Vizitator dex Postat Martie 15, 2005 Partajează Postat Martie 15, 2005 pune un 2n2219 tie iti trebuie un trazistor rapid de comutatie. Link spre comentariu
notchman Postat Martie 16, 2005 Partajează Postat Martie 16, 2005 cred ca atunci o sa pun exact pesele din schema ......Mercic pentru raspuns... Link spre comentariu
MishuL Postat Martie 17, 2005 Partajează Postat Martie 17, 2005 Bai am auzit ca aprinderile model "cutie de chibrituri", care se pun direct pe bobina, ar fi bune... cica sunt cam 250.000.... Eu la Ford am una facuta de Radioprogres, am fost f. multzumit de protejarea platinei, consumul nu l-am studiat... Link spre comentariu
dragostalpau Postat Octombrie 6, 2005 Partajează Postat Octombrie 6, 2005 am facut si eu montajul cu 2 tranzistoare si nu mi-a mers din prima, nici din a doua nici din a N-a incercare; fara asta masina porneste "la sfert", daca ii pun "aprinderea" asta nu mai porneste deloc. nu mai da scinteie cind dau la demaror. cind am contactul pus si deschid platina manual, da scinteie. Link spre comentariu
margarit2001 Postat Octombrie 9, 2005 Partajează Postat Octombrie 9, 2005 dar o aprindere multiscanteie a incercat cineva?nu e mare diferenta fata de una ca aceasta-are in plus un oscilatordaca da ...cum vi se pare? Link spre comentariu
niq_ro Postat Octombrie 11, 2005 Autor Partajează Postat Octombrie 11, 2005 am facut si eu montajul cu 2 tranzistoare si nu mi-a mers din prima, nici din a doua nici din a N-a incercare; fara asta masina porneste "la sfert", daca ii pun "aprinderea" asta nu mai porneste deloc. nu mai da scinteie cind dau la demaror. cind am contactul pus si deschid platina manual, da scinteie.ai modificat ceva acolo, vreo valoare? ai masurat pieselle separat? eu am facut destul de multe si doar una a facut urat din cauza BD-ului (cred ca era defect din fabricatie)ai scos condensatorul de pe platina? Link spre comentariu
dragostalpau Postat Octombrie 11, 2005 Partajează Postat Octombrie 11, 2005 dupa ce mi s-a ars un bd238, am verificat toate celelalte piese, si am pus un bd440. nu a mersapoi am inlocuit led+R2K2 cu R2K7 si scos diodele zener. tot nu a merstoate astea cu condensatorul pus. am scos condensatorul dar tot nu a mers. Link spre comentariu
niq_ro Postat Octombrie 11, 2005 Autor Partajează Postat Octombrie 11, 2005 incearca sa vezi daca pe sarcina (bec 10..21W) functioneaza... si daca se incalzeste la cuplari/deculari ale intrariisa nu fie ceva in neregula cu condesatorul de 0,22uF/630V..1kVPS: e prea simpla schema ca sa nu functioneze corect :smt003 Link spre comentariu
dragostalpau Postat Octombrie 11, 2005 Partajează Postat Octombrie 11, 2005 functioneaza cu bec, functioneaza si pe masina in regim static (deschis contactele platina manual) dar daca dau la demaror nu mai da nici o scinteie instalatia de aprinderecondensatorul ala ce ar putea sa aiba ? e un 220nF/630V, cumparat nou din magazin.rezistenta din baza bu-ului de de 47 ohm/5W Link spre comentariu
niq_ro Postat Octombrie 11, 2005 Autor Partajează Postat Octombrie 11, 2005 acuma sa fiu eu linistit, e montata ca la http://www.niqro.as.ro/aprindere0.htm ? ma refer ca plusul bobinei e la plus dupa contact si minusul bobinei in colectorul BU-ului? Link spre comentariu
dragostalpau Postat Octombrie 11, 2005 Partajează Postat Octombrie 11, 2005 da, asa e Link spre comentariu
Vizitator calinp Postat Octombrie 11, 2005 Partajează Postat Octombrie 11, 2005 "dupa ce mi s-a ars un bd238, am verificat toate celelalte piese, si am pus un bd440"in loc de tranzistorii astia foloseste ce scrie in articol sau BU 508A(D) Link spre comentariu
nassus Postat Octombrie 16, 2005 Partajează Postat Octombrie 16, 2005 Eu mi-am facut si testat o aprindere multi-scanteie consumul mi-a scazut cu vreo 0.8 litri, se simte o imbunatatire al puterii motorului, nu mai e nevoie sa incalzesc motorul, dar, sunt niste chestii care trebuie facute ca sa mearga totul bine: trebuie folosit un oscilator bun (CD4047) frecventa de oscilatie trebuie sa fie de 2 ori mai mare decat frecventa maxima a motorului (din calcule si din practica rezulta R= 4,7K (preferabil un potentiometru) si C=0.2mF din tantal), condensatorul trebuie sa fie din tantal pt ca montajul nu trebuie sa fie influentat de temperatura, tranzistorul de comnanda trebuie sa fie un MOSFET (IRF640) pt ca are timp de raspuns f bun, rezistenta de sarcina e foarte mica ( aprox 0.12 ohm) si asta se traduce in temperaturi destul de mici de lucru, trebuie avut grija la comanda mosfetului pt ca trebuie sa i se administreze un curent suficient de mare la intrare pt ca la iesire sa se regaseseasca un curent suficient...spor la treaba....pt ca functioneaza... Link spre comentariu
Vizitator balogm Postat Octombrie 17, 2005 Partajează Postat Octombrie 17, 2005 Cred ca scaderea de consum se datoraza in principal faptului ca ai curatat bujiile :yawinkle: Link spre comentariu
diaconuliviu Postat Octombrie 18, 2005 Partajează Postat Octombrie 18, 2005 nu neaparat, multiscinteia da rezultate bune mai ales daca se aplica la CDI, dar, de regula, e recomandata numai la pornire sau, cel mult pina la 1200 rpm, asta pentru ca altfel se uzeaza mult mai rapid bujiile. Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum