wwilly Postat Aprilie 11, 2006 Partajează Postat Aprilie 11, 2006 As dorii o schema de realizare a unui indicator de consum de benzina. Nu ma intereseaza acele "computere de bord" , vreau ceva care sa "masoare" timpul de injectie si afisarea sa fie analogica tip VU-metru. Nu vreau informatii exacte de genul l/100km, ci vreau un "VU-metru" care sa arate zona verde, zona galbena, si zona ...falimentara. :yawinkle: Am uitat sa precizez , ar fi montat pe un matiz si pe o solenza. Multumesc anticipat pentru ajutor...! Link spre comentariu
Vizitator MCL2k6 Postat Aprilie 25, 2006 Partajează Postat Aprilie 25, 2006 salutare,vezi ca treaba asta s-a facut la Trabanturi cam din 86 incoace.Era un traductor optoelectric pus pe cordonul de alimentare cu benzina, inaintea carburatorului. Totul era conectat la un "VU-metru" facut cu UAA180, cu 12 leduri. Cheatia asta iti arata consumul instantaneu, cum doresti tu.Cauta pe forumul de pe trabi.ro ca mi se pare baietii au si schemele, si modul de functionare. Link spre comentariu
alex mm Postat Aprilie 25, 2006 Partajează Postat Aprilie 25, 2006 Am gasit ceva interesant, dupa parerea mea , merita de incercat .Daca ne gandim bine , cred ca finalul combustibilului din rezervor ne intereseaza in mod evident ,sa nu ramanem in drum cu masina (pana prostului). :smt006 Link spre comentariu
Vizitator dflorescu Postat Iunie 26, 2006 Partajează Postat Iunie 26, 2006 montajul ala indica nivelul combustibilului din rezervor.eu pe trabi.ro n-am gasit nici o schema.mi se pare mai important de montat un indicator care sa-ti indice consumul decat inca unul care-ti indica (poate mai precis, poate mai putin precis) acelasi lucru care ti-l indica unul deja montat pe masina dar putin decalibrat.eu de ex. as vrea sa stiu cum e reglat motorul, a.i. sa-mi adaptez modul de conducere la un consum rezonabil. adica la o anumita viteza sa merg mai turat (3000 rpm) sau mai putin turat pt a consuma mai putin.teoretic la turatii mari se consuma mai mult, la turatii mici - mai putin. dar in realitate nu e asa. la frana de motor, am aflat ca se consuma mai putina benzina decat la relanti (deci e de preferat sa faci frana de motor, mergi turat decat sa scoti din viteza si sa calci frana). Link spre comentariu
MishuL Postat Iunie 28, 2006 Partajează Postat Iunie 28, 2006 Pe trabi.ro/forum intri pe tehnica/electrica shi sunt acolo 2-3 topicuri despre ind de consum instantaneu. Link spre comentariu
pyu Postat Iulie 19, 2006 Partajează Postat Iulie 19, 2006 montajul ala indica nivelul combustibilului din rezervor.eu pe trabi.ro n-am gasit nici o schema.mi se pare mai important de montat un indicator care sa-ti indice consumul decat inca unul care-ti indica (poate mai precis, poate mai putin precis) acelasi lucru care ti-l indica unul deja montat pe masina dar putin decalibrat.eu de ex. as vrea sa stiu cum e reglat motorul, a.i. sa-mi adaptez modul de conducere la un consum rezonabil. adica la o anumita viteza sa merg mai turat (3000 rpm) sau mai putin turat pt a consuma mai putin.teoretic la turatii mari se consuma mai mult, la turatii mici - mai putin. dar in realitate nu e asa. la frana de motor, am aflat ca se consuma mai putina benzina decat la relanti (deci e de preferat sa faci frana de motor, mergi turat decat sa scoti din viteza si sa calci frana).nu prea cred ca la frana de motor se consuma mai putin ca la relanti... totusi motorul este fortat sa se invarta la o anumita turatie, in functie de viteza cu care mergi, si intradevar consumul este f mic, dar nu cred ca e mai mic ca la relanti Link spre comentariu
yo9hrb Postat Iulie 19, 2006 Partajează Postat Iulie 19, 2006 La frana de motor si la relanti se consuma cam la fel. Chiar daca la frana de motor ai, sa zicem, 3000 rpm, cu clapeta inchisa, singurul loc prin care consuma este circuitul de mers in gol (adica prin jiclorul ala de relanti). La dimensiunea orificiului nu curge mult mai multa benzina, orice i-ai face. Asta la masini cu carburator. La cele pe injectie, e mai simplu. Calculatorul comanda injectia. Link spre comentariu
Vizitator DragosP Postat Iulie 19, 2006 Partajează Postat Iulie 19, 2006 Hai să ne lămurim despre ce tipuri de motoare vorbim!Dacă-i vorba de cele clasice, în genul celor de pe vechile dacii, la frână de motor se consumă combustibil. Dacă însă este vorba de cele cu injecţie (cum sunt de ex cele începând de la DSN în sus) atunci în frână de motor consumul este fix 0 (ZERO)! Injecţia este oprită până pe la 1200rpm, turaţie la care este din nou pornită injecţia pentru a se evita oprirea motorului în caz de apăsare a ambreiajului. Link spre comentariu
pyu Postat Iulie 19, 2006 Partajează Postat Iulie 19, 2006 Hai să ne lămurim despre ce tipuri de motoare vorbim!Dacă-i vorba de cele clasice, în genul celor de pe vechile dacii, la frână de motor se consumă combustibil. Dacă însă este vorba de cele cu injecţie (cum sunt de ex cele începând de la DSN în sus) atunci în frână de motor consumul este fix 0 (ZERO)! Injecţia este oprită până pe la 1200rpm, turaţie la care este din nou pornită injecţia pentru a se evita oprirea motorului în caz de apăsare a ambreiajului.adica pe baza vreunui senzor ceva, comp de bord stie ca aia e frana de motor si opreste injectia? Link spre comentariu
Vizitator DragosP Postat Iulie 20, 2006 Partajează Postat Iulie 20, 2006 adica pe baza vreunui senzor ceva, comp de bord stie ca aia e frana de motor si opreste injectia?UCE injecţie, şi nu computerul de bord. Da, pe baza poziţiei clapetei de aer, pe baza turaţiei motorului, pe baza vitezei autovehicolului etc. Lucrul ăsta se întâmplă chiar la motoarele vechi ale Dacia (de 1400) dar pe care au montat injecţia Bosh. Link spre comentariu
pyu Postat Iulie 20, 2006 Partajează Postat Iulie 20, 2006 la o masina straina ar fi fost de inteles, dar nu ma gandeam ca se aplica si la dacia lucrul asta... parea prea complicat pt o dacie :axe: Link spre comentariu
yo9hrb Postat Iulie 20, 2006 Partajează Postat Iulie 20, 2006 la o masina straina ar fi fost de inteles, dar nu ma gandeam ca se aplica si la dacia lucrul asta... parea prea complicat pt o dacie :axe:Ba chiar a existat si pentru motorul cu carburator o smecherie de genul asta. Era destul de simplu, se modifica jiclorul de relanti (se transforma destul de simplu intr-o electrovalva) si cu un montaj care simtea turatia motorului si faptul ca nu mai calci acceleratia iti oprea benzina la frana de motor (pana cand turatia ajungea pe la 1200 rpm, sa nu se opreasca motorul). Era publicata printr-un Tehnium. Link spre comentariu
pavcostel Postat Iulie 20, 2006 Partajează Postat Iulie 20, 2006 Era facuta de Electromagnetica. Electrovalva era punctul slab.Orice ECU are un senzor turatie motor, ca si un senzor al pozitiei clapetei de acceleratie. Cand e evident ca nu e apasata pedala, ECU taie injectia, urmand sa o stabilizeze la o turatie impusa, in functie de consumatii existenti. (ABS, servodirectie, AC, Transmisie automata)Costel Link spre comentariu
diaconuliviu Postat Octombrie 5, 2006 Partajează Postat Octombrie 5, 2006 Se numeste EEBIO (Economizor Electronic de Benzina cu Indicator Optic). Nu se transforma jiclorul de relanti in electrovalva, asta face ca functionarea motorului sa fie instabila. La carbuartor monocorp se monteaza o flansa calda (aia cu furtulele de apa in ea) modificata pentru electrovalva tip Oltcit, Nova, etc. Am asa ceva de citiva ani, facuta dupa schema industriala si nu s-a defectat nimic la ea. Turatia de "revenire" e cam la 1400, la 1200 se simte acea cadere a turatiei mult sub cea de relanti care face ca uneori sa fie deranjant sau chiar sa se opreasca motorul. Aici: http://www.elforum.info/viewtopic.php?t=5758 ai si schema. Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum