florinangeru Postat Septembrie 6, 2012 Autor Partajează Postat Septembrie 6, 2012 Man am in gol un 9,2 - 9,4V si cu becul cu leduri pus 9,1V constant, nu am masurat cu becul normal sa vad care e situatia. Tot frunzarind pe internet dupa situatii similare am tot gasit diversi tipi cu VW care se laudau ca problema lor s-a rezolvat cu un update de firmware la modulul comfort care se ocupa si de luminile ambientale. O sa mai studiez sa vad ce si cum nu vreau sa ma arunc ca surdu-n toba ).Chestia cu microcontrolerul eu banuiesc ca exista o interfata de putere intre bec si microcontroler gen relee comandate de microcontroler...... si atunci nu ar avea de sa imi dea tensiunea asta... banuiesc ca nu comanda direct microcontrolerul becul.... sau poate ma insel...Trebuie sa pun mana sa fac ce nu-mi place... sa citesc si iar sa citesc ) Link spre comentariu
Dr.L Postat Septembrie 6, 2012 Partajează Postat Septembrie 6, 2012 Intrerfata e un tranzistor. Care poate fi deschis in impulsuri,de unde rezulta tensiuni diverse. Ai putea sa verifici asta cu osciloscopul... Link spre comentariu
florinangeru Postat Septembrie 6, 2012 Autor Partajează Postat Septembrie 6, 2012 Da am citit cate ceva pe net azi si intradevar e tranzistor deaici apare si rezidualul. Ce bine prindea un osciloscop era boierie da' de unde atat. O sa fac o masuratoare cu becul normal sa vad ce rezidual am si apoi o sa-mi storc creierii sa gasesc o solutie. Link spre comentariu
Vizitator tyc Postat Septembrie 6, 2012 Partajează Postat Septembrie 6, 2012 Recent am readus la viata un BMW ,problema era pompa de benzina controlata de uC printr-un releu electromagnetic . Link spre comentariu
florinangeru Postat Septembrie 6, 2012 Autor Partajează Postat Septembrie 6, 2012 Colegul meu de munca a avut un opel corsa cu cutie automata si a stat cu ea pe tusa aproape jumatate de an tot din cauza unui microcontroler care nustiu ce facea. Mergea cu masina vreo 5-6km si se oprea motorul brusc, apoi scotea cheia din contact statea 5 min pornea si tot asa. S-au uitat la ea o gramada de mesteri inclusiv de la opel si nimic pana la un pusti amarat si sfrijit de nu se uita nimeni la el care i-a facut nustiu ce diagnosticare, masuratori ... a pus un microcontroler nou l-a scris si hocus pocus nici in ziua de azi nu mai are probleme masina. 15min a durat toata operatiunea .Nu m-am putut abtine si am tras o fuga repede la masina sa masor cum e cu becul normal. Am pus aparatul de masura pe bornele becului si are 14-16 mV cand este inchis, asta inseamna ca e totul ok cu instalatia electrica. Am masurat filamentul becului la rece si are 2,7 ohmi problema e ca daca pun o rezistenta de valoarea asta ma comfrunt cu problemele anterioare (o sa se incinga rezistenta) asa ca o sa aleg o rezistenta prin tatonare... si o sa incep cu 1K. Va tin la curent . Link spre comentariu
Ticu Postat Septembrie 6, 2012 Partajează Postat Septembrie 6, 2012 Ar fi un curent de 0,016/2,7=0,006 A. Ca sa ai acelasi curent prin montaj ar trebui 12V/0,006A=2000 ohm. Link spre comentariu
florinangeru Postat Septembrie 7, 2012 Autor Partajează Postat Septembrie 7, 2012 Ticu multumesc mult de formula , am pus in seara asta o rezistenta de 2k/0,6w si e super bine. Maine o sa ma apuc sa pun aparatul de masura sa vad cati mA trage becul cu led si cat trage becul normal pe ambele pozitii inchis - deschis.Pana atunci noapte buna tuturor Link spre comentariu
florinangeru Postat Septembrie 9, 2012 Autor Partajează Postat Septembrie 9, 2012 Gata cu masuratorile sa va prezint valorile acuma In pozitia oprit (cu haionul inchis):- becul clasic trage 10,1 mA- becul cu leduri trage 3,5 mAIn pozitia deschis:- becul clasic trage 670 mA (0,67A)- becul cu leduri trage 32 mA O sa fac aceasi masuratoare si pentru plafoniera apoi postez rezultatele .Multumesc mult tuturor pentru implicare, sugestiii......, pareri. Link spre comentariu
florinangeru Postat Septembrie 9, 2012 Autor Partajează Postat Septembrie 9, 2012 Am o nelamurire..... am tot discutat cu diversi amici care sunt electricieni auto si toti imi psun ca nu am voie sa cositoresc legaturile la instalatia electrica a masinii. La toate cursurile la care au fost le-a fost specificat ca legaturile se fac doar mecanic si izolat cu banda adecvata sau tub termocontractabil dar niciodata cositorite. Stie cineva sa imi explice de ce?Eu am facut un scan la masina si am o eroare 00929 - Locking Module for Central Locking; Front Passenger Side (F221) 27-10 - Implausible Signal - Intermittentdar cu toate astea totul functioneaza normal si nu am nici un fel de problema. Eroarea este data banuiesc eu de la alarma. Am o alarma auto Viper CAN si da semnal geamurilor sa se ridice in momentul in care este armata alarma, legaturile intre alarma si instalatia electrica sunt mecanice. Ma gandeam sa le cositoresc pe toate astfel elimin contactele imperfecte si scap de erori . Link spre comentariu
Vizitator tyc Postat Septembrie 9, 2012 Partajează Postat Septembrie 9, 2012 Ai nevoie de o continuitate de 7mA ,dar daca merge si cu 2,5mA lasa-o asa.Contactele mecanice sant mai ok ,in timp .Ia un WD40 si da-le in gusa la mufe. Link spre comentariu
florinangeru Postat Septembrie 9, 2012 Autor Partajează Postat Septembrie 9, 2012 Pai continuarea o sa vina pentru ca vreau sa pun inca o lampa si pe partea dreapta, sa elimin situatiile cand am bagaje mai multe pe partea lampii si in restul portbagajului e intuneric . Atunci o sa vina un 3.5 x2=7mA se apropie, insa am o dilema.... daca pun a doua lampa in continuarea primei lampi rezistentele de simulare al filamentului nu vor fi in paralel? ca daca ajung in paralel o sa se modifice valoarea lor la 1k si nu e bine :(.Tyc sigur merge si cu wd? am wd in portbagaj da eu il tineam pentru balamale, yale.... eu ma gandeam sa iau un kontact si sa dau cu el . Link spre comentariu
Vizitator tyc Postat Septembrie 9, 2012 Partajează Postat Septembrie 9, 2012 wedeul e si pt contacte ,poti folosi un spray numai pt contacte dar asta e mai bun acolo . Link spre comentariu
Xaby Postat Octombrie 6, 2012 Partajează Postat Octombrie 6, 2012 Are cineva o schema de PWM pentru leduri? Vreau sa-mi pun la plafonierul din masina mea. Link spre comentariu
florinangeru Postat Octombrie 6, 2012 Autor Partajează Postat Octombrie 6, 2012 Am doua exemple simple unul este chiar cu NE555, dar nu am apucat sa le testez. Le-am atasat vezi daca te incanta si nu uita sa postezi rezultatul indiferent care ar fi . Eu in weekendul asta o sa termin becurile C5W cu leduri pentru numarul de inmatriculare, am facut poze si o sa revin cu ele si descrierea .Multa bafta... Example led driver.pdf slyt084.pdf Link spre comentariu
Xaby Postat Octombrie 6, 2012 Partajează Postat Octombrie 6, 2012 As dori o schema cu doua butoane. Una pentru crestere si una pentru scadere. Cu potentiometru nu arata bine. Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum