Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Strungul meu Quantum 250x550 universal 125mm motor750W 550mm


andreigradu

Postări Recomandate

GATA BUCSA CONICA

Aceasta bucsa conica e necesara pentru ca mandrinele standard B12 sunt prea mici, adica prind un maxim 8 mm in conditii aproape rezonabile. 
Mandrinele cu prindere B16 pot prinde diametre mai mari, chiar 13 mm in conditii optime.
Se vad cele 2 mandrine cu con B16.
Cea mica prinde maxim 10 mm.
Cea mare prinde maxim 13 mm.

Probabil voi folosi mandrina mica ca sa nu fortez axul, se vede ca e subtirel. Pacat de masina de gaurit G6 - o gramada de fiare si un ax asa de firav.

https://plus.google.com/105950977457952691373/posts/2BFZgEjC5AA

 

Centrarea cred ca a fost buna, axul principal la strangere in bacuri a dat cam 2-3 sutimi, masurat cu ceasul comparator.

Bucsa a fost realizata dintr-o tija rectificate de 16 mm , cele folosite la CNC-uri, deci si ea s-a centrat bine in universal.

 

Poate era mai bine sa fac intai strunjorea interioara si apoi pe cea exterioara cu bucsa presata.

Oricum acea bucsa se scoate la fiecare demontare a axului, se vede si in imagini ca e impinsa afara de piulita.

Noroc cu piulita, ca altfel iese foarte greu.

 

P.S.  1. -   Interesant e daca gasesc ceva rulmenti cu cota exterioara egala cu ai mei, iar cota interioara sa fie mai mare cu 10 mm ca sa pot realiza un ax " nesimtit "

 care sa tina direct mandrina B16, sau pot strunji un cap de ER.

 

P.S.  2. - Acum mi-a venit ideea ca exista in comert un ax care are la cap diverse modele ER, ceci ala se poate folosi. Unul din acela e util de modificat sa intre direct in axul de la capul rapid de FUS22, direct in locul pensetei, astfel se vor putea prinde cote mai mari de 12 mm.

Editat de andreigradu
Link spre comentariu
  • 1 lună mai târziu...
  • 2 luni mai târziu...

Printre altele am realizat un suport pentru burghie, din parchet laminat. Obosisem sa rascolesc prin cutii, sa vad insirate pe toate etajerele diverse burghie.

Acum sunt adunate aproape toate, cele mai uzuale, dublurile si cele atipice le-am lasat in cutii.

 

https://plus.google.com/105950977457952691373/posts/FRMMzExcvNb

 

Urmeaza suporti asemanatori pentru seturile de tarozi si pentru freze. De cele mai multe ori ma trezesc ca mai cumpar cate un tarod, cand de fapt eu aveam inca 2-3 acasa identici.

 

Recomand posesorilor de freze,  strunguri, masini de gaurit, micii mesteri sa isi realizeze suporti asemanatori pentru scule ca sa tina la vedere si sa stie permanent ce au, cat de ascutite sunt, ce sa mai, sa fie gata de lucru in orice moment.

Link spre comentariu

E clar cine a facut lucrarea! Sa-ti traiasca si sa aiba mult noroc!

 

Revazand pozele pe care le-ai pus la postarea #421, in poza cu numarul 11 (din albumul respectiv) este aratat capatul axului care are partea filetata si conul. Am dat zoom la maximum si am observat o anumita rugozitate a conului. Sunt curios daca ai incercat  "Vertical shear lathe". Aceasta modalitate de finisare este prezentata de mrpete222 in doua episoade:

si
Link spre comentariu

Da, foarte interesant cutitul, o idee faina, nu stiam de ea, o sa incerc sa imi fac si eu un cutit din acela.

 

Alta lucrare realizata cu freza si strungul:        https://plus.google.com/105950977457952691373/posts/WPTKgqXYpMq

 

Pilitele din imagini, 2 la numar, sunt realizate din poliamida / duramid.
Cote undeva la 50x60x25mm.
Pas trapezoidal M 12x3 mm.
Pentru a rezulta un filet paralel cu latura, dupa debitare s-au corectat fetele.
S-a prins piesa pe platou, centrata, s-a gaurit si s-a executat filetul trapezoidal.
S-au practicat si 4 gauri de M6 pentru prindere, capul suruburilor s-a ingropat ca sa ocupe spatiu cat mai putin in spatiul de montaj.

post-175162-0-74128100-1433086730_thumb.jpg

post-175162-0-69079800-1433086783_thumb.jpg

Editat de andreigradu
Link spre comentariu

Da, foarte interesant cutitul, o idee faina, nu stiam de ea, o sa incerc sa imi fac si eu un cutit din acela.

Acel cutit pare destul de usor de ascutit. La prima ocazie am sa-l fac.

Link spre comentariu

Din cate imi amintesc mi-am dorit sa iasa gaura paralela cu latura.

Am centrat, dupa de an trasat centrul piesei, am dat o centruire, apoi o gaura cu ceva mic, 4-5 mm, urmat de 6,5-7 si apoi final de 8 mm.

Fiind pe platou a fost pe aceeasi axa cu tarodul, e esential ca sa dai gaura in acelasi pas / conditii cu tarodarea, asta ca sa iasa cat mai bine filetul.

 

La final piulitele acelea au actionat 2 dulapuri de bucatarie care coboara singure si iti alegi produsele, un fel de usa SF, in loc sa deschizi usa, coboara tot dulapul de sus din tavan.

 

ALTE PRELUCRARI - piulite trapezoidale 10x2 si 12x3 cilindrice, simple si cu umar.

- PA6C - cast / turnat simplu  ----      https://plus.google.com/105950977457952691373/posts/Grr86G2tDfr

- PA6E-MoS2 Extrudat.   -    -----      https://plus.google.com/105950977457952691373/posts/6Cce8rVpPkj

- toate 3 materialele              ---        https://plus.google.com/105950977457952691373/posts/heghhHR4w2B

Materialele folosite: PA6C-cast, PA6E-MoS2-extrudat, POM-C, sunt de la stanga la dreapta in poza.

 

Ca duritate e PA6C, apoi POM-C, urmat de PA6E-MoS2.

 

Am inteles ca exista si versiunea PA6C-MoS2- cast / turnat, dar nu aveau pe stoc, abea astept sa vad daca e mai bun, desi de multe ori cand intervii in structura moleculara cu adaos , scade oarecum rezistenta mecanica. O sa vedem....

 

Versiunile turnate au diametre minime mari, de exemplu pentru PA6C-cast minim e 50mm diametru, deci pentru a face o piulita cu cota exterioara de 22-24-26-32 mm trebuie sa arunci material. Calitatea presupune si material consumat.

Ca si concluzie - NU recomand produsele extrudate, sunt mai moi, probabil in timp se uzeaza mai repede, ca pret sunt cu 20-25% MAI IEFTINE.

post-175162-0-66793500-1433096503_thumb.jpg

post-175162-0-96254700-1433096519_thumb.jpg

post-175162-0-80201000-1433096527_thumb.jpg

post-175162-0-55039400-1433096536_thumb.jpg

post-175162-0-38386600-1433096555_thumb.jpg

Editat de andreigradu
Link spre comentariu

Alte proiecte cu strungul.......

O piesa din aluminiu.....un blocator pentru pinola de la bormasina-freza pe care o am.

Astfel pot sa blochez in pozitie fixa pinola, a scazut nivelul de vibratii, planeitatea e perfecta.

Pentru aluminiu e super.

https://plus.google.com/105950977457952691373/posts/7xUKNaq5TKm

Realizat din aluminiu, grosime 20mm. S-au dat 4 gauri in corpul bormasinii, s-au filetat. Am copiat pozitia lor si a pinolei. Am gaurit blocatorul si l-am montat in pozitie.
Pe mijloc am realizat o taietura ca sa se stranga.
Surubul de blocare i-am realizat o piulita din alama cu filet lung ca sa se uzeze mai greu si sa tina mai usor la blocare, alama cu otelul merg bine, adica nu se desface singur surubul.
Cota gaurii e mai mare cu 0,15 mm fata de diametrul mansonului pentru ca ma asteptam sa nu pot centra perfect gaura mare si cele 4 gauri mici.Blocator pinola.

Realizat din aluminiu, grosime 20mm. S-au dat 4 gauri in corpul bormasinii, s-au filetat. Am copiat pozitia lor si a pinolei. Am gaurit blocatorul si l-am montat in pozitie.
Pe mijloc am realizat o taietura ca sa se stranga.
Surubul de blocare i-am realizat o piulita din alama cu filet lung ca sa se uzeze mai greu si sa tina mai usor la blocare, alama cu otelul merg bine, adica nu se desface singur surubul.
Cota gaurii e mai mare cu 0,15 mm fata de diametrul mansonului pentru ca ma asteptam sa nu pot centra perfect gaura mare si cele 4 gauri mici.

 

Pe parcurs o sa adaug un subler electronic ca sa citesc indicatia. Singura retinere la subler e ca se stinge automat si trebuie sa il manevrezi ca sa se aprinda. Totusi isi tine minte setarile si nu e necesar sa il aduci la zero la fiecare utilizare.

post-175162-0-69261900-1433104158_thumb.jpg

post-175162-0-44066600-1433104166_thumb.jpg

post-175162-0-54394600-1433104597_thumb.jpg

post-175162-0-99878900-1433104666_thumb.jpg

Editat de andreigradu
Link spre comentariu

Pe parcurs o sa adaug un subler electronic ca sa citesc indicatia. Singura retinere la subler e ca se stinge automat si trebuie sa il manevrezi ca sa se aprinda. Totusi isi tine minte setarile si nu e necesar sa il aduci la zero la fiecare utilizare.

Un subler ar avea dezavantajul ca valoarea afisata ar fi pe verticala. Desigur te poti obisnui dar tot va fi tendinta de a-ti inclina capul cand il privesti.

 

http://www.uni-max.ro/digitalni-odmerovaci-system-150-mm/d/

http://www.arceurotrade.co.uk/Catalogue/Measurement/Digital-Readouts-with-Dedicated-Remote-Display

 

@florianmro si-a montat doua astfel de DRO-uri pentru citirea deplasarilor pe axa x respectiv y. Pentru axa z freza are din fabricatie.

 

Nu stiu cum fac sublerele ca nu-si pierd mintile cand fac power-off si auto-power-off. S-ar putea ca ultima valoare sa o scrie in memorie apoi se opresc dupa un anumit timp si repornesc la aparitia unui eveniment (miscarea cursorului). Cineva, tot pe elforum, spunea ca de fapt nu se opresc ci doar inchid afisajul.

Am un subler, luat prin 2009 si pe care nu-l folosesc din cauza ca dupa 3 minute se opreste. Reporneste numai la apasarea pe buton, dar indiferent unde este cursorul, afiseaza "0.00".

Link spre comentariu

Eu spuneam aia.

DRO-urile de la unimax (de-alea am si eu), dar si sublerul opresc doar afisajul.

Sistemul de masurare cu totul functioneaza cat timp au baterie, nu doar memorarea ultimei pozitii, daca le deplasezi cu ecranul stins dupa aprindere afiseaza noua valoare.

Link spre comentariu

Acelea mici negre sunt identice cu sublerul de 150mm, doar ca sublerul costa 35-45 lei, pe cand alea sunt 150lei + transport.

Pentru o piesa ieftina nu merita pretul.

O sa montez un subler care il am in plus cumparat din Doraly special pentru asta.

Pana acum am observat ca ma descurc si fara un set DRO, care e destul de scump, sincer, 1500-2000 lei o scula cu 3 axe.

M-ar tenta o scula cu 4 axe, ca sa pun 2 axe pe freza si 2 axe pe strung, practic sa am o singura unitate DRO cuplata la 2 utilaje in acelasi timp.

 

Probabil, sau mai bine zis sigur va dura mult pana sa cumpar asa ceva, sunt alte scule mai importante.

 

La sublerul meu am vazut ca are un capac sus unde e o mufa cu 4 pini, poate e un usb, nu l-am desfacut sa vad ce este.

 

P.S. ATENTIE !!! Acele DRO negre se distrug daca le speli / curge pe ele ceva agent de curatare / ungere , se exfoliaza tipla aia neagra si ramane cablajul descoperit. 

Asa a inceput la sublerul meu dupa mult ulei, WD40 si alte minuni pe care le tot am pe maini in timpul lucrului.

Pe termen lung sistemul ala e compromis. 

Trebuie introdus intr-un profil din aluminiu bine protejat.

Editat de andreigradu
Link spre comentariu

 

La sublerul meu am vazut ca are un capac sus unde e o mufa cu 4 pini, poate e un usb, nu l-am desfacut sa vad ce este.

 

Uite aici ,

e nevoie de cablu cu mufa adecvata si dispozitivul intermediar care " traduce"  datele pentru pc . De mult ma gandesc si eu sa folosesc un laptop vechi de care ma incurc prin casa pe post de afisaj pentru un dro improvizat ca acesta. avantajul mare este ca nu trebuie sa te chiorasti la afisajul minuscul al sublerului si poti aseza un monitor oriunde doresti .

 

Editat de philiprobz
Link spre comentariu

Sau se poate face simplu cu un Arduino care sa citeasca datele respective. Mai departe se poate adapta Arduino sa aibe functiile clasice ale unui DRO (inc / abs / 1/2 / alte calcule).

P.S. ATENTIE !!! Acele DRO negre se distrug daca le speli / curge pe ele ceva agent de curatare / ungere , se exfoliaza tipla aia neagra si ramane cablajul descoperit. Asa a inceput la sublerul meu dupa mult ulei, WD40 si alte minuni pe care le tot am pe maini in timpul lucrului.Pe termen lung sistemul ala e compromis. Trebuie introdus intr-un profil din aluminiu bine protejat.

Orice DRO, chiar si glass scales se monteaza protejate de ulei si span. Da, solutia cea mai simpla este un profil de aluminiu care sa mascheze rigla pe toata lungimea.
Link spre comentariu

Am retinut.

In urma unei analize atente, concluzia e clara, de moment nu voi monta nici un sistem DRO. O sa adaptez ceva care sa ofere o reactie in Mach3 cand voi automatiza freza si strungul.

Pana atunci subler-ul asa cum e, este sfant.

 

Inca ceva mesterit, cu pasi mici, de melc, pot spune    https://plus.google.com/105950977457952691373/posts/cbjXR6ENX7t     - un suport pentru rulmentii liniari de pe axa Y a viitorului CNC, cealalta placa asteapta sa fie gaurita. Ma bucur ca au iesit perfect aliniate gaurile. 

 

P.S.  - Si acel con a fost refacut, o sa revin cand dau de poze ce si cum, metoda de executie a fost diferita total.

post-175162-0-48054200-1433172647_thumb.jpg

post-175162-0-90118500-1433172702_thumb.jpg

post-175162-0-94603900-1433172712_thumb.jpg

post-175162-0-27942700-1433173729_thumb.jpg

Editat de andreigradu
Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări