alexcristi Postat Martie 4, 2012 Partajează Postat Martie 4, 2012 in primul rand vreau sa spun ca sunt incepator si vreau sa invat cate ceva.am si eu un pistol de lipit, multimetru si cositor:) in paralel caut si ma informez de pe internet dar unde ma blochez va intreb pe voi. multumesc si va rog:''NU DATI CU PARUL''.... SUNT INCEPATORRR!!!!! :)deci am un rezistor cu urmatorul cod de culori :rosu,negru,maro,auriu --deci vine rosu 2,negru 0 ,maro 0 si auriu toleranta de + sau - 5%. deci rezistorul este de 200 ohmi. cum masor cu multimetrul daca rezistorul e bun? am citit ca trebuie dat jos si apoi masurat. am setat multimetrul pe 20k si mi-a aratat urmatoarea valoare: 0.10 .asa procedez sau trebuie sa setez multimetrul pe continuitate? si daca rezistorul e de 200 ohmi cat trebuie sa imi afiseze multimetrul ? Link spre comentariu
ionionel Postat Martie 4, 2012 Partajează Postat Martie 4, 2012 Daca masori rezistorul fara ca macar sa dezlipesti un terminal poate sa arate aparatul o valoare eronata.Punel pe pozitia de 2000 ohmi sau pe pozitia de 2 kohmi ca sa arate direct in ohmi.Unul mai experimentat stie sa masoare si pe pozitia de 20 kohmi. Link spre comentariu