Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Plafoniera auto cu leduri


florinangeru

Postări Recomandate

  • Răspunsuri 116
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

  • florinangeru

    59

  • Dr.L

    10

  • Ticu

    10

  • pannovy

    2

Top autori în acest subiect

Imagini postate

Salutare tuturor,In seara asta am prins putin timp liber si am facut ceva teste. Am incercat cu patru rezistente a 50ohm fiecare si tot se incalzesc tare, e adevarat ceva mai greu si pe rand intai ce-a de pe + si dupa ceva timp una cate una pe rand pana devin toate incandescente. am tot testat si probat pana m-am enervat si am luat ce-a mai minca valoare in kohm pe care o aveam 4,7K/0,5w. E perfecta dupa o jumatate de ora de functionare s-a incalzit foarte foarte putin sesizabil. Acum totul este perfect. Multumesc tuturor de ajutor, pareri... sugestii si revin, ma duc sa mesteresc in continuare la lampa din portbagaj :).Seara buna tuturor.

Link spre comentariu

Cum le-ai legat de-au ajuns incandescente?Legarea in serie este ca in desen; in loc de 100 ohmi pui 4 bucati de 25 ohmi (sau in loc de 200 pui 4x50 ohm).Rolul rezistentei R2 este sa mareasca curentul consumat de plafoniera (fata de consumul LED-urilor) si in felul asta computerul sa creada ca exista bec bun (nears) si sa nu semnalizeze avarie. Daca ai pus 4,7 kohm nu ai o marire importanta a curentului (vreo 2 mA, fata de 420mA cat consuma un bec de 5W), este ca si cand n-ai pus nimic.

post-29403-139829481892_thumb.jpg

Link spre comentariu

Exact ca in schema le pusesem adica in serie dar nu era ok se incalzea prima de pe + si cam la jumate de minut, un minut incepea si a doua si tot asa pana ajungeau toate sa friga. Dar acum e ok cu rezistoru de 4,7k nu se incinge si toate merg ok. Nu am nici o eroare in bord nici o clipire a ledurilor e ok totul, sa vedem pentru cat timp :).

Link spre comentariu

Salutare tuturor,Pe masura ce imi mai termin cate un task din proiectul meu descopar nenumarate ciudatenii sau necunoscute pentru mine :). Ieri am terminat lampa din portbagaj sunt super multumit de ea dar am descoperit niste ciudatenii la sistemul electric. Am masurat in gol cu motorul oprit dealungul timpului tensiunea de la conectorul lampii si aveam valori cuprinse intre 11,86V si 12,33V asta in functie de cat de mult statuse masina in parcare. Cu motorul pornit am inregistrat intre 13,51 si 13,56. Valorile prezentate sunt valorile minime si maxime inregistrate in perioada monitorizarii. -E normala diferenta intre motor oprit si pornit? Aseara am uitat sa pun rezistenta de 4,7k ce tine loc de filament si am constatat ca dupa ce inchid haionul lumina ramane aprinsa in continuare dar la intensitate 50% din maxim cand este haionul deschis. Am asteptat aproximativ 20 min in ideea ca se stinge mai greu dar nimic. Lumina din portbagaj nu are dimmming se stinge instant. Am pus rezistenta abia azi si acuma este totul ok, o sa revin cu poze :). -Stie cineva sa-mi explice de ce ramaneau ledurile aprinse in portbagaj? Posibil sa fie in circuit un condensator mare de filtraj si datorita consumului scazut al ledurilor sa ramana aprinse asa mult?

Link spre comentariu

Comportarea acumulatorului e normala.Cu motorul oprit ai un acumulator care se descarca prin eventualii consumatori care nu sunt deconectati prin cheia de contact (pozitii, plafoniera, lumina portbagaj, alarma, telecomanda, etc.) sau, daca toti acestia sunt intrerupti, se autodescarca incet si tensiunea lui scade treptat.Cu motorul pornit ai un acumulator care se incarca de la generatorul masinii, care este capabil sa debiteze o tensiune mult mai mare; incarcarea este limitata totusi la o tensiune care nu pune in pericol de deteriorare acumulatorul.

Link spre comentariu

Calculatorul injecteaza un curent relativ mic prin care verifica continuitatea circuitului ;ai o baterie slaba sau probleme in instalatie ,ar mai fi o posibilitate :aparatul de masura .

Link spre comentariu

Salutare tuturor,Am promis poze am venit cu poze :). Am pus azi aparatul de masura in functiune si am constatat urmatoarele:- indiferent ca este in gol sau sarcina in momentul cand ar trebui sa fie 0v la bornele consumatorului eu am 9,1v;- am pus si rezistenta pentru simularea filamentului si tot stau aprinse foarte slab dar sunt aprinse, se poate vedea in ultima poza 2021;- in seara asta am pus becul normal si filamentul becului nu se inroseste deloc, nu am mai luat aparatul de masura sa vad ce este la bornele lui;- am masurat acelasi lucru la plafoniera si este ok ajunge la un 12,56v si apoi in dimming scade pana la 300mV valoarea reziduala acceptabila, asa cred ca trebuia sa fie si in portbagaj.Aparatul este ok pentru ca m-am gandit si eu ca poate fi ceva in neregula dar am verificat pe valori cunoscute si e ok. Chiar nu-mi dau seama ce poate avea daca stie cineva ce poate fi sau vreo rezolvare.....Citeam ceva articole pe alte forumuri si cineva spunea ca de fapt contactul care aprinde si stinge lampa din portbagaj nu face chestia asta direct, el da semnal modulului de lumini si modulul de lumini la randul lui aprinde lampa... nu stiu ce sa cred...

post-24493-139829484547_thumb.jpg

post-24493-139829484554_thumb.jpg

post-24493-139829484564_thumb.jpg

post-24493-139829484577_thumb.jpg

post-24493-139829484588_thumb.jpg

Link spre comentariu

Totusi e foarte utila masurarea curentului prin lampa de portbagaj cand e stinsa, cu si fara rezistenta.Daca montezi o rezistenta mica te poti trezi cu un consum permanent mai mare decat acum. Atunci ar fi mai bine sa lasi lampa din portbagaj asa cum este acum, chiar daca are un consum permanent neglijabil (de exemplu 0,1mA).

Link spre comentariu

Pai o sa vad exact ce fac, cu toate ca nu mi se pare normal sa am constant 9,1v cand ea ar trebui sa fie stinsa indiferent de cati mA trage..... o sa pun aparatul de masura sa vad exact care e situatie mA. La plafoniera ajunge undeva la 300 mV ceea ce este normal pentru verificaea continuitatii circuitului de catre computerul de lumini. Ma gandesc ca si cu un bec clasic chiar daca nu observ eu totusi consum exista si iarna trecuta deasta am ramas fara baterie dupa doua saptamani de stat in parcare. Trebuie sa-mi storc creierii sa gasesc o solutie dar mai intai de toate trebuie sa inteleg modul de functionare al computerului de lumini. Ieri am masurat lampa din partbagaj la un VW Pasat din 2005 si ii scadea la 150 - 200 mV, masina mea este din 2008...... o sa caut pe cineva cu acelasi model ca a mea sa vad cum e si la altele ......

Link spre comentariu

Ai 9,1V in gol ,oricum curentul e mic si putere e curentul * tensiunea . 'De obicei' uC funtioneaza dupa un algoritm ,vrei sa-l ghicesti? Nu are sens .Masoara curentul in gol si dupa aceeia demareaza operatiunea "Stoarcerea" .

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări