Vizitator bogdan_cibiasi123 Postat Februarie 26, 2012 Partajează Postat Februarie 26, 2012 motorul nu are tahometru,, asa cred.. Link spre comentariu
realconstruct Postat Februarie 26, 2012 Partajează Postat Februarie 26, 2012 Taho este situat in partea opusa fuliei . Pe eticheta de motor in cele 2 dreptunghiuri ai codurile motorului. Am nevoie de ele. Am nevoie de date pentru a te ajuta. La stoarcere cum functioneaza ? Link spre comentariu
Vizitator bogdan_cibiasi123 Postat Februarie 26, 2012 Partajează Postat Februarie 26, 2012 Da.. acum ma duc si fac o poza cu acele date si revin imediat.Ms. Link spre comentariu
Vizitator bogdan_cibiasi123 Postat Februarie 26, 2012 Partajează Postat Februarie 26, 2012 La stoarcere are viteza prea mare fata de cum a fost normal,si seria este 100042--800,primul si al doilea dreptunghiuri.Eu am desfacut motorul de lam curatat si rotorul e bobinat si statorul e magnet,si periile.atat are,si pe partea opusa a fuliei se vede rulmentu. Link spre comentariu
realconstruct Postat Februarie 26, 2012 Partajează Postat Februarie 26, 2012 Am gasit anumite informatii si anume:- masina ta este un Whirlpool ( Philips face parte din grupul Whirlpool ) cu codul AWB982/2PH- I-ti trimit un manual pentru seria 921/2PH ( nu am pentru seria 98X ) dar la schema vei vedea ca este un motor de curent continuu ( statorul un magnet ). Conform manualului motorul este controlat de placa in tensiune pentru a defini vitezele ( spalare , centrifuga )Esti sigur ca nu exista tahogenerator ( pentru 982 ca piesa de schimb am gasit si un taho ) Mai aprofundeaza pe placa. Cu mai multe nu te pot ajuta. ( de la distanta ) Link spre comentariu
Vizitator bogdan_cibiasi123 Postat Februarie 26, 2012 Partajează Postat Februarie 26, 2012 Multumesc mult pentru manual,am sa studiez aceste documente si am sa revin cu un raspuns.Oricum "realconstruct" , ati sunt dator ,eu sunt din lupeni HD. Daca mai antampin vre-o problema am sa revin. Link spre comentariu
Vizitator bogdan_cibiasi123 Postat Februarie 27, 2012 Partajează Postat Februarie 27, 2012 Buna am revenit ,am studiat manualul ,si am tras concluzia ca e placa electronicaam verificat si programatorul acolo pare an regula , eu am studiat tensiunile pe placa si imi daca an manual adica pare buna.....,dar cand o pun pe masina o ia razna,turatiile sunt prea mari la spalare,si nu stiu ce sa mai fac.Mi-a spus cineva de la un service sa schimb toti condesatori electrolitici,iam schimbat dar tot degeaba ,am masurat aproape toate piesele de pe ia si dau bune, dar mai are si doua integrate pe el alea nu stiu cum se masoara , oare o fi alae de bai? Acele integrate sunt un LM339N si un TL377CN ,voi ce spuneti? Va rog datimi si mie un sfat la asta. Ms. Link spre comentariu
Vizitator bogdan_cibiasi123 Postat Februarie 27, 2012 Partajează Postat Februarie 27, 2012 Va pun o schema cu legatura de la placa la motor poate vine vreo ideie.....Ms. Link spre comentariu
realconstruct Postat Februarie 28, 2012 Partajează Postat Februarie 28, 2012 Pe schema apare un potentiometru. Modifica-i valoarea in timpul stoarcerii ( urmareste daca se modifica turatia ) Vezi imaginea atasata. Link spre comentariu
doru3160 Postat Februarie 28, 2012 Partajează Postat Februarie 28, 2012 Din cate se vede,turatia pt spalare e prestabilita de pe placa,iar turatia de stoarcere,e stabilita prin releul de sens din schema,prin cuplarea in circuit a acelui potentiometru si modificarea tensiunii de antrenare,doar pe un singur sens(cel de stoarcere)..Posibil sa corecteze turatia de stoarcere acel potentiometru,dar turatia la spalare tot de pe placa se face,deci daca ceva nu e in regula,pe placa trebuie "sapat"(din explicatii am inteles ca si la spalare si la stoarcere turatia nu e in regula). dar cand o pun pe masina o ia razna,turatiile sunt prea mari la spalareE curios totusi sa nu aiba un control in timp real al turatiei rotorului,dar daca spui ca l-ai dezasamblat si nu ai gasit nimic altceva decat periile cu sarme la exterior,o luam de buna asa cum ai zis-o(pana la urma e posibil sa fie asa,avand in vedere ca statorul e cu magneti si nu bobinat)Daca pe spalare ar fi turatie mare doar pe un sens,as fi banuit contactele 1-21 "sudate",dar cum acolo sunt curenti mici ma indoiesc sa fie asa...doar daca acel contact se face pe NC,si nu primeste comanda de deschidere,dar asta insemna sa mearga normal pe un sens la spalare,si aiurea pe sensul de stoarcere,iar pe stoarcere sa mearga normal,ori nu am inteles asta din ce-ai spus...pe placa nu mai ai inca un potentiometru/semireglabil cu care sa poti corecta turatia de baza,pt spalare?ori poate acel prag fiind fix,e cu rezistente si una din ele fugita de pe valoare,incearca sa determini unde se cupleaza acel potentiometru pe placa si verifica rezistentele din vecinatate,in mod normal ar trebui sa gasesti un divizor de tensiune pe o intrare comparator(339),unde se cupleaza si acel potentiometru,daca nu sunt folosite separat cate o celula pt spalare si una pt stoarcere,din cele 4 cate contine integratul. Link spre comentariu
Vizitator bogdan_cibiasi123 Postat Februarie 28, 2012 Partajează Postat Februarie 28, 2012 Pe schema apare un potentiometru. Modifica-i valoarea in timpul stoarcerii ( urmareste daca se modifica turatia ) Vezi imaginea atasata.Da am rotit si din potentiometru ,dar nu da nici un semn..... Link spre comentariu
Vizitator bogdan_cibiasi123 Postat Februarie 28, 2012 Partajează Postat Februarie 28, 2012 In manual spune ce tensiun trebuie sa am pentru fiecare:-Main wash 4.5A 19.5V 89W-Pre-spanninng 2A 38.5V 77.5W-Spinning 2.2A 195V 390waseara am pus sa spele normal ,ca sa pot masura tensiunea ,canda a anceput sa spele am masurat pe bornele 3 si 6 si ami da an crestere de la 20V an sus,si am pus si pe stoarcere si are tensiunea de 230vsi acel potentiometru nu da nici un rezultat.Am schimbat si o dioda zener am zis ca poate an lucru nu tine valoarea,dar acelasi comportament are. :cry: Link spre comentariu
Vizitator bogdan_cibiasi123 Postat Februarie 28, 2012 Partajează Postat Februarie 28, 2012 mai pun o data pozele cu placa ..... Link spre comentariu
Vizitator bogdan_cibiasi123 Postat Februarie 28, 2012 Partajează Postat Februarie 28, 2012 Cand am facut punte pe condesatorul MKT 100V-1mf,se reducea turatia aproape de real,dar stoarcerea ramane mica ,am dat si de potentiometru la maxim ,dar nimic parca ar fi anulat. Link spre comentariu
doru3160 Postat Februarie 28, 2012 Partajează Postat Februarie 28, 2012 Ori poza nu are rezolutie prea buna,ori nu se observa prea multe lipituri deranjate,dar spuneai ca ai masurat toate piesele...si am in vedere macar electroliticii,cum ti-a fost recomandat,dar nu prea pare sa-i fi deranjat de la locul lor pe toti,i-ai masurat pe cablaj?Ai depistat comparatorul unde vine cuplat potentiometrul cu pricina,daca nu are nici o influenta,posibil sa fie intrerupt sau legatura cu placa compromisa,trebuie sa te muncesti putin,ca de la distanta o sa ai parte doar de pareri,putini sunt cei care iti pot spune,schimba piesa x si y si va merge.In ultima instanta un 339 se poate cumpara cu cativa firfirei,si il poti schimba de o pofta sa vezi ce spune,daca nu te bizui sa vezi ce face pe cablaj cel existent.Decat sa mai umbli cu punti pe cablaj,mai bine cheama pe careva care stie cate ceva,ca in scurta vreme n-o sa mai mearga nici cum merge acum. Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum