia din stanga sa se aprinda doar ledurile din stanga si viceversa? ( intreb ca nu stiu cum arata lampa, dar banuiesc ca e ca becul de la troscaleta mea cu 2 filamente)

Link spre comentariu

Semnalizare si mers inapoi pentru Renault Laguna. Am folosit grupuri de trei leduri inseriate si rezistor de limitare pe fiecare grup in parte. Am cam exagerat cu ledurile, cand dau inapoi zici ca se aprinde nocturna pe stadion.

 

 

 

Posted Image

 

 

Posted Image

Link spre comentariu

pun si eu o intrebare de incepator .... ce rol are puntea aia intre rezistente?

la pozitii ai plus pe o rezistenta (dimensionata corespunzator) si pe cealalta nu ai nimic.la frana ai plus si pe cealalta rezistenta si ele vor lucra in paralel rezultand cresterea curentului prin leduri si luminozitate mai mare atunci cand franezi.oricum, in postul initial era prezentata poza unei lampi de stop din cele care se instaleaza sub luneta si care se aprinde numai la stop. problema la asa ceva e sa faci o carcasa care sa respecte curbura geamului, altfel ai reflectii aiurea care te deranjeaza in oglinda retrovizoare si problema materialelor alese, pentru ca vara se face putin prea cald in zona aia (pe vremuri cand nu erau difuzoare incastrate vedeai boxe deformate de caldura)
Link spre comentariu
Vizitator tyc

Functionarea e urmatoarea:-initial,lampa nu lumineaza ;-cand se pornesc pozitile apare +12V pe R4 ;-cand se apasa frana apare apare +12V pe R3 care R3=4,2((R3+R4)/(R3*R4)) ohmi-cand e stinsa pozitia (ziua) rezistenta echivalenta prin care sant alimentate ledurile creste ,valoarea ei nefiind alterata de R4 . Sch echivalenta e : [attachment=0]stop-frana echivalenta.pdf[/attachment]R3 si R4 se pot aseza si in serie dar atunci se pierde avntajul diferentierii zi/noapte.Din fabrica nu se confectioneaza lampi stop aditionale drepte ci cu o usoara raza/tesite desi exista posibilitatea existentei unui adaptor ; oricum ,nu se fac cu pozitie ... . Cel mai in masura sa precizeze cum e de fapt lampa prezentata e initiatorul topicului.

Link spre comentariu

Cum se intampla de multe ori, o problema neclar formulata duce la discutii multe si confuzii.Ce trebuie sa faca lampa asta:1. Sa se aprinda rosu intens cand se apasa frana2. Sa stea aprinsa rosu (mediu) noaptea (pozitie)3. Sa clipeasca galben cand se semnalizeaza virajul4. Sa se aprinda alb la mersul inapoi

Link spre comentariu

Salutare,Sunt nou pe acest forum,si am venit cu o mica problema.Vreau sa imi fac un stop cu leduri pentru masina.Problema este ca nu stiu absolut nimic despre legarea ledurilor in serie/paralel. Nu stiu absolut nimic despre acest subiect.Am atasat o poza cum am vazut undeva astfel de stop. Va multumesc :)

Ledurile din foto costa 0,33lei /buc la Mivarom
Link spre comentariu

Domnule tyc va multumesc pentru explicatiile la obiect pe schema dar nu inteleg scopul mesajul primit pe privat...

 

Subiect: Confectionare stop LED

 

pun si eu o intrebare de incepator .... ce rol are puntea aia intre rezistente? adica daca dau + in aia din stanga am o rezistenta si 2 grupuri de leduri in paralel? nu trebuia la plus pe aia din stanga sa se aprinda doar ledurile din stanga si viceversa? ( intreb ca nu stiu cum arata lampa, dar banuiesc ca e ca becul de la troscaleta mea cu 2 filamente)

Puntea a reiesit din felul cum am desenat ,ledurile merg toate odata .Troscoleta daca e mica e capra (ca e de marimea corespunzatoare si are coarne). Orice bec cu 2 functii(stop si pozitie) e cu doua filamente.
Link spre comentariu

... R3 care R3=4,2((R3+R4)/(R3*R4)) ohmi-cand e stinsa pozitia (ziua) rezistenta echivalenta prin care sant alimentate ledurile creste ,valoarea ei nefiind alterata de R4 .

formula are niste mici erori pe care le precizam numai pentru a nu duce in eroare userii interesati sa invete ceva.- al doilea rand de paranteze nu-si are rostul. e matematic corect sa scriu ceva=4,2(x+y-z)/(x*y*z)- in formula de mai sus nu se obtin [ohmi] ca unitate de masura in vecii vecilor ci 1/[ohmi] sau ohmi la (puterea) -1- R3 apare in stanga si dreapta egalului. nu mai e un rezultat si o ecuatie de gradul 2. cu doua solutii de obicei.-ar putea sa fie o eroare de tastare si de fapt sa fie vorba despre rezistenta echivalenta paralel si in paranteza explicatia stiintifica. chiar presupunand ca valoare rezistentei ar fi 4,2 ohmi nici formula nu e buna.corect ar fi:Rezistenta echivalenta paralel (Rp) = R3*R4/(R3+R4) [ohm]Alte mici observatii ar fi:-atunci cand e stinsa pozitia nu mai am rezistenta echivalenta ca nu mai e decat una singura si aia e R3. Nu pot vorbi despre rezistenta echivalenta a unei rezistente.-avantajul zi/noapte e in obscuritate totala, pentru ca schema asta simpla cu doua rezistente va aprinde intotdeauna mai puternic ledul cand franez noaptea (cu pozitii) decat atunci cand franez ziua fara pozitii.acel presupus avantaj, daca ar fi existat insemna ca ledurile sa lumineze mai tare ziua , cand sunt mai greu de observat si mai putin noaptea cand se observa foarte bine pe intuneric, uneori chiar prea bine, -exista o gramada de firme care fac lampi aditionale de stop cu pozitie, care nu se fixeaza in interior sub luneta. majoritatea beneficiarilor sunt camionagii si firmele de transport, care adauga la spatele vehiculelor cat mai multe lumini.legislatia din foarte multe tari obliga sa ai luminile aprinse tot timpul (se aprinde faza scurta si stopurile pe pozitii de cum invarti cheia), asa ca lampa d stop e permanent aprinsa pe intensitate mica si la frana intensitatea este mult mai mare. de multe ori stopurile se folosesc si la semnalizare.
Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări