Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Mecanica auto la bibanu47,probleme si solutii


bibanu47

Postări Recomandate

Parerea mea este ca pentru 1-3km se poate folosi cu succes o bicicleta, pacat de Golful asta cu DSG sa il pornesti si sa faci 2km apoi sa cobori. Abia se incarca bateria cu energia pe care o consuma demarorul ce sa mai vorbim de regimul de lucru. In manualul masinii se pot remarca unele reguli pentru exploatarea corecta.

In portbagajul masinii se transporta si marfa, in limitele capacitatii lui, si in plus asa e serviciul sotiei, cu deplasari pe distante scurte .....  deci e exclus mersul pe bicicleta cand umblii cu acte, marfa si banuti la tine.

 

Sigur nu ai vreo eroare?
Oare poti incerca sa aprinzi niste picaturi de ulei? Se aprind usor?
Plus ca daca diluezi 4L de ulei cu 1L de benzina se face f subtire.

In bord nu am nici o eroare, nici unmartor aprins, insa nici n-am pus un tester pe masina. Uleiul vechi nu-l mai pot testa la aprindere pt ca a ramas la mecanicul care a facut schimbul ieri. Insa asa-i, era foarte subtire, cand scoteai joja sa te uiti la nivel cadea o picatura de pe ea, acum dupa schimb nu mai cade nici o picatura fiind mai vascos. Si ai dreptate, uleiul vechi semana oarecum cu cafeaua cand cadea picatura pe carpa cu care stergeam joja.

Astazi am sunat la 3 reprezentante WV, mecanicii mi-au confirmat ca nu-i normal sa creasca nivelul uleiului indiferent de stilul de mers, au spus ca au mai avut cazuri de genul, dar foarte putine. Mi-au recomandat sa schimb uleiul ( ceea ce am si facut ieri) si sa urmaresc nivelul pe joja si Km in care creste nivelul daca va mai creste. Dupa care sa-mi fac o programare la o diagnoza ... etc.

Interesant este urmatorul lucru : masina a facut ultimul schimb de ulei+consumabile in germania in anul 2014 si de atunci a mers cam 15000Km cu el pana ieri. In februarie cand am cumparat-o, cineva a condus de acolo pana in Romania 1700Km, cand a ajuns la mine am verificat toate lichidele asa cum am spus mai sus si au fost toate OK (nivelul uleiului era undeva la jumatatea jojei) . Acum dupa cca 2 luni jumate, si cca 2000km de cand e la mine ma trezesc cu nivelul de ulei cu mult peste limita maxima a jojei (cca 1 cm) ..... dubios.

Link spre comentariu

-nu cumva la joja are carcasa din aia de plastic care se misca pe bloc?

-nivelul a fost constatat cu masina asezata pe un plan drept si nu inclinat?

-motorul era rece?

-ai verificat daca nu cumva pierzi combustibil la oringurile de etansare ale injectorului?

-ai dat foc la joja si amestecul de ulei -benzina de pe ea arde?

-esti sigur ca la cald soclul decupleaza?

-nu ai vrea sa pui si tu niste poze cu bujiile ca sa vedem si noi electrozii?

Link spre comentariu

Mai de mult m-am confruntat cu o situatie asemnanatoare (benzina in ulei) dar la o alta marca  de masina,,,asta e mai putin relevant. Am mers la un mecanic bun care mi-a spus ca o varianta in care poate sa bage benzina in ulei este prin capul pistonului, in situatia in care masina merge in 3 pistoane din 4.

In situatia de fata, nu cred ca regimul de mers este cauza acestei probleme, mai degraba un defect la aprindere (bujie terminata/fisa intrerupta/etc) cred ca uneori masina merge in 3 pistoane (probabil dimineata).

La mine cauza a fost alta, benzina prea multa in camera de ardere din cauza pompei de benzina care avea o problema (masina era fara injectoare).

N-ar fi excus ca si in cazul de fata sa fie vorba tot despre benzina prea multa din cauza unui injector defect.

Alte cauze nu pot fi, decat astea doua. Ori masina merge in 3 din 4, ori prea multa benzina in camera de ardere (injector defect).

Editat de marius75
Link spre comentariu
Vizitator mutca

Buna ziua domnule Gabi,

 

Este o placere sa va citesc solutiile tehnice oferite si as vrea, daca se poate, sa va deranjez cu niste intrebari!

 

Am un ford focus 2, benzina 100 cp (an 2007-80.000Km) si am urmatoarea problema cu sistemul de directie: Acum vreo 2-3 saptamani am observat pierderi de ulei pe la surubul de reglaj, iar acum o saptamana, m-am trezit cu toata partea dreapta a motorului improscata cu ulei, problema fiind de la holenderul si conducta de tur, care pleaca din pompa in caseta. Am inteles ca este posibil ca distribuitorul casetei sa fie infundat cu impuritatiile din sistem (lichidul de servo nu a fost schimbat niciodata) si sa creeze suprapresiune in instalatie. Servodirectia merge f bine, nu am simtit nici o diferenta, pompa nu scoate zgomote ciudate!

Ptr ca stau prost cu banii si ptr ca imi este teama de calitatea kiturilor  de reconditionare casete de pe piata, este fezabila scoaterea si incercarea de curatare a distribuitorului?. Ma gandesc si sper ca acele pierderi sa fii fost de la suprapresiune si sa nu se fii deteriorat sistemul de etansare intern al casetei...Dupa aceasta "curatire" voi testa caseta pe banc!

Caseta deja este data jos de pe masina, moment in care am dat bineinteles si cadrul motor jos, unde am observat ca una din bucsile poliuretanice este crapata si fiind o operatie destul de dificila (scoaterea cadrului), doresc sa inlocuiesc cele 4 bucsi ale cadrului! Dat fiind faptul ca, cele 2 bucsi ale cadrului montate pe cele 2 coarne sunt foarte greu de, demontat si montat, puteti sa-mi dati cateva idei?

Toata operatia am facut-o in parcare si imi este putin cam peste mana sa ma duc cu, cadrul dupa mine (are in jur de 40Kg) pana la nu stiu ce service. Sunt din Bucuresti!

 

Va multumesc ptr timpul acordat si sper sa nu fie deranjul prea mare! Multa sanatate!

Editat de mutca
Link spre comentariu

Buna ziua

 

Multumesc de aprecieri dar din pacate nu veti putea rezolva niciodata absolut nimic pentru ca sunteti prea negativist dar negativist intre ghilimele.....

 

Sa recapitulam:

 

-bani nu sunt

-kiturile de reparatie de pe piata nu va inspira incredere

-scoaterea cadrului este dificila

-va este "peste mana" sa mergeti undeva cu cadru ca sa schimbati bucsile pentru ca are peste 40 kg
 

Raspunsuri in ordinea problemelor de mai sus:

 

-vindeti masina si cumparati un mijloc de deplasare mic si economic,scuter,etc

-kiturile de reparatie sunt FOARTE bune eu lucrez cu ele de vreo 13 ani dar depinde cine le monteaza in fata blocului fara scule,

-nu-l mai demontati,puteti cumpara presa profesionala care costa 1.930 lei si le schimbati pe loc,

-apelati la un carucior de butelii sau la un prieten care are mai mult chef de treaba....

 

Va recomand sa umblati pe la motoare cat doriti dar incercati sa nu mai vandalizati casetele de directie ca sa ne omorati copiii pe strada.

 

Oare ai idee cat este de complicata piesa care vrei sa o cureti?

Oare stii ca sunt splinturi de depresat si daca le pui tot pe alea,cotele de presare nu mai tin si te urci peste mine in trafic?

Stii ca in 1996 unul ca tine care si-a reparat caseta acasa a intrat peste mine pe sosea cand ma duceam la Bucuresti dupa piese si nu mi-a facut cine stie ce decat imi atarnau ambele picioare cand m-au scos din masina,bazinul spart, dantura distrusa,masina facuta praf si pentru ca omul avea relatii dupa 5 ani de zile cat am batut drumurile pe la Bucuresti la procese pentru ca de acolo era,el primeste 1,8 ani cu suspendare iar eu nu am primit nici macar 1 leu pentru spitalizare si pentru drumurile batute la proces plus ca dupa accident am stat aproape 1 an de zile in pat rastignit cu fata in sus iar sotia la 3 saptamani dupa accident a nascut si nu ii era suficient ca a trebuit sa duca totul singura mai trebuia sa ma ingrijeasca si pe mine ca pe cel mic.

Nu crezi ca m-am saturat sa vad mortaciuni pe trecerile de pietoni toata ziua la tv?

Poti sa ma injuri cat vrei dar in ultimul timp moare prea multa lume nevinovata din cauza reparatiilor de proasta calitate si din cauza alcoolului.

Oare de ce ai impresia ca este asa de simplu sa repari o caseta de directie ca si cum ai schimba un tranzistor sau un integrat intr-un tv?

Nu se compara arderea unui integrat ca a fost montat aiurea cu viata unui om...

Cat te costa tigarile si cafeaua pe o luna de zile?

Eu cred ca sari cu mult pretul reparatiei casetei dar asta e situatia,nu avem bani de un wc public dar in schimb de tigari,cafete,rujuri ,farduri si oja dupa caz avem bani.

Cum vrei sa demontezi caseta cand iti trebuie chei speciale si chiar eu ca meserias mi le-am facut pe strung pentru ca sunt foarte scumpe,vrei sa pui caseta pe menghina si sa dai cu ciocanul in ea?

Uite cum arata distribuitorul pe care vrei sa-l desfunzi:

 

 

Posted Image

 

 

 

Ai o piulita in caseta  care este rotunda cu filet pe exterior si se demonteaza cu o scula cu 4 gheare,cum o demontezi?

 

 

Posted Image

Link spre comentariu
Vizitator mutca

Multumesc ptr raspuns, domnule Gabi!

 

Exagerati putin mai ales ca, concluzionati dupa doar o postare de a mea! Nu a zis nimeni ca vrea sa repare caseta acasa, desfundarea distribuitorului, tot de o firma specializata in reconditionari va fi facuta! Eu doar v-am intrebat daca este posibil ca distribuitorul sa fie infundat si daca este fezabila doar desfundarea lui, fara a fi nevoie de o reconditionare totala! Citesc de peste o saptamana legat de reconditionarile casetelor, iar in peste 95% din ce am citit, lumea se plangea ca, casetele incep sa aiba pierderi dupa 2-3 ani, bineinteles reconditionate profesional! Cand am zis ca nu am bani, m-am referit ca prefer sa scap cu doar o desfundare decat sa dau 800 lei pe reconditionare, si ca daca sunt operatii pe care le pot face eu (dat cadru jos, demontat caseta de pe cadru, etc)de ce sa nu le fac!

Legat de cadrul motor, l-am dat jos in parcare, nu este mare lucru(am muncit o ora, pierzandu-se mult timp la cele 2 suruburi mari ale cadrului, care erau ruginite), in service ma costa 400 lei, dar trebuia sa am caseta la schimb! Ei tot o ora ar fi lucrat si as fi platit ptr patru! As prefera sa schimb eu acele bucsi, mai ales ca am sunat la vreo 4 serviceuri, care nu stiau sigur daca pot schimba acele bucsi, ca poate cadrul e prea mare, ca e prea mic, etc. Sunt destul de patit cu serviceurile din Bucuresti si daca este un lucru pe care il pot face singur, il voi face cu siguranta. Bucsile alea se pot scoate si pune si fara presa hidrulica. In manualul ford se folosesc cupe cu surub pe mijloc! Credeam ca poate d-voastra v-ati confectionat acele cupe din altceva, asta era intrebarea!

Cat ma costa cafeaua si tigarile? Absolut nimic, ptr ca nu beau cafea si nu fumez! Ce ati patit d-voastra este tragic, dar nu trebuie sa comparati niste persoane, mai ales necunoscute, cu un cretin!

De meserie sunt inginer mecanic si un f bun mecanic chiar daca ma laud singur, asa ca nu sunt un habarnist! Va multumesc ptr timpul acordat! 

 

Sanatate!

Editat de mutca
Link spre comentariu

Bucsele de la cadrul metalic se pot taia prin interior. Se baga panza de bonfaier in cauciuc si se taie de jur imprejur cauciucul. Cade miezul si va ramane o gaura mare...apoi se taie cu panza marginea bucsei. Dupa ce s-a facut crestatura in bucsa