andreigradu Postat Iunie 6, 2012 Autor Partajează Postat Iunie 6, 2012 Mandrina este ROHM cu prindere rapida.Eu dau vina pe con, el se vede ca are o usoara miscare in papusa mobila. nu se aseaza corect.Am alt con, dar nu reusesc sa scot mandrina de pe cel vechi.Inca caut solutii. Ma nelinisteste varianta cu batutul in mandrina, dar o vad ca singura solutie. Link spre comentariu
mihaighe Postat Iunie 7, 2012 Partajează Postat Iunie 7, 2012 Bucsa este gata. Acum a aparut alta chestie. Saibile se deformeaza cand strang. Probabil se deformeaza aiurea cand strang.Acum intelegi de ce am facut bucsa cu tot cu flansa dintr-o bucata . Link spre comentariu
Vizitator Postat Iunie 7, 2012 Partajează Postat Iunie 7, 2012 ...Am alt con, dar nu reusesc sa scot mandrina de pe cel vechi...1 - Se introduce conul mandrinei in interiorul unei tevi corespunzator aleasa, astfel incat umarul mandrinei propriu-zise sa se sprijine pe buza tevii.2 - Teava se fixeaza eventual intre bacurile unui universal fixat pe un banc de lucru.3 - Se deschid bacurile mandrinei la limita.4 - Se introduce un dorn din bronz, sau fonta si se loveste capatul dornului cu un ciocan potrivit ca marime. Conul ar trebui sa se desprinda fara probleme, fiind fixat pe mandrina prin intermediul unui alt con, specific.Poti incerca o rodare manuala a conului interior cu ajutorul conului cozii. Se poate folosi carbura verde de siliciu, sau pasta de rodat diamantata cu granulatie mica. Reprizele de rodare, se vor alterna cu cele de tusare, pentrua vizualiza marimea si dispersia petelor de contact. Sunt necesare cel putin 3 pete de contact de marime medie/mare, dispuse imprejurul circumferintei. Se poate continua insa operatia, pana la un contact ferm pe toata suprafata. Ca dispozitiv special pentru rodare, vei confectiona unul asemanator unui port-tarod, cu ajutorul caruia sa fixezi coada in vederea operatiilor de rodare. Link spre comentariu
mihaighe Postat Iunie 7, 2012 Partajează Postat Iunie 7, 2012 Vad ca si la polizorul tau este cam mica cota de sprijin a flansei pe ax,si de aia am fact bucsa cu flansa dimpreuna. Link spre comentariu
ndc74 Postat Iunie 7, 2012 Partajează Postat Iunie 7, 2012 ...Am alt con, dar nu reusesc sa scot mandrina de pe cel vechi...1 - Se introduce conul mandrinei in interiorul unei tevi corespunzator aleasa, astfel incat umarul mandrinei propriu-zise sa se sprijine pe buza tevii.2 - Teava se fixeaza eventual intre bacurile unui universal fixat pe un banc de lucru.3 - Se deschid bacurile mandrinei la limita.4 - Se introduce un dorn din bronz, sau fonta si se loveste capatul dornului cu un ciocan potrivit ca marime. Conul ar trebui sa se desprinda fara probleme, fiind fixat pe mandrina prin intermediul unui alt con, specific.Solutia asta merge chiar daca mandina nu are o gaura strapunsa pe mijloc care sa permita contactul direct al dornului cu conul? Link spre comentariu
Vizitator Postat Iunie 7, 2012 Partajează Postat Iunie 7, 2012 Dupa cate stiu ei mandrinele rapide au alezaj de trecere. Cele cu coroana dintata, nu stiu sigur, dar banuiesc ca ar trebui de asemenea sa aibe. De fapt este singura solutie tehnica de demontare a cozii conice. Link spre comentariu
radu cnc Postat Iunie 7, 2012 Partajează Postat Iunie 7, 2012 Nu este singura solutie de demontare, iar solutia propusa de domnul ola_nicolas se aplica mandrinelor care au gaura de trecere.In cazul mandrinelor care nu au gaura de trecere se tine mandrina cu conul in sus si se loveste la baza mandrinei cu o bucata de cupru in spatele mandrinei langa con, iar acesta va iesi datorita reactiunii.La fel se scot si pilele din coada. Link spre comentariu
andreigradu Postat Iunie 7, 2012 Autor Partajează Postat Iunie 7, 2012 Multumesc,Ma duc acsa si ma apuc de batut in mandrina.Nu are gaura de trecere. E ea nemteasca, dar e facuta dupa alte regului.Saibile le voi face separat. Eu aveam bara de 35 maxim. 7-8 mm e cam putin pentru sprijinul pietrei.Saiba o sa fie din inox, diametru 50-55 mm si grosime 4-5 mmVoi mai reteza din bucsa corespunzator cu grosimea saibilor. Adica din 25mm o reduc la 18-19mm. Link spre comentariu
andreigradu Postat Iunie 7, 2012 Autor Partajează Postat Iunie 7, 2012 Fiasco total.Munca de pomana la saiba aia de inox. Si e tare ca dracu materialul ala, abea s-a gaurit, am reusit cu burghie albe, cele negre se strica in varf.Scartaie ca dracu cand il prelucrez. Am lasat turatie mica 120rpm ca sa nu stric sculele.Am si taiat o bucata, cu acel cutit de filet. Operatie anevoioasa, am taiat din ambele parti cate 2,5 mm.Zgomotul a fost criminal, probabil pentru ca sunt artist in ascutit scule am avut un concert de vioara pe tot parcursul strunjirii.La final am declarat saiba inutila.Problema e piatra. Are 21 mm grosime. Piatra originala are 16mm grosime. De aici vine vibratia. Polizorul e mic, axul nu suporta masa respectiva si intra in trepidatie. Probabil motorul trebuie sa aiba o anumita masa ca sa preia micile imperfectiuni ale pietrei.Acum ca m-a linistit trec la pasul 2. Caut o piatra de 150mm de productie romaneasca pentru ascutit vidia cu latimea de 16mm.Intre timp am gasit la un amic un motor de storcator de rufe de pe vremuri. Are 150w si e mai mare decat tot polizorul meu. Pe el voi pune o piatra de diamant, din aceea cu suport din aluminiu. Trebuie sa rezolv cumva si cutitele cu placuta. Link spre comentariu
mihaighe Postat Iunie 8, 2012 Partajează Postat Iunie 8, 2012 Fiasco total.Intre timp am gasit la un amic un motor de storcator de rufe de pe vremuri. Are 150w si e mai mare decat tot polizorul meu. Pe el voi pune o piatra de diamant, din aceea cu suport din aluminiu. Trebuie sa rezolv cumva si cutitele cu placuta.Vezi ca daca are 1500 ture (si de obicei cam atat au storcatoarele) o sa ascuti greu la aceasta turatie ,ai nevoie de 3000 . Link spre comentariu
andreigradu Postat Iunie 13, 2012 Autor Partajează Postat Iunie 13, 2012 Tot cautand, am dat de o bormasina robusta, construita in Romania, la Suceava.Arata ca o minifreza.Are motor de 370W la 380v. Are 2 trepte de turatie: 200 rpm si 18.000 rpm. Si eu ma intreb cum se misca la turatia aia.Nu am curea, voi cauta prin targ. Are niste reglaje si limitatoare care sunt intepenite. Necesita o demontare si curatare generala.Pe o laterala cred ca ii lipseste ceva de la o roata gradata si de asemenea are un capac cu o forma diferita de corpul masinii.Alte detalii se vor vedea cand va intra in reparatie.Doresc sa-i gasesc o masa in coordonate ca sa poata freza .Are cam 40-60 kg. Link spre comentariu
andreigradu Postat Iunie 13, 2012 Autor Partajează Postat Iunie 13, 2012 Ma intreb daca are cineva cartea tehnica a acestei masini sa vad ce are in interior.As fi bucuros sa-i gasesc documentatia, mai ales ca fabrica a disparut, ca toate fabricile romanesti de profil.Probabil ultima speranta va fi la biblioteca, unde sper sa gasesc ceva informatii. Link spre comentariu
mihaighe Postat Iunie 14, 2012 Partajează Postat Iunie 14, 2012 Bravo presimt ca o sa te alegi cu o freza pe cinste daca pui o masa si variator la motor.Am vazut o singura data o masina ca asta la un atelier si era folosita pe post de slaif(avea un disc de slefuit montat pe ea),respectivi lustruiau placute de alama cu numele (de alea de pus pe usa). Link spre comentariu
ndc74 Postat Iunie 14, 2012 Partajează Postat Iunie 14, 2012 S-o folosesti sanatos.Am vazut-o la nenea ala in papuc la obor. Cerea 250 ron pe ea. A mai avut acum cateva luni una identica pe care cerea 300 ron.Este o masina de finete, masiva si care cred ca are precizie buna. Ce trebuie sa cauti la ea in afara de curea rotunda e o mandina micuta pt conul acela. Fara o reductie cred ca nu poti monta o mandrina mai mare. Mandrina cu care a fost proiectata poate prinde burghie 0-6mm fiindca era pt precizie. Cred ca se poate converti usor in freza. Cel mai elegant ar fi cu un variator de frecventa. Am vazut odata in targ unul de 400W la 150ron. Pt freza mai trebuie sa faci canale sau macar niste gauri filetate in talpa ei ca sa prinzi menghina pt fixat piesa.Cand am vazut-o acum 2 zile am stat in dubii daca s-o iau sau nu, dar am renuntat caci mie mi-ar place o bormasina de banc micuta care sa aibe con morse2 sa pot folosi si burghie cu con caci am destule si sunt foarte bune. Eu nu vreau neaparat sa o transform in freza. Link spre comentariu
andreigradu Postat Iunie 14, 2012 Autor Partajează Postat Iunie 14, 2012 Aceea este, din Obor. Doar ca trebuie demontata, nu merg rotile alea de reglaj, cum am mai spus.Eu ma gandeam ca are o penseta acolo si scot axul acela si vin cu scule prinse in penseta.Mandrina am din aceea de focsani, dar nu cred ca se potriveste, am incercat una asemanatoare, dar cu acelasi con si e mare.Inca e de munca la ea.Motorul nu stiu daca functioneaza, am un invertor pe acasa, o sa-l probez.Curea nu am, trebuie sa vad in targ, desi pentru frezare cureaua originala iese din discutie.Voi face/gasi/achizitiona un set de fulii cum are strungul sau bormasina clasica. Cu curea trapezoidala.Cea mai ieftina masa in coordonate e 160 euro + tva, la Rocast, mai asteptam, poate apare vreo oferta.Probabil masina care a fost 300 lei era perfect functionala. La asta am scris, are un capac pe laterala care nu pare al ei, se vede in spate o alta forma frezata in carcasa.Daca reusesc sa o fac freza e lucru mare, oricum o freza e aproape 4000 lei, cea mai mica si mai pricajita de la Quantum. Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum