Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Vreau sa construiesc un ceas POV (Persistence Of Vision)


avengers

Postări Recomandate

Intradevar este programatorul pe care mi l-a dat pop_ady44 (de pe pagina bobtech.ro), un JDM modificat. Acum imi detecteaza programatorul dar nu vede PICul

Posted Image

 

Presupun ca daca detecteaza interfata si daca imi clipesc ledurile, insemna ca aceasta e OK (nu am masurat tensiuni pe acolo....spuneti-mi si mie ce tensiuni ar trebui sa am??)

Imi pare rau ca nu mai am vre-un pic prin casa sa vad daca cu acela ar merge (va mai dura cateva zile pana voi face comanda). O intrebare....pot folosi cu succes 16F84A in locul lui 16F84???

Link spre comentariu
  • Răspunsuri 185
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

  • luke

    50

  • GeoMar

    34

  • avengers

    27

  • MifTy

    9

Top autori în acest subiect

Imagini postate

primeam exact acelasi mesaj cand am incercat sa programez un 16f876 cu un JDM. un coleg de pe forum m-a sfatuit sa renunt la cablul serial pe care-l foloseam si dupa ce am facut asta am reusit sa scriu memoria . Asadar , daca folosesti un cablu serial , renunta la el si incearca cu programatorul "infipt" direct in portul serial . Succes !

Link spre comentariu

... eu nu am problema asta cu prelungitorul, nici cu siprog, nici cu RCD...e adevărat că eu am baftă cu COM și LPT: tensiunile mele la serială sunt de +/-10,5 - 11 volți, iar japonezul zice că minimul pentru alimentarea direct din COM ar fi de +/-7 volți. standardul RS232 zice de +/-12 volți.dar, dacă folosesc siprogul direct, primesc eroarea -24 în avrdude, dacă alimentez mcu-ul din baterie de 9 volți, prin stabilizator de 5 volți, merge ok.cu RCD lucrurile stau cam la fel: 5 volți de pe placă, și 13 volți comandați din soft.a se observa că există un semnal din COM care se ocupă exclusiv de validarea sau nu a semnalului MCLR, care are aproximativ 13 volți, și este tensiune de programare!!!dacă aia e mai mică de 13 volți, e instabilă, sau pur și simplu dispare în timpul programării, apar tot felul de dubioșenii!!!așa că ar fi o idee foarte bună să nu se mai complice nimeni (deocamdată) cu generarea tensiunii MCLR direct din portul serial, și să folosească o sursă externă de 13 volți, aplicată printr-un tranbzistor comandat de semnalul suspomenit.microchip are o schemă (căutați pe situl microchip pdf-ul, e încă disponibil), pe paralelă, de data asta: AN589, care exact așa face: are o sursă externă liniară care dă 13 și 5 volți, iar tensiunile astea 2 sunt comandate de câte un pin de date D ale LPT-ului.de asemenea, dacă veți consulta schema pickit2, o să observați că acesta are o minisursă în comutație, care face exact ce ziceam mai sus: creează o tensiune de 13 volți din tensiunea USB de 4,5 volți!!!și dacă veți urmări topicurile dedicate pickit2 clone de pe forum, majoritatea au probleme când nu pun celebra bobină de 470-680 microhenry, care este exact una din componentele respectivei surse în comutație, și prin urmare semnalul MCLR are orice valoare numai 13 volți nu, și nici stabilă nu mai e!!!

Link spre comentariu

O adevarata lectie pentru incepatorii care incearca sa programeze pic-uri folosind calculatorul cu sursa PROPRIE ,subscriu celor spuse de tine MifTy dar ai scapat in a spune esenta problemei reale acestui tip de programare (defapt nu destul de evidentiata ,subliniata) care este sursa interna a calculatorului (problemele cele mai frecvente fiind la laptop-uri) de calitate " chinezeasca" cu amperii si tensiunile aferente chinezesti, lucru de evitat de altfel prin prezenta unei surse externe pentru programator dar asta nu inseamna ca toti vom avea aceasta problema (referitor la sursa ) cablul NU va inpune nici o problema la RS232 chiar daca ar avea 2 metri in coditiile de uz casnic in acest caz. In concluzie MifTy multumim pentru rezumatul concis in ceea ce priveste programatoarele microchip(PIC).@avengers bob zice:" ATENTIE! Dupa realizarea montajului, inainte de a incepe programarea trebuie sa verficati daca ati realizat corect circuitul:se conecteaza circuitul la PC fara a introduce microcontrolerul in soclu si acum ar trebui sa fie aprins LED-ul verdeverificati cu voltmetrul ca intre pinii 14(Vdd) si 5(Vss) ai soclului de programare sa existe o tensiune in jur de 4.5V--5V dar nu mai mare de 6Vla pinul 4(MCLR) trebiue sa fie o tensiune in jur de 0V (-0.6V-0V)"In rest vezi postul lui Mifty. Succes

Link spre comentariu

Povestea s-a derulat cam asa (in ordine cronologica):

1. M-am enervat.

2. Am facut cel mai simplu programator pe care l-am gasit (in felul asta am eliminat eventualele erori - avand in vedere ca nu prea ma pricep la electronica) la http://www.instructables.com/id/How-to- ... he-scheme/

3. Am programat PIC-ul cu PICpmg (cred ca este cel mai usor soft de programate - simplu si eficace), care mi-a spus ca totul e OK;

4. Am montat PIC-ul pe montajul rotativ si a iesit asta:

Posted Image

 

Posted Image

 

Ce sa spun....merge f bine, mai trebuie sa fac carcasa. Tin sa multumesc tuturor celor care m-au ajutat, iar daca se mai gandeste cineva sa faca acest ceas, le stau la dispozitie cu sfaturi. Oricum o sa revin cu poze.

Cred ca urmatoarea data ma voi "enerva" pe un amplificator cu lampi. :aplauze si de ce nu, pe alte montaje cu PIC (chiar au inceput sa-mi placa).

P.S.

- Luke, la 100 de spire statorul se cam incalzeste bobina asa ca am majorat-o pe la 170 spire.

- pop_ady44 e posibil ca varianta de JDM (pe care o avem amandoi) sa faca figuri, vand in vedere ca PIC-ul este bun dar nu-l detecta softul.

Stima.

Link spre comentariu
:aplauze Sincere felicitari pentru realizare ,cat despre tansformator am obsevat si eu ca se cam incalzeste primarul(statorul) dar eu faceam doar niste simple teste fara a ajunge la o concluzie exacta ; deci sa inteleg ca ai ramas la 150 spire pe rotor? E bine sa ne spui si noua cum ai executat bobinele ( referitor la numar de spire si diametrul ) pentru ca vor fi si alti useri dornici sa faca asa ceva si se vor lovi ( ca si noi) de probema alimentarii elicei ceasului care zic eu ca e cea mai dificila din acest proiect ( unde mai pui si faptul ca e wireless deci noise free ). Numai bine.
Link spre comentariu

foarte frumos a iesit multe felicitari din partea mea deci nu era bine programat?ok asa o fi ca eu nu pot sa spun nimic dar pic 16F628 la mine merg fara problemela picul ce ti-am trimes am sau facut 2 testuri sa fad daca este ok picul cu un alt hex care mergea ok cu acest hex de la tine mie mi-o aratat ok sters si ok programat ok deci nu zic nimic poate arata aiurea :jytuiyu

Link spre comentariu

pop_ady44 nu cred ca este necesar sa te scuzi. MifTy a explicat destul de clar care sunt problemele acestui tip de programator : alimentarea. Personal am avut si eu un programator similar si am renuntat la alimentarea de pe port pentru una externa din exact motivele descrise mai sus.

Link spre comentariu

Diametrele nu le stiu....am recuperat sarma dintr-un transformator de cadre de la tv pe lampi.....in orice caz este destul de subtire (cel putin cea de pe rotor, probabil 0,2 sau chiar mai subtire)

Nu am mai vrut sa umblu la rotor....si am lasat in jur de 400 spire, dar cred ca numarul merge redus (acum la capetele bobinei am in jur de 20V).

Statorul - aproximativ 170 spire (nu se incalzeste) dar cred ca ar trebui 200-250 spire, in felul asta se evita incalzirea tranzistorului IRF44n (care in prezent se incinge destul de tare - cu un radiator micut). Cea de-a doua schema postata de userul Luke merge perfect (pe prima nu am incercat-o). Distanta dintre cele doua bobine nu conteaza asa mult, transferul se realizeaza foarte bine.

Cam asa arata baza:

Posted Image

 

Scuze pentru calitatea pozelor.

Pana in preyent nu stiu cat de precis este ceasul dar ii voi face proba (daca va inregistra diferente, voi monta un trimmer in paralel cu cuartul).

Montajul il gasiti la http://home.epix.net/~otisrci/clock.html

Partea fizica este aici:

 

iar softul este aici:

clocksche.zip

richclock(1).zip

Link spre comentariu

pop_ady44 nu-ti face probleme...probabil cand s-a scris PIC-ul, programatorul a avut o "scama". Acum ma gandesc la ce mi-ai povestit cu problemele pe care le ai cu calibrarea termometrului (o fi tot din programator??? . daca ai cum incearca si cu alta schema). Oricum multumesc mult, tinem legatura.

Link spre comentariu

...Ce sa spun....merge f bine, mai trebuie sa fac carcasa. Tin sa multumesc tuturor celor care m-au ajutat, iar daca se mai gandeste cineva sa faca acest ceas, le stau la dispozitie cu sfaturi. Oricum o sa revin cu poze. ...

Felicitari pentru reusita. :aplauze :aplauze Poti posta cateva poze cu toate modurile de afisare?Interesant proiect, poate il incep si eu.
Link spre comentariu

Inca nu am reusit sa-l testez ca lumea dar am vaga impresie ca afiseaza doar aceste doua moduri (digital si analog). Am cautat pe pagina proiectului http://home.epix.net/~otisrci/clock.html si acolo spune tot de 2 variante. Daca vreti ceva mai complicat, http://propellerclock.soubry.net/ este un proiect interesant, dar se complica si schema (2 PIC-uri - unul pentru baza si unul pentru partea mobila, tranzistoare pe fiecare led, etc) si merge si cu telecomanda (setare ora, mod afisare etc).

Stima.

Link spre comentariu

Inca nu am reusit sa-l testez ca lumea dar am vaga impresie ca afiseaza doar aceste doua moduri (digital si analog). Am cautat pe pagina proiectului http://home.epix.net/~otisrci/clock.html si acolo spune tot de 2 variante.

Am studiat ambele linkuri.In linkul din care ai facut tu schema este si o versiune pentru PIC 16F648A (sau PIC 16F628A) care se poate seta cu telecomanda RC5 si afiseaza si data.Este dat si codul sursa, vezi poza:post-17385-139829426527_thumb.jpgCelalalt link, da intradevar, prea complicat, foloseste 2 PIC-uri 16F628A, tranzistori pentru fiecare LED, etcMersi oricum.
Link spre comentariu

Am demarat si eu realizarea unui Ceas POV.Momentan am realizat partea de alimentare prin inductie, merge, am alimentat acest montaj viewtopic.php?p=799824#p799824Pot spune ca il "alimenteaza cu brio", se incalzeste IRFZ44, dar cu radiator este OK.Am redesenat si un cablaj pentru acest Ceas POV, am marit numarul ledurilor pentru "analogic".Deocamdata este in faza de proiectare, urmeaza realizarea fizica, in functie de timpul liber.Asa arata cablajul meu redesenat:post-17385-139829427285_thumb.jpgSchema folosita:post-17385-139829427303_thumb.jpgAm sa incerc, pentru inceput, cu PIC 16F628A. :daDaca nu "merge" cu PIC 16F628A, am sa achizitionez si un PIC 16F648A.

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări