Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

solutia cea mai fiabila pentru un firgider la invertor


pusttiu

Postări Recomandate

Exista o rezistenta de 0.3 - 0.1 ohmi sau mai mica la 3-5w care este conectata intre masa si sursa mosfetilor din punte la iesirea invertorului. Se monteaza o alta rezistenta cu o valoare mai mica apropiata de cea existenta.

Este buna ideea;ar trebui insa inlocuite si mosfeturile cu unele de curent mai mare.Altfel cele originale pot ceda.
Link spre comentariu

Salut, imi expun si eu parerea, sper sa fie de ajutor si sa nu spun prostii, cu o modificare ce ar putea fi adusa cu scopul de a suporta un curent mai mare de pornire pentru frigiderul de 200w. Exista o rezistenta de 0.3 - 0.1 ohmi sau mai mica la 3-5w care este conectata intre masa si sursa mosfetilor din punte la iesirea invertorului. Se monteaza o alta rezistenta cu o valoare mai mica apropiata de cea existenta.

Eu nu am intalnit asa ceva.Calculeaza cat ar disipa acele rezistente la 20-40A! :speriat Apoi, alea ar fi doar pt protectia tranzistorilor! Pt ca sarcina UPS-ului e aceeasi, dar tensiunea acumulatorului variaza, deci si curentul creste.Insa, la toate UPSurile, sarcina e 'simtita' printr-un traf de curent pus pe iesire!Si se pot aduce modificari acolo, daca chiar e necesar (eu n-as umbla totusi)

Este buna ideea;ar trebui insa inlocuite si mosfeturile cu unele de curent mai mare.Altfel cele originale pot ceda.

Nu neaparat.In general, nu cedeaza ei asa usor. UPSurile serioase au mos-feti semnificativ mai puternici, tocmai ca sa reziste la sarcina maxima (si ceva suprasarcina) inclusiv cand sunt fierbinti.
Link spre comentariu

Nu m-am referit la UPS,unde nu am experienta;ci la invertoare sinus modificat si sinus pur,unde curentul prin puntea H,e citit de pe rezistenta inseriata cu mosfetii dinspre masa.

Link spre comentariu

Da, acolo asa este.Doar ca la UPSuri trebuie monitorizat consumul consumatorului mereu, deci traful de curent pe iesire e obligatoriu.Apoi, daca UPSul e cu traf pe tole, are doar o punte H intre acumulatori si traf.Daca e in comutatie (dar nu dubla-conversie/online), se aseamna invertoarelor, dar nu are conzi de filtrare, are doar o bobina de netezire intre traful de ferita si puntea H.Si nici nu monitorizeaza curentul din puntea H de 300V, ci doar pt trz de la acumulatori.Probabil ca monitorizarea se face masurand tensiunea ce cade pe trz (sau ceva asemanator, sigur nu cu sunturi!). Dar monitorizarea asta e doar pt protectia trz (in caz ca exista...), nu are legatura cu suprasarcina. Deci revenim la traful de curent...

Link spre comentariu

am primit in sfarsit invertorul pur sinusoidal de la mean well -ts-1000-224b. sambata cel tarziu merg la tara si il montez, pun frigiderul si fac si niste masuratori sa vad ce si cum consuma. pt moment o sa ii pun o siguranta de 16a din aia de 220Vca automata, ca nu am mai mare. cablurile sunt de 16mm sper sa fie ok.

Link spre comentariu

La 3A/mm^2, cablul e cald.La 5A/mm^2 cam frige.Deci e bine sa fie incarcat cu doar 2-3A/mm^2.3A/mm^2*16=48A.48A*20V (cand tensiunea e minima, atunci curentul e maxim) = 960W.Daca firele sunt si mai lungi (de ex, >3m), e bine ca densitatea de curent sa fie de 2A/mm^2.

Link spre comentariu

Daca omul le pune de la baterii la invertor, da...is ok. Si eu am acolo 2 fire de 16 in paralel pe fiecare borna. Eu am inteles ca le pune pe linia de 220...Si da, folosesc 3x1,5 mm la boilerul de 2 KW fara pb, ~ 9 A...daca ajung la 2,8 kw frige de se incalzeste usor si camasa exterioara.

Link spre comentariu

pe cutia invertorului este specificat ca lungimea cablului de la baterii sa nu depaseasca 1,5m. cablul este de 16mm2 intre invertor si baterie (pe plus am sa pun siguranta de 16a la 220v( am la munca pus si nu sare decit daca depasesc 500w consum).inca nu am produs o siguranta mai mare si de aceea folosesc ce am.

Link spre comentariu

Fa de curiozitate un test acasa si vezi cum merge cu combina frigorifica sau congelator, ce ai...Eu reusesc am reusit pornirea doar a congelatorului. De la 100 W sare la pornire pe la 900 W instant pt 1 sec. Combina sare de la 200 la 1500...si invertorul e oprit de automatizare.La tine pentru ca nu e o automatizare de UPS posibil sa nu ai aceste probleme, dar trebuie cumva sa monitorizezi consumul in mod continuu ca sa nu produci avarii.Verifica si tensiunea de intrare-iesire in momentul pornirii compresorului.La mine cu 2 acumulatori de 38 Ah scade pe la 11,5 V dar iesirea nu scade sub 210 in momentul pornirii compresorului. In mod continuu am 220 fix, chiar si la incarcare 110%.Precizez ca al meu UPS sinus are 1000 VA/750W.

Link spre comentariu

Problem solved.Alimentat un Frigero cu motor original frantuzesc si un Arctic mai vechi decat mine cu succes.Interesant este ca sarcina (variabila) urca pana la 73% cu ambele frigidere pornite ! ( ~550 W )Deci un consum mult mai mare decat estimam. Motorul de Frigero merge pe la 200 W max si cel de Arctic la 350W. In schimb esential este ca au alt model de pornire care nu baga UPS-ul in protectie.Pornirea e scurta, intra in suprasarcina dar pentru o foarte scurta perioada, lucru care nu declanseaza protectia...Functia de AVR e impecabila. Ventilatorul merge doar cand e pe invertor sau cand senzorul de temperatura din interior detecteaza peste 30 de grade.Per ansamblu, super-multumit de UPS. Este cu mult peste alte plastice dubla conversie de firma !

Link spre comentariu

@yglos2 -Ciudat ca consuma asa mult. Ala de Arctic in special. Sa nu aiba ceva probleme (sau UPSul sa indice consumul gresit).

Motoarele vechi au compresia mai mica datorita uzurii, deci ar fi normal sa consume mai putin la pornire

 

@pusttiu -trebuie cabluri cat mai scurte si mai groase. Invertorul are in interior un filtraj minim, ce ar trebui marit daca nu se respecta treaba cu cablurile, pt a nu suprasolicita tranzistorii (pe moment scade tensiunea si trebuie crescut curentul, pt aceelasi consumator pe iesire).

Siguranta de 16A e pusa destul de aiurea:

1) e prea lenta oricum, tranzistorii vor fi scrum la un scurt si abia dup-aia sare si ea.

2) se incalzeste in draci la >50% din curentul nominal. Si la 12V, pierzi ceva tensiune pe ea...

3) nu stii cand sare. Ca ea merge non-stop cu curentul nominal, la 25 de grade, cateva ore cu 110% etc.

 

Dar macar te protejeaza de un incendiu (teoretic).

 

Pune sigurante auto, ori d-alea mai solide (de la masini straine si camioane), ori de amplificatoare auto. De ex: http://i1212.photobucket.com/albums/cc4 ... 401627.jpg

Link spre comentariu

UPS-ul indica ok consumul, verificat acasa cu alti consumatori.

Si eu am ramas foarte mirat de consumul mare care-mi reduce autonomia ambelor frigidere la max 60 de min cu actuala capacitate de 75 Ah...

In timp o sa duc la 300 Ah capacitatea, adica exact cat poate duce UPS-ul la incarcare.

As pune in cazul acesta si sigurantele de protectie ( desi el are in interior cred ) dar vorbim de sigurante ultrarapide de 125 A montate chiar intre cablurile din UPS si bornele acumulatorului nr 1.

http://www.artelectro.ro/bussmann_ur.htm

 

Ce sa faca pustiu cu siguranta de 16A ?

Ce putere are invertorul ? Cum se comporta ? putere compresor frigider ?

Asteptam impresii de la el...

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări