Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Proiect ATV vehicul motorizat pt persoane cu dizabilitati


chinezu_cata2000

Postări Recomandate

aici am doua variante atunci cand este strans are lungimea de 830mm, atunci cand este lungit are 1300mm prima varianta teava patrata 1 cu lungime de 590 mm sa aibe 40x40x4mm iar teava pareata 2 cu lungime de 810mm sa aibe 30x30x4mm sau varianta a doua teava 1 -35x35x2mm- iar teava 2 30x30x2mm. atunci cand motorul 8 invarte surubul 14 ,piulita de 100mm lungime fiind sudata de teava 1, rotile din fata bateria si sistemul de directie fiind sudate de teava 2 inainteaza 490mm.acum ca in tevile 1 au mai ramas decat 100mm din tevile 2 si 100mm din surub in piulita sub toata greutatea am nevoie de tevi groase de 2mm sau sa iau de 4mm eu asi prefera otel sa fiu mai sigur.daca iau teava 1 de 40x40x4mm in interiorul ei o sa am 32mm pentru cei 30 de mm cat are teava 2daca iau teava 1 de 35x35x2mm in interiorul ei o sa am 31mm pentru cei 30 de mm cat are teava 2ziceam sa iau teava de 35x35x2 ca atunci cand merg cu el sa nu zdrangane metalele alea avand distanta intre ele inca o intrebare unde pot face un surub de 600mm lungime cu o piulita de 100mm lungime diametrul surubului cam de 20 sau 25mm dar filetul sa fie mai adanc si inca o intrebare ce putere ar trebui sa aibe motorasul 8 sa poata invarti surubul prin piulita - baterile sunt doua de 12v de 45ah legate si daca aveti sugestii va rog sa-mi spuneti orice idee este bine venita

post-65482-139829409788_thumb.jpg

post-65482-139829409815_thumb.jpg

post-65482-139829410083_thumb.jpg

Link spre comentariu
  • Răspunsuri 204
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

  • chinezu_cata2000

    99

  • Ticu

    16

  • stefan_k

    8

  • bibanu47

    6

Top autori în acest subiect

Imagini postate

franele v-brake prin constructie sunt mai late decat roata. avand latimea vehiculului de 600mm(exact cat sa incapa in lift) inevitabil o sa lovesc sistemul de franare de usile liftului de aceea am zis ca niste frane pe disc ar fi ai indicate ca stau in interiorul vehiculului dar oricum ar fi mai complicat cu frane v-brake sa franeze doua roti pe spate identic

daca aveti sugesti in legatura cu rotile de 16 inch 40cm eu am gasit jante de bicicleta

 

http://velosportshop.ro/roata-fata-sp-- ... u/2189.htm

 

erau 20 ron acum vad ca s-au mai scumpit de aici vreau sa iau si ghidonul si amortizoarele si un butuc pt axul spate

post-65482-13982941019_thumb.jpg

Link spre comentariu
Vizitator casy_ro

Salut. Proiectul tau este foarte complex. Noi nu te putem ajuta decat cu niste sfaturi.

Problema princiala este ca nu vei putea circula pe drumurile publice cu acest ATV.

Omologarea lui nu o face nimeni in Romania.

Eu am construit un scooter: http://www.youtube.com/watch?v=UfybeHLANWk

si un trike:

Ma plimb pe camp cu ele. Nu omologheaza nimeni asa ceva.

Daca totusi vrei sa-l construiesti, cel mai bine este sa iei legatura cu un mesrias de la un atelier auto din zona ta.

Sper ca nu te-am descurajat cu acest mesaj! Multa bafta!!!

diferenta e ca va fi folosit in alte scopuri decat tine , este ptr o pers cu dezabilitati... deci sanse sunt !
Link spre comentariu

