florinangeru Postat Martie 9, 2012 Partajează Postat Martie 9, 2012 Salutare tuturor, Vreau sa imi inlocuiesc la plafoniera masinii becul clasic si sa pun leduri. Am achizitionat deja ledurile sunt super multumit de ele sunt astea http://www.zexstar.com/product_info.php ... r-Alb.html nichia seria 757 si se alimenteaza optim la 6v/100mA. Am facut un calcul scurt si a iesit asa trei grupuri in paralel a cate doua leduri seriesi o rezistenta de 1ohm pentru fiecare grup exact ca in poza atasata. Acuma marea mea problema... o metoda simpla si eficienta de a limita curentul pentru a nu arde ledurile, nu vreau ceva sofisticat pentru ca plafoniera se aprinde doar la deschiderea usilor sau actionata manual, dar sa nu uitam ca se poate uita aprinsa pe tot timpul zilei/noptii cum zicea "tyc" 8ore. A doua problema racirea ledurilor, nu am pera mult loc in plafoniera asa ca o sa recurg la alimentarea lor cu 5,5v in loc de 6 si sa vad ce iese . Astept parerile voastre multumesc. Link spre comentariu
florinangeru Postat Martie 9, 2012 Autor Partajează Postat Martie 9, 2012 cu racirea am rezolvato am alimentat un led la 5,5v timp de 10 minute si am pus degetul pe el super ok, foarte putin sesizabil incalzit, adica functioneaza in conditii normale. Lam alimentat de la un alimentator de telefon mobil si o sursa reglabila facuta in graba din lm317 un multitura de 5k o rezistenta si un condensator. Alimentatorul scoate 9v si 450mA. Link spre comentariu
Vizitator tyc Postat Martie 10, 2012 Partajează Postat Martie 10, 2012 O rezistenta de 1R limiteaza curentul la 1A ...tensiunea de sistem e 14,4V si sant necesare rezistente de 20R/0.5W .Un 317 nu va functiona in locul rezistentelor. Link spre comentariu
florinangeru Postat Martie 10, 2012 Autor Partajează Postat Martie 10, 2012 Nu o sa folosesc un 317 asta a fost de test sa vad cat de tare se incalzeste ledul . Bun o sa folosesc rezistente de 20 ohmi dar crezi ca e nevoie de o dioda ca sa tai varfurile sa nu ard ledurile? Ma gandesc ca alternatorul nu da curent constant si trebuie sa impun cumva o limita. Link spre comentariu
pannovy Postat Martie 10, 2012 Partajează Postat Martie 10, 2012 Eu pentru a evita arderea led-urilor albe am montat inca un led de 3V in serie cu cele albe si am scapat de inlocuirea periodica a ledurilor arse ...am folosit led-uri recuperate de la brichete...si prelungesti durata de viata a componentelor. Am lasat o plafoniera sa functioneze 24 de ore la un traf de 3A cu 14V si nu a patit nimic. Link spre comentariu
florinangeru Postat Martie 10, 2012 Autor Partajează Postat Martie 10, 2012 aha pai daca as mari rezistentele de pe fiecare grup ar fi cam acelasi lucru cu ledul suplimentar si ar fi cam acelasi rezultat as tine totusi la estetica si nu o sa folosesc si alte leduri dar pentru curiozitatea mea o sa testez si metoda ta . Singura mea dilema este daca trebuie sa mai pun o dioda de limitare sau nu pentru ca un condensator de filtrare pe intrare nu cred ca ii trebuie pentru ca este DC, daca ii pun sursa in comutatie nu cred ca o sa mai mearga dimingul pentru ca se autodeconecteaza la scaderea tensiunii sub pragul stabilit.... Link spre comentariu
florinangeru Postat Martie 10, 2012 Autor Partajează Postat Martie 10, 2012 intre timp tot cautand pe internet am gasit asta http://www.satcure-focus.com/tutor/page10.htm cu mici modificari cred ca este metoda perfecta si o sa functioneze si dimingul . Ce parere aveti? Link spre comentariu
Vizitator tyc Postat Martie 10, 2012 Partajează Postat Martie 10, 2012 Pt ce ai nevoie de dimming? Stingerea treptata se poate realiza cu un cond mare+rezistenta pus pe alimentarea ledurilor ;stabilizarea o face bateria ca de nu era nu mai avei de mult electronica pe masina ...poti sa pui un zener de 18V pe alimentarea ledurilor.Montajul cu 555 nu e necesar ,oricum e pt 9...12V si factorul de umplere nu ajunge la 100% .A,e vb de un PWM cu 555 la care modifici factorul de umplere pt a modifica curentul .Parerea mea e sa te limitezi la rezistente (+zener?) si condensator de la 1000uF in sus ;fara cond ,la relanti palpaie ledurile dupa rotatia motorului (cand bateria e descarcata). Link spre comentariu
florinangeru Postat Martie 10, 2012 Autor Partajează Postat Martie 10, 2012 Multumesc mult tyc scurt si la obiect ca un profesionist e raspunsul de care aveam nevoie, o sa ma limitez la rezistente si zener pe intrare. Referitor la diming de ce sa il mai fac eu daca deja il face instalatia masinii si atat timp cat nu ma complic cu surse si alte nebunii nu influentez cu nimic dimingul instalatiei e. orect sau gresesc? Link spre comentariu
Ticu Postat Martie 10, 2012 Partajează Postat Martie 10, 2012 Fa totusi o verificare prealabila a modului cum lucreaza dimmingul masinii cu 2 leduri in serie + rezistenta de limitare (de fapt cred ca sunt 4 leduri, fiecare capsula pare sa contina 2 cipuri in serie).S-ar putea sa fie destul de brutal, fiindca ledurile se vor stinge complet la aprox. 10V, in timp ce becul cu incandescenta initial se stingea probabil pe la 3-4V. Link spre comentariu
florinangeru Postat Martie 10, 2012 Autor Partajează Postat Martie 10, 2012 da Ticu ai dreptate la asta nu m-am gandit o sa pun in prima faza fara condensator si apoi il adaug sa vad cum e mai bine. Maine sper sa am putin timp sa ma duc si sa cumpar o placuta de textolit placat si sa incep proiectul sau daca este cineva din Bucuresti care ma poate ajuta cu cablajul si mai bine, zic asta aici si nu ma apuc sa caut pe forum pentru ca deja am cautat pentru diverse proiecte dar nu am primit nici un raspuns de la nimeni :(. Link spre comentariu
Vizitator tyc Postat Martie 10, 2012 Partajează Postat Martie 10, 2012 Daca pui un condensator pe alimentare nu se vor stinge brusc ,la tensiuni mici le scade consumul si descarcarea condensatorului e mult incetinita .Problema e ca (,)calculatorul masini sa 'vada' un defect de bec ars la plafoniera si sa faca figuri ;aceasta se poate rezolva cu o rezistenta care sunteaza ledurile si el v-a 'vedea' un filament. Rezistenta trebuie determinata experimental . Link spre comentariu
florinangeru Postat Martie 10, 2012 Autor Partajează Postat Martie 10, 2012 man problema asta nu o s-o am pentru ca nu am senzorul asta sau nu este activat sa imi arate asa ceva. Un vecin cu acelasi model de masina are dar eu am avut asta ca optiune cand am cumoarato si nu am optat pentru modulul asta, am mers cred ca o saptamana cu becul de la stopul pe frana dreapta ars pana azi cand am sesizat si l-am schimbat . Probabil ca nu este ceva prea complicat de facut si apoi activarea din vagcom, dar nu mi-am batut capul.Deci ramane de testat chestia cu condensatorul pe care o sa il pun oricum pentru ca am stat si m-am gandit si nu are ce sa fie rau . Link spre comentariu
florinangeru Postat Martie 12, 2012 Autor Partajează Postat Martie 12, 2012 am o nelamurire rezistentele nu ar trebui sa fie pe vcc la fiecare grup? eu le-am pus pe GND dar nu m-am gandit ca ar conta :(, acuma incercand sa fac pcb-ul in eagle am vazut si mi se pare normal sa fie puse pe intrare VCC. Conteaza unde? Link spre comentariu
Dr.L Postat Martie 12, 2012 Partajează Postat Martie 12, 2012 Nu conteaza unde sunt. Practic ai 2 leduri si o rezistenta inseriata. Ordinea nu are nici o importanta. Trebuie doar sa respecti polaritatea ledurilor Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum