Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

SANSUI SC-3003 reconditionat


alex_n2011

Postări Recomandate

Pentru prietenii care au vazut Majak-205 reconditionat, va propun un nou subiect: SANSUI SC-3003, fabricat 1974. Mai intii citeva foto. Daca va place subiectul anterior si moderatorii imi aproba o sa va prezint o alta "poveste" numita Sansui: VU-metrele oscileaza, autostop-ul nu merge, "no sound output", etc.....

post-58711-139829403034_thumb.jpg

post-58711-139829403041_thumb.jpg

post-58711-139829403056_thumb.jpg

post-58711-13982940307_thumb.jpg

post-58711-139829403083_thumb.jpg

Link spre comentariu
  • Răspunsuri 62
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

  • alex_n2011

    48

  • ChRS

    4

  • valentinleonte

    2

  • doru3160

    2

Top autori în acest subiect

Imagini postate

Si pentru cine doreste sa discutam pe aceasta tema aveti si schema mai jos; din respect pentru cei care sustin demersul vintage nu are o rezolutie prea buna, o puteti gasi pe "google", in rest detalii constructive vor urma...Si o urma de originalitate, SC-2002 e frate cu acest model.... 300$ erau ceva bani, nu?Si mai jos un "front cover" cu asamblari mecanice sparte...

post-58711-139829403106_thumb.jpg

post-58711-13982940312_thumb.jpg

post-58711-139829403122_thumb.jpg

post-58711-139829403136_thumb.jpg

post-58711-139829403153_thumb.jpg

Link spre comentariu

Autostop-ul este foarte simplu si ingenios: veti vedea. O curea antreneaza un magnet in fata unui releu reed care comanda prin circuit electronic un electromagnet: este foarte sigur si daca totul e ok mecanic si electronic merge impecabil. Ce se vede in ultimele poze este o parte de mecanica si conectorul circuitului de led-uri (dolby, rec, peak). Din pacate exemplarul care mi-a intrat in posesie a fost "tropait" de un neprofesionist: lipsea plungerul (miezul) de la electromagnet !!! si a trebuit sa cumpar unul nou desi bobina era impecabila. Si cureaua de la antrenarea magnetului era largita. Atasat circuit.

post-58711-139829403839_thumb.jpg

Link spre comentariu

Ce se vede in ultimele poze este o parte de mecanica si conectorul circuitului de led-uri .

Am inteles cam care ar fi treaba,eu la poza asta ma refeream

 

Posted Image

 

Cu tipul asta de autostop e mult mai dificil de lucrat,dar daca il lasi in largul lui(ca in poza) se pare ca nu sunt probleme mari ,se adapteaza din mers :rade:

Link spre comentariu

E mai mult decit atit, este expertul asistent care rezolva orice problema printr-o dare din coada. Nu stiu cum de a aparut aici, cred ca m-a rugat frumos... E bine ca va place, intr-adevar e cel mai complicat sa "repari o mecanica". Va doresc succes cu a dvs.

Link spre comentariu

Sa revenim la "pisica" :da noastra: reconditionarea panoului frontal: facut din doua bucati, o parte din plastic, negru cu argintiu (original vopsit, nu metalizat) si o parte metalica, aluminiu eloxat negru. Probabil ca aparatul a fost trintit sau a cazut (sau demontat incorect) asfel incit asamblarile de plastic cu surub kipling s-au spart (plasticul). Asa ca am presat la cald in aceste locuri bucse randalinate filetate (recuperate din alte aparate). Apoi s-a aplicat rasina, totul a fost slefuit si vopsit.

post-58711-13982940523_thumb.jpg

post-58711-139829405236_thumb.jpg

post-58711-139829405241_thumb.jpg

post-58711-139829405248_thumb.jpg

post-58711-139829405256_thumb.jpg

Link spre comentariu

Partea frontala argintie a fost revopsita dar inscriptiile originale a trebuit sa le reproduc cu stick-ere: era prea murdara si zgiriata. Daca nu place asta e, mai era varianta inlocuirii cu un front original nou dar nu am vrut sa mai cheltuiesc inca 40 de euro, e totusi ceva reconditionat... Mai era varianta printarii cu jet de cerneala, dar nu am mai cautat o astfel de masina.

post-58711-139829405264_thumb.jpg

post-58711-139829405272_thumb.jpg

post-58711-13982940528_thumb.jpg

post-58711-139829405291_thumb.jpg

post-58711-139829405301_thumb.jpg

Link spre comentariu

Si acum mecanica: inca in stare generala buna dar cu lipsuri (probabil ca au trebuit cuiva), adica saibele elastice de siguranta de la axul magnetului pentru autostop, si de la rola intermediara de "play", miezul electromagnetului. Totul fost suflat cu aer comprimat, gresat (ulei si vaselina grafitata), montate sigurante elastice "noi" ( foarte greu sa mai gasesti asa ceva). In foto apare o prima varianta de test cu o curea de antrenare counter si rola magnet autostop lunga,antrenata de rola "primitoare", asa cum parea sa fie cea originala (si din unele specificatii pe net) pe care am gasit-o largita, "alergind prin carcasa" si pe care nu am reusit sa o inlocuiesc corect. Nu am gasit o curea de lungimea si grosimea corecta. Cea mai apropiata (corect ca lungime dar putin mai groasa) produce o frinare si oprire la finalul casetei in pozitia de REW (forta de antrenare necesara devine prea mare). Problema rezolvata mai incolo... Capul afost re-lustruit (avea uzura minima) si rola intermediara de transfer REW-FF a fost slefuita pentru a-i creste rugozitatea. Ambreiajul intermediar a fost demontat, spalat, pisla ciufulita, suprafetele de contact slefuite pentru o forta de frecare mai mare.Rola presoare a fost inlocuita (greu sa mai gasesti asa ceva nou!!!).

post-58711-13982940531_thumb.jpg

post-58711-139829405323_thumb.jpg

post-58711-139829405334_thumb.jpg

post-58711-139829405339_thumb.jpg

post-58711-139829405347_thumb.jpg

Link spre comentariu

Mai adaug citeva detalii: dupa citeva teste (poate in primul foto se "vede" chiar ca "merge") am montat o curea mai scurta pentru counter si autostop pe rola "donoare" si se pare ca totul functioneaza ok (in defintiv ce conteaza de unde preiei miscarea...) Motorul a fost inlocuit cu un motor original nou (NOS '85) pentru ca cel vechi avea joc excesiv in lagare si am adaugat un shield magnetic. Totul asamblat apoi pe partea metalica frontala. Se vede ca este mecanica precisa, este robusta si nu excesiv de complicata (anii '70....) Si evident au fost inlocuite cu curele noi si restul: cea de la volanta si de la rola de "play"

post-58711-139829405378_thumb.jpg

post-58711-139829405391_thumb.jpg

post-58711-139829405405_thumb.jpg

Link spre comentariu

Reconditionarea partilor electronice: am inlocuit toti condensatorii electrolitici de pe placa de alimentare si placa de comanda servo (auto stop). Pentru a simplifica montajul final care depindea de o schema generala de conectare de care nu poti fi intodeauna sigur am decis sa utilizez reglete mecanice cu surub in loc de asamblare cu lipituri. Poti reface oricind un cablaj si e o conexiune destul de sigura. In caz de eroare asfel de cablaje vechi nu prea rezista la lipiri repetate pentru ca se exfoliaza. Place, sau nu place ramine de vazut. Si un mic radiator pe tranzistorul din stabilizator (prea era in "pielea goala"...). Becurile originale au fost inlocuite cu LED-uri, o blasfemie ar spune unii, dar sint greu de gasit si in orice caz costa euro grei...

post-58711-139829406128_thumb.jpg

post-58711-139829406142_thumb.jpg

post-58711-139829406152_thumb.jpg

post-58711-139829406165_thumb.jpg

post-58711-139829406179_thumb.jpg

Link spre comentariu

Alte citeva detalii mecanice si electronice: tzaranul (poate erau mai multi) care l-a demontat inainte nu a inteles ca panoul frontal al usii casetei se demonteaza prin culisare, asa ca l-a fortat cu surubelnita pe directie perpendiculara, ca si cind ar fi o prindere elastica (nu are rost sa va mai dau detalii foto) asa ca i-a rupt un "piciorus" de prindere. Concluzia: usa sta strimb; am montat doua distantiere care sa asigure prinderea ferma (ce sa fac, acum nu mai e original, dar si de reconstruit piciorul lipsa...). Pe placa de switch-uri am aplicat aceeasi solutie de conectare cu regleta. In definitiv ce s-a construit mai tirziu are conectori prin "infigere" dar sincer nu stiu daca sint mai fiabili, mai functionali da. Ce a iesit se vede... Oricum acest model in alt exemplar s-a vindut pe un site... fara panoul casetei (functiona impecabil...)

post-58711-13982940619_thumb.jpg

post-58711-139829406197_thumb.jpg

post-58711-139829406203_thumb.jpg

post-58711-139829406212_thumb.jpg

post-58711-139829406224_thumb.jpg

Link spre comentariu

Si in continuare concluzia partiala l-a ce s-a dorit mai sus..... Blocul de comutatoare a fost "spalat" si "gresat", testat: ok. Dupa care dupa atita munca toata lumea a adormit... A, si inca ceva am renuntat la cablul original de alimentare (care se "incurca" in ce ai de facut) si am montat un conector pentru cablu de alimentare amovibil cu doi pini.

post-58711-139829406238_thumb.jpg

post-58711-139829406247_thumb.jpg

post-58711-139829406263_thumb.jpg

post-58711-139829406282_thumb.jpg

post-58711-139829406297_thumb.jpg

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări