chinezu_cata2000 Postat Martie 23, 2012 Partajează Postat Martie 23, 2012 vreau sa fac un vehicul cu un motor electric de 24V 250,300 sau 350W inca nu stiu trebuie sa intreb cu 4 roti de 40cm diametru 16 inch greutatea vehiculului cu tot cu ocupant 70 kg sa urce o panta cu inclinatie de cam 20 de grade sa se lungeasca prin constructie de la 83cm la 127cm o sa explic exact cum sa mai aibe inca un motor pe benzina cam de 50cc. intrebarile la care am nevoie de raspuns o sa le pun pe forum iar in final o sa am nevoie de un sudor mecanic sau electrician care are un atelier pentru a finaliza constructia Link spre comentariu
bibanu47 Postat Martie 23, 2012 Partajează Postat Martie 23, 2012 Salut,Cam ce viteza vrei sa dezvolti si care ar fi conformatia drumului pe care va circula? Link spre comentariu
chinezu_cata2000 Postat Martie 23, 2012 Autor Partajează Postat Martie 23, 2012 drumul cat se poate de lin fara gropi viteza 5-10 km sunt suficienti pt motorul electric dar sa aibe forta sa urce un deal cam 20 grade multumesc Link spre comentariu
chinezu_cata2000 Postat Martie 23, 2012 Autor Partajează Postat Martie 23, 2012 in principiu functioneaza asa; 2 tevi patrate din otel teava 1 lungime 590mm teva 2 810 mm cand teava 2 este introdusa in teava 1 lungimea vehiculului este de 810mm- 830mm suficient de mic cat sa incapa intr-un lift. daca axul rotilor din spate cu lungimea totala de 600 mm sudat de teava 1 la 200mm de capatul tevei 1si sistemul de directie (care inca nu este in proiect pt ca nu stiu sa-l fac inca) impreuna cu rotile din fata sudate de teava 2 la o distnta de 610 mm de capatul tevii 1, atunci motorul 8 va inartii surubul 14 prin piulita 15 sudata de tevile 1 lungind vehiculul pana ajunge la 1270 mm oferindu-i stabilitate pt urcat si coborat borduri. motorul 9 de 50cc pe benina ar trebui sa incare si bateriile motorului electric bateriile fiind probabil 2 de cate 12V 20Ah fiecare, sistemul de directie trebuie construit de cineva daca ar avea si niste amortizoare nu ar fii rau pretul unuia fiind de 20 ron. Link spre comentariu
chinezu_cata2000 Postat Martie 24, 2012 Autor Partajează Postat Martie 24, 2012 am o intrebare ce motor electric pot folosi daca vehiculul are 70 kg trebuie sa urce o panta de 20 de grade iar viteza acestuia nu trebuie sa fie mare cam 5-10 km/h sunt raportul de forta este asa motorul are un pinion de bicicleta de 12 dinti printr-un lant invarte o foaie de bicicleta de 48 de dinti care invarte roata vehiculului de 40 cm diametru 16 inch motor 24V 250W 0.90Nm ,motor 24V 300W 1,2Nm sau 24V 350W 1,22Nm daca se poate cel mai mic motor pt un consum minim. Link spre comentariu
Vizitator atilacarmen Postat Martie 25, 2012 Partajează Postat Martie 25, 2012 Salut. Proiectul tau este foarte complex. Noi nu te putem ajuta decat cu niste sfaturi. Problema princiala este ca nu vei putea circula pe drumurile publice cu acest ATV. Omologarea lui nu o face nimeni in Romania. Eu am construit un scooter: http://www.youtube.com/watch?v=UfybeHLANWk si un trike: Ma plimb pe camp cu ele. Nu omologheaza nimeni asa ceva. Daca totusi vrei sa-l construiesti, cel mai bine este sa iei legatura cu un mesrias de la un atelier auto din zona ta. Sper ca nu te-am descurajat cu acest mesaj! Multa bafta!!! Link spre comentariu
chinezu_cata2000 Postat Martie 25, 2012 Autor Partajează Postat Martie 25, 2012 da stiu este complex dar exact de sfaturi de la specialisti am nevoie pentru ca stiu exact ce vreau sa fac la prima intrebare pe care am avut-o am primit raspuns chiar in prima zi este vorba de ce motor electric am nevoie ba chiar mai mult de atat cineva mi-a aratat si de unde sa-l cumpar foarte ieftin si nou este vorba de un motor de 24V 300W si costa 40 lire adica 200 ron cu tot cu transport pe care l-am pus deja in cosul pentru cumparaturi .prima problema majora pe care o aveam era sistemul de directie pe care cineva a spus ca mi-l poate face la momentul respectiv. inainte sa ajunga intr-un atelier trebuiesc rezolvate toate intrebarile facute toate calculele cumparate toate piesele. de circulat pe trotuar nu ma intreaba nimeni de acte si chiar daca rar mai intru pe sosea nu cred ca da nici un politist amenda unui baiat paralizat care vrea sa ajunga intr-un parc dar ce sa vezi are motor de 49cc deci ilegal. nu-mi fac probleme din privinta asta Link spre comentariu
Ticu Postat Martie 26, 2012 Partajează Postat Martie 26, 2012 Cateva aspecte legate de raportul de demultiplicare motor/roata.Nu ma pricep bine la vehicule, poate ma corecteaza cineva daca gresesc, dar privita ca o problema de fizica ar rezulta urmatoarele:Viteza:10 km/h = 10000 m/s = 166 m/minutRoata cu diametrul 0,4 m (raza R=0,2m) are lungimea (circumferinta) 2 pi R = 1,256 mLa 10 km/h roata face 166/1,256 = 132 rotatii/minutMotoarele de pe eBay au in sarcina cam 2750 rot/min, deci ar fi necesara o demultiplicare motor/roata de 21 ori pt. 10 km/h (respectiv 42 ori pt. 5 km/h).Momentul fortei la urcarea pantei :In cazul unei mase de 70 kg, deci forta (greutatea G) de 700 N (Newton) si al unei pante de 20 grade, apare o componenta a fortei paralela cu panta:F = G sin20 = 700 x 0,34 = 240 NMomentul fortei necesar la roata:M = F R = 240 x 0,2 = 48 NmMotoarele de pe eBay au momentul aproximativ 1 Nm, deci prea mic.Ar trebui o multiplicare a momentului de 48/1 = 48 ori.Asta ar fi o valoare minima, pentru ca in practica trebuie invinse si frecarile din sistemul de transmisie.Multiplicarea momentului apare simultan cu demultiplicarea vitezei de rotatie.Dupa cum se vede demultiplicarea necesara pare sa fie in jur de 50 si nu 4 sau 2 ori cum rezulta din transmisiile cu lant propuse (raportul numarului de dinti). Unul din motoarele de pe eBay propuse de tine avea o demultiplicare inclusa de 9,8 ori, cuplu 9,47 Nm, viteza 330 rot./min. - poate este interesant.Cred ca este utila si posibilitatea de decuplare intre motor si roti (ambreiaj) pentru cazul cand vehiculul trebuie impins cu mana (acumulator descarcat etc.). Link spre comentariu
The Stressmaker Postat Martie 26, 2012 Partajează Postat Martie 26, 2012 Totusi nu cred ca o sa urce cu 10km/h pe o panta de 20 grade. Daca foloseste demultiplicarea propusa de dv de aprox 50 atunci se poate crea o cutie de viteza cu doua sau trei viteze. Avantajul este ca poate ajuta cu mainile motorul, la partile mai grele. Din ultima poza rezulta ca acel motor are 9,47Nm, avand un reductor incorporat pana la turatia de 330r/min, ceea ce ar reduce demultiplicarea cu aproape un ordin de marime (dar motorul in sine tot 1Nm are, calculele facute de dv se aplica si aici). Ambreiajul poate fi creeat daca se modifica rotile putin ca sa fie asemanatoare cu cele de bicileta (daca se poate) si asa va exista si acel "rac" unisens specific bicicletelor (trebuie regandita frana pentru ca exista inertie suplimentara, destul de dificil de oprit cu mainile pe roata). Asa trebuie doua lanturi, cate unul la fiecare roata si unite foile printr-un ax central, la care se cupleaza motorul electric, printr-un reductor.O posibila varianta ajutatoare ar fi doua motoare de autofiletante luate din "targul de vechituri" care sa aiba fiecare un mecanism de apasare pe roti (apasarea cu mana, in restu timpului stau ridicate de pe roata, eventual microcontact pe maner care sa le cupleze doar la apasare sau chiar contactul original) si care sa ajute motorul principal doar la urcarea in panta. Asa se renunta la cutia de viteze, sau macar la cateva rapoarte de demultiplicare plus ca se obtine o viteza de urcare in panta destul de acceptabila. Aceste motoare se pot folosi si ca frana daca nu se cupleaza microcontactul si se monteaza cateva diode de incarcare a acumulatorului, devenind frana electrica recuperativa. Cred ca se poate face si directia cu aceasta metoda pentru ca daca apesi numai un motor pe una din roti aceasta se va roti mai repede decat cealalta, scaunul virand in directia opusa acesteia. Problema este ca singur, fara acumulatori sau benzina va fi foarte greu de manevrat un volan in momentul antrenarii rotilor cu mainile (folosirea unei singure maini, de fapt). Daca totusi montezi acea directie cu volan asigura-te ca poate fi decuplata usor de rotile de directie pentru ca altfel, in momentul in care se va bloca, va face scaunul inutilizabil.Cat despre folosirea unui motor de 50cc este foarte riscanta pentru ca te poti accidenta foarte usor la o defectiune aparuta la acesta (eu zic ca are putere suficienta sa rastoarne scaunul sau sa distruga eventual imbracamintea sau degetele prinse in lant, pana sa-l opresti). Poate daca adaugi un acumulator in plus (cuplat prin buton) te poate ajuta sa iesi din impas, in momentul cand ramai fara energie in acumulatorii principali.Am dat cateva idei poate folosesc.LE: am gandit in ideea modificarii unui scaun clasic (sau sa semene cu acesta) si nu ca un "ATV" (conceptul acesta la mine se traduce prin "All Terrain Vehicle" si este o "motocicleta" cu 4 roti) pentru ca in acest caz vei fi luat la intrebari de primul politist care te va vedea cu acest vehicul. Link spre comentariu
chinezu_cata2000 Postat Martie 26, 2012 Autor Partajează Postat Martie 26, 2012 multumesc mult pentru calculele facute deci urcarea unui plan inclinat de 20 de grade cu motorul electric exclus , daca incerc aceasta varianta cu motorul my1016 de 24v 300w 1,04Nm care invarte un pinion de 11 dinti printr-un lant invarte un pinion de 33 de dinti,acest pinion sudat de un pinion de 12 dinti care printr-un lant invarte o foaie de 48 de dinti care invarte roata de 40 cm cred ca am suficienta forta sa ma deplasez cat de cat nu stiu cati Nm o sa am eu cred ca 7,28 in final dar o panta de 10 12 grade sper sa urce dar daca ma puteti ajuta iar... inca o intrebare daca folosesc motorul pe benzina in timp ce motorul electric este conectat la axul rotilor si la baterii ma incurca cu ceva sau chiar ar trebui sa incarce acele baterii? Link spre comentariu
chinezu_cata2000 Postat Martie 26, 2012 Autor Partajează Postat Martie 26, 2012 oricum rotile sunt de bicicleta dar de 16 inci si o sa-i montez un ghidon nu volan si frane pe disc niste chinezarii dar tot noi iar motorul pe benzina tot nou nu stiu ce ar putea sa se defecteze la el la 30km/h si cel pe benzina sa incarce bateriile printr-un dinam mai bun cat despre polite ma duc pe trotuar.. Link spre comentariu
Ticu Postat Martie 26, 2012 Partajează Postat Martie 26, 2012 Cu demultiplicarea 3 x 4 = 12 ar rezulta un unghi cam de 5 grade. Are dreptate dl. Stressmaker ca socotelile sunt facute pentru cuplul nominal de 1 Nm, adica la viteza nominala a motorului. Nu avem caracteristica mecanica a motorului; s-ar putea ca la un curent absorbit mai mare sa ofere cuplu mai mare.Motorul cu reductor incorporat sigur ca e comparabil cu celelate, are insa avantajul ca reduce spatiul pe care-l ocupa transmisia cu lant si riscurile de accidentare.Pornirea de pe loc pune de asemenea probleme. Probabil va fi nevoie de un reglaj si de o limitare a curentului de pornire.Ar fi utila experienta cuiva care a construit sau lucrat cu asemenea motoare. Daca ai rabdare s-ar putea sa apara pe forum o asemenea persoana.Mi se pare prea complicata propulsia dubla electric / ardere interna sau cu dinam de incarcare a acumulatorilor de la motorul cu benzina. Se maresc greutatea, volumul, dificultatile de depanare. Eventual ar putea fi o etapa ulterioara, daca merge cea electrica. Link spre comentariu
chinezu_cata2000 Postat Martie 27, 2012 Autor Partajează Postat Martie 27, 2012 motorul electric functioneaza sigur pt ca asa functioneaza scuterele chinezesti electrice au motor controller si manson de acceleratie eu nu fac decat sa cumpar piesele care se potrivesc. nu cred ca o sa cumpar motorul my1016z3 cu reductor pt ca este cam scump si consuma foarte mult asi ramane tot la cel de 300w fiind 200ron cu tot cu transport. vehiculul are 70 kg cu totul, eu 50 bateriile 10 rotile, sasiul scaunul si sistemul de directie motoarele 15. 75-80 kg total. daca vreau sa ajung in parc trebuie sa folosesc un motor pe benzina pt ca cel electric nu ma duce prea departe ,si daca ajung la un deal trebuie sa am forta sa urc. am vorbit cu un politist si a spus asa; legea este data pt aia care circula cu scuterele pe mijlocu' soselelor fara sa stie regulile de circulatie nu pt mine, a zis ca sa stau linistit ca nu-mi da nimeni amenda, si nici la o bicicleta daca-i pui motor nu te intreaba nimeni nimic. asa a spus Link spre comentariu
stefan_k Postat Martie 27, 2012 Partajează Postat Martie 27, 2012 oricum rotile sunt de bicicleta dar de 16 inci si o sa-i montez un ghidon nu volan si frane pe disc niste chinezarii dar noiIntre frane pe disc "chinezarii dar noi" si frane clasice de bicicleta ("in V", pe jeanta), as alege oricand a doua varianta. Mult mai usor de intretinut, reglat, reparat, si in plus fiabile la un pret foarte mic. Am vazut frane pe disc ieftine, si am zis ca mai bine nu. Doar de placerea de a zice ca "e pe disc", nu merita, decat de la un anumit pret in sus, pe care nu stiu daca vei vrea sa il suporti. Doar o mica sugestie, mai departe e alegerea ta. Link spre comentariu
ratza Postat Martie 27, 2012 Partajează Postat Martie 27, 2012 De acord. V-brake e unul dintre cele mai eficiente sisteme de frînare, plus că e şi mai uşor decît cel pe disc. Iar la aplicaţia ta, fiecare gram va conta. Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum