Vizitator Postat Martie 30, 2012 Partajează Postat Martie 30, 2012 Nici o problema Radu. Am inteles. Insasi meseria de strungar este periculoasa. De fapt ce nu este periculos astazi? Treci strada si in faza urmatoare, te poti trezi cu piciorul in gips. Ca sa nu amintesc decat un caz "fericit". Cititorii si beneficiarii de sfaturi, trebuie in permanenta sa stie sa se raporteze la masurile de tehnica securitatii muncii pe strung, sau pe o alta masina unealta. Link spre comentariu
andreigradu Postat Martie 30, 2012 Autor Partajează Postat Martie 30, 2012 Gata si carcasa nr 2. E imbucsata si alezata. Pozele aici: http://www.99poze.ro/carcasa_nr_imbucsa ... inalizata/ Toate cele 6 bucsi au fost aduse la cota de 14 mm cu freza de 14mm. Pe cota exterioara de 21mm am debavurat bucsa si am rotunjit-o cu smirghel. Bucsile au fost cu 10-15 sutimi mai mari. Presarea a decurs bine. Nu stiu cat trebuie sa fie cota de presare intre alama si aluminiu, dar asa cum mi-au iesit cotele de presare e bine pentru mine. Urmeaza carcasa 3 si 4 si apoi piesa ce va face legatura intre axa x si y. Acolo sunt gauri si strunjiri de suprafata de efectuat. Link spre comentariu
andreigradu Postat Aprilie 1, 2012 Autor Partajează Postat Aprilie 1, 2012 S-a mai mesterit si azi. http://www.99poze.ro/Prelucrare_tije_axa_X/ Rezultate bunicele. Tijele s-au prins bine in universal. Nu au ramas urme pe tije dupa prelucrare. Am facut filet in tije pentru ca placile de montaj pentru tije le aveam facute. Astfel am obtinut o structura mai rigida decat daca le strangeam cu carcasa de tip clema. Tijele a trebuit sa fie scurtate. Operatia s-a desfasurat de la interior spre exterior. Materialul s-a prelucrat usor. Doar la exterior aparea un fum, semn ca e mai tare la exterior. In rest se prelucreaza foarte bine. Se vede ca e material de calitate. Ma gandeam ca la anumite axe cu pretentii merita sa cumperi bara rectificata si sa o prelucrezi. Bine inteles o cojesti de suprafata tratata. Filetul a mers usor, cam 0,7-1 cm pe etapa de filetare. Am uns tarodul cu ulei. Adancimea gaurii a fost de 55mm. Am facut pe cat posibil filetul cat mai adanc. Urmatoarea etapa sunt celelalte 2 carcase. Apoi va trebui masutat daca au aceeasi cota de la fata lor la tija. In caz contrar mai strunjesc cate 5-10 sutimi din cea care e mai mare. Link spre comentariu
andreigradu Postat Aprilie 3, 2012 Autor Partajează Postat Aprilie 3, 2012 Inca un pas, doar ca e pe loc.Am taiat si celelalt corp. Am fatuit carcasele.Apoi am gaurit-o pe una din ele.Aici a aparut o eroare de masurare.Cota mi-a iesit cu 20 sutimi mai mare. In loc de 21,10 mm am ajuns la 21,30 mm. Bucsa are 21,20 mm cota exterioara.Probabil m-a pacalit bavura. Asta e.Devine obligatorie achizitia unui micrometru de interior.Micrometru de exterior am pentru 0-25mm si 25-50mm.Maine dimineata dau o tura in Obor sa vad ce se poate gasi.Rezolvarea e simpla. Maine dupa ce fac gaura la cealalta carcasa voi face alte bucsi cu cota exterioara de 21,40 . Cele 2 aferente vor ramane pe stoc pentru alt proiect sau pentru schimb la celelalte carcase. Nu le voi lipi pentru ca nu am garantia ca tine la frezare si alezare si nici bani sa cumpar solutia. Mai bine la pretul solutiei de lipit imi cumpar micrometrul de interior.Trebuie sa fiu mai atent la metodele de masurare. Link spre comentariu
mihaighe Postat Aprilie 3, 2012 Partajează Postat Aprilie 3, 2012 Rezolvarea e simpla. Maine dupa ce fac gaura la cealalta carcasa voi face alte bucsi cu cota exterioara de 21,40 . Cele 2 aferente vor ramane pe stoc pentru alt proiect sau pentru schimb la celelalte carcase. Nu le voi lipi pentru ca nu am garantia ca tine la frezare si alezare si nici bani sa cumpar solutia. Mai bine la pretul solutiei de lipit imi cumpar micrometrul de interior.Trebuie sa fiu mai atent la metodele de masurare.Ar mai fi o solutie(personal nu am incercat-o dar am vazut rezultatul) decaparea si cositorirea la exterior cu aliaj pentru tevi de cupru de incalzire,dupa ce o acoperi toata o scutiri cat este cositorul topit si ramane in strat suficient ca sa compenseze diferenta de diametru.Am vazul ceva electromotoare auto reconditionate astfel si mergeau bine(omul gasise bucse cu acelasi diametru interior dar mai mici la exterior-sau avea cazuri cand bucsele se roteau in carcasa electromotorului).Dar atentie trebuie cositor de ala pentru tevi ca este mult mai tare ca fludorul obisnuit. Link spre comentariu
daredan Postat Aprilie 4, 2012 Partajează Postat Aprilie 4, 2012 Nu stiu daca un micrometru de interior ajuta la masurarea diametrelor asa de mici. Si eu m-am confruntat cu problema aceasta si am ajuns la concluzia ca doar cu un subler cu afisaj digital se pot face astfel de masuratori. Link spre comentariu
mihaighe Postat Aprilie 4, 2012 Partajează Postat Aprilie 4, 2012 Sau cu un comparator cu ceas de interior,persomal am unul dar este de la 25mm la 50 mm,impartit pe 5 domenii (in functie de palpatoarele ce se monteaza in capul tijei de masurat) Link spre comentariu
andreigradu Postat Aprilie 4, 2012 Autor Partajează Postat Aprilie 4, 2012 Am vazut ceva micrometre de interior. Ma gandesc ca sunt utile. Cam 40 lei bucata, romanesti, de Mecanica Fina. Acum sa fim sinceri. Eu vreau o cota de presare, nu una de biela. Nu rectific cuzineti ca sa conteze o jumate de sutime.Daca am o precizie de +/- 2 sutimi e minunat.Pana la urma eu am presat pe o cota de + 10-15 sutimi celelalte carcase.La asta mi-a fugit masuratoarea pe subler. E posibil sa fi fost span, neatentie, oboseala, diverse.Din cauza asta ma gandesc ca masurand cu un instrument ce are precizie +/- 0,01 mm fata de +/- 0.05mm la subler, oricat de neatent sunt abaterea nu poate fi la fel de mare.P.S. Si mai e si faptul ca precizia masuratorii e +/- precizia instrumentului plus eroarea de citire, apoi trebuie esantioane de masuratori, mediere, calcularea erorii......bla, bla, bla. Imi aduc aminte de laboratoarele de fizica unde calculam aceste erori si era un calvar......E clar ca nu construiesc nici un angrenaj biela-manivela de turatie mare pentru avioane ca sa necesite ceas comparator. Am vazut si ceva de genul ala la trusa de 3 sau 4 intervale de masura dar cerea 100 lei pe trusa.Sublere electronice sunt in Dorali la 35-40 lei. Inca nu am ajuns pe acolo.3 sublere din alea vreau sa pun la strung sa masoare avansurile, si la papusa mobila . Am vazut pe net ca a facut cineva.Sincer nu m-as increde in sublere electronice de 5 euro, sau mai putin cat or fi in China. La avans mai am si vernierul cu care confrunt masuratoarea.De cositorit bucsa pare o solutie viabila. Doar ca nu am incredere in uniformitatea stratului de cositor. De moment voi face inca 2 bucsi. Acestea ce ce nu mai corespund intra la magazie. Link spre comentariu
Administratori Badman Postat Aprilie 4, 2012 Administratori Partajează Postat Aprilie 4, 2012 Eu am de alea facuite in romania, cumparata trusa din vitan cu 400 lei parca(nefolosita) dar sunt facute sub orice critica... imi este scarba sa ma uit la ele cand vad pastilele alea de carbura pe palpatoare lipite stramb... Link spre comentariu
andreigradu Postat Aprilie 4, 2012 Autor Partajează Postat Aprilie 4, 2012 Ma sperii...!!!Iese din orice imaginatie de buget asa ceva. Cel putin nu acum. De suma aceea imi cumpar un universal cu 4 bacuri de la Rocast de 125 mm, bacuri independente, in viitorul ceva mai indepartat. Link spre comentariu
andreigradu Postat Aprilie 6, 2012 Autor Partajează Postat Aprilie 6, 2012 Am rezolvat cu micrometrul de interior, am imprumutat de moment pana gasesc la pret convenabil.Asa se schimba treaba, deja la bucsi vad si eu jocul intre ax si bucsa.Este 5 sutimi. Pe alocuri mai mic 3-4. Probabil depinde si de pozitia mea de masurare.Ma gandesc ca e bine pentru ca urmeaza sa cuplez aceste 2 carcase pe o placa din aluminiu si sincer...ma apuca groaza.Cum fac eu carcasele sa se aseze pe placa cu o abatere de 2-3 sutimi intre ele, masurat fata de bucsa. Asta ca sa ramana tija functionala.Altfel exista riscul ca la strangerea carcaselor pe placa sa se blocheze tija.( probabil voi lua din ele cate 2-3 sutimi pana vin egale la masurarea cu comparatorul, o sa fie necesar un stand sa fixez tija, carcasele si comparatorul.... )Mai observ acum o situatie. Gaurile in carcase imi ies conice. Intre capete am cam 4-5 sutimi diferenta pe o lungime de 4 cm. Sa fie de la cutit, sa flambeze?E vorba de cutitul cu placuta atasabila, diametru 8mm, scos in exterior 7-9 cm in afara suportului.Carcasa numarul 4 e gata. Carcasa numarul 3 asteapta sa-i fac bucsile. Sper sa ma vrednicesc maine. Astazi am finalizat carcasa nr 4.Apoi urmeaza prelucrarea tijei. Link spre comentariu
andreigradu Postat Aprilie 7, 2012 Autor Partajează Postat Aprilie 7, 2012 Reparata si carcasa nr 3. Facute bucsile, imbucsate.Trebuie doar sa alezez interiorul. Urmeaza gaurile la tija si e gata ansamblul al 2-lea al axei X.Am reusit sa imi strang un minim necesar de scule pentru activitatile curente.Micrometrele de interior au fost desfacute, curatate, unse, si apoi tarate.Si micrometrele de exterior au fost la fel curatate si unse. Alea nu necesita tarare pentru ca nu se desfac piese de reglaj. Link spre comentariu
andreigradu Postat Aprilie 26, 2012 Autor Partajează Postat Aprilie 26, 2012 Pentru ca targul din Obor e pe duca, scad preturile.Cautati si negociati. Link spre comentariu
Administratori Badman Postat Aprilie 26, 2012 Administratori Partajează Postat Aprilie 26, 2012 Scad o laie sau unii nu sunt constientiAm vrut sa cumpar o capatana de frezare si acu 2 saptamana cerea 300 lei iar ieri crea 450 lei asa ca am zis sa si-o bage in fund Prefer sa iau din mafazin cu factura(ca o pot deconta) si daca ma gandesc e mult mai rentabil de la magazin ca stiu ca sunt noi si nu rebuturi Link spre comentariu
andreigradu Postat Aprilie 26, 2012 Autor Partajează Postat Aprilie 26, 2012 Daca scoti bani cu sculele sunt de acord cu tine.Eu am dat 100lei pe tot ce e in pozele 1 si 3. Cautand pe net la Rocast, m-a luat cu tremurat cand am vazut pretul frezei titanizate de 12 mm si al celei cu cobalt. Nu mi le-as fi permis. Am dat cate 5 lei pe ele si sunt noi. Am luat tot ce a avut omu acolo, la pachet.Fiecare din noi isi ia ce crede ca-i foloseste. Eu sunt multumit de sculele achizitionate pana acum pentru strungul meu. Noi ar fi costat de 2 ori pretul strungului. Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum