Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Problema Ups


Vizitator aliedvin

Postări Recomandate

  • Răspunsuri 25
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

  • virgil_19

    10

  • validae

    4

  • Relav

    2

  • salsa

    2

Top autori în acest subiect

Vizitator aliedvin

Are o singura baterie si e scoasa din el dar e cam umflata. Eu normal vroiam sa leg in loc de bateria aia mica de 7Ah o batrie de masina de 45Ah dar nu mai porneste si nu styu de la ce. Eu vroiam sal folosesc in loc de invertor

Link spre comentariu

Nu porneste fara baterie. Dupa ce porneste se poate scoate bateria (la unele modele e "oficial" sa schimbi bateriile din mers). Daca bateria e descarcata prea tare nu mai porneste. Trebuie incarcata in exterior. Asa m-am ales cu vreo 2 UPS-uri bune-bunute. Deh, prostia (sau necunoasterea) se plateste :limb:

Link spre comentariu

De stricat nu se strica nimic. Atat doar ca s-ar putea sa n-o incarce. Adica o s-o "sacaie" cu un curent mic de incarcare si nu cred ca bateriei are sa-i placa. Pune o baterie de masina bine incarcata si in caz de pana mai lunga incarc-o din nou inafara UPS-ului.

Link spre comentariu

S-a dezbatut si ras-dezbatut aceasta problema. Bateria auto e atragatoare prin pret, insa se va sulfata URGENT pusa in UPS ca atare. Repet si pt. dv.: Acumulatorul auto este optimizat in primul rand sa dea sute de amperi pentru pornirea motorului. In rest e mediocru: randamentul de incarcare slab (14 ore la c/10), descarcare max30% din capacitate si necesitatea de a fi reincarcat IMEDIAT, altfel se sulfateaza! Se sulfateaza si daca nu se "misca" suficient electrolitul in el... Iar curentul de incarcare dat de UPS e insuficient chiar si pentru mentinere, daramite reincarcare dupa intreruperea retelei! Actualmente aproape s-au generalizat bateriile acide "fara intretinere" (acestea au dopurile etanse si o pastila de catalizator recombina oxigenul si hidrogenul disociat de electroliza ce se produce la trecerea curentului prin solutie. Astfel se reduce 99,9% din pierderea apei, atat prin evaporare cat si prin electroliza. Altfel, va trebui sa urmariti nivelul electrolitului si sa completati NUMAI cu apa DISTILATA la 1-2 luni, iar odata pe an sa verificati si densitatea electrolitului.In concluzie, volum mare, operatii de intretinere si posibilitate de coroziune prin stropire cu solutia de acid sulfuric, foarte agresiv... Nu e imposibil, insa din ce am vazut eu, toti au renuntat mai devreme sau mai tarziu la aceasta solutie.Succes!

Link spre comentariu
  • 4 săptămâni mai târziu...

Eu am de un an bateria auto 55Ah pe UPS Apollo 650VA. Merge foarte bine, incarca cu 1A si singura problema a fost ca in cazul defectarii unui tranzistor invertor prin scurtcircuitare - cel mai frecvent-cablajul este spulberat de curentul imens de scurtcircuit. Am rezolvat asta montand in locul bateriei interne o siguranta automata de 15A care sigur sare la scurtcircuitarea unui tranzistor.Sigurantele de 30-40A tip auto care sunt pe placa nu s-au ars nici cand mi-a luat foc cablajul, nu ma bazez pe ele.In rest, toate bune, cand am probleme cu bateria masinii iarna, o iau pe cea de la UPS gata incarcata.La avarii, cei 10-15A consumati de invertor nu pun probleme bateriei, oricum nu trebuie sa tina calculatorul decat putin timp cat salvez datele sau pana cand opresc aplicatiile si calculatorul la pene mai indelungate.

Link spre comentariu

Eu am de un an bateria auto 55Ah pe UPS Apollo 650VA. Merge foarte bine, incarca cu 1A si singura problema a fost ca in cazul defectarii unui tranzistor invertor prin scurtcircuitare - cel mai frecvent-cablajul este spulberat de curentul imens de scurtcircuit. Am rezolvat asta montand in locul bateriei interne o siguranta automata de 15A care sigur sare la scurtcircuitarea unui tranzistor.Sigurantele de 30-40A tip auto care sunt pe placa nu s-au ars nici cand mi-a luat foc cablajul, nu ma bazez pe ele.In rest, toate bune, cand am probleme cu bateria masinii iarna, o iau pe cea de la UPS gata incarcata.La avarii, cei 10-15A consumati de invertor nu pun probleme bateriei, oricum nu trebuie sa tina calculatorul decat putin timp cat salvez datele sau pana cand opresc aplicatiile si calculatorul la pene mai indelungate.

Link spre comentariu

Hristos a Inviat. Am si eu ceva nelamuriri pe aceasta tema.Am inlocuit bat. de 7A cu una buna (incarcata ) , insa U. scoasa este, in prima faza 235V ,apoi (dupa 3-4sec) scade la112V.si ramane constant la aceasra valoare, fie ca este consumator , sau in gol.Am incercat si cu o bat. auto si aceeasi ,,problema " Ce poate fi defect ??? Cu stima , Virgil.

Link spre comentariu

Verifica daca nu s-a intrerupt un tranzistor din invertor sau cablajul din zona unuia.Verifica de asemenea daca exista semnal de comanda pe ambii tranzistori (sau perechi dupa caz).

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări