andreigradu Postat Martie 10, 2012 Autor Partajează Postat Martie 10, 2012 Da, am inteles. Doar ca eu am butoane si o cutie metalica veche, model industrial si ma gandeam sa nu mai investesc in alt tip de comutator tip maneta.O sa incerc sa ma gandesc la un sistem cu automentinere pentru ca si butonul de start/stop e incomod.Ma gandeam sa pun 2 butoane tip push fara mentinere si intre ele un buton de stop tip ciuperca rosie cu blocare. Ca sa repornesti rasucesti de ciuperca si apoi apesi butonul pentru sensul dorit.Probabil va implica si 1 sau 2 relee, am ceva modele pe la tara. Link spre comentariu
andreigradu Postat Martie 11, 2012 Autor Partajează Postat Martie 11, 2012 Astazi am continuat si cu alte operatii pe strung.2 Bucati de aluminiu 80x40x38 mm au fost fatuite . Vreau sa le tai pe jumatate si sa le transform in 4 carcase ale unor bucsi din bronz.Operatia a fost mai putin zgomotoasa decat piesele cu lungimea de 150mm.Am redus zgomotul prin eliminarea curelei zimtate. Turatia este 620rpm in configuratia actuala si merge bine pentru prelucrarea aluminiului.Acum cand e motorul pornit aproape ca poti dormi langa el.Totusi am constatat ca rola intinzatoare are o problema cu rulmentii, seria 6001 Z.Freaca, parca ar fii unul cu nisip in el. Ma voi orienta prin targ la ceva romanesc sau SKF.De asemenea si motorul in gol are un fasait, nu are zgomot de uzat, parca freaca ceva permanent in el. E un zgomot ca la motoarele cu perii, dar asta e cu rotor in colivie. Practic la rularea in gol trebuie sa nu se auda nimic. Asta ma refer atunci cand ii dai un impuls la mana. Si pe asta trebuie sa-l desfac sa vad ce rulmenti are.La bloc zgomotul conteaza. E o diferenta mare intre a deranja vecinii permanent si a-i deranja doar cand tai filet, caci doar atunci trebuie sa folosesc cureaua zimtata (pt 120 rpm) care produce vibratii/trepidatii. Fulia intermediara intre cureaua zimtata si cureaua trapezoidala are miscarea pe lagar. Nu are rulmenti. Ma gandesc ca si asta poate amplifica zgomotul. Apoi mai e forma curelei zimtate care am inteles ca e mai zgomotoasa decat cureaua trapezoidala.P.S. apropo de butoane, cred ca le-a venit vremea schimbarii mai repede. Capacul ala galben ce vine peste butoanele start/stop s-a desprins din cutia suportului. Fiind din plastic n-a rezistat la " stors ". Pe capacul asta galben se afla oprirea de urgenta care apasa de fapt pe butonul de stop. O gaselnita economica care nu da randament. Link spre comentariu
mihaighe Postat Martie 12, 2012 Partajează Postat Martie 12, 2012 Vezi ca sant butoane duble de pornit oprit intr-un singur corp cu lampa de semnalizare inclusa si destul de mici la dimensiuni(intr-o singura gaura de 22 mm poti monta tot),si cu un contactor de 10A ai rezolvat problema Link spre comentariu
andreigradu Postat Martie 12, 2012 Autor Partajează Postat Martie 12, 2012 Am observat.La mine butonul de stop e si buton de urgenta. Daca observi butonul de stop e ceva mai ridicat, sa-l poti apasa din fuga in caz de urgenta. Cel de start e mai jos si e protejat de 2 ridicaturi din plastic ca sa nu-l pornesti accidental.Daca schimb structura cu alte butoane trebuie sa introduc si butonul de urgenta separat. Am observat ca si cheia ce schimba sensul are un mers ciudat, cred ca se va rupe daca fac vreo 20-30 de filete. Asta cu 10 treceri pe filet inseamna 20 comutari st/dr, la 20 cicluri rezulta 400-600 operari. Unde mai pui ca trece si prin zero de fiecare data.Am butoanele, releele si cutia pe la tara, sper sa mai reziste pana ajung eu acolo. S-ar putea sa am si o cheie mai mare sau un buton cu 2 pozitii st/dr.Butoanele ce vreau sa le folosesc arata ca cele de mai jos. Link spre comentariu
ndc74 Postat Martie 12, 2012 Partajează Postat Martie 12, 2012 Eu cand am inlocuit motorul original cu unul asincron + variator de frecventa am renuntat la butonul de pornit/oprit original.Motorul il comand cu un buton cu 3 pozitii ca cel din ultima fotografie (comutator). Pe mijloc am oprit si celelalte pozitii stanga/dreapta. Am pastrat activ senzorul de pozitie protectie universal. Daca ridic capacul ala imi opreste motorul. Link spre comentariu
andreigradu Postat Martie 12, 2012 Autor Partajează Postat Martie 12, 2012 Ideea cu motorul trifazat e buna, doar ca momentan nu am motorul disponibil. Cand o sa ma impiedice asta o sa-l dau la rebobinat.Ulterior o sa-l folosesc impreuna cu un invertor.Acum continui lucrarile de ieri. Am cautat ceva informatii despre realizarea bucsilor: strunjire, imbucsare, alezare, rectificare.Imi trebuiesc 4 blocuri din aluminiu de 40x39x38. Le voi obtine prin taierea celor 2 pe care le am.Apoi trebuie sa introduc in fiecare cate 2 bucse de 20mm lungime fiecare. Acestea vor arata ca in imaginile de mai jos, vor avea guler de 4-5 mm pentru asezare. In interior va ramane un spatiu de 10 mm intre bucse unde voi baga vaselina printr-un orificiu de gresare, prevazut cu gresor.Dupa imbucsarea celor 2 bucsi va trebui facuta o alezare pentru a le alinia, apoi daca e necesar o rectificare sa fie suprafata mai fina.Acum trebuie sa caut material. Sa fac bucsile cu cota exterioara de 22 mm si guler de 25mm. Sa le fac la interior mai mici de 16mm cu 10-20 sutimi. Sa realizez gaurile in blocurile de aluminiu la o cota mai mare de 22mm, cred ca 5 sutimi e suficient, dar nu stiu sigur.Sa presez bucsile in gauri. Sa prind corpurile pe masina si sa le alezez.Ansamblul de cate 2 astfel de corpuri din aluminiu vin montate pe tija de 16mm si formeaza o axa X, celelalte corpuri realizate inainte formeaza o axa Y. Va trebui sa realizez un sistem de prindere cu stifturi. Am freze cu coada de 3,175 la care le voi taia coditele la 15 mm si le voi folosi.Pentru alezare si gaurire blocuri aluminiu ma gandesc sa folosesc platoul din ultima imagine, prins in universal si piesa prinsa pe el cu 4 cleme ca in imagine.Va trebui sa imi fac un calibru de 15,9 mm care sa aiba con la capatul celalalt. Cu el prins in papusa mobila sa centrez piesa pe platou. Daca aveti si alte idei...Ca material bronz ( vreun anume aliaj am vazut diverse compozitii pe net ) sau bronz grafitat? Rezistenta in timp, alunecare, necesitate gresare abundenta etc. Link spre comentariu
andreigradu Postat Martie 13, 2012 Autor Partajează Postat Martie 13, 2012 Astazi am mai gasit cate ceva prin targ:1 buc centru mobil romanesc cu con CM1 - 20 lei1 buc adaptor con CM1 la con CM2 - 10 lei1 buc cutit de filet cu placuta de carbura - 5 lei1 buc piatra carborund pentru rectificat pietre de polizor - 20 leiceva mai demult am cumparat si altele:1 buc mandrina romaneasca Foscani 0-6mm - 30 lei1 buc adaptor mandrina la con CM1 - 10 lei1 buc adaptor con CM1 la con CM2 - 10 lei1 buc piatra verde de polizor 125mm - 10 lei1 buc piatra roz fina rau de tot 160 mm - 8 lei1 buc micrometru - 25 lei1 buc subler 150 mm din Dorali - 17 lei1 buc subler de adancime - 8 lei1 buc trusa insertii filetate de reparatie pentru filet M6 si M8 - 30 euro / buc de la Rocast1 buc subler rotund ce masoara 24 mm, cate 12 mm pe rotatie - 30 lei1 buc ceas comparator romanesc diametru mic 0-3 mm - 30 lei1 buc centru mobil marca Einhel din OBI - 49 lei1 buc platou 125mm pentru strung Einhel din OBI - 49 leiPun preturile ca sa poata avea si altii o posibilitate sa compare preturile cand cumpara de pe net sau din targuri si de asemenea sa vedeti ce scule i-am cumparat mititelului meu.Daca vedeti prin targuri sau pe net diverse scule utile si nu le cumparati voi e bine sa le spuneti si celorlalti colegi de forum, poate sunt interesati. Link spre comentariu
bluey Postat Martie 13, 2012 Partajează Postat Martie 13, 2012 Vad ca aveti o scula desteapta acolo. Puteti sa faceti o piesa ca cea din imagine ? http://www.myturbodiesel.com/images/a5/ ... fter-5.jpg Ma intereseaza piesa din aluminiu cu 4 suruburi. Pot aduce un model pentru cote, dar intreb ca nu stiu cat de departe poate sa mearga prelucrarea pe un strung ca al dumneavoastra. Si daca credeti ca se poate face sa-mi dati si un pret in PM poate facem o colaborare ceva Multumesc! Link spre comentariu
andreigradu Postat Martie 13, 2012 Autor Partajează Postat Martie 13, 2012 Vad ca nimeni nu zice nimic despre bucsile mele, oare chiar nimeni n-are idee despre asa ceva???mmmm nasol .....Inca nu ma apuc de el pentru ca nu am material de 25 mm. Caut prin gunoaie/remat si pe la baza de aprovizionare.Baietii din Obor au cerut 130 lei pe o bara de bronz grafitat fi 25mm si lung de 30 mm. Cica e material special, pe drak. La fabricile de turnare e cel mai ieftin sortiment de bronz, ca sa vezi si e 24-27 lei kg. Masa e de 1,25 kg pentru ce am zis eu mai sus.Am doar o bara de 40mm si lunga de 30cm pe care vreau sa o folosesc pentru piulite la surub trapez. Am ceva in gand, sa cumpar de la Vasile surub de 12 cu pas de 3 si sa fac piulite de bronz lungi de 50-70mm cu reglaj pe el pentru eliminarea totala a jocului. Va fii o jucarie ce se va misca lent 1-2 m / min.Aleg surub de pas 3 pt ca strungul meu stie maxim pas de 3,5.Ma gandesc ca la aceasta sectiune nu prea sunt vizitatori. Avand in vedere ca bucsile le voi folosi pentru un CNC de frezat cablaje cred ca e mai bine sa deschid o discutie la constructie CNC. Poate am mai mult succes.Aici las prezentarea strungului si a dispozitivelor aferente.P.S. Astazi mi-am comandat indicatorul de filet. 4,18 euro + tva. Dureaza cam 3 saptamani, de la Proma. Link spre comentariu
andreigradu Postat Martie 13, 2012 Autor Partajează Postat Martie 13, 2012 Daca te referi la cele 3 piese din aluminiu ce formeaza ansamblul de antrenare al cablurilor cutie de viteze iti spun ca nu pot, cel putin nu acum.Nu am dispozitiv de frezare. Piesele tale se pot face si la buget redus din bara plina 20x20mm (sau cat e minim pentru realizare gaurii de bucsa) din aluminiu cu gaurile corespunzatoare si taietura de prindere acolo unde ai 4 suruburi fara cosmetizare. Sunt in cautari si lucru pentru realizarea unui dispozitiv de frezare. Abea apoi pot incerca sa te ajut in limita cunostintelor mele care sunt reduse la acest capitol, acum invat, strungul il am de putin timp. Daca nu faci piesele intre timp si observi ca postez poze si text despre dispozitivul de frezare cauta-ma si incerc sa te ajut.Oricum, daca nu tii la aspect si vrei un pret decent nu cere acele frezari de exterior, pastreaza materialul plin brut si fa gaura pentru cablu, despicatura pentru strangere, cele 4 gauri cu filet si gaura pentru bucsa de antrenare. In rest nu freza materialul, decat daca cumva loveste carcasa cutiei de viteze. Asa vei reduce costul piesei.P.S. Totusi nu inteleg de ce sunt necesare acele piese? Sunt prea scumpe piesele de inlocuit pe reper original? Sau ai pus alta cutie pe masina? Link spre comentariu
bluey Postat Martie 14, 2012 Partajează Postat Martie 14, 2012 Personal nu ma intereseaza cum arata piesele atata timp cat isi fac treaba.Piesele originale contin o bucsa de cauciuc care permite un joc al schimbatorului si care in timp se uzeaza.Tot ansamblul este o varianta de short shifter produs de o firma din state pentru automobilele din gama VAG. Practic scurteaza cursa schimbatorului de viteze pe ambele axe si elimina unele jocuri, facand schimbarea vitezelor mai rapida si mai precisa.Multumesc de info, oricum o sa iti tin topicul sub supraveghere ca nu se stie niciodata cand ai nevoie de o piesa facuta la strung. Link spre comentariu
andreigradu Postat Martie 14, 2012 Autor Partajează Postat Martie 14, 2012 Dupa o scurta plimbare prin micul nostru Paris cu tramvaiu uite ce a rasarit....Universal strung 100 mm cu 3 bacuri normale si intoarse. - pret 120 lei.Ce va deveni el? Dispozitiv divizor pentru strung si noul meu cnc. Va fii un ansamblu facut pe o placa de aluminiu de 6-10mm din aluminiu, ax cu rulmenti, fulie curea zimtata, motor pas cu pas comandat in full step, driver bipolar. Ma gandesc la o electronica care sa comande driverul si sa afiseze pozitia de la 0-360 grade. Din fulii as putea obtine si jumatati de grad.Trebuie sa-i strunjec o flansa adaptoare, apoi axul pentru dispozitiv. Trebuie cautat material. Rulmenti o sa pun radial-axial 7202. Carcasa ansamblului o voi face din placi de aluminiu de 10mm grosime. Blocurile de aluminiu sunt prea scumpe prin targuri. Placile sunt mai accesibile la dimensiuni mici 100x150mm.Pana una alta il voi folosi pe post de menghina la bormasina cu coloana. O sa-i pun un sistem de prindere reglabila pe spate.Si daca am iesit la plimbare am aflat o chestie de la un strungar vechi - 45 ani de munca.Nu iti trebuie universal cu 4 bacuri sa strunjesti excentric, ci exista tabele care iti spun ce dimensiune trebuie sa aiba un bailagar ca sa strunjesti sa zicem o caseta de rulment si un suport de arbore rectificat pe aceelasi paralelipiped de aluminiu. Cartea " Indrumar pentru ateliere mecanice" sau ceva asemanator. Link spre comentariu
radu cnc Postat Martie 14, 2012 Partajează Postat Martie 14, 2012 Sa stapaniti sanatos universalul..., asta da achizitie.Pentru strunjit excentric se poate pune piesa insemnata, aproximativ intre bacuri se aduce virfil rotativ ca si martor si se masoara la bacul cel mai deschis cat trebuie adaosul. Link spre comentariu
andreigradu Postat Martie 14, 2012 Autor Partajează Postat Martie 14, 2012 O idee buna, doar ca trebuie adaugate bailagare de otel in ambele parti. Aluminiul e moale si se deformeaza, intra bacurile in material.Apoi cand strangi apare o alunecare a materialului, fiind prins in 3 puncte excentric. Trebuie sa stai cu comparatorul pe semifabricat.Probabil tabelul ala e bun sa iti faci bailagare de diverse dimensiuni . Cel care a facut tabelele o fi luat in calcul si deviatiile in momentul strangerii piesei, forta de strangere e mai mare pe partea unde sunt 2 bacuri.Ramane de vazut. Link spre comentariu
daredan Postat Martie 14, 2012 Partajează Postat Martie 14, 2012 In ce colt al "Parisului" ati gasit universalul? Vad ca si la asta bacurile se imbuca destul de "bine". Spun asta ca si eu am luat un universal marca TOS de la cineva si bacurile erau desperechiate. Totul este nou dar bacurile dadeau o precizie de ma durea capul.... A trebuit sa recurg la rectificarea lor.Vad ca aveti si un platou. Daca reusiti sa-l prindeti in locul universalului o sa fie destul de usor sa prindeti piese cu forme neregulate pe el cu ajutorul clemelor. Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum