validae Postat Ianuarie 5, 2013 Partajează Postat Ianuarie 5, 2013 Eu v-am zis, trebuie sa lasati documentatie serioasa, faceti un ,,service manual" al instalatiei, sa se poata bucura si urmasii dvs. de minunatia aia. Ca de fiabilitate nu ne indoim Link spre comentariu
mișa Postat Ianuarie 5, 2013 Autor Partajează Postat Ianuarie 5, 2013 Fiabilitatea numai trecerea timpului ne-o arata...TOTUSI, sunt diverse elemente de care trebuie tinut cont cind vrei sa faci o chestie fiabila in conditii de functionare permanenta. Pentru mine faptul ca din 2006 functioneaza fara defectiune a fost un succes, si asta m-a dererminat sa public schemele si ideea. Altfel nu o faceam.De exemplu, cred ca e prima aplicatie publicata pe acest forum care foloseste diode transil...Au si ele "efectul" lor la partea de protectie pe linii lungi. Vara mai trasneste, iar impulsul electromagnetic si perturbatia aparuta pe cabluri e demna de luat in serios. De asemenea vezi pe schema intrarile de pe linii lungi.Poate nu-ti vine sa crezi, dar furtunile de vara sunt cel mai mare dusman al acestor instalatii! Link spre comentariu
Ovidanie Postat Ianuarie 5, 2013 Partajează Postat Ianuarie 5, 2013 Ashky, in imaginea din link teava este prins de polistiren cu niste cleme. Ai un link sa vad cum arata acele cleme? Ce grosime are polistirenul? http://img803.imageshack.us/img803/1141/dsc04138x.jpg Link spre comentariu
Ashky Postat Ianuarie 6, 2013 Partajează Postat Ianuarie 6, 2013 http://underfloorheating.ro/download/Microsoft_Word_-_Sistem_cu_cleme.rtf.pdf Polistirenul e extrudat de 5 cm.Are in partea de jos 5mm pluta,tabla aluminiu (0,3-0,4mm) iar deasupra plasa de fibra de sticla (de care se agata clemele alea) si tabla de aluminiu cu marcaje de 5 si 10 cm.Clemele se monteaza foarte usor cu un fel de capsator fara sa te apleci sau sa stai in genunchi. Link spre comentariu
mișa Postat Ianuarie 6, 2013 Autor Partajează Postat Ianuarie 6, 2013 Eu nu am indraznit sa torn peste conducte o sapa nearmata. Am pus plasa de 6mm cu ochiuri de 10 sau 15 cm. Pur si simplu mi-a fost frica de probleme ulterioare, fisuri, lasarea sapei datorita fisurarii ei la un soc accidental mai mare, fapt care ar putea duce la forfecarea conductei.Asa m-am gindit eu atunci si nu mi-am schimbat parerea. Link spre comentariu
Ashky Postat Ianuarie 6, 2013 Partajează Postat Ianuarie 6, 2013 Sapa nu se armeaza deoarece se dilata.Se pune banda perimetrala, rosturi de dilatare si se aditiveaza (obligatoriu) sapa tocmai pentru faptul ca se misca.De crapat nu crapa, dilatarile sunt preluate de "buretele" rosturilor de dilatare.Nu stiu ce se intampla in timp daca armezi sapa, nu am incercat. Link spre comentariu
mișa Postat Ianuarie 6, 2013 Autor Partajează Postat Ianuarie 6, 2013 Sapa se armeaza daca vrei sa fie rezistenta. Una din principalele coincidente pe care se bazeaza constructiile e ca betonul are acelasi coeficient de dilatare cu fierul. (gindeste si tu logic! un planseu armat, la soare, se incinge mult mai mult ca o sapa de incalzire in pardoseala. Structurile de beton armat rezista de la cel mai mare ger pina la cea mai inalta temperatura vara la soare, diferenta de temperatura se 100 grade! In sapa mea care e variatia de temperatura de-a lungul unui an: sa zicem 10 grade...)In documentatia care am pus-o la pagina 1 vei vedea ca in majoritatea cazurilor sapa e armata. Link spre comentariu
Ovidanie Postat Ianuarie 6, 2013 Partajează Postat Ianuarie 6, 2013 misa, ce senzori de temperatura ai montat in pardoseala? Link spre comentariu
mișa Postat Ianuarie 6, 2013 Autor Partajează Postat Ianuarie 6, 2013 Am folosit varianta mai veche a lui DS18S20 in capsula TO92, turnat in rasina epoxidica in niste tuburi de aluminiu. Nu imi vine acuma in minte codul...dar functionarea e identica. Link spre comentariu
cheluakame Postat Ianuarie 12, 2013 Partajează Postat Ianuarie 12, 2013 Vă salut. Am şi eu o întredare: se poate oare combina o instalaţie de încălzire în pardoseală (fără calorifere) cu o centrală cu gazeificare, având în vedere diferenţele de temperatură ?? Vă mulţumesc.Stiu ca este cam veche intrebare, dar raspunsul este da. Este nevoie de o vana termica de amestec, pentru a combina apa "rece" de pe retur cu o anumita cantitate din tur pentru a rezulta temperatura de 40-45 grade cat este nevoie la IP. Problema este ca s-ar putea sa fie nevoie si de un vas de acumulare (puffer) pentru a nu avea probleme cu supraincalzirea centralei.In vara cand voi termina cu tot sistemul de incalzire, voi posta detalii despre acest aspect.La mine va fi combinat IP cu calorifere, IP pe holuri, baie si bucatarie, calorifere in dormitoare si sufragerie. As fi ales si in sufragerie IP dar aceasta a fost renovata si nu ma indur sa sparg sapa pentru a baga conductele (dar nu este exclus ). Link spre comentariu
cheluakame Postat Ianuarie 16, 2013 Partajează Postat Ianuarie 16, 2013 Am si eu o problema in a calcula cele necesare pentru incalzirea in pardoseala.Am facut necesarul termic, pentru un hol, mi-a dat 1400 w (cu 5% supradimensionare).Am folosit forumula q=Q/S si mi-a dat 155 w/mp. Am zis sa calculez doar pentru 150 w/mp.Dupa calcule am aflat pasul tevii de 10 cm, Tmed logaritmic (24) si temperatura tur (49 grade)Lungime teava 90m, am urmarit tabelul si pentru o teava de 16x2 am nevoie de 170l/h, 18x2 - 250l/h , 20x2 - 350l/hAm facut ecartul de temp si mi-a dat 4.9 (ideal ei spun ca este 5 grade C)Si ca la 90 m de teava 18x2 am o cedare totala de 1400 w (exact cat imi trebuie)Acum vine intrebarea, daca pompa mea face minim 0.3 mc/h, ce trebuie luat in considerare, ce se schimba in problema? Micsorez temp de pe tur? Schimb diametrul tevii?Am gresit eu pe undeva? Pentru calcule am folosit un fisier cu formule de Romstal. Link spre comentariu
mișa Postat Ianuarie 16, 2013 Autor Partajează Postat Ianuarie 16, 2013 Cel mai bine ar fi ca termostatul de camera sa-ti opreasca pompa cin temperatura e cea dorita. Ai scapat de toate problemele si reglajele. Link spre comentariu
cheluakame Postat Ianuarie 16, 2013 Partajează Postat Ianuarie 16, 2013 Bun, si in cazul asta, ar mai conta cele de sus, sau as putea pune teava de 16x2/17/20, la un pas de 10, si orice temperatura pe tur, iar sensorul sa opreasca pompa cand in camera sunt 22 grade? Link spre comentariu
mișa Postat Ianuarie 17, 2013 Autor Partajează Postat Ianuarie 17, 2013 Daca senzorul opreste pompa la temperatura stabilita de tine poti folosi orice teava si orice temperatura cu conditia ca energia maxima disipata, cu pompa pornita permanent sa faca fata, adica sa poata ridica temperatura in camera chiar si in zilele friguroare. Daca folosesti teava de 16, ai grija sa nu depasesti lungimea de 80-90m. Daca e necesar mai mult, trebuie sa faci 2 circuite in paralel, legate la aceeasi pompa. Link spre comentariu
cheluakame Postat Ianuarie 17, 2013 Partajează Postat Ianuarie 17, 2013 Am inteles, multumesc pentru raspunsuri.Daca folosind teava de 18x2 aveam nevoie de 90 m, la 16 sunt sigur ca ar trebui mai multi.Oricum, cred ca o sa fac un compromis si o sa merg cu 20x2 de la valrom (PEX cu bariera de oxigen). As fi mers pe Uponor, dar pretul este dublu ... Sper sa nu regret mai tarziu. Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum