cheluakame Postat Martie 3, 2013 Partajează Postat Martie 3, 2013 Pai sa incepem cu inceputul atunci.Ati omis cateva detalii importante si anume:- grosimea peretilor exteriori de caramida- grosimea planseului de beton- grosimea tavanului de beton- suprafata vitrata si tipul acesteia (2 foi, 3 foi, clar, low-e, argon, vidat, etc)- temperaturile de calculMajorarile/micsorarile, in functie de pozitia cardinala si etc, momentan nu le luam in calcul.Iar coeficienti de transfer termic ii voi folosi pe cei dati de dvs, pentru caramida 0.4 w/mK (daca vorbim de caramida plina, daca vorbim de cea termoizolanta exista si produse cu coeficienti de transfer mai mici) iar pentru EPS 0.037w/mK. Link spre comentariu
mișa Postat Martie 4, 2013 Autor Partajează Postat Martie 4, 2013 Hai sa fim corecti. Eu nu mi-am propus aici sa tin cursuri sau sa fac proiecte. Am atras atentia despre importanta calculelor corecte. Normal, ele sunt specifice fiecarei situatii iar exemplul cu 9KW/2KW e cit se poate de real. Uite aici conductivitatea termica a unei caramizi bune: http://www.wienerberger.ro/servlet/Sate ... ro_home_ro Intr-adevar nu e 0.4 Link spre comentariu
cheluakame Postat Martie 4, 2013 Partajează Postat Martie 4, 2013 Acum o sa credeti ca vreau doar sa va contrazic, dar, folosind ca si coeficient de transfer termic pentru caramida 0.4 w/mK in locul coeficientului real (de obicei in jur de 0.2-0.25 w/mK), necesarul termic calculat, nu este mai mare decat cel real?Si ca un sfat, daca doriti sa-l luati in considerare, mai adaugati 10 cm de izolatie peste cei 10 existenti ai tavanului, scaderea pierderilor o sa fie vizibila. Link spre comentariu
gabiunu Postat Martie 4, 2013 Partajează Postat Martie 4, 2013 Eu zic sa va agitati mai putin, pentru ca o sa fie greu de citit, sau poate nu o sa fie citit deloc ce v-ati obosit sa pune-ti in evidenta.Cred ca la o casa foarte bine izolata trebuie luat in calcul si factorul uman. Conteaza foarte mult numarul si media de varsta a locatarilor... trebuie asigurata si o ventilatie corespunzatoare. Este foarte greu sa faci calculul perfect. Link spre comentariu
mișa Postat Martie 5, 2013 Autor Partajează Postat Martie 5, 2013 Acum o sa credeti ca vreau doar sa va contrazic, dar, folosind ca si coeficient de transfer termic pentru caramida 0.4 w/mK in locul coeficientului real (de obicei in jur de 0.2-0.25 w/mK), necesarul termic calculat, nu este mai mare decat cel real?Si ca un sfat, daca doriti sa-l luati in considerare, mai adaugati 10 cm de izolatie peste cei 10 existenti ai tavanului, scaderea pierderilor o sa fie vizibila.E posibil sa fac asta, cind voi amenaja podul.Nu am putut da ca exemplu calculul facut la casa mea din simplul motiv ca a fost demult si nu mai tin minte. Am dat doar niste exemple orientative.Faptul ca instalatia e mai puternica, adica are rezerva de putere nu e deranjant atit timp cit e reglata de termostatele de camera. Oricum, orice instalatie de incalzire daca e dimensionata pentru cel mai mare ger posibil, in 99% din timp ea nu va lucra la putere maxima. Doar citeva zile pe an e acel ger. (daca e...) Link spre comentariu
maciupiciu Postat Martie 24, 2013 Partajează Postat Martie 24, 2013 toate bune si frumoase, si eu am montat la parterul casei in constructie de cativa ani (deja) IP in paralel cu o instalatie clasica cu calorifere,astfel voi putea evita situatiile in care e nevoie de o incalzire rapida a spatiului. Initial am vrut doar sa prind teava pex-a in sapa ca sa nu trebuiasca sa mai tai vreodata din usi, dar capetele tevii trebuiau prinse intr-un distribuitor..., senzorii de temperatura se vindeau cu tot cu termostate asa ca a trebuit sa o fac completa. Incercand sa dau o idee asupra costurilor, care e poate unul din cele mai "importante" lucruri care intereseaza marele public am o lista cu cheltuielile de la vremea respectiva (mai2010) Instalatia consta in 5 circuite controlate pe 3 zone. Pretul pt aproximativ 60mp de sapa incalzita rezulta in urma insumarii pretului la : Polistiren extrudat 3cm X 7 bax-uri 734 RON (am preferat extrudat normal si nu din cel cu nuturi care era dublu sau triplu la pret) furtun+distribuitor+pompa+diverse 4660 RON plasa de armare a sapei 512 RON Manopera IP 600 RON la care se mai poate adauga cimentul 32 saci (600 RON), nisipul o jumatate de masina (175 RON) + aditiv elasticizare sapa (?!) +manopera (?!) pentru turnatul sapei peste tevi. revenind la "toate bune si frumoase", nu am vazut inca schema de la intrerupatoarele tale capacitive! Oarecum am fost si eu inspirat de ideea unei instalatii electrice ce tine de conceptul de casa inteligenta, monitorizata si controlata de PC dupa ce am vizitat la TIB (romexpo) standul unei firme italiene care oferea chiar module de genul comutatoare/intreruptoare care comunicau intre ele chiar pe RS485 . Ideea mi-a placut, dar pana la punerea in practica e cale lunga (mai ales dpdv financiar) dar si a reticientei alora mai "batrani" de care la un moment dat depinzi. Totusi am realizat in paralel cu instalatia clasica un sistem de iluminat ambiental cu LED-uri la care inca nu am conceput partea de control, pe care totusi o vad ca fiind controlata de o aplicatie pentru un telefon mobil cu Android "sacrificat" ca si panou de comanda. revenind la "toate bune si frumoase", nu am vazut inca schema de la intrerupatoarele tale capacitive! din pacate nu pot spune ce eficienta are pentru ca inca nu m-am mutat in casa. Link spre comentariu
mișa Postat Martie 25, 2013 Autor Partajează Postat Martie 25, 2013 Cred ca din gresala am sters documentele din linkul de la pagina 3. http://dl.dropbox.com/u/3712780/Proiect ... lumini.zip Link spre comentariu
mișa Postat Martie 25, 2013 Autor Partajează Postat Martie 25, 2013 Nu stiu daca a observat cineva sau tu, dar intrerupatoarele contin acele VT83N2 care fac ca stralucirea ledurilor sa fie variabila functie de iluminarea ambianta. Astfel, in dormitoare, intrerupatoarele isi micsoreaza automat stralucirea pe timpul noptii. Nu se sting de tot, dar lumineaza numai cit sa le vezi. (lumina minima depinde de R10 si R20) Chiar merge, dar depind mult reglajele de constructia mecanica. Link spre comentariu
maciupiciu Postat Martie 25, 2013 Partajează Postat Martie 25, 2013 interesante comutatoarele, de unde ai procurat elementele metalice ? Link spre comentariu
mișa Postat Martie 25, 2013 Autor Partajează Postat Martie 25, 2013 Le-am facut din inox in "Atelieru' lu' Misa (cel rau)": viewtopic.php?f=197&t=35765&start=45 Link spre comentariu
mișa Postat Aprilie 15, 2013 Autor Partajează Postat Aprilie 15, 2013 In vara asta vreau sa completez sistemul de incalzire in pardoseala cu un sistem de masura care va masura puterea termica instantanee si va contoriza energia termica. Pentru asta am sa montez pe returul vasului de amestec un apometru modificat, care scoate un impuls electric pentru fiecare litru de apa. De asemenea am sa montez cite un senzor de temperatura pe tur si pe retur. Din debitul de apa si diferenta de temperatura tur-retur, un microcomtroller va calcula puterea si energia. Aceste valori vor fi afisate pe niste afisoare cu leduri si inregistrate probabil pe un SD-Card. Link spre comentariu
Depanatorul Postat Septembrie 29, 2013 Partajează Postat Septembrie 29, 2013 In vara asta vreau sa completez sistemul de incalzire in pardoseala cu un sistem de masura ....... Din debitul de apa si diferenta de temperatura tur-retur, un microcomtroller va calcula puterea si energia. Aceste valori vor fi afisate pe niste afisoare cu leduri si inregistrate probabil pe un SD-Card.Cum a mers proiectul? L-ai finalizat? Link spre comentariu
mișa Postat Ianuarie 18, 2014 Autor Partajează Postat Ianuarie 18, 2014 Inca o iarna cu acest sistem de incalzire... Functionare impecabila! Nu am avut nici un defect de functionare si fiecare membru al familiei (inclusiv fetita cea mica de 9 ani) stie sa utilizeze corect termostatul de camera.Din motive demne de luat in serios, nu am realizat proiectul de masurare, chiar daca mi-am dorit mult asta. Link spre comentariu
Vizitator 4EST_ Postat Februarie 24, 2014 Partajează Postat Februarie 24, 2014 m-a adus aici googlesunt la faza de executie a incalzirii in pardosealaSi eu m-am gandit sa am la etaj cate un termostat in fiecare camera, inclusiv in bai (da, vor fi 6 termostate la etaj)nu are prea mare intertie incalzirea in pardoseala pentru a fi folosita cu termostate?instalatorii au proiectat altfel la mine: o singura teava care vine in distribuitorul de la etaj, si de acolo controlul circuitelor se face cu electrovane (controlate de termostate, si pe viitor de automatizarea inteligenta). Oare este bine? Link spre comentariu
cheluakame Postat Februarie 25, 2014 Partajează Postat Februarie 25, 2014 Inertia sapei nu are treaba atat timp cat temperatura interioara este cea dorita.Ar fi bine ca sus unde este distribuitorul sa existe un GPA care sa mentina dT-ul sub 5 grade, incalzind astfel uniform sapa. Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum