Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

TB6560 cu fum


dj_steel

Postări Recomandate

salutare cnc-isti.sunt nou in domeniul cncurilor,si deja intampin o problema: am cumparat 2 tb6560ahq si am montat unul astazi dupa schema http://www.cuteminds.com/immagini/ELETT ... hq-sch.png

pinul ENABLE in aer si STEP la 5v nu zicea nimic,cu pinul enable la 5v si cu pulsuri pe step mergea dar se incalzea motorul.mentionez ca motorul era dintr-o imprimanta si avea rezistenta infasurarilor 11 ohmi,alimentat la 13v partea de putere si 5v printr-un AN7805.im timpul testelor integratul era rece,la fel si rezistentele de limitare(0.5 ohmi).am taiat alimentare si am inversat o bobina de la motor,apoi dupa prima alimentare a iesit fum din integrat si dupa regulatorul de 5v aveam 10v.unde sa fie problema?sa fi crapat din cauza regulatorului(era vechi si recuperat de pe o placa veche),sau din cauza ca am inversat o bobina la motor?

Link spre comentariu
  • Răspunsuri 6
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

  • dj_steel

    4

  • cnc_step

    1

salutare cnc-isti.sunt nou in domeniul cncurilor,si deja intampin o problema: am cumparat 2 tb6560ahq si am montat unul astazi dupa schema http://www.cuteminds.com/immagini/ELETT ... hq-sch.pngpinul ENABLE in aer si STEP la 5v nu zicea nimic,cu pinul enable la 5v si cu pulsuri pe step mergea dar se incalzea motorul.mentionez ca motorul era dintr-o imprimanta si avea rezistenta infasurarilor 11 ohmi,alimentat la 13v partea de putere si 5v printr-un AN7805.im timpul testelor integratul era rece,la fel si rezistentele de limitare(0.5 ohmi).am taiat alimentare si am inversat o bobina de la motor,apoi dupa prima alimentare a iesit fum din integrat si dupa regulatorul de 5v aveam 10v.unde sa fie problema?sa fi crapat din cauza regulatorului(era vechi si recuperat de pe o placa veche),sau din cauza ca am inversat o bobina la motor?

regulator.
Link spre comentariu
Vizitator Quibelez

Cateva idei referitoare la situatia data:- la testele predominant statice, motorul probabil se incalzeste pentru ca (cel putin) una din bobine este alimentat chiar si cand motorul sta pe loc ("sa tina axa la punct fix"). Curentul in aceasta situatie se poate insa regla prin pinii TQ1-TQ2: din default (ambele "0") se selecteaza 100%, dar de ex. ambele "1" reduc curentul stationar (si incalzirea) la 20%.- E posibil si ca driverul s-a ars din cauza regulatorului defect, insa daca din greseala ai incurcat putin firele la reconectare si s-au conectat ceva cu ceva care n-ar fi fost cazul, fumul e chiar de asteptat: Toshiba da chiar o lista cu pinii care scurtcircuitati rezulta explicit in fum (!).- Daca nu gresesti nimic dar rezultatul persista, s-ar putea sa ai probleme la secventa alimentarii - un alt lucru asupra respectarii caruia Toshiba atrage explicit atentia. Concret, partea de tensiune "inalta" pentru alimentarea motoarelor ar trebui alimentat doar DUPA stabilizarea tensiunii de alimentare ("joasa") proprie chipului - altfel e perfect posibil ca chipul "semiadormit" sa deschida doua tranzistoare pe acelasi ramura in acelasi timp facand efectiv scurt pe sursa. E de avut in vedere si faptul ca aproape nici una din driverele hobby in circulatie larga nu se sinchiseste sa respecte asta (si par sa functioneze just fine oricum), dar asta inseamna doar ca au noroc si ca chipul iarta multe, nu ca nu joaca ruleta ruseasca (explicit in schema ta e evident ca 12V-ul apare intai, de vreme ce cei 5V sunt generati din ea)...Oricum, toate astea le gasesti descrise in datasheet-ul chipului.

Link spre comentariu

ieri am testat un alt integrat si se comporta bine.Modificarea pinilor TQ1 si TQ2 reduc doar curentul prin motor cand acesta nu se invarte,sau cand acesta se invarte?tot nu am inteles ce fac pinii de DECAY si Excitation mode

Link spre comentariu
Vizitator Quibelez

Ma bucur ca se rezolva problema. Ai dreptate, n-am fost prea clar referitor la pinii TQ - au efect asupra curentului in orice situatie, deci practic iti permit sa ajustezi curentul de lucru al motoarelor, fara sa umbli direct la rezistorii Rsense (presupunand ca este probabil unul fix). Deci da, si cand motorul se invarte. Pinii de decay se refera la modul in care curentul este "oprit" dupa efectuarea unui pas; circuitul are un oscilator intern independent de frecventa cu care executa (sau nu) pasi momentan - tipic la 400KHz pentru un Cosc=100pF. La initierea unui pas, curentul creste pana la valoarea limitata de Rsense cu o viteza ce depinde de tensiunea de alimetare, inductanta motorului etc. Dupa atingerea curentului dorit, exista doua posibilitati: se deschid doi tranzitori ambele din ramura "de jos" a puntii-H, permitand astfel curentului din bobina motorului sa circule liber prin ele (scazand incet din cauza pierderilor rezistive), sau se deschide un tranzistor "de jos" si un altul "de sus" in puntea-H, conectand curentul care circula prin motor "impotriva" tensiunii de alimentare (descarcand deci curentul rapid inapoi in alimentare). Cele doua moduri se cheama "slow decay" sau "fast decay", si pinii corespunzatori controleaza cat de repede se instaleaza faza "fast" dupa atingerea limitei de curent - 100% decay insemnand "imediat" si 0% (sau "normal") insemnand "deloc". Toshiba recomanda verificarea curentului (masurand prin Rsense cu un osciloscop presupun) si alegerea setarii la care curentul e cat mai sinusoidal prin bobine. Evident, asta depinde si de frecventa de pasire ceruta motorului (de viteza de rotire vizata).Pinii de "excitation mode" selecteaza modul de divizare a pasilor pentru motor. In modul cel mai simplu, se transmit patru impulsuri pentru un ciclu complet al motorului, fiecare reprezentand un pas (curentul prin cele doua bobine fiind A+B-, A+B+, A-B+, A-B- in fazele respective). In celelalte trei moduri (numite si "microstepping"), acelasi ciclu intreg se executa nu in 4, ci din 8, 16 sau 32 impulsuri - rezultatul fiind ca numarul "aparent" de pasi pentru o rotatie completa se dubleaza la fiecare setare, in teorie permitand o pozitionare mai precisa, insa si o rotire mai lina a motorului, cu mai putine trepidatii. Practic, circuitul integrat in loc sa activeze "full" cate o bobina, le alimenteza cu nivele de tensiune (curent) intre 0% si 100% aproximand a sinusoida, incercand deci sa tina rotorul intr-o pozitie intermediara intre cele doua bobine in loc sa sara direct de la una alta la fiecare pas. Este insa mai usor sa "pierzi pasi" cand faci microstepping, asa ca e de vazut practic ce merge si ce nu - si evident, pentru o frecventa fixa, microstepping mai mare inseamna viteza de rotatie mai mica, ceea ce te limiteaza la frecventa maxima permisa - cum TB6560 are frecventa maxima de 15KHz, chiar conteaza cate impulsuri iti ia sa faci o rotatie completa...

Link spre comentariu

foarte frumos explicat,multumesc.eu am facut proba cu un motor dintr-o imprimanta,si mi se parea ca merge cam "agatat",o sa ma joc cu pinii de decay sa vedem ce zice

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări