Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Proiect ATV vehicul motorizat pt persoane cu dizabilitati


chinezu_cata2000

Postări Recomandate

Salut. Proiectul tau este foarte complex. Noi nu te putem ajuta decat cu niste sfaturi.Problema princiala este ca nu vei putea circula pe drumurile publice cu acest ATV.Omologarea lui nu o face nimeni in Romania.Eu am construit un scooter: http://www.youtube.com/watch?v=UfybeHLANWksi un trike:

Ma plimb pe camp cu ele. Nu omologheaza nimeni asa ceva.Daca totusi vrei sa-l construiesti, cel mai bine este sa iei legatura cu un mesrias de la un atelier auto din zona ta.Sper ca nu te-am descurajat cu acest mesaj! Multa bafta!!!
BunaN-ai incercat o inmatriculare simplificata?Pe primarie,cu numere galbene.Aici(in Dej) sunt cateva vehicule neinmatriculabile care circula cu astfel de numere.Se poate circula pe teritoriul localitatii(sau comunei) si pe teritoriul localitatilor(sau comunelor) infratite.Respecte si sporApropo,trike e interesant.Si mai ales practic,sunt 3 locuri.
Link spre comentariu
  • Răspunsuri 204
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

  • chinezu_cata2000

    99

  • Ticu

    16

  • stefan_k

    8

  • bibanu47

    6

Top autori în acest subiect

Imagini postate

bine..dupa ce-l construiesc promit ca incerc sa-l inmatriculez pana atunci am o mare problema cele 4 roti pe care urmeaza sa le cumpar au in mijloc o gaura de 16mm. am gasit sa cumpar un ax pt rotile din spate dintr-o bara rotunda din otel de 16mm dar cum fac sa atasez rotile de ax cat si o foaie de bicicleta, un disc de frana care trebuie fixate de bara de otel de 16mm fara sa fie sudate?

post-65482-139829412247_thumb.jpg

Link spre comentariu

cu prima explicatie am inteles acum nu prea pricep ce sunt 2x3,14=6,28

3,14 este valoarea numarului pi, iar 2 inmultit cu pi (adica 6,28) este unghiul parcurs de raza cercului in cazul unei rotatii complete.
Link spre comentariu

am primit o poza buna buna de la un domn stefan cu tipul de surub necesar pt vehicul doar ca eu am nevoie de unul cu o lungime de 80cm piulita de 15cm si diametru cam 2,5cm- 3cm daca stiti unde pot face unul sau de unde pot cumpara unul dar atunci cand voi avea nevoie de el va rog sa-mi scrieti

post-65482-139829412812_thumb.jpg

Link spre comentariu

Eu sunt "domnu'" cu pricina, am sa scriu aici chestiile tehnice, poate isi mai dau si altii cu parerea.Consider ca la 80cm / sarcina de 80kg + greutatea utilajului, flexia surubului e destul de greu de evitat (eventual se creste diametrul lui, ceea ce il face si mai greu de gasit).Inca o problema care tocmai mi-a trecut prin minte: praful si nisipul - mizeriile de pe drum, ce te faci cu ele? surubul e necesar sa fie uns pentru a se invarti usor si a-l proteja de rugina; un pic de nisip in vaselina, si gata, l-ai blocat.O sugestie, ia in considerare si varianta cu cremaliera. Tin minte ca vazusem asa ceva pentru usi/porti glisante. Ar avea avantajul ca e mult mai putin sensibila la flexie, e ceva mai indiferenta la praf/nisip, eventual se poate proteja cu o manta de cauciuc. Cred ca vasusem prin dedeman, poti cauta oriunde unde au porti glisante.Asta daca chiar ai nevoie de extinderea utilajului (la care eu iti recomand calduros sa te mai gandesti, s-ar putea sa nu fie cea mai buna idee). E drept, si daca iti iese asa cum vrei tu, satisfactia va fi maxima.

Link spre comentariu
Vizitator tyc

Nu am parcurs toate cele 4 pagini ,dar:-oriunde ai fi ,pe trotuar sau pe banda de masini tot pe drumul public se cheama ca esti ;solutia ar fi viteza de deplasare-un motor pe benzina de 50cmc are ca.2CP adica 746W *2=1492W ;cu un motor de 1,5kW te vei putea deplasa cu 50km/h-un motor de 500W e ok-pt pante cuplezi un reductor-poti folosi doua motoare de 200W la fiecare roata unul si ai loc pt discuri de frana pe care le poate confectiona un strungar-foloseste motoare de 24V si 2 baterii .Studiaza sistemele de directie de la carturi.

Link spre comentariu

o sa iau in serios ideea cu cremaliera pt ca scopul principal este ca vehiculul sa se lungeasca si sa se stranga ideea cu surubul a fost singura pe care am stiut-o eu pt lingit si stranso sa caut cum functioneaza o cremaliera si cum sa o adaptez la vehiculul meu greutatea totala cu mine cu tot cu vehicul o sa aibe 80kgam ales deja un motor de 24V 300W my1016 la care o sa-i cumpar doua baterii de 12V12Ah ca sa consume putin pt ca oricum nu o sa urc nicaieri cu cel electricdaca aveti idee cum sa atases cremaliera la proiect nu ezitati sa-mi explicati orice sugestie este buna pt oricare parte din proiectpot sa schimb materialul surubului daca trebuie otel inoxidabil sau inox , cremaliera trebuie sa-mi tina partea din fata fixata bine de tot...

Link spre comentariu
Vizitator tyc

Numai ansamblul pt sustinerea motorului termic va fi de 50kg (+ motor+electric+acesorii).Bateriile de UPS nu rezista ,trebuie ceva baterii de moto sau de tractiune ( de asa mici nu am auzit).Cremaliera necesita pt actionare cu motor mic ,un reductor (+kg) . Se poate folosi un surub dar protejat cu un burduf de telescop moto.

Link spre comentariu

la firma caranda unde am gasit bateriile de 12v12ah scrie clar sunt ideale pt vehicule electrice acum nu le merge situl dar pe sit-ul asta sunt cam acelasi tip de baterii pe plumb-acid motorul meu consuma 11ah in medie nu stiu la ce ansamblu va referiti ideea cu burduful telescop moto este geniala

post-65482-139829413152_thumb.jpg

post-65482-139829413184_thumb.jpg

post-65482-139829413219_thumb.jpg

post-65482-13982941323_thumb.jpg

Link spre comentariu
Vizitator tyc

Ansamblul la care ma refer e screen shoot 0025.Gandeste-te ca numai surubul are 4,5kg ...si mai trebuie si lagare de capat si piulita+suport. Si ceva ghidaje sa nu se imprastie in mers si banuiesc ca folosesti materiale obisnuite. Daca Caranda spune ca sant pt tractiune e ok .Capacitatea bateriilor e in amperi*ora ,iar curentul motoarelor e in amperi. Doua marimi diferite. O baterie de 12Ah poate debita 12A timp de o ora sau 1,2A timp de 10 ore; un motor permite trecerea unui curent de 11A .Burdufurile la telescoape sant prevazute cu 2...3 gaurele prin care 'respira' ,daca nu le-ar avea cand se aduna se umfla si cand se intind se contracta pt ca sant inchise ermetic pe capete.

Link spre comentariu
Vizitator tyc

Ideal ar fi ceva otel aliat ,daca bine tin minte CrMo -astea sant numai de vis-se folosesc la cadre de motocicleta.

Varianta practica e teava rectangulara de otel OL.

Nu-mi dau seama ce solutie ai ales pt glisare si cum va functiona retractarea dar acum discutam despre materiale.

Glisierele din teava de inox ,restul din teava obisnuita (mult mai ieftina).

In legatura cu franele ,V-brake nu rezista !Daca sant sanatos prinse (si nu le da peste cap) se smulg sabotii de cauciuc...sant biciclete cu frana pe tambur .

Daca ai nevoie de roti mai mici,poti sa folosesti roti fata de scuter (cu tot cu frane).

Link spre comentariu

In legatura cu franele ,V-brake nu rezista !Daca sant sanatos prinse (si nu le da peste cap) se smulg sabotii de cauciuc...

Sa am pardon, nu stiu ce vbrake-uri ai reusit sa smulgi tu si in ce conditii, dar unele decente (nu din cele mai scumpe, si in nici un caz nu "logan" sau ce porcarii se vindeau intr-o vreme) rezista la coborari cu 30-40km/h (pe asfalt, serpentine de munte, etc) fara nici o problema. Asta ca eu le folosesc, cine e mai diliu ca mine coboara fara atatea frane si depaseste vitezele specificate. Singura problema reala cu franele de acest tip este coborarea pe ploaie, cand apa + nisip + sabot pot roade jeanta rotii (asta nu la o singura coborare, evident). S-a intamplat si asa ceva, nu e nimic iesit din comun, dar de saboti smulsi inca nu am auzit.Franele pe tambur sunt pt biciclete de oras, in rest nu le-am mai vazut folosite.

cremaliera trebuie sa-mi tina partea din fata fixata bine de tot...

Chestia asta eu nu o inteleg. Adica cremaliera/surubul trebuie sa tina partea din fata bine fixata (lucru cu care suntem de acord) dar in schimbi sustii ca forta e preluata de tevile rectangulare telescopice. Acum, ori una ori alta ... hai sa ignoram fortele perpendiculare pe sol, sa le luam in considerare doar pe cele paralele cu solul. Sa zicem ca rotile din fata lovesc o bordura, ceva ... forta se va rasfrange in surub ...Cremaliera poti sa o blochezi cu un mecanism de gen parghie/arc/cioc. Adica, o parghie cu "cioc" care se va aseza peste dintii cremalierei. Sau, in loc de cremaliera + roata dintata, sa folosesti cremaliera + melc. In aces caz blocarea e data de melc, similar cu surubul.Nu zic ca e cea mai ok solutie, eu in general am dubii despre extinderea utilajului, indiferent de metoda adoptata.De fapt divers, am trecut azi pe la dedeman, o cremaliera de 100cm, otel zincat, costa 67 lei. Cel putin la pret bate de departe surubul.
Link spre comentariu

eu am mai intrebat despre materiale in pagina 2 dar ok

 

 

aici am doua variante atunci cand este strans are lungimea de 880mm, atunci cand este lungit are 1300mm prima varianta teava patrata 1 cu lungime de 660 mm sa aibe 40x40x4mm iar teava pareata 2 cu lungime de 880mm sa aibe 30x30x4mm sau varianta a doua teava 1 -35x35x2mm- iar teava 2 30x30x2mm. atunci cand motorul 8 invarte surubul 14 ,piulita de 150mm lungime fiind sudata de teava 1, rotile din fata bateria si sistemul de directie fiind sudate de teava 2 inainteaza 500mm.

 

acum ca in tevile 1 au mai ramas decat 150mm din tevile 2 si 150mm din surub in piulita sub toata greutatea am nevoie de tevi groase de 2mm sau sa iau de 4mm eu asi prefera otel sa fiu mai sigur.

 

daca iau teava 1 de 40x40x4mm in interiorul ei o sa am 32mm pentru cei 30 de mm cat are teava 2

daca iau teava 1 de 35x35x2mm in interior o sa am 31mm pt cei 30mm cat are teava 2

tevile vreau sa fie cat mai fixe sa nu zdrangane

 

http://www.depozit-online.ro/shop/teava-rectangulara de aici cumpar tevile

si daca stiti cine pote sa-mi faca si mie un surub cu lungime de 80cm diametru de 25-30mm cu pilita de 150mm? cat mai ieftin din otel daca se poate

post-65482-139829413721_thumb.jpg

post-65482-13982941375_thumb.jpg

post-65482-139829413777_thumb.jpg

Link spre comentariu

Vin si eu cu o idee, nu ca ma-s pricepe, dar poate prinde.Daca am inteles bine, cele doua bare orizontale sunt telescopice. In locul tevilor rectangulare ce gliseaza una in alta trebuie folosita obligatoriu teava de inox, asa cum spunea si colegul Tyc, chiar daca este mai scumpa. Teava de inox nu are bavura pe interior la zona de sudura iar diametrele (cel interior la teava exterioara si cel exterior la teava interioara, folosind tevi diferite cu un ordin de marime de ex. 1 1/2" si 1 1/4") permit culisarea. La capete vei pune obligatoriu bucsi de bronz, cea de la teava interioara avand rol si de piulita. Teava interioara va fi actionata de un surub, iar acesta la randul lui de un motor cu reductor. In principiu, ansamblul va arata ca un jack telescopic folosit la orientarea parabolicelor, bineinteles ca la alte dimensiuni. Daca sistemul ramane sub forma in care este acum, trebuie avut grija ca in pozitia maxim deschis, tevile sa se petreaca cel putin 25cm.Pe de alta parte, cadrul ar trebui sa fie articulat, ca un V intors, asemanator cu un compas, cele doua telescoape inchizand sau deschizand V-ul. Posibil ca in capetele V-ului sa montezi rotile cu sistemul de franare.Obtii astfel un sistem cu mai multa rigiditate decat daca folosesti sistemul simplu cu cele doua telescoape, iar forta asupra surubului (care de fapt acum ar fi doua) cat si a telescoapelor va fi doar logitudinala. Gandeste-te bine acum cand proiectul este in faza pe hartie sau pe calculator caci orice modificare este mai ieftina si mai usoara.Asta este parerea mea. Succes! :da

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări