andreigradu Postat Martie 25, 2012 Autor Partajează Postat Martie 25, 2012 Ma mai gandesc la o chestie: solutia aia o fi destul de rezistenta ca sa faci strunjire si alezare in bucsele montate.De exemplu la mine trebuiesc aliniate si asta presupunde sa le fac mai mici si apoi sa le ajustez.In cazul meu am facut interiorul de 14 mm si trebuie cota finala de 16 mm . In general solutiile de lipire sunt rigide si tind sa crape daca lovesti sau produci vibratii puternice. Link spre comentariu
mihaighe Postat Martie 25, 2012 Partajează Postat Martie 25, 2012 Nu am spus ca "e panaceu universal " am indicat-o ca solutie unde ai spus tu : "Gaura a iesit usor conica, sa zic cateva sutimi, dar vizibil, una din bucsi care era mai mica intra usor pe o parte, dar s-a presat pe cealalta parte. Voi cauta sa fac bucsile la o cota la care sa am alezor disponibil sa iasa lucrarea corecta."Era pe internet un film cu solutia unde era folosita la lipitul axelor de motoare electrice de rotorul metalic (de obicei sant montate prin presare) in film rotorul era montat manual deci fara cota de presare numai cu solutie. Link spre comentariu
andreigradu Postat Martie 25, 2012 Autor Partajează Postat Martie 25, 2012 M-am exprimat simplu si clar.E o solutie de urgenta in anumite conditii.Pentru mine e esential sa o pot strunji dupa ce o imbucsez. Duritate mare si elasticitate pentru a suporta vibratiile din timpul strunjirii e o conditie obligatorie. Link spre comentariu
andreigradu Postat Martie 25, 2012 Autor Partajează Postat Martie 25, 2012 Dupa indelungi lupte e gata prima carcasa .Mai ramane gaura de gresor care se va da dupa ce stabilesc asamblarea finala sa vad unde ramane fata libera.Gaurile de fixare a carcasei de asemenea inca nu au fost stabilite. Stiu doar ca sunt M6 si sunt 4 la numar. Link spre comentariu
andreigradu Postat Martie 25, 2012 Autor Partajează Postat Martie 25, 2012 Pentru realizarea centrarii m-am gandit sa-mi fac o bucsa de fier care sa se portiveasca intre gulerul de la bucsa carcasei si cota interioara a gaurii de trecere din platou. Bucsa arata cam asa. Are 30 mm la exterior si 25 mm la interior. Cu ajutorul ei am reusit sa centrez carcasa foarte usor pe platou. Voi face o structura asemanatoare si pentru centrarea cubului din aluminiu pentru prelucrarea gaurii unde stau bucsile. Data trecuta am avut abatere 0,3 mm de la axa. Folosind un astfel de dispozitiv de centrare, care intra aproape fest abaterea e mult diminuata. Poze aici: http://www.99poze.ro/Bucsa_de_centrare_ ... pe_platou/ Link spre comentariu
andreigradu Postat Martie 25, 2012 Autor Partajează Postat Martie 25, 2012 Lucrurile au mers destul de usor dupa centrarea cu ajutorul bucsei confectionate anterior. Mai mult a durat realizarea bucsei de centrare decat lucrarea propriu zica de alezare. A aparut o mica dificultate la strunjirea cu placuta vidia, unghiul cutitului se pare ca nu e corespunzator pentru acest diametru, e prea mic. Am folosit cutitul de otel rapid, apoi am finalizat cu alezorul reglabil de 16mm. Prima trecere am facut-o fara sa-l umflu, la a 2-a trecere am strans putin surubul de reglaj si s-a umflat putin, suficient cat sa iasa cota corect. Trebuie actionat foarte fin surubul de reglaj ca se umfla foarte mult daca dai o tura de filet. Finisajul e bun pentru pretentiile mele. Problema e materialul, care are golui si imperfectiuni de turnare. Se vad in poze. De moment nu conteaza. Sper sa ramana suficienta suprafata de contact cat sa imi ating scopul propus. Poze mai multe aici : http://www.99poze.ro/Interior_bucsi_str ... i_alezare/ Link spre comentariu
ndc74 Postat Martie 26, 2012 Partajează Postat Martie 26, 2012 Cand greseti o cota de genul asta mai poti folosi o solutie:faci cu punctatorul mai multe puncte repartizate uniform pe circunferinta piesei care intra in alezaj (bucsa in cazul tau). Prin punctare materialul iese din jurul gaurii si astfel mai castigi putin in diametru. Nu este o solutie inginereasca, dar te poate scoate din situatia de a reface piesa in cazul in care ai gresit cota. Poate solutia asta combinata cu loctitul care sa confere si o fixare mai buna te poate salva. Link spre comentariu
andreigradu Postat Martie 27, 2012 Autor Partajează Postat Martie 27, 2012 Da...Am vazut undeva folosita metoda asta cu punctarea si nu intelegeam de ce.Iti multumesc, m-am lamurit. Sincer daca stric vreo bucsa o fac inca o data chiar daca mai astept. E pacat de masinarie ca sa aiba joc sau chiar gandul ca ar putea sa se intample ceva in timp ma tulbura.Acum ma voi apuca sa realizez bucsa de centrare pentru carcasa.Sper ca ceva mai tarziu sa puteti vedea rezultatele. Link spre comentariu
andreigradu Postat Martie 28, 2012 Autor Partajează Postat Martie 28, 2012 Am realizat piesa. Se aseaza in golul din mijlocul platoului si pe dornul de 8,5 care se vede ridicat se aseaza carcasa cu gaura facuta anterior conform masuratorilor. A fost foarte utila. Am realizat si gaura de 21 mm din carcasa de aluminiu in care se aseaza bucsile. M-am apucat si de bucsi. Le voi face pe toate 6 dintr-o prelucrare. Acum am degrosat materialul de la 35 la 25 mm din 2 treceri cu cutitul din imagini si a mers bine. S-a incalzit bara de bronz tare de tot, aproape sa nu mai tii mana pe ea. Oricum e mult mai bine sa iei material mult cu avans mic. Din stadiul in care e acum bara voi face cele 6 reduceri de diametru la 21mm pe bara, apoi scot papusa mobila/conul de centrare, dau gaurile de 14 si tai bucsile. Sper ca maine sa realizez toate bucsile. Am observat ca materialul are goluri din turnare. Cam nasol. Sa vad ce rezulta dupa imbucsare si alezare. http://www.99poze.ro/Dispozitiv_centrar ... e_carcasa/ Link spre comentariu
andreigradu Postat Martie 29, 2012 Autor Partajează Postat Martie 29, 2012 Inca un pas, cele 6 bucsi ce erau pe lista au fost debitate din bara. http://www.99poze.ro/Realizare_bucsi_nr ... nc_ul_meu/ Au diametrul mic de 21mm si cel mare de 25 mm. Au fost si ceva peripetii. Am aflat cum e sa lucrezi direct fara lineta la dimensiunea asta. Adica diametru 35mm si lungime 200mm. Apare o bataie care nu e buna la sanatate. A mea si a strungului. E posibil sa se miste ceva si sa ma accidentez, sau sa afecteze rulmentii strungului. Din poze se vede ca gaura interioara e data cas. Nu-i bai ca e de 11,2 mm. Acum prind fiecare bucsa in universal si intru cu freza de 14mm. Acum vad diferenta intre burghie ascutite corect si altele, chiar daca era nou, ascutirea nu a prea ajutat la pastrarea directiei. Poate trebuie burghie rectificate ca sa pastreze directia si cota de lucru constanta cand piesa e lunga si nu o sustine lineta. Urmeaza imbucsarea si apoi alezarea carcasei cu nr.2. Carcasele 3 si 4 trebuie facute. Blocul de 80x39x40 inca nu e taiat in 2 parti. Am luat decizia de a face gaura interioara mai mica , la limita cat sa taie cutitul de debitat si nu am stiut de problema cu deviatia pana ce nu am terminat de debitat toate bucsile. Nu m-am uitat, am zis ca iese treaba de la sine. Oricum e mai rapid sa le debitezi asa decat sa pui lineta la fiecare. De asemenea vedeti o diferenta de lungime a bucsilor. 18, 20, 22 mm. Bine inteles ca asta seara am inteles ca trebuie sa iei in calcul si grosimea cutitului. Link spre comentariu
Vizitator Postat Martie 30, 2012 Partajează Postat Martie 30, 2012 ...am inteles ca trebuie sa iei in calcul si grosimea cutitului.Exista o metoda foarte expeditiva de debitarea barelor rotunde pe strung. Ea aduce cu sine urmatoarele avantaje:1 - Reduce la maximum adaosul care cade la fiecare piesa debitata;2 - Este foarte rapida si nu trebuiesc facute in timpul lucrului manevre de schimbare a turatiilor;3 - Nu necesita cutite speciale din carburi sau otel rapid.In esenta, este nevoie de un fierastrau pentru metale cu cadru (bomfaier) la care se monteaza o panza noua de buna calitate. Se face in prealabil un mic sant in locul unde se vrea debitata piesa, cu ajutorul varfului unui cutit. Se procedeaza apoi la tehnologia normala de debitare a materialelor metalice cu fierastraul, in timp ce semifabricatul se roteste. Nu se va apasa pe cadrul fierastraului, altfel taietura va rezulta neregulata de jur imprejurul semifabricatului si va duce la deteriorarea panzei. In acest mod se poate debita din bare rotunde pline, pana la diametrul de 25 mm, iar daca semifabricatul este gaurit, se poate extinde pana la un diametru exterior de 35 mm. Materialul poate fi otel moale de orice calitate, fonta, alama, bronz, aluminiu, etc. La materialele moi, se poate incerca metoda si pentru diametre mai mari. Daca bara este lunga, ea se va sprijini in timpul lucrului cu varful rotativ, fixat in papusa mobila. Link spre comentariu
andreigradu Postat Martie 30, 2012 Autor Partajează Postat Martie 30, 2012 Multumesc pentru idee.Nu imi trecea prin cap asa ceva. Turatia mea e 620rpm la toate prelucrarile. In alama, aluminiu, otel. Nu am schimbat-o deloc pana acum.Trebuie sa incerc taierea cu bomfaerul. Bine inteles ca ulterior fata pieselor trebuie retusata putin, dar nu e ceva imposibil.Ideea e ca daca as fi avut polizor si as fi ascutit cutitul de debitat corespunzator, lucrarea trebuia sa iasa brici, sa taie ca in branza bara de bronz. Mai ales ca taierea se facea de la 20mm la 11 mm. Practic peretele e de 5,5mm. Obligatoriu imi trebuie un polizor cara sa aiba un dispozitiv de reglare pentru cutit. Am vazut aici pe forum, dar si in alte locuri un astfel de dispozitiv ce se ataseaza polizorului si ascuti cutitul sub diverse unghiuri.Spre seara sper sa pot finisa cele 6 bcsi si pe 2 din ele sa le presez in carcasa. Finisajul se refera la gaura interioara de 14 mm facuta cu freza, debavurare in zona taieturilor pentru ca s-a umflat putin materialul si nu se pot imbucsa, indreptarea capatului exterior al bucsei, cota mare de 25mm pentru ca a iesit putin conic datorita cutitului de debitare.Ma mai gandeam la ceva: Bucsile dupa ce le-am presat si alezat au generat o bavura in interior. Acea bavura trebuie cumva curatata? Nu am un sabar de interior, am niste cutite sanvik care au o curbura ce poate face o astfel de operatie. Credeti ca este necesara debavurarea ? Link spre comentariu
radu cnc Postat Martie 30, 2012 Partajează Postat Martie 30, 2012 Atentie mare la debitarea pe strung cu bomfaierul sa se poarte imbracaminte adecvata, sa nu fie maneci largi sau mansete descheiate deoarece la retezarea finala bomfaierul inevitabil va pica in gol si cu mana stanga in care tineti rama bomfaierului va veti afla deasupra universalului in rotire iar mana dreapta va fi ocupata cu manerul bomfaierului si nu mai puteti comanda rapid oprirea in caz de ceva probleme...O alta problema deloc de neglijat este sa nu se loveasca ghidajele cand se termina taietura si pica bomfaierul in gol.Vorbesc din experienta... Link spre comentariu
Vizitator Postat Martie 30, 2012 Partajează Postat Martie 30, 2012 La strungurile de banc, ambele pericole sunt diminuate. Mana stanga, poate fi tinuta deasupra capacului papusii fixe, universalul fiind aproape de aceasta. La strungurile normale, se poate incerca taierea pe stanga, caz in care nici una dintre maini nu se va afla deasupra universalului. Pentru un ambidextru (cum sunt eu) problema este destul de simpla. Ca fapt divers, pot spune ca bat chiar si un cui cu mana stanga. Apoi, asa dupa cum am mai spus, nu se apasa pe fierastau in timpul debitarii, ci doar se actioneaza cu o forta tangentiala, astfel incat sa se simta la mana cand aschiaza dintii panzei. Link spre comentariu
radu cnc Postat Martie 30, 2012 Partajează Postat Martie 30, 2012 Eu am expus problemele ce pot aparea pentru avertizarea incepatorilor in prelucrari mecanice, in cazul unui prelucrator avansat nu sunt in masura sa dau sfaturi. Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum