Vizitator tyc Postat August 20, 2012 Partajează Postat August 20, 2012 Puntea o poti calcula singur cu ajutorul legi lui Ohm . Asa se alimenteaza chestiile astea cu sens unic ,cu punte:alternativul puntii il legi la instalatie ,iar + - la led.Cred ca ti-e defecta instalatia sau cand e plafoniera aprinsa de la buton si se deschide usa bate siguranta .Treaba cu lumina remanenta o rezolvi ,in ultima instanta ,cu un releu .Dupa punte legi bobina releului cu dioda de protectie iar pe contactele releului plafoniera.Ledurile sant caracterizate de curent ,tensiunea e o marime determinata de curent .Un led alimentat la tensiune constanta (potrivita) se va arde in timp scurt .Un led alimentat in curent constant (potrivit) va funtiona cat da fabricantul (in jur de 50 000h).Plafoniera cu leduri e un becoled care are inclusa si sursa de curent constant (scc). Link spre comentariu
Vizitator iulikk_02 Postat August 20, 2012 Partajează Postat August 20, 2012 Masina nu are nimic defect la instalatia electrica. Asa fac toate Solenzele sau Renaulturile Clio cu plafoniera asta. Voi face un video ca sa vedeti despre ce vorbesc. Link spre comentariu
florinangeru Postat August 21, 2012 Autor Partajează Postat August 21, 2012 Scuze nu am vrut sa induc pe nimeni in eroare doar ca nu mi-a trecut prin cap varianta cu puntea redresoare, pur si simplu nu mi-am pus mintea la contributie pana acuma ca sa iau in calcul si o punte redresoare . Eu m-am tot chinuit cu plafoniera mea si de fiecare data cand pe bancul de lucru ajungeam la un rezultat perfect constatam ca in masina nu mia e la fel si eram de fiecare data dezamagit. Am un alimentator de 12v si 2A pe care il foloseam la alimentarea plafonierei pe bancul de lucru, cu el mergea perfect dar in masina.... totul era anapoda. O sa incerc chiar in seara asta metoda cu puntea redresoare si maine sa o testez pe masina.@iulikk_02 daca fiecare modul dela se alimenteaza la 12v atunci tu trebuie sa le pui in paralel pentru ca in serie se aduna 12v+12v+12v....... si iti da valoare de alimentare al ansamblului pe cand in paralel poti sa pui trei la 12v fara probleme . Ramane sa mia adaugi la ansamblu puntea redresoare, un condensator si daca lumina este prea puternica un semireglabil pe alimentare ca sa ii poti regla intensitatea (dupa ce iti stabilesti nivelul de luminozitate poti sa masori valoarea semireglabilului si pui o rezistenta la valoarea aia).Multa bafta si astept idei, pareri ..... orice ne poate ajuta Link spre comentariu
Vizitator iulikk_02 Postat August 21, 2012 Partajează Postat August 21, 2012 Ceva de genul asta trebuie sa am eu, nu? Dungile alea albastre reprezinta + si - de la masina.Imi cer scuze pentru desenul facut in paint, dar sunt incepator intr-ale electricii / electronicii. De fapt, sincer sa fiu, am pus mana doar de 5 ori pe un pistol de lipit.EDIT: chenarul "LED" reprezinta cele doua module folosite la plafoniera.Ce fel de punte trebuie sa iau? Am gasit la magazin de 25A si 400V... merge asta? E ieftina, vreo 4 lei. Link spre comentariu
Vizitator iulikk_02 Postat August 22, 2012 Partajează Postat August 22, 2012 Update: doar ce vin de la masina. Am verificat firele. Deci mufa are 3 fire: unul rosu, care este plus permanent si 2 minusuri. In partea stanga are minusul de la contactul usii, iar in dreapta are minusul de la comanda plafonierei. Deci, la plafonierele astea cand deschid usa am plus din "centru" si minus din stanga, iar cand comand eu aprinderea ei, am plus din "centru" si minus din dreapta.Am incercat azi ceva, adica schema din figura de mai jos, si ce sa vezi, chiar a mers. Cand comand plafoniera se aprinde alb, iar cand deschid usa, se aprinde albastru. Rezistenta de 100 ohmi am folosit-o pentru a se stinge complet ledurile. De asemenea, "fadingu" nu este afectat. Link spre comentariu
Vizitator tyc Postat August 22, 2012 Partajează Postat August 22, 2012 Daca e asa ,foloseste sch asta:[attachment=0]Plafoniera Renault.pdf[/attachment] Link spre comentariu
florinangeru Postat August 22, 2012 Autor Partajează Postat August 22, 2012 @iulikk_2 super buna ideea ta in felul asta vei sti daca e o usa deschisa sau e actionata manual plafoniera . Buna si ideea lui tyk dar nu vei mai avea schimbarea de culori in functie de actionare la schema data de el, totusi daca vrei sa pastrezi schema ta ia din schema lui tyk diodele . Link spre comentariu
Vizitator iulikk_02 Postat August 22, 2012 Partajează Postat August 22, 2012 Multumesc, dar voi ramane la schema folosita de mine. Fara suparare, prea mi-am batut capul cu ea... si nu mai am chef de desfacut iar.Video:BRga001ucJo Link spre comentariu
florinangeru Postat August 24, 2012 Autor Partajează Postat August 24, 2012 @iulikk_02 felicitari pentru ralizare si la mai multe . Eu am cules cate ceva de la fiecare si am modificat schema, e mult mai bine acuma dar ma comfrunt cu alta problema. Rezistenta pusa pe alimentare ca sa-mi stinga ledurile de tot si sa tina loc de filament pentru computerul de lumini al masinii se incinge super tare. Mie teama ca daca uit plafoniera aprinsa peste noapte ia foc masina ) sau in ce-l mai bun caz crapa rezistenta. R2 din schema este de 100 ohmi si 0,5W, ce sa fac sa pun de 100 ohmi si 1w ? alta solutie/idee imi puteti da? @iulikk_02 la tine tot asa se comporta rezistenta de 100 de ohmi? Link spre comentariu
Ticu Postat August 25, 2012 Partajează Postat August 25, 2012 Puterea P disipata de R1 la U=12V este P=(UxU)/R=144/100=1,44 Watt. Caldura produsa e aceiasi, indiferent de puterea scrisa pe rezistenta si ea trebuie sa se propage in aerul inconjurator si in suportul pe care este montata, nu ai cum sa scapi de ea altfel. Firele lungi ale rezistentei ajuta si ele la eliminarea caldurii (functioneaza ca radiatoare termice). Poti pune 2W sau mai mare ca sa nu se arda. De fapt 2W e puterea maxima pe care o poate disipa piesa fara sa se deterioreze ea insasi. Dar cei 1,5W generati pot sa deformeze plasticul plafonierei. Link spre comentariu
florinangeru Postat August 25, 2012 Autor Partajează Postat August 25, 2012 Da ai dreptate Ticu caldura va fi aceeasi aseara ma gandeam si eu :(, trebuie sa gasesc alta solutie ca asta nu e tocmai ok nu am unde sa pun rezistenta in alta parte iar in plafoniera nu e bine deloc pe langa faptul ca se poate torsiona plasticul de la plafoniera mai grav poate lua foc captuseala aia cu spuma......Cineva imi spunea sa pun o dioda pe picioarele condensatorului ca va fi mult mia bine si sa elimin rezistenta pe alimentare, dar nu inteleg ce rol ar avea acea dioda, stie cineva sa-mi explice? Link spre comentariu
Dr.L Postat August 25, 2012 Partajează Postat August 25, 2012 Incearca si cu o rezistenta de valoare mai mare,gen 200-300 ohmi Link spre comentariu
Vizitator iulikk_02 Postat August 25, 2012 Partajează Postat August 25, 2012 sa tina loc de filament pentru computerul de lumini al masinii se incinge super tareAaa... cum sa iti zic... Solenza e mai rudimentara. Nu are computer de bord, deci nici nu da eroare de bec ars. De incins, nu se incinge... cel putin asa cred, nu am verficat... deocamdata merge bine. Link spre comentariu
florinangeru Postat August 25, 2012 Autor Partajează Postat August 25, 2012 Pai chestia cu eroarea de bec o pot rezolva direct din computerul de lumini, am interfata obdII si ii dau disable functiei, de fapt am facut asta dar rezistenta care se incinge ma sacaie acum . O sa incerc cu o rezistenta mai mare eventual sa masor filamentul becului care ar trebui sa stea acolo si sa fac o comparatie. La mine am lasat aprinsa plafoniera vreo doua - trei miute cred, merge perfect da rezistenta aia s-a incis fantastic. Am pus mana pe ea si mi-a sters amprentele . Sa iei si tu in calcul asta ca cine stie ce belea se poate intampla. Link spre comentariu
Ticu Postat August 25, 2012 Partajează Postat August 25, 2012 Daca masori rezistenta becului la rece (temperatura camerei) o sa-ti dea o valoare de 7-8 mai mica fata de valoarea reala in timpul functionarii. Rezistenta metalelor creste mult odata cu temperatura. Mai bine folosesti calculul urmator:I = P/U; de exemplu pentru 5 Watt obtii I = 5/12 = 0,42 Amperi R = U/I; adica R = 12/0,42 = 29 ohmisau direct: R = U^2 / PPentru 10 W obtii cam 14 ohmi.Deci pacaleala computerului cu 100 ohm pare destul de acceptabila. Nu strica sa incerci mai mare. Mai poti face rezistenta de 100 ohm din 2-3 bucati in serie (2 buc de 50 sau 3 bucati de 33) pe care sa le "imprastii" pe placa ca sa se poata raci mai usor. Puterea fiecareia va fi de 2 respectiv 3 ori mai mica, adica 1 sau 0,5W.Arsura la 1,5W e normala; la 15W ai deja un ciocan de lipit bunicel... Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum