petru_f Postat Martie 18, 2012 Partajează Postat Martie 18, 2012 A-pai "greu la deal cu boii mici" o vorba din batrani. Ai turbat lumea cu "acea placa de protectie"Nu exista asa ceva, aia e regulator de tensiune ( turatie.) Aspiratoarele nu au protectie,doar sigurantele de la tablou.Ca sa nu te chinui, pune la iesire in loc de motor un bec.Se verifica la rece(ohmetric), nu sub tensiune, toate piesele :dioda pe dioda,daca ai aparat si sti sa masori compara cu una de prin casa, iar triacul cu scrisul in sus de de la stanga la dreapta,1-2-3. 1-3 aprox.cativa zeci de ohmi(grila -catod),2-3 =anod ,catod=0.daca nu e asa cumpara altul.Ai noroc ca e Wekend. si ca ,cam frecam"motanul". Link spre comentariu
adi37male Postat Martie 18, 2012 Autor Partajează Postat Martie 18, 2012 In final ,,, daca as lega in direct motorul la 220 V ,CARE AR FI PROBLEMA ?,,,l-am masurat tesniunea pe placa ( REGULATOR DE TURATIE ) ,la alimentarea motorului si aveam doar 119 V, logic ar fi ca motorul ar functiona doar la 1/2 din capacitate ... Deci ! Puteti sa ma lamuriti ? Ce risc ar fi daca nu as m-ai folosi aceasta placa electronica ? Link spre comentariu
ronyku Postat Martie 18, 2012 Partajează Postat Martie 18, 2012 nu se intampla nimic doar ca nu o sa mai ai posibilitatea sa reglezi tuartiaverifica totusi si acel semireglabil sar putea sa nu fie contactul bun intre cursor si pelicula de carbonla cat de murdara este placuta se explica si posibilitatea astaleaga motorul si incearca sa rotesti de cursor in timp ce functioneaza daca nu sesizeaza nimic incearca sa-l suntezi daca nici asa triacul este defect Link spre comentariu
adi37male Postat Martie 19, 2012 Autor Partajează Postat Martie 19, 2012 nu se intampla nimic doar ca nu o sa mai ai posibilitatea sa reglezi tuartiaverifica totusi si acel semireglabil sar putea sa nu fie contactul bun intre cursor si pelicula de carbonla cat de murdara este placuta se explica si posibilitatea astaleaga motorul si incearca sa rotesti de cursor in timp ce functioneaza daca nu sesizeaza nimic incearca sa-l suntezi daca nici asa triacul este defectMultumesc pt ajutor ... l-am legat pe direct si e OK Link spre comentariu
GIUSEPPE Postat Noiembrie 19, 2020 Partajează Postat Noiembrie 19, 2020 On 3/18/2012 at 7:45 AM, adi37male said: Problema la acest aspirator a fost ca s-a aspirat o mocheta umeda si a ajuns apa aproape de motor si a inceput sa miroase a ars... Motorul nu este afectat insa , este afectata Placa de protectie dinaintea motorului. Asa cum se vede in poza , de intrat tensiune intra in aceasta placa, dar de IESIT nu mai iese .. Stie cineva , ce as putea sa inlocuesc la aceasta placa ca sa rezolv problema ? Sau trebuie inlocuita cu totul ? Si cum sa scot carbunii sa-i in lociesc , daca tot am facut aspiratorul bucati ? Va multumesc anticipat. Link spre comentariu
validae Postat Noiembrie 19, 2020 Partajează Postat Noiembrie 19, 2020 (editat) E posibil să nu trebuiască înlocuit nimic pe placă, dar trebuie refăcute traseele întrerupte din cauza descărcărilor apărute după umezirea plăcii.Cel mai rău afectat pare potenţiometrul.Curăţaţi bine cu o lamă şi funinginea dintre trasee, fiindcă e conductivă şi va face probleme.După remediere trebuie pensulată placa cu sacâz diluat în alcool izopropilic sau etilic concentrat.Adică turnaţi în cutia cu sacâz câteva picături de alcool şi cu o pensulă mică sau periuţă de dinţi uzată frecaţi puţin sacâzul ca să se dizolve local, apoi cu periuţa daţi pe toată suprafaţa plăcii.Stratul de lac format protejează excelent, fiint complet hidrofob, apa nu stă pe sacâz... Periile de cărbune se scor prin îndoirea spre exterior a clemelor de blocare a arcurilor şi scoaterea periilor cu arcuri cu tot prin partea superioară a suporturilor.Dacă e dificil aşa, se poate tăia cu un şfic tresa de cupru din apropierea sudurilor cu tabla, ulterior se lipeşte cu puţin cositor la loc. Foarte probabil cărbunii sunt destul de buni încă, trebuie doar curăţaţi uşor şi montaţi la loc.Am aspirator de douăzeci de ani şi la care nu a fost încă nevoie de schimbat cărbunii.Cred că trebuie însă curăţat cu alcool izopropilic şi colectorul motorului, fiindcă sigur s-a udat, apa a trecut şi prin motor la un moment dat.După uscare se freacă colectorul cu şmirghel fin.Vedeţi şi starea conexiunilor de la bobinele statorului, umezeala e posibil să le afecteze chiar după mult timp de la contactul cu apa.... Editat Noiembrie 19, 2020 de validae Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum