Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Mecanica auto la bibanu47,probleme si solutii


bibanu47

Postări Recomandate

Salutare la toți colegii,

De ceva timp am schimbat chiuloasa la un 2,4diesel,vw multivan,

Dimineața când so pornesc,sa auzit un zgomot ciudat,

Am desfăcut capacul la culbutori și axa cu came ruptă în trei bucati,

A mai întâlnit ,sau a mai pățit cineva așa,care ar fi cauza

 

 

Link spre comentariu

Salut.

Da, linia de arbore stramba ,sau linie facuta cu ,cuzineti de „meseriasi„ nostri din Romanica.

Apropo motor in 4 sau 5 pistoane? E diferenta intre tipul de antrenare al pompei de injectie .

Editat de pop_ady44
Link spre comentariu

Buna

Nu-i sigur ca e de la arbore.

Am vazut tot ax cu came rupt in 3 bucati dupa ce s-a rupt cureaua de distributie(noua,cumparata de pe net).

Spor tuturor.

Alex 

Link spre comentariu

Salut cureaua nu-i ruptă,la pistoane nu sa umblat,decât chiuloasa ,distributia,axa cu came,și garniturile,motorul 5 pistoane,o sa verific și pinionul cu pana respectiva,asta-i nou de fabrica, ?sau cel puțin așa mi sa spus,seara buna

Editat de ionpat
Link spre comentariu

Buna

Cel mai probabil distributia e sarita.Cureaua nu e rupta,dar e intinsa corespunzator?Trebuie sa 

o poti roti maxim la 90g fata d pozitia normala.Daca o poti roti mai mult poate sari de la punct.

La un Scenic i-a sarit distributia sotiei din cauza pompei de apa,la care au cedat rulmentii.

Spre deosebire de WV supapele sunt inclinate si axul cu came a scapat,doar 3 supape s-au indoit.

La WV supapele sunt perpendiculare pe piston si sunt sanse mari sa rupa axul cu came(ceea ce s-a si 

intamplat).

Spor tuturor

Alex

Link spre comentariu
  • 10 luni mai târziu...

Exceptant alte cauze care induc ruperea axei (interferenta piston/supapa)... subscriu la opinia de mai sus: "linia de arbore stramba ,sau linie facuta cu ,cuzineti de „meseriasi„" de aceea se rup axele cu came in mod "misterios", axa cu came poate fi stramba chiar daca este noua, sau demontata de pe alt motor in plus chiulasa poate fi deformata, aceste aspecte trebuiesc verificate inainte de montaj. Pentru motoarele R5 (2.4 este oarecum asemanator) de la vw daca nu ma insel scria si undeva prin elsa ca axul cu came se poate deforma daca nu este montat/strans corespunzator. Un alt motiv ar mai fi materialul, sunt producatori care fac axe cu came din fonta desi cele originale sunt din otel (nu stiu daca este cazul pentru 2.4 nu am lucrat pe asa ceva, din ce stiu 2.4 nu este PD deci posibil sa nu fie asa important)

 

Roteste incet motorul la mana (axul spart demontat in prealabil), daca se invarte ok poti verifica interiorul cilindrilor cu o camera endoscop (fara desfacerea chiulasei perin orificiul injectorului sau al bujiei incandescente), verifici daca nu sunt zgarieturi si resturi in cilindri, faci un test etanseitate apoi unul de compresie (uscat si umed) si vezi cum se prezinta, daca toate astea sunt ok refaci distributia (ax, curea, etc...) si ar trebui sa mearga. Daca chiulasa este deformata ai sanse mari sa se repete evenimentul (un indiciu care indica probleme de aliniament arbori este prezenta resturilor metalice in ulei)

Link spre comentariu
  • 2 luni mai târziu...

 Eu intreb,un ax cu came demontat nu se pune pe cale si nu i se verifica eventuala deformare?La fel chiulasa.Nu se verifica?Ca nu mai suntem la 1900!

Link spre comentariu
  • 2 luni mai târziu...
  • 1 an mai târziu...

Salut ! Am schimbat motorul la un fíat ducato , mecanícul este putin depasit cred , cu motorul acesta pus nu se tureaza mai mult De 2500 de turatii , el crede ca este de la un senzor de la arborele cotit ptr ca senzorul dupa Motorul vechi este cu 2 fire si de la motorul pus acum are 3 fire . Care sa fie problema ? Masina porneste, merge dar nu trece de 2500 turatii 

 

Editat de Marius Aurel
Rezolvare
Link spre comentariu

Du-te la un magazin ca lumea si cauta tipul de senzor care se pune pe masina ta DUPA SERIA DE CAROSERIE . Cum sa mearga un senzor cu alt cod  ? Cu alta mufa !

Editat de grosu99
Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări