Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

indrumare....nelamurire Amperi la LI-Ion 18650


mld020708

Postări Recomandate

am o mica nedumerire...cum masor amperajul la o celula 18650 de 3.7V...pe e am 4.15V (mai e buna?)...si am pus bornele multimetrului (DT 810 masoara pana la 10A) pe borne direct e corect asa? Ca imi arata cam 6A si sincer mi se pare cam mult cred ca are cel mult 2.2A ,il am dintr-un acumulator de laptop si nu scrie pe el nimic de genul cati volti are sau amperi dar pe baterie am 10.8V si 4400 mAh....cum ele sun cate 2 in paralel si trei in serie am dedus asta....va multumesc anticipat

Link spre comentariu
  • Răspunsuri 12
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

  • mld020708

    6

  • Dr.L

    2

  • stefan_k

    2

ma gandesc sa nu fim si noi cand raspundem un fel de automate sa zicem ca auzi o discutie de tipul:am inlocuit bateria auto de 55ah cu una de 80ah si sant mult mai multumit,mai ales iarnace-ti spun cele 2 valori si cum ai interpreta avantajele unei baterii mai mari?

Link spre comentariu

sa zicem ca auzi o discutie de tipul:am inlocuit bateria auto de 55ah cu una de 80ah si sant mult mai multumit

Cat timp ati masurat capacitatea lor cu ampermetrul, e ok.Acum serios:mld020708: capacitatea bateriei nu se masoara niciodata cu ampermetrul; asa masori cel mult curentul de scurt, dar si ala pentru perioade scurte, ca risti sa ramai si fara acumulator si fara ampermetru. Ba, daca tot vorbesti de celula de Lithiu, risti sa iti explodeze in mana. Retine, Ah nu e tot una cu A.Tensiunea da, se masoara cu voltmetrul la borne. In functie exact de tehnologia de fabricatie, pt Li-Ion tensiunea la borne poate fi pana la 4.2V pt o celula incarcata. Deci 4.15V ar indica, pentru inceput, o celula care are sanse sa fie sanatoasa.Exact sa masori capacitatea bateriei, ar trebui conectezi un consumator de putere cunoscuta (sa zicem, un bec), plus un voltmetru la borne, si sa astepti pana cand tensiunea la borne coboara la 3.2V (aici te opresti, ca daca o descarci mai mult o distrugi). Cronometrezi timpul in care s-a descarcat bateria, si cu regula de trei simpla afli si capacitatea ei (cata energie avea in ea). Asta asa in mare.
Link spre comentariu

mersi pt. raspunsuri....ca idee la raspunsul cu 55Ah/80Ah (aici cerd ca e vorba de un acumulator auto 12 V)...asta ar insemna ca la un consum teoretic de 55/80 A la 12V(660W/960W) poti utiliza cel mult o ora acel acumulator,fata de durata teoretica pot surveni modificari in durata cauzate de faptul ca poate nu era incarcata la 100%,temperatura mediului...oricum nu poti descarca mai mult de un procentaj din acumulator pana sa-l reincarci(cred ca la Pb Acid 20%), la cele deep cycle merge pana la 50% din capacitate.asta inseamna mai multe actiuni/lucruri 1.nu te pricepi si cel de la acumulatori te-a imbrobodit cum ca e mai bine sa ai curent mai mult,bla,bla, iarna nu mai ai probleme s.a.m.d.2.te pricepi si initial aveai 55A si acum ca urmare a adaugarii unor noi consumatori trebuie sa reconfigurezi polologhia3.la o masina mai e important si curentul de pornire 180,230,300A....daca vrei sa fii mai multumit iarna poti fii cu un acumulator la care ai bine configurati consumatorii si de care te ingrijesti (mai pornesti masina din cand in cand) sau o iei in casa daca o lasi in parcare.aici am facut vorbire de un acumulator auto

Link spre comentariu

discutia a decurs exact cum doream eu:in exemplul cu bateria auto ai descris destul de bine situatia si de aceea nu inteleg de ce la acum cu litiu ai facut confuzia intre curentul masurat de 6a si capacitatea(de altfel bine dedusa din ce scria pe eticheta,4400mah si faptul ca elementii erau in paralel) de 2,2ahde fapt ai primit indicatii despre diferentele intre cele 2 marimieu asa inteleg o "colaborare",cel ce apeleaza sa faca un fel de mica introducere cu ce cunoaste aproximativ despre problema expusa iar raspunsurile noastre sa nu fie cu da si nu sau cat mai scurte posibilo directionare spre ce s-a mai invatat in scoala(exemplu acolo am auzit:generatoarele de tensiune nu se pun in scurt iar generatoarele de curent nu se lasa in gol) si spre experienta de zi cu zi a fiecaruia face mai usoara si profitabila colaborareaeste numai un punct de vedere,ignorati daca nu vi se pare conform cu gandirea voastra

Link spre comentariu
Vizitator tyc

Capacitatea accu pe Li nu se masoara simplu...daca masori curentul de scurt ,inseamna ca tensiunea coboara sub 1V in conditiile in care tensiunea la borne nu poate cobora sub 2,8V fara avarierea (mai grava sau mai putin) a accu .In legatura cu ideea de a folosi baterii de accu pe autovehicule e neviabila din cauza ca accu pe Li au anumite limitari : tensiune minima ,curenti de descarcare ,rezistenta la vibratii si sant potential explozive .Pt inlaturarea pericolului de explozie ,se folosesc circuite sofisticate care cresc pretul produsului... pt a rezista la curenti de descarcare mari sant ranforsate ,lucru care duce la o crestere de pret...evitarea descarcarii sub anumit prag se face cu circuite suplimentare si mai sporeste pretul... .La un laptop /mobil /tableta aceste costuri sant justificate . Intradevar s-a facut un autovehicul dotat cu baterii Li dar pt recordul mondial de viteza.

Link spre comentariu

revin....vroiam sa stiu ce capacitate are ca am niste acum. si trebuie sa-i incarc.....acum inteleg ca e musai o tensiune constanta de 4.15-4.18V....acum m-a lovit o idee,nu ar fi bun un tel mobil cu incarcatorul aferent sa incarc una bucata de acumulator 18650?

Link spre comentariu

acum inteleg ca e musai o tensiune constanta de 4.15-4.18V....acum m-a lovit o idee,nu ar fi bun un tel mobil cu incarcatorul aferent sa incarc una bucata de acumulator 18650?

Nu, si nu. Ai grija ideea aia sa nu te loveasca la propriu.Nu stau sa traduc, sper ca intelegi un pic de engleza:[..]Li-Ion batteries are charged using constant voltage, with current limiter to avoid overheating in the initial stage of the charging process. The charging is terminated when the charging current drops below the lower current limit set by the manufacturer. The battery takes damage from overcharging and may explode when overcharged. Partea cu "may explode" e cat se poate de reala, lithiul e un metal foarte instabil - citez: "Like all alkali metals, lithium is highly reactive and flammable". Procedura de incarcare nu e simpla, in nici un caz nu se poate folosi un "incarcator" de mobil (decat daca ai pereti de gaurit). "Incarcatorul" de mobil e doar partea de alimentare; partea de incarcare/protectiile sunt in telefon/baterie. Nu zic, s-ar putea sa scapi la inceput fara sa arunci nimic in aer, dupa care sa prinzi curaj si sa o mierlesti.Daca ai rabdare sa citesti, uita-te peste http://www.atmel.com/Images/doc1659.pdf - in special sectiunea 4.9, algoritmul de incarcare, nu are treaba cu atmel-ul ci e descris generic. Daca simti ca ti-e un pic peste posibilitatile tale, probabil asa si e. Cauta incarcatoare gata facute, dedicate pt litiu, se gasesc si asa ceva, nu sunt ieftine dar sunt sigure (daca sunt facute corect, evident).
Link spre comentariu

nu il puneam la incarcator direct....ufffff.....vreau sa inlocuiesc de la incarcare ~bateria~ telefonului cu un element 18650 respectand polaritati s.a.m.d......eu zic ca nu ar fi probleme de incarcare si/sau explozii (pe care nu le doresc).

Link spre comentariu

...acum am vazut partea cu ~~cumpara un incarcator dedicat~~ nici nu stii ce mai cumperi in ziua de azi, acum un an am luat un asa zis incarcator Ni-Cd/Mh cu 4 acumulatori inclusi evident ca nu de la vreo mare firma (duracell,eneloop sau altele) si surpriza dupa ce nu a mai functionat (destul de repede) l-am desfacut si ghici ce asa zisa parte electronica avea---erau 2 diode si 4 rezistoare!!!!!Nimic de filtraj plus ceva de baza macar pentru un mic controlal incarcarii

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări