Dr.L Postat August 9, 2012 Partajează Postat August 9, 2012 La 10,5V in sarcina (cam atunci piuie invertorul),acumulatorul (orice acumulator cu plumb...) e cam gol (tensiunea scade f repede,deci daca nu-l deconectezi,pt 5 minute in +,scurtezi semnificativ viata acumulatorului). Cele cu gel rezista,cele auto se defecteaza (incet,incet,dar sigur!). Asta e diferenta.Un acc auto,poate porni masina si cu 10Ah din cei 44Ah (ba chiar si mai putin,in anumite conditii).Calculul tau e gresit. Nu stii nici capacitatea acumulatoruli,nici consumul laptopului (ai totusi niste puncte de plecare,dar nu stii cat de reale sunt). Dar sigur stii (poate si cel mai important lucru) ca te tine 7h acumulatorul ala !Si garantat,orice lucru doar scurteaza viata acumulatorului (caldura,ciclurile incarcare-descarcare,cat il incarci si cat il descarci...) Link spre comentariu
one Postat August 10, 2012 Partajează Postat August 10, 2012 Am inteles ca la astea pe gel voltajul ramane cat de cat constant pana la descarcarea completa?Teoretic la orice baterie de orice tip, tensiunea ramana in limite "normale" pana la descarcare, daca nu se cere curent excesiv din ea, deoarece tensiunea este data de un potential electrochimic si depinde de materialele componente ale bateriei.O baterie auto de exemplu se incarca la 14.4V, ar avea 12V (cu o anumita toleranta) in regim normal si se considera descarcata sub 11V. Cred ca orice invertor auto functioneaza fara probleme pana la 10V deci nu se opreste "la 50%".Ar trebui sa te opresti tu, masurand direct tensiunea bateriei. Link spre comentariu
cristian_draghiescu Postat August 10, 2012 Partajează Postat August 10, 2012 Toate invertoarele pe care le-am văzut (inclusiv cele dincategoria "Low Cost") se decuplau automat atunci cândtensiunea la bornele acumulatorului ajungea la valoarea decirca 10,5 V.Deoarece până în acel moment curentul absorbit din bateriepoate fi chiar şi de 20-30 A (invertorul are sarcină la ieşire),acumulatorul este departe de a fi descărcat complet. Link spre comentariu
mld020708 Postat Septembrie 8, 2012 Partajează Postat Septembrie 8, 2012 acumulatorii auto sunt facuti sa dea un curent de pornire fff. mare 100A pentru un timp fff. scurt si dupa pornire se incarca continuu,DACA il vei folosi in modul descris si nu-l vei tine la o sursa de incarcare aproape continua (in timp) il vei DISTRUGE foarte repede...si DA nu se descarca mai mult de 20% din capacitate...cele cu litiu sunt recomandate doar ca au un regim de incarcare pacatos si daca nu-l respecti poate EXPLODA.Mai bine iei un acumulator compatibil de rezerva la tine si incarci si tu cum poti. Link spre comentariu
The Stressmaker Postat Septembrie 9, 2012 Partajează Postat Septembrie 9, 2012 Raspunsul la intrebarea originala este de 21 ore.Daca vrei sa faci calculele singur, ar fi cam asa. Ai 20W consumul aratat de program. Se imparte la randamentul incarcatorului din laptop de 80%, si da 25W. Se imparte la randamentul alimentatorului laptop-ului de 80%, si da 31,25W. Se imparte la randamentul invertorului de 70% si da 44,65W.Se rotunjeste la 45W si se afla curentul absorbit de invertor de la 12V ca fiind de 3,75A. Un acumulator de 100Ah folosit pana la 11V are cam 80% din capacitate, deci 80Ah. Impartirea 80:3,75 da 21 de ore. Conditia este ca acel acumulator sa fie nou.Completari. Un ups Mustek Apollo de 400VA vechi si "forjat", de exemplu, se opreste complet la 7-8V si piuie cam de la 11V. Daca ma iau dupa acest lucru este posibil ca acumulatorul dv. sa fi fost distrus de acest lucru, stiut fiind ca acumulatoarele auto de 12V nu admit descarcari sub 10,7V. Faptul ca acumulatorul este vechi si a tinut doar 7 ore, dupa o incarcare completa la 14,4V, inseamna ca acel acumulator are doar 30% din capacitatea originala, adica are cam 30Ah. La un acumulator uzat intervine fenomenul de sulfatare care se manifesta ca o crestere a rezistentei interne a acestuia si care scade tensiunea la borne proportional cu cresterea curentului. Numarul de cicluri de incarcare / descarcare posibile pana la 80% la un acumulator auto este intre 300 si 500 iar pana la 20% poate ajunge la cateva mii.O completare referitoare la circitul de alimentare din laptop. Acesta au circuite de monitorizare a tensiunii de intrare si daca aceasta nu este in limita a +-1V nu vor functiona sau se va aprinde un led de eroare. Aceasta situatie exista inca din anul 2000, de exemplu, la un toshiba cds2140 fara acumulator. Acesta are alimentator de 15V si daca cuplez la intrare un acumulator de 12V incarcat se aprinde in loc de ledul verde unul galben de semnalizare avarie. Daca cuplez pentru scurt timp inca o baterie in serie cu acumulatorul si ajung la 15V acesta porneste normal, chiar daca scot acea baterie adaugata si ramane doar cel de 12V. Concluzia este ca se face verificarea la prima alimentare, in situatia in care lipseste acumulatorul, pentru ca pot folosi laptop-ul normal apoi.Daca calculele nu sunt corecte va rog sa ma corectati. Link spre comentariu
one Postat Septembrie 13, 2012 Partajează Postat Septembrie 13, 2012 Invertorul sa zicem ca s-a oprit la 50% din capacitatea bateriei, deci eu practic am beneficiat de 16.5 Ah?.....Calcului e valabil pentru o baterie de 44 Ah noua, dar se pare ca si asta veche si obosita s-a incadrat perfect in acest calcul teoretic.Daca e veche nu mai are 44Ah deci s-a oprit la "100%" sau pe acolo. Link spre comentariu
Vizitator ceaki Postat Septembrie 22, 2012 Partajează Postat Septembrie 22, 2012 eu locuiesc intr_o cabanuta unde curentul il am pe panouri fotovoltaice si baterie de 12V 55AH. bateria o am de vreo doi ani si e una second am primit_o de la un centru de baterii uzate. Vreau sa spun ca inca mai tine curentul chiar si dupa atata timp la un consum de 10_20W ORA. parerea mea e ca daca o baterie auto vrei sa te tina, ar trebui sa aibe un curent de incarcare in timpul zilei de minim 2A ceea ce o poti face cu un panou de 30w care il cumperi cam la 60euro. Link spre comentariu
aygun Postat Septembrie 30, 2012 Partajează Postat Septembrie 30, 2012 Fiecare face cum il taie (daca il...) capul !!! Eu va zic ca am alimentat vreo 4 laptopuri diferite la 12V si au functionat toate perfect. Daca nu ma credeti...aia e ! vfp_mihai, daca pentru functionarea laptopurilor este necesara o tensiune de 19-20V, atunci cum se face ca multe netbook-uri au alimentator de 12V ? Mai studiaza abaca...Imi permit sa intreb :- unde anume ati injectat cei 12 V ? In locul mufei de alimentare ? Sau in locul acumulatorului ?Majoritatea netbook-urilor au alimentare de 9,5V , 19,4 V , rareori un 14 V dar pina acum nu am intalnit nici unul cu alimentator de 12V . Inclusiv EEEPC-ul fiicei mele merge cu 9,5V .Asta ti-o pot spune dat fiind faptul ca de ani de zile lucrez in service de calculatoare si peste 60% din echipamentele depanate sunt laptopuri / netbook-uri.Cei 19V minim sunt necesari pentru alimentarea Invertorului ptr lampa CCFL ( cauta +Vcc pe invertor si vei gasi 18V fix ) , apoi daca nu cei 19V nu iti va functiona circuitul de incarcare a acumulatorului.Asta in cazul in care injectezi cei 12V in mufa de alimentare .Daca te pune necuratul sa bagi pe mufa de acumulator o sa ai surprize destul de maricele. Fiecare Acumulator are si un microcontroller. care controleaza nu doar incarcarea cay si descarcarea si alementarea de pe acel acumulator. Cauta pe reballing.es schemele de alimentare si vei vedea ca am dreptate . Link spre comentariu
Adierea Postat Octombrie 21, 2012 Partajează Postat Octombrie 21, 2012 Acumulatoarele auto nus asa de fragile si de pretentioase precum cred uni ,si sunt destul de rezistente .Cat tine un acumulator ? scrie pe el ,in cazul nostru 100Ah ,adica se descarca intro ora daca are o sarcina de 100A ,daca are o sarcina de 1A ,se descarca in 100 de ore .Acumulatori cu gel sant mai rezistenti fata de cu acid ,totusi nu este diferenta mare . Link spre comentariu
rodanny Postat Ianuarie 10, 2014 Partajează Postat Ianuarie 10, 2014 Salut,Pana la uram...80% descarcare sau 80% sa raman incarcata bateria?Ca nu m-am lamurit...Nu ai voie sa descarci mai mult de 20% din acumulatorul auto sau nu mai mult de 80% ?Pana la urma Tempest-urile de la Rombat sunt bune pt ups sau nu?danny Link spre comentariu
Dr.L Postat Ianuarie 10, 2014 Partajează Postat Ianuarie 10, 2014 80% sa ramana incarcata bateria Nu ai voie sa descarci mai mult de 20% din acumulatorul auto Link spre comentariu
rodanny Postat Ianuarie 10, 2014 Partajează Postat Ianuarie 10, 2014 10x Dr.L. acum stiu...Ce parere aveti care ati testat bateriile de la ROMBAT TEMPEST.Oare as putea folosi la un UPS...?Am nevoie pt un ups pe care tin centrala....SI merge cu 24 v.....Vreau sa iau doua de 100 A.....pentru o autonomie de 2-3 ore....Multumesc Link spre comentariu
Dr.L Postat Ianuarie 12, 2014 Partajează Postat Ianuarie 12, 2014 Cu placere!Spune si cat consuma centrala, poate poti folosi acumulatori mai mici, pt 2-3 ore. Link spre comentariu
rodanny Postat Ianuarie 13, 2014 Partajează Postat Ianuarie 13, 2014 Pai cam 400-450ww....Am 2 pompe ce treubei sa mearga - 2 x 100w, mai am ventilatorul centralei 150 w, controlerul centralei...+ controler panou solar... - 20 w, pompa solara uneori ...50wdeci am zis o medie de 400-450w....Multumesc,danny Link spre comentariu
Dr.L Postat Ianuarie 13, 2014 Partajează Postat Ianuarie 13, 2014 Oho, ai consum, nu gluma!450W*3h = 1350Wh. Care se dubleaza, pt pierderile invertorului si reactia lenta a acumulatorilor, deci 2700Wh.La 24V, vin 112Ah.Iar 400W*2h*2=1600Wh -> 67Ah.Asta, pt acumulatori cu gel. Probabil ca si cei de tractiune sunt tot prin zona asta, trebuie sa le studiezi pdf-urile. Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum