ionpat Postat Iulie 25, 2019 Partajează Postat Iulie 25, 2019 Salutare la toți colegii, De ceva timp am schimbat chiuloasa la un 2,4diesel,vw multivan, Dimineața când so pornesc,sa auzit un zgomot ciudat, Am desfăcut capacul la culbutori și axa cu came ruptă în trei bucati, A mai întâlnit ,sau a mai pățit cineva așa,care ar fi cauza Link spre comentariu
pop_ady44 Postat Iulie 25, 2019 Partajează Postat Iulie 25, 2019 (editat) Salut. Da, linia de arbore stramba ,sau linie facuta cu ,cuzineti de „meseriasi„ nostri din Romanica. Apropo motor in 4 sau 5 pistoane? E diferenta intre tipul de antrenare al pompei de injectie . Editat Iulie 25, 2019 de pop_ady44 Link spre comentariu
-Atlas- Postat Iulie 25, 2019 Partajează Postat Iulie 25, 2019 Buna Nu-i sigur ca e de la arbore. Am vazut tot ax cu came rupt in 3 bucati dupa ce s-a rupt cureaua de distributie(noua,cumparata de pe net). Spor tuturor. Alex Link spre comentariu
pop_ady44 Postat Iulie 26, 2019 Partajează Postat Iulie 26, 2019 Da sau pana se la arborele cotit rupta (din fulie) Link spre comentariu
ionpat Postat Iulie 27, 2019 Partajează Postat Iulie 27, 2019 (editat) Salut cureaua nu-i ruptă,la pistoane nu sa umblat,decât chiuloasa ,distributia,axa cu came,și garniturile,motorul 5 pistoane,o sa verific și pinionul cu pana respectiva,asta-i nou de fabrica, ?sau cel puțin așa mi sa spus,seara buna Editat Iulie 27, 2019 de ionpat Link spre comentariu
-Atlas- Postat Iulie 28, 2019 Partajează Postat Iulie 28, 2019 Buna Cel mai probabil distributia e sarita.Cureaua nu e rupta,dar e intinsa corespunzator?Trebuie sa o poti roti maxim la 90g fata d pozitia normala.Daca o poti roti mai mult poate sari de la punct. La un Scenic i-a sarit distributia sotiei din cauza pompei de apa,la care au cedat rulmentii. Spre deosebire de WV supapele sunt inclinate si axul cu came a scapat,doar 3 supape s-au indoit. La WV supapele sunt perpendiculare pe piston si sunt sanse mari sa rupa axul cu came(ceea ce s-a si intamplat). Spor tuturor Alex Link spre comentariu
Ioan Cavaleru Postat Iunie 4, 2020 Partajează Postat Iunie 4, 2020 Exceptant alte cauze care induc ruperea axei (interferenta piston/supapa)... subscriu la opinia de mai sus: "linia de arbore stramba ,sau linie facuta cu ,cuzineti de „meseriasi„" de aceea se rup axele cu came in mod "misterios", axa cu came poate fi stramba chiar daca este noua, sau demontata de pe alt motor in plus chiulasa poate fi deformata, aceste aspecte trebuiesc verificate inainte de montaj. Pentru motoarele R5 (2.4 este oarecum asemanator) de la vw daca nu ma insel scria si undeva prin elsa ca axul cu came se poate deforma daca nu este montat/strans corespunzator. Un alt motiv ar mai fi materialul, sunt producatori care fac axe cu came din fonta desi cele originale sunt din otel (nu stiu daca este cazul pentru 2.4 nu am lucrat pe asa ceva, din ce stiu 2.4 nu este PD deci posibil sa nu fie asa important) Roteste incet motorul la mana (axul spart demontat in prealabil), daca se invarte ok poti verifica interiorul cilindrilor cu o camera endoscop (fara desfacerea chiulasei perin orificiul injectorului sau al bujiei incandescente), verifici daca nu sunt zgarieturi si resturi in cilindri, faci un test etanseitate apoi unul de compresie (uscat si umed) si vezi cum se prezinta, daca toate astea sunt ok refaci distributia (ax, curea, etc...) si ar trebui sa mearga. Daca chiulasa este deformata ai sanse mari sa se repete evenimentul (un indiciu care indica probleme de aliniament arbori este prezenta resturilor metalice in ulei) Link spre comentariu
BRANCA Postat August 15, 2020 Partajează Postat August 15, 2020 Eu intreb,un ax cu came demontat nu se pune pe cale si nu i se verifica eventuala deformare?La fel chiulasa.Nu se verifica?Ca nu mai suntem la 1900! Link spre comentariu
david321 Postat Octombrie 27, 2020 Partajează Postat Octombrie 27, 2020 mecanicii adevarati verifica , carpacii monteaza totul la loc sa ia banul..... Link spre comentariu
Marius Aurel Postat Iulie 24, 2022 Partajează Postat Iulie 24, 2022 (editat) Salut ! Am schimbat motorul la un fíat ducato , mecanícul este putin depasit cred , cu motorul acesta pus nu se tureaza mai mult De 2500 de turatii , el crede ca este de la un senzor de la arborele cotit ptr ca senzorul dupa Motorul vechi este cu 2 fire si de la motorul pus acum are 3 fire . Care sa fie problema ? Masina porneste, merge dar nu trece de 2500 turatii Editat Iulie 24, 2022 de Marius Aurel Rezolvare Link spre comentariu
validae Postat Iulie 25, 2022 Partajează Postat Iulie 25, 2022 Semzorul de pe motorul actual e conectat cumva? Link spre comentariu
grosu99 Postat Iulie 30, 2022 Partajează Postat Iulie 30, 2022 (editat) Du-te la un magazin ca lumea si cauta tipul de senzor care se pune pe masina ta DUPA SERIA DE CAROSERIE . Cum sa mearga un senzor cu alt cod ? Cu alta mufa ! Editat Iulie 30, 2022 de grosu99 Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum