Vizitator Postat Iulie 9, 2012 Partajează Postat Iulie 9, 2012 1Ah=1/3600C (Coulomb) deci de fapt este vorba despre o sarcina electrica. Probabil te-ai referit la capacitate, ca caracteristica de incarcare - descarcare a bateriei de acumulatori. Link spre comentariu
Ticu Postat Iulie 9, 2012 Partajează Postat Iulie 9, 2012 "Capacitatea bateriei" este sarcina electrica pe care o genereaza (sau stocheaza). @cata_2000 ai nevoie de 4 contacte, ca in schema din http://www.electronicstefan indicata de @tyc (vezi atasul). - in pozitia 1 curentul trece prin S1 si S4 (care sunt inchise) si motorul merge inainte - in pozitia 2 curentul nu trece prin niciun contact (toate sunt deschise) si motorul sta - in pozitia 3 trece prin S2 si S4 (care sunt inchise), adica in sens contrar prin motor si motorul merge inapoi. Trebuie vazut concret daca comutatoarele indicate de tine pot asigura aceste combinatii. Ar trebui schemele lor electrice. Link spre comentariu
chinezu_cata2000 Postat Iulie 10, 2012 Autor Partajează Postat Iulie 10, 2012 acum, vroiam sa cumpar un ampetmetru, in timpul in care merg cu motorul electric sa vad cat consuma , si cu acelasi ampermetru sa vad si starea bateriilor cat de consumate sunt cu un comutatorce spuneti merge? si ce sugestii imi puteti da? Link spre comentariu
Vizitator narcis83 Postat Iulie 11, 2012 Partajează Postat Iulie 11, 2012 Nu merge cu acelasi aparat, trebuie si un voltmetru cu care sa vezi voltajul bateriilor, in fuctie de voltaj sti cat de consumate sunt bateriile. Iti recomand voltmetru si ampermetru digital pt ca e mai usor de citit si in plus cand esti in miscare se va misca acul aiurea ne mai putand sal citesti. Voltmetru digital http://mercador.ro/oferta/voltmetru-dig ... Dfdt4.html\ Ampermetru digital http://www.adelaida.ro/ampermetru-digit ... ma-50.html Cati amperi au bateriile si sunt cu gel sau acid ? Link spre comentariu
chinezu_cata2000 Postat Iulie 12, 2012 Autor Partajează Postat Iulie 12, 2012 pai.. uite, motorul are 2650 de rotatii/minut motorul are un pinion de 10 dinti care invarte o foaie de 38 de dinti deci o reductie de 4, foaia de 38 de dinti este sudata de un pinion de 13 dinti, pinionul asta de 13 dinti invarte o foaie de 48 de dinti de pe axul rotilor inca o reductie de 3. deci reductie de 12. acum 2650de rotatii/minut cat are motorul inpartit la reductorul de 12 am la axul rotilor 220 de rotatii pe minut. acum, rotile au 33cm, deci cam 0,9 metri liniari, deci 220de rotatii pe minut ori 0,9 metri =198 metrii pe minut=12 KM/h =3metri pe secunda , cu explicatiile lui TICU am invatat sa calculez viteza ce cuplu de forta am nu stiu dar motorul are 0,9 NmMa refeream sa vad cat de accelerat sa tin motorul pentru a merge cat mai economic sau sa am cuplu cat mai mare de forta Link spre comentariu
Vizitator narcis83 Postat Iulie 12, 2012 Partajează Postat Iulie 12, 2012 33 x 3.14= 103 cm are roata liniar ori 220 rotati = 226 metri pe minut x 60 min = 13.5 km/h viteza maxima. Am gasit un calculator pentru cuplu http://tuning.3x.ro/calculator.htm tu ai 0.25 KW cu o turatie de 220 iese 10.8Nm sau poti socoti 0.9 ori 12 cat e reductia vine tot 10.8Nm Link spre comentariu
Ticu Postat Iulie 12, 2012 Partajează Postat Iulie 12, 2012 Raportul de demultiplicare calculat mai exact este 14, deci 190 rot/minut, apoi cu calculatorul dat de @Narcis iese un cuplu de 12,56 Nm. Se verifica cuplul motorului de 12,56/14 = 0,9 Nm.Eu nu mi-as pune acum problema utilizarii economice, asta o s-o experimentezi mai tarziu, dupa ce vor fi rezolvate toate celelalte.Ma ingrijoreaza mai degraba capacitatea cam mica a bateriei (10Ah) pentru un consum nominal de 10A.Iar aceasta capacitate nu e garantata la descarcare intr-o ora (deci rapida) si scade pe masura ce acumulatorul imbatraneste... Link spre comentariu
chinezu_cata2000 Postat Iulie 12, 2012 Autor Partajează Postat Iulie 12, 2012 10 Nm nu o sa ma urce pe mine nicaieri cred, ori un reductor mai mare ori un motor mai mare, schema de la comutator in 3 pozitii 2 perechi pare sa fie ce-mi trebuie pt schimbarea sensului la motoarele electrice, acum, ca trebuie sa mai stau si in picioare,chiar daca sunt paralizat o sa caut un piston hidraulic fixat de spatarul scaunului si de amortizor si sa ridice scaunul ca in aceste poze, unde este dunga aceea rosie acolo trebuie pus pistonul sau cilindrulAcumulatorii sunt f buni am caranda seria DC12v20 ah fiecare Link spre comentariu
Vizitator narcis83 Postat Iulie 12, 2012 Partajează Postat Iulie 12, 2012 Pai stiai inca de la inceput ca acel motor electric nu are putere prea mare la urcare, nu din cauza asta ai ales si un motor pe benzina ?De urcat va urca ceva si acel motor dar nu pante foarte inclinate, un reductor mai mare nu prea are rost ca vei pierde mult din viteza si creste consumul.Vezi la mine am motor de 785W cu o reductie de 12 ori, 2500RPM inpartit la 12= 208 RPM x 80 cm roata liniar = 166 metri pe minut x 60 min = 9,96 KM/h viteza mea maxima acum motor de 0.78 KW cu 208 RPM rezulta un cuplu de 35,8 Nm Am cam 100kg plus aproximativ 80kg are scuterul si urca rampa de garaj subteran cam cu 5 km\h.Autonomia cam 40 - 50 km cu 2 baterii auto de 45A. Link spre comentariu
chinezu_cata2000 Postat Iulie 19, 2012 Autor Partajează Postat Iulie 19, 2012 Acum pentru ca motorul termic are racire pe aer si este facut sa ruleze cu 50-60km/h trebuie sa-i cumpar un ventilator sa bata in el, daca eu nu merg cu mai mult de 20-25km/h cred ca se caleaza, mai ales pe caldurile astea Luni sper sa incep sa montez partea electrica, sistemul de directie este aproape gata Link spre comentariu
chinezu_cata2000 Postat Iulie 31, 2012 Autor Partajează Postat Iulie 31, 2012 proiectul mai avansat un pic partea mecanica este la aproape gata urmeaza apoi partea electrica Link spre comentariu
Vizitator narcis83 Postat Iulie 31, 2012 Partajează Postat Iulie 31, 2012 si a 2 a baterie unde vine pusa ? Link spre comentariu
chinezu_cata2000 Postat August 1, 2012 Autor Partajează Postat August 1, 2012 cam asa o sa arate panoul de comanda, bateriile o sa le asez altfel tot in fata dar pe lungime cu sistemul de directie intre ele Link spre comentariu
chinezu_cata2000 Postat August 9, 2012 Autor Partajează Postat August 9, 2012 am nevoie de putin ajutor imi trebuie un vu-metru cu 5 led-uri pentru a vedea starea bateriilor de cate 12v20ah adica 24v 40ahm-am gandit ca avind 5 lad-uri sa indice fiecare dintr-e led 20% din baterieimi trebuie ori sa cumpar un vumetru cu 5 led-uri ori schema unuia cu 5 led-uri am vazut aici pe sait vumetre dar mi-am prins urechile erau scheme cu 10 led-uri sau cu mai multeproiectul a ajuns la 90% deci saptamina viitoare o sa pun filmulete cu el functionind Link spre comentariu
Vizitator tyc Postat August 9, 2012 Partajează Postat August 9, 2012 Poti folosi AO/comparatoare ,inversoare (cu 6 trepte) sau LM3914 (simplu ca are totul integrat ). [attachment=1]voltmetru cu leduri 1.pdf[/attachment][attachment=0]voltmetru cu leduri 2.pdf[/attachment] cu AO http://www.niqro.3x.ro/incarcator_autom ... utomat.htm in cuprins e un incarcator cu afisarea starii bateriei http://powersupply.circuitlab.org/2010/ ... rcuit.html - numai cu divizor Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum