alex14 Postat Martie 4, 2012 Partajează Postat Martie 4, 2012 salutam o rasnita de cafea de aia veche nemteasca, cam de prin anii '90, nu va pot spune marca caci e in nemteasca (cu simboluri). am probato la priza dar nu mergea iar cand am desfacuto am vazut ca firele de la motor erau desfacute. statorul motorului este format din 2 perechi de infasurari, din fiecare iesind 2 fire(capetele). eu am legat in serie firele de la stator cu carbunii,adica am legat la cate un carbune cate un capat de la cele 2 infasurari iar celelalte 2 capete ramase(unul de la o infasurare si celalaltde la alta) la priza.motorul merge dar are turatie si putere mica, nu poate macina nici zaharul, cateodata trebuie ajutat motorul ca sa porneasca, iar cand acesta merge daca imi bag degetele la cutitele alea se blocheaza motorul. stie careva care ar putea fi cauza ? nu am legat eu corect firele ? mai am o rasnita tot din acea ''era'' dar aceea merge perfect. Link spre comentariu
radu ionel Postat Martie 4, 2012 Partajează Postat Martie 4, 2012 Probabil una din bobinele rotorului ,intrerupta.Verificati,ohmetric,fiecare bobina in parte prin conexiunea la colectorul rotorului si deasemeni trebuie sa fie izolate fata de masa(axul rotorului).Se poate verifica simplu si cu un bec alimentat serie cu o baterie....Nu mai aplica metode si manevre periculoase.NU mai baga ghiarele acolo(baga altceva) ,poti ramine fara... ele...Ai destule memetode ptr. verificarea puterii;poti da afara cutitul(are fitet pe stinga) si sa infrinezi axul rotorului...poti MASURA curentul consumat la pornire functie de sarcina sarcina...etc.. Link spre comentariu
alex14 Postat Martie 4, 2012 Autor Partajează Postat Martie 4, 2012 o so desfac sa ma uit.nuti face griji pentru degetele mele, la ce turatie si putere are, e mai buna ca mixer decat ca rasnita Link spre comentariu
GEO 53 BN Postat Martie 4, 2012 Partajează Postat Martie 4, 2012 A-ti macinat zahar cu ea?Daca da, vedeti ca pe linga axul risnitei a intrat zahar pudra in lagar,ceea ce a facut ca axul motorului sa se blocheze sau sa se roteasca greu.Dupa fiecare macinare a zharului este bine sa curatati risnita. Motorul este in "circuit serie".Daca ar avea probleme de scurtcircuit in rotor ar trebui sa scinteieze foarte tare la periile de pe colector.Daca ar fi scurt in stator (mai putin probabil)motorul s-ar incalzi puternic.Puteti de asemenea sa puneti citeva picaturi de ulei (ulei pentru mecanisme fine)la lagarele motorului.O zi buna. Link spre comentariu
alex14 Postat Martie 4, 2012 Autor Partajează Postat Martie 4, 2012 am desfacut motorul si lam curatat, lam uns si cu ulei dar degeaba.nu face scatei mari la colector dar daca las motorul sa mearga in gol 10 secunde nu mai poti sal tii in mana deoarece se incalzeste tare. mentionez ca motorul arata cam rau, in sensul ca lamele alea din otel sunt negre in unele locuri, bobinele se vede ca au fost supraincalzite iar infasurarea de pe rotor e si ea ''afumata'' in unele locuri. probabil ca infasurarea de pe rotor e rupta undeva. Link spre comentariu
radu ionel Postat Martie 6, 2012 Partajează Postat Martie 6, 2012 Parerea mea,din discutiile purtate asupra subiectului,v-as indica sa consultati un prieten in specialitate si sa va dea verdictul.Da sau NU ,daca se merita repunerea in functiune(sa nu investiti piese ...doar amicitial timpul alocat constatarii).Pe acest site/rubrica ;Nu se invata fizica,electricitate sau depanare ...ci se poarta doar discutii/opinii ce pot dura timp indelungat>>>>oricum subiectul este banal si defectul usor de depistat ptr. un meserias in specialitate.Cu respect!!! Link spre comentariu
ste7 Postat Martie 6, 2012 Partajează Postat Martie 6, 2012 Dupa cum spui daca dupa un timp scurt se incinge atunci rotorul este ars ,nu total dar are citeva spire in scurt .Se poate masura cu ohmetrul fiecare colector si compara rezistenta intre colectori ,trebuie sa fie egala intr ei,daca nu este egala este ars si...nu stiu unde gasesti ,de bobinat ? nu cred. Link spre comentariu
alex14 Postat Martie 6, 2012 Autor Partajează Postat Martie 6, 2012 poate ca asta e problema, mam uitat atent la rotor si am vazut ca in unele locuri firele sunt arse dar no sa umblu sai bobinez motorul deoarece e vechi si nu merita timpul pierdut, mai ales ca mai am o rasnita care merge perfect si no folosesc nici aia . am deschis subiectul asta caci mam gandit ca no sa fie nimic mai serios sau ca poate nu am legat eu firele corect, desi nu e primul motor care era complet demontat iar eu il fac sa mearga :jytuiyumultumesc de raspunsuri si o seara faina la toti Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum