Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Vreau sa fac si eu cuptor pt. PCB folosind cuptor imprimanta

cruela

Postări Recomandate

Buna!Sunt cam incepator in domeniul electronicii. Am la activ cateva circuite proiectate si facute, dar nici una pe un PCB care sa fie placut la vedere. Stiu ca asta n-ar fi o problema, dar totusi ma deranjeaza. Asa ca m-am decis sa imi confectionez si eu un "cuptor pt. PCB-uri" dintr-un cuptor de imprimanta. Din fericire am gasit unul corespunzator, cu cilindru din metal, nu din folie. Am sa postez pozele ca sa va dati seama despre ce vorbesc. Cuptorul este recuperat dintr-o imprimanta IBM 4029 010.M-am documentat zilele acestea si am ajuns la concluzia ca am nevoie de un montaj care sa-mi asigure temperatura constanta, siguranta cuptorului fiind neresetabila.Va rog sa imi intindeti o mana de ajutor in confectionarea acestui dispozitiv.Va multumesc!

post-14577-13982940715_thumb.jpg

post-14577-139829407179_thumb.jpg

Link spre comentariu
  • Răspunsuri 8
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

• cruela

3

• worker

2

• DREDD

1

• Marian

1

Top autori în acest subiect

Imagini postate

Ca să se topească tonerul, e nevoie de o temperatură destul de mare, aproape 200*C. Asta înseamnă că tot ansamblul de role frige puternic în timpul funcţionării. Nu-l poţi ţine cu mâna.

Înainte de orice stabilizator de temperatură, ai nevoie de un suport mecanic pe care să prinzi cuptorul. Suportul trebuie să reziste la căldură. Lasă loc pe suport şi pentru un motor+angrenaje care să învârtească rolele automat. Chiar dacă nu îi pui motor de la început, s-ar putea să vrei mai târziu. După ce fixezi totul pe suport, probează mecanica la rece, ca să vezi dacă o plăcuţă de cablaj învelită în hârtie poate trece cu bine printre role. La mine a fost nevoie de ceva modificări mecanice ca să încapă.