La cum vad eu situatia cu motorul termic de 49cc, la cei peste 1500W cat are, va fi mai mult decat suficient pentru ce ai nevoie. Trebuie neaparat un ambreiaj la acesta si o cutie de viteze (daca o are pe cea a lui incorporata este si mai bine pentru ca se poate adauga un reductor pentru limitarea vitezei la 10km/h cand motorul are turatia maxima) Motorul electric il poti lasa cuplat la ax, daca este de tipul cu stator din magneti pentru ca asa il poti folosi ca dinam pentru incarcarea acumulatorilor. Pentru micsorarea pieselor reductorului poti pune motorul electric pe un reductor simplu de 1:4 intre motorul termic si motorul electric (cel termic are turatia maxima de 7000 r/m si cel electric are 3000 r/m) urmat apoi de reductorul clasic, intre motorul electic si roata. Daca nu montezi acum motor termic macar proiecteaza locul unde vei monta reductorul 1:4 si motorul termic ca atunci cand acesta va fi disponibil sa nu faci modificari atv-ului.Cat despre greutate, atat timp cat ai motorul termic poti sa incarci atv-ul cat vrei dar in momentul cand treci pe electric se schimba foarte mult treaba. Asa ca daca ai ocazia sa faci rost de profile de aluminiu mai bine le folosesti pe acestea.Ca frana poti folosi si motorul electric, daca are stator cu magneti, pentru reducerea considerabila a vitezei pana aproape de zero. Oprirea completa cu motorul electric se face punand bornele in scurtcircuit sau pe o rezistenta electrica de valoare mica pana la reducerea vitezei apoi inversarea sensului o perioada scurta pentru oprirea completa. Aceasta varianta este doar o completare la frana clasica si nu o poate inlocui in situatia unei opriri bruste, de exemplu.Ca sistem de directie te-ai gandit sa muti toata greutatea in spate si sa folosesti doar o roata de directie centrala? Va semana mai mult a triciclu dar mecanismul directiei va fi mult mai simplu plus ca ai posibilitatea sa adaugi frana V-brake nemaifiind limitat de latimea minima a usilor liftului. Daca preferinta este pentru 4 roti atunci poti micsora latimea intre rotile din fata suficient ca sa adaugi franele pe care le protejezi cu niste "cutii" ovale care, in caz de lovire a usilor, acestea sa fie protejate.O curiozitate personala. De ce exista doua roti tractoare? Sau una din rotile de ghidaj este extrasa in lateral pentru exemplificarea directiei?

Link spre comentariu

Referitor la tevile patrate care intra una in alta (telescopice): e bine sa le probezi inainte de cumparare fiindca practic pot fi surprize fata de desen (rotunjiri pe la colturi).Otelul nu prea e lucios la tevi si rugineste. Din pacate inox-ul e scump si se gaseste mai greu.

Link spre comentariu

Imi cer scuze din start ca iar postez critici, dar ma tot uit la desenul 3D ...1. am inteles ca motivatia franelor e data de latimea vehiculului; ok, e alegerea ta, dar daca te gandesti ca vei depasi 10km/h (cu motor termic, daca il vei pune), si/sau vei avea nevoie sa urci/cobori pante de 20grade, atunci mergi pe frane de calitate, vei avea nevoie de ele. Sunt si frane de calitate pe disc, inclusiv hidraulice (pt biciclete), singura lor problema e pretul (si costurile de intretinere). Dar mergand pe firme consacrate in domeniu (nu chinezarii) poti avea siguranta.2. Ma tot uit la sistemul telescopic cu surub, si nu tare imi inspira incredere, asa cum e prezentat. Inteleg ca ai nevoie sa incapa in lift, dar, esti sigur ca ai nevoie sa se extinda in fata? Asa cum e prezentat acolo, as zice ca piesa de rezistenta e surubul central. Recunosc ca nu sunt in stare sa fac calcule, dar nu cred sa reziste, in timp, la peste 10km/hDaca cumva te-ai gandit sa limitezi din start viteza la maxim 10km/h, si sa nu o depasesti niciodata, atunci poate primele 2 observatii sunt in plus.3. Otel, otel, otel. Foarte mult otel acolo. Ai facut un calcul sa vezi cam cate kg are doar "scheletul", si la cat ajungi in total cu utilajul?4. Nu sunt sigur daca ai pomenit sau nu de amortizoare telescopice si/sau cu arc (de bicicleta); fac aceeasi mentiune, ca daca nu sunt de calitate, doar adauga kg in plus fara nici un confort - ba chiar un disconfort dat de balansul inutil.Observatiile mele nu sunt facute in calitate de mecanic, nu am nici o pregatire in acest domeniu, ci in calitate de utilizator de bicicleta - nu extrem, dar stiu cam la ce e solicitata o bicicleta cand treci de 10km/h, mai ales pe drumurile noastre.De asemenea, am ajuns sa apreciez fiecare kg in minus la bicicleta, iar tu vei avea nevoie sa fie cat mai usoara daca vrei tractiune electrica.Practic, e proiectul tau, il respect, dar cineva a mentionat ideea de triciclu, eu unul as lua-o in considerare, cu cadru cat mai fix, rigid, preferabil din duraluminiu.

Link spre comentariu

bun deci cu motorul electric nu o sa urc nimic am inteles o sal folosesc pe electric doar prin supermarket mall si locuri unde nu sunt rampe de loc. nu pot sa pun toata greutatea pe spate pt ca o sa cad eu cu totul pe spate fiind foarte aproape de axul rotilor spate. baterile au rolul de a tine in echilibru carutul ca si surubul. facut cu trei roti nici nu se pune problema . frana o sa fie pe disc iar ambele mansoane de frana o sa franeze acelasi disc. acum cu incarcatul bateriilor motorul 9 pe benzina o sa incarce prin 4 redresoare sau dinam cum se numesc in felul urmator fiecare dinam are cate 2 pinioane. motorul invarte primul set de pinioane iar in final invarte foaia 18 de 28 de dinti care invarte axul rotilor punind vehiculul in miscare iar atunci cand motorul invarte al doi-lea set de pinioane in final o sa invarta un pinion care se invarte in gol pe ax vehiculul raminind pe loc. in legatura cu otelul am uitat sa pun poza cu gramajele pe metru pt ca am gasit otel zincat cred ca este acel lucios la firma klokner. normal ca o sa intreb inainte sa cumpar tevile daca teava 2 trece prin teava 1 si daca este posibil sa se indoaie sub o greutate de 80 kg dupa ce bag 10 cm din teava 2 in teava 1 desi nu cred ca este posibl mai ales ca o sa mai ofere rezistenta si cei 10 cm din surub bagati in piulita. cu amortizoarele nu are ce sa fie rau sunt puse arcuri ca sa absoarba din socuri cand cobor borduri sa nu zdruncin tot vehicululorice sugestie daca aveti in legatura cu orice mai ales la partea cu incarcatul baterilor eu sper intr-o ora de incarcat sa pot folosi motorul electric tot o ora adica sa incarc cam 20- 25ah pe ora

post-65482-139829410475_thumb.jpg

post-65482-139829410501_thumb.jpg

post-65482-139829410509_thumb.jpg

Link spre comentariu

si acum mai am o intrebare despre montarea rotilor spate pe un ax o teava. si daca cele 4 roti de bicicleta de 16 inch suporta cele 80 kg unde asi putea sa intreb sau pe unde asi mai putea sa ma uit dupa roti de 16?

Link spre comentariu

daca cele 4 roti de bicicleta de 16 inch suporta cele 80 kg

Aici pot sa iti raspund afirmativ, chiar si doar 2 roti de 16" suport nu doar 80kg, ci si sarituri de la inaltime cu aceasta greutate, asta evident atata timp cat rotile sunt de calitate. Asta inseamna sa eviti chestii gen "dhs" sau biciclete pt copii. Rotile de 16" sunt folosite (si) la bmx/freestyle, orienteaza-te dupa asa ceva, ca sugestii de cumparare nu pot sa iti zic decat sa cauti pe la magazinele online, macar sa iti faci o idee despre gama de preturi. Tot pe acolo poti gasi schimbatoare de viteze, frane, amortizoare, in general orice componenta pentru bicicleta. Preturile variaza foarte mult, pentru tine nu se justifica sa iei ce e mai scump, dar sugestia mea ar fi, inca odata, sa eviti chestiile gen "dhs" sau sub ce nume s-or mai vinde prin supermarketuri. Vezi forumurile dedicate sportului cu biciclete, atat romanesti cat si straine.
Link spre comentariu

Mi-am mai adus aminte de ceva ... evident.Am vazut ca vrei sa pui lant central, roata dintata la mijlocul axului spate, care sa angreneze cele 2 roti din spate ... simultan.Sincer nu imi dau seama cum vei putea sa folosesti cele 2 roti de bicicleta, in acest fel.Rotile vin cu butucul lor, cu/fara angrenaj (roti dintate), dar cu rulmenti, etc.Ar trebui sa dai jos rulmentii (e posibil), si sa introduci un ax in locul lor (iar e posibil), iar apoi pe acel ax sa introduci alti rulmenti pentru a fi prins de sasiu. E posibil, nu zic nu, dar distrugi degeaba butucul rotii.Pe de alta parte, vrei sa folosesti frane pe disc, care se prind de butucul rotii (cel pe care vrei sa il modifici). Ca o paranteza, nu orice butuc suporta frana pe disc! Iar un butuc vine cu tot cu rulmenti, pe care tu vrei sa ii scoti, dupa ce i-ai platit ... Unii rulmenti sunt "casetati" (fara intretinere - cei mai buni/scumpi, dar mai greu de modificat), altii sunt pur si simplu niste bile in vaselina, care le poti scoate cand scoti si axul, iar in locul axului original poti introduce altul, fix, fara rulmenti/bile.Ce sa zic, asa per ansamblu, daca vrei sa folosesti piese de bicicleta, as sugera sa faci mai intai o lista cu piesele de bicicleta disponibile, tipuri si modele, din ele sa alegi in functie de buget si alte criterii piesele pe care vrei sa le folosesti, si apoi sa vezi cum le poti asambla. Eventual, daca ai la indemana, incearca sa gasesti un atelier mic care repara/vinde biciclete, sa vorbesti cu omul/oamenii de acolo, poate gasesti intelegere si atunci ei te pot lamuri, pot sa iti arate piesele, etc.Ideea de a folosi piese de bicicleta consider ca e buna, dar in principal datorita faptului ca ele sunt standardizate, sunt usor de gasit, de schimbat cu altceva mai bun daca ce ai pus initial a cedat, etc. Ramane de vazut cum le imbini, deoarece orice modificare asupra lor va ingreuna eventualul schimb, daca va fi cazul.Succese.

Link spre comentariu

foarte rare rotile de bmx de 16'' caut in continuare sper sa gasesc . acum rotile din spate discul de frana si foaia 20 de 48 de dinti de bicicleta cu foaia 18 vor fi fixate de ax prin piese metalice cum este asta. piesa asta are in interior o gaura exact cat sa incapa axul ,prinsa cu suruburi de discul de frana si tot cu suruburi de axul rotilor vor fi date gauri in ax exact unde trebuie fixata piesa care fixeaza fiecare foaie. rotile nu trebuie sa se miste pe ax trebuie sa stea fixe.singurul pinion care se invarte in gol pe ax este pinionul 24 folosit de motor ca sa incarce bateria in timp ce stau pe loc.daca-mi gasiti si mie niste roti de 16 inch de orice fel ieftine care credeti ca s-ar potrivi la ce am eu , sugestii despre alternatoarele 23 care incarca bateria orice idee este buna.am uitat sa mentionez un butuc de atv probabil nu stiu sigur va fi montat pe ax cu foaia 18 , foaia motorului de 50cc

post-65482-139829410803_thumb.jpg

post-65482-139829410823_thumb.jpg

post-65482-139829410853_thumb.jpg

post-65482-139829410874_thumb.jpg

Link spre comentariu

Comentariu fişier: pare cam aiurea dar undeva jos scrie ca rotile sunt din otel o parere ceva?

Scrie "otel placat cu crom". Acum sincer, "otel" poate insemna orice, iar pentru jante de bicicleta motorizata as evita categoric asa ceva.Jantele de calitate, pentru biciclete, sunt din duraluminiu, cu 2-3 sau mai multe camere, foarte rigide, greu de distrus.Asa un exemplu la repezeala, nu e cel mai bun dar pentru idee merge:http://i01.i.aliimg.com/photo/v2/423397 ... circle.jpgLa cele din poza ta (cea cu bicicleta roz), nu te astepta ca "otelul" sa fie ceva mai mult decat o tabla profilata, de o grosime suficienta cat sa tina o fetita de sapte ani.La noi prin oras era mai demult un depozit unde aduceau biciclete "de import" in sezon (in extrasezon se aduceau schiuri, etc). Folosite, evident, dar la preturi mici, de multe ori vanzatorii nu stiu ce vand. La un astfel de depozit ai avea sanse sa gasesti chestii de calitate la bani marunti. Totul e sa gasesti mai intai depozitul ...
Link spre comentariu

nu nu stiam de motoarele astea dar la ce am eu nu prea am cum sa folosesc vreunul doar daca aveam pe fata o roata si o foloseam pt tractiune. dar tot cu 4 roti vreau sa-l fac pe al meu pt ca trebuie sa fie cat mai stabil, oricum la cat costa nici nu ma gandesc vad ca cel de 350w dezvolta 15 Nm o fi diferenta de voltaj ca are 36v fata de ce vreau eu sa cumpar? my1016 300w http://www.ebay.co.uk/itm/24-VOLT-300-W ... 000wt_1185

 

daca aveti ideede unde iau niste roti fata de bmx de 16...eu mai caut vad ca se gasesc rar sau daca motorul meu prin reductie 3x4=12 o sa aibe cam aceeasi forta?

 

piesa asta 28 ar trebui sa fixeze roata de axul rotilor 4 are o lungime de cam 17 cm in capat este sudata o placa metalica ,iar unde vine roata este dat filet pe piesa ...roata cu butuc intra pe piesa 28 pana la capat apoi strang roata cu alta foaie metalica 29 ca o piulita , axul rotilor 4 intra in piesa 28 si se fixeaza cu suruburi 27

 

iar astept pareri despre piesa 28 sau despre orice parte a proiectului

post-65482-13982941129_thumb.jpg

post-65482-13982941131_thumb.jpg

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări