Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

inlocuire condensatori marantz pm-84


Vizitator c_andrei

Postări Recomandate

Lasa-i pe aia cu aur si argint. Luam d-aia normali !!! ai facem si rosii ca sa semene cu wima :P"M-ar tine sa fac un pariu ca nu aude nimeni diferentele intre Jantzen si Wima, pe orice scule"Aici tot nu ai inteles ca e vorba de utlizare/implementare. Condensatori exista intr-un lant audio in 'spe mii de locuri. Nici unul nu e cel mai bun peste tot ! Mai degarab era vorba despre cuplaj pentru semnale mici.

Link spre comentariu
  • Răspunsuri 58
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

Top autori în acest subiect

Imagini postate

Am "ascultat" si eu Wima si sunau ... la fel ca altii. Nici vorba de sunet metalic si nici nu-mi dau seama cum s-ar produce asa ceva in condensator.

Spune-ne si din ce era format setup-ul audio in care ai "ascultat", altfel nu are nicio relevanta.

 

Acestia ar trebui recomandati pe acest forum, nu Jantzen, Mundorf, Audionote, Uleiul-de-sarpe, care sunt folositi numai de oameni fara cultura tehnica ce se gandesc ca obtin un sunet mai bun daca dau cu banii in condensatoare.

Incercati sa vorbiti pentru voi. De unde stiti ce cultura tehnica au cei ce recomanda condensatorii "for audio"?

Baga, spune-ne tu, te rog, ce cultura tehnica ai. Ce studii de specialitateai absolvit de-ti permiti sa ne recomanzi ce condensatori sa folosim?

 

Sau poate ma insel. II rog pe cei ce recomanda condensatorii "for audio" sa ne explice de ce sunt mai buni decat cei "industriali" si cum apare sunetul "metalic" .

Am mai repetat-o de cateva ori: daca nu stiti depsre existenta unor lucruri nu inseamna ca ele nu exista. Sincer nu am mai vazut atata autosuficienta* si obtuzitate in gandire ca pe acest forum nicaieri in alta parte. Fiti fratilor mai deschisi in fata informatiei ca nu va omoara.

Baga, esti sigur ca modul de functionare al unui condensator real (nu ideal) este explicat si inteles in totalitate si ca se rezuma la cele trei randuri din cartile de fizica sau la cei cativa parametri din foile de catalog? Eu sunt sigur ca lucrurile sunt mult mai complicate si pot demonstra ca-i asa tocmai prin faptul ca exista diferente de sunet intre condensatori.

 

PS. Si eu, nu mai departe de acum cativa ani, ii credeam idioti pe cei care sustineau ca aud diferente intre condensatori sau cabluri. Pana cand am avut un set-up suficient de bun care sa-mi permita sa aud si eu aceste lucruri. Dupa aceea am inceput sa fiu mai rezervat in afirmatii.

 

*Shambala are dreptate, daca ar fi sa caracterizam atitudinea majoritatii utilizatorilor acestui forum, atunci acest cuvant ar fi autosuficienta.

Link spre comentariu

Condensatoarele se "aud". Si asta se poate testa destul de simplu. Zilele trecute a fost clara diferenta intre Nichicon Muse si Panasonic AM si asta pe un "aparat" aproape banal.Ar fi bine sa aveti si prieteni muzicieni pe linga voi (sa evitati asa zisul subiectivism). Ar putea sa va indrume dupa "ureche", cu mare usurinta. Nu intotdeauna catalogul si masuratorile sunt masura a "cum se aude".

Link spre comentariu
Lasa-i pe aia cu aur si argint. Luam d-aia normali !!! ai facem si rosii ca sa semene cu wima :P

"M-ar tine sa fac un pariu ca nu aude nimeni diferentele intre Jantzen si Wima, pe orice scule"

Aici tot nu ai inteles ca e vorba de utlizare/implementare.

Condensatori exista intr-un lant audio in 'spe mii de locuri. Nici unul nu e cel mai bun peste tot !

Mai degarab era vorba despre cuplaj pentru semnale mici.

Da , la cuplaj pentru semnale mici m-am referit in special. Ar fi tare sa avem 3 amplificatoare identice. Intr-unul inlocuim condul pe intrare cu Wima, in altul punem Jantzen si pe ultimul il lasam pe cel din fabrica bineinteles sa nu fie defect. Boxe si sursa , ce aveti voi mai tare, eu nu prea am cine stie ce. Apoi sa vedem care cum suna, eventual ceva pariuri :daFARA SA STIM IN CARE AMPLIF ESTE UN ANUMIT CONDENSATOR

Sau poate ma insel. II rog pe cei ce recomanda condensatorii "for audio" sa ne explice de ce sunt mai buni decat cei "industriali" si cum apare sunetul "metalic" .

Am mai repetat-o de cateva ori: daca nu stiti depsre existenta unor lucruri nu inseamna ca ele nu exista. Sincer nu am mai vazut atata autosuficienta* si obtuzitate in gandire ca pe acest forum nicaieri in alta parte. Fiti fratilor mai deschisi in fata informatiei ca nu va omoara.

Baga, esti sigur ca modul de functionare al unui condensator real (nu ideal) este explicat si inteles in totalitate si ca se rezuma la cele trei randuri din cartile de fizica sau la cei cativa parametri din foile de catalog? Eu sunt sigur ca lucrurile sunt mult mai complicate si pot demonstra ca-i asa tocmai prin faptul ca exista diferente de sunet intre condensatori.

Asta vreau sa vad. Explicatia diferentei de sunet intre condensatori.

Link spre comentariu

Dupa ce ai facut atata scandal - in loc sa intrebi simplu si politicos (cum ai facut acum la urma) poate s-ar fi chinuit cineva sa iti explice. Dar asa ...Oricum, pot sa citez un [fost ?] membru al forumului audiofil: - "raspunsul la intrebarea ta este extrem de greu de obtinut (si complicat), de aceea este si valoros, asa ca nu vad de ce ti l-ar da cineva pe gratis"(citatul este aproximativ si usor adaptat discutiei, dar esenta este aceeasi; acolo era vorba despre ce anume determina "soundul" amplificatoarelor)Ca sa nu ramana totusi impresia ca scriu doar vorbe (adica inutile), recomand si in acest post (am facut-o si ieri, in altul) citirea relatarii lui Tivicol de pe audiofil.ro dspre testele cu diversi condensatori de cuplaj. El a folosit condensatori din clase mai inalte, dar ideea testul ramane valabila iar concluziile merita salvate si puse la dosarul despre "soundul pieselor".Pe DIYaudio sunt f multe relatari de acest gen, majoritatea succinte, in genul celei facute de Liviu Ianos mai sus.

Link spre comentariu

Eu as fi curios sa apara aici pe forum, un baiat care considera ca are urechile antrenate, alt baiat sau poate tot el sa aduca incintele de proba si piesele ce se vor a fi ascultate, ca sa fie REFERINTA.

 

Eu pun la bataie 2 module Leco.

 

Unul cu componentele clasice, cum au fost cele vindute pe forum si altul cu ce condensatori snake oil, gold, sau ce se mai vor a fi "hq audio" ,altcineva pune la bataie un alt modul ce vrea el, fie AV xxx sau Quad yyy sau ORICE altceva alimentam modulele, din EXACT aceeasi sursa, le "ascundem" in o cutie de lemn si legat la ochi sa spuna el diferentele si sa "ghiceasca" care este cel cu condensatori de zeci de euro (audiofili) , si care este cu wima sau no name.

 

 

 

Eu pun 2 module la bataie, si "inchiriez" pentru test un nepolarizat pentru intrare, d-ala de o groaza de euro, si un eventual bipolar sau altceva mai jmeker pentru capacitorul din reactia negativa.

 

Se baga cineva la acest test?

 

 

De pe acum, am curaj sa fac pariu ca nu va nimeri 3 din 6, sa reghiceasca care sint modulele la repetarea testului.

 

Dupa parerea mea, ideea asta cu componente audiofile, este mai mult "psihologica", si poate un pic mai mult "snobista".

 

Dati-mi voie sa imi mentin parerea , fara sa vreau sa supar pe nimeni, sau hai sa facem testul, ca sa ma "dau" si eu de partea audiofililor, si sa cred in "Audiophile GOD" ..

Link spre comentariu

Condensatoarele "for audio" au aparut in conditiile cresterii concurentei pe piata (dupa 1985)si definesc de regula condensatorii de calitate mai buna (decat ai concurentei).Daca lasam marketingul deoparte,in etajele cu nivel redus gen cap magnetic redare,eliminarea condensatorului conduce la imbunatatirea raportului semnal zgomot cu 1-2db si reducerea distorsiunilor.In cuplaje condensatorul poate fi vazut ca o interfata si influenteaza ambele etaje functie de multi parametri care depind atat de condensator(capacitate,dielectric,efectul de "memorie" a capacitatii,etc)cat si de caracteristicile etajelor cuplate prin condensator.Din acest motiv (si altele) un condensator se poate comporta diferit la cuplarea etajelor din amplificatoare diferite dar cu performante aproximativ aceleasi.Conteaza mult aparatura audio,subiectivismul ascultatorului,(chiar audiograma acestuia),nivelul de cultura muzicala,etc.De regula se elimina pe cat posibil,iar daca nu se poate se folosesc cei de calitate mai buna, chiar recuperati ,corelati cu nivelul lantului audio;nu se schimba decat daca si-au pierdut proprietatile.

Link spre comentariu

Leco, cine a zis ceva de ghicit? Parca discutam de auzit diferentele nu de ghicit.Nu o sa participe nimeni la experimentul pe care-l propui pentru ca nu cunoastem modulele enumerate si nu stim ce pot.Iti propun e alt experiment. Pe sistemul meu audio vom testa un dac in al carui etaj de iesire vom monta prin intermediul unor comutatoare rotative diverse tipuri de condensatori. Asa vom avea garantia ca restul setup-ului va fi constant. Dar asta dupa ce renunti la figurile de doi bani gen ma "dau" si eu de partea audiofililor, si sa cred in "Audiophile GOD". Altfel nu mai stam de vorba.

Link spre comentariu

Wima este un producator german cu standarde de calitate foarte inalte .Majoritatea produselor Wima sunt folosite in aparate incluse in categoria audiofila , asa ca nu trebuie sa banalizam pentru ca se gasesc relativ usor si pretul este acceptabil... Totusi nu trebuie facut niciun compromis cu privire la calitatea componentelor , cine poate , oase roade ...

Link spre comentariu

Condensatoarele "for audio" au aparut mult mai demult, nu vorbim de cele "smekere" (pt. vulg) ci de cele cu adevarat fabuloase ... si ca pret (> 1000$ bc).Leco, uite un exemplu de analiza urechiometrica a sunetului. Esti sigur ca asa asculti si tu ? Pe pian solo, vioara solo, nu pe muzica de club., cu repere luate pe fiecare fractiune de sunet - si de miscare a clapei de pian sau a arcusului... "It is only now that I have heard the new dual power supply [...] For the first, and most important observation, I shall use a single piano note as an illustration. With the single supply, when the note is struck there is an initial transient 'bump' as the hammer hits the string, followed by the decay, which starts after the initial 'bump' has subsided. With the dual supply, this initial transient is less 'loud' (better controlled?) and it carries more weight and meaning, this is followed by the decay which not only conveys better pitch, leading to more emotion and tunefulness, but the decay starts sooner, its first moments not masked by the apparently exaggerated impact of the hammer blow introduced by the single supply. Also, due to the increased definition, the note seems to decay more slowly, incidentally this is one of the more significant differences between a small grand piano, and a large 'concert' grand where, due to the increased string length of the larger instrument, its sustaining power is much greater. A single note can therefore be followed more easily from start to finish. The tonal signature and real colour of all instruments are now better conveyed."

Link spre comentariu
capacitori cu ulei de coropisnitza
:aplauze :ras:

 

Condensatoarele "for audio" au aparut in conditiile cresterii concurentei pe piata (dupa 1985)si definesc de regula condensatorii de calitate mai buna (decat ai concurentei).
Sa comparam parametrii a 3 tipuri de condensatori electrolitici buni in filtrajul alimentarii amplificatoarelor. Toti sunt Nichicon 10000uf/50v.

 

Seria................VR ...................GU............................KS(for audio)

Curent de riplu...4A la 85°C.........4.07A la 105°C............3.85A la 85°C

Durata de viata..2000h la 85°C....3000h la 105°C............1000h la 85°C

Curent de fuga...0,01cv sau 3uA..3radical din cv(uA) ......3radical din cv(uA)

Tan. de pierder...0,12.................0,3............................0,3

Dimensiuni ........25x50...............35x42........................30x45

Pret eur/200buc.2.1...................3.2............................3.6

 

Se vede ca cei for audio sunt cei mai slabi.

Nichicon este un producator respectabil si are foi de catalog si pentru cei audio. Alti producatori de condensatori for audio nici nu dau asemenea specificatii (poate pentru ca sunt slabe ).

Pentru cei ce nu stiu, durata de viata se dubleaza cu scaderea temperaturii cu 10-12°C. Si curentul de riplu maxim suportat creste.

Cei for audio au aparut pentru ca nu este necesar sa fie la fel de rezistenti ca si cei folositi in surse industriale, adica rezista si cei de calitate mai slaba. Probabil producatorii se gandeau initial sa-i vanda mai ieftin, dar datorita teoriilor audiofile a iesit pe dos, spre bucuria lor

Leco , ai pune Jantzen Gold BlaBla in sursa rezonanta ? Ar mai tine 5000w? :ras:

quote="escu"]in etajele cu nivel redus gen cap magnetic redare,eliminarea condensatorului conduce la imbunatatirea raportului semnal zgomot cu 1-2db si reducerea distorsiunilor.

In acest caz , datorita semnalului foarte mic, se poate ca sa "ia din aer" zgomot. Cu cat are dimensiuni mai mici condensatorul, cu atat capteaza mai putin zgomot, nu conteaza ce firma e. Astia for audio se vor descurca cel mai prost pentru ca sunt mari :rade:
In cuplaje condensatorul poate fi vazut ca o interfata si influenteaza ambele etaje functie de multi parametri care depind atat de condensator(capacitate,dielectric,efectul de "memorie" a capacitatii,etc)

cat si de caracteristicile etajelor cuplate prin condensator.

Din acest motiv (si altele) un condensator se poate comporta diferit la cuplarea etajelor din amplificatoare diferite dar cu performante aproximativ aceleasi.

Da , dar cuplajul intre etajele unui amplificator modern se face pe impedanta mare. Daca si condensatorul are capacitatea suficient de mare cat sa taie numai frecvente mult mai mici ca cele audio, tensiunea alternativa ce cade pe el tinde spre zero cu cresterea frecventei, iar distorsiunile cauzate de dielectric si memorie nu ne mai pot deranja.
"It is only now that I have heard the new dual power supply [...]
Parerea mea: vrajeli de teleshopping.

Asta-i cel mai nebun cu condensatorii http://www.dhtrob.com/projecten/elna1_en.php :ras:

... si ca pret (> 1000$ bc).
Serios acuma, un pret asa mare nu da de gandit?
Link spre comentariu

E irelevant ce spui, aia sunt condensatori electrolitici. Nu mai generaliza cazurile particulare.Vad ca eviti sa ne spui in ce conditii ai facut testele de auditie despre care ai scris mai devreme. Ma faci sa cred ca fabulezi.Ce legatura au condensatorii pentru audio cu sursa lui Leco? Ce sa caute acolo?De ce trebuie ca cei pentru audio sa fie superiori altor tipuri dpdv al datelor din catalog? Fa o analogie cu difuzoarele, parametrii nu-ti garanteaza ca suna bine. Sau vrei sa-mi zici ca si la difuzoare este la fel? Daca au aceiasi parametri suna la fel?Imi pare rau dar bati campii si se pare ca citesti si tii cont numai de ce-ti convine. Chiar esti curios si vrei sa afli ce se intampla cu adevarat sau doar tii neaparat ca toti sa se conformeze concluziilor pe care le tragi citind doar niste cifre?

Link spre comentariu

In cazul difuzoarelor , pe langa parametri, mai sunt grafice, se mai pot face masuratori sau mai gasesti pe net, exista teorie ,carti , povesti pe forumuri care se cam leaga intre ele , si le pot asculta si imi dau seama si numai cu o ureche ca sunt diferente la sunet.

In cazul condensatorilor nu este nimic asemanator cu cele de mai sus. Numai baliverne ca

The tonal signature and real colour of all instruments are now better conveyed

Mai bine trag concluzii din putinele cifre decat sa dau mii de dolari pe fabulatiilor altora. Si sursa lui Leco este "for audio" .
Link spre comentariu

E irelevant ce spui, aia sunt condensatori electrolitici. Nu mai generaliza cazurile particulare.Vad ca eviti sa ne spui in ce conditii ai facut testele de auditie despre care ai scris mai devreme. Ma faci sa cred ca fabulezi.Ce legatura au condensatorii pentru audio cu sursa lui Leco? Ce sa caute acolo?De ce trebuie ca cei pentru audio sa fie superiori altor tipuri dpdv al datelor din catalog? Fa o analogie cu difuzoarele, parametrii nu-ti garanteaza ca suna bine. Sau vrei sa-mi zici ca si la difuzoare este la fel? Daca au aceiasi parametri suna la fel?Imi pare rau dar bati campii si se pare ca citesti si tii cont numai de ce-ti convine. Chiar esti curios si vrei sa afli ce se intampla cu adevarat sau doar tii neaparat ca toti sa se conformeze concluziilor pe care le tragi citind doar niste cifre?

Din nefericire pentru cine nu stie, condensatorul din curcuitul resonant,este parcurs de un curent mare, chiar si de peste 25A continuu, la frecventa de peste 75Khz.O fi "greu" de suportat?@Baga, nu, nu as baga asa ceva in sursa mea, poate doar WIMA (marea majoritate) si Vishay (unii foarte importanti) .Chestia este ca n-au nici un "ulei de maimuta sau de sarpe" prin ele...@ shambala.Iti recomand 2-3 piese pt teste, nu stiu ce te determina sa crezi ca eu am ca referinta, muzica de club...Copy/paste in browser
Link spre comentariu

S-ar cuveni unele observatii:1.Primele articole bine documentate pentru marele public au aparut prin "80-ex.:C.Jung-"Picking capacitors for optimum audio performance"-Audio-1980,azi se gasesc usor pe net.2.La capetele magnetice condensatorul de cuplaj se comporta ca un generator de zgomot suplimentar in seria cu sursa de semnal-capul magnetic;deck-urile de calitate de obicei nu au condensator de cuplaj cu capul.3.Cuplajele nu se fac numai pe impedanta mare,iar capacitatea ,mare, mica,influenteaza semnalul;eliminarea condensatorilor de la intrarea amplificatorului,cu masurile de precautie corespunzatoare,din bucla de reactie cu circuit D.C. servo imbunatateste calitatea ,etc.P.S.:Intreb si eu oare ce se "plimba "intre armaturile unui condensator electrolitic?

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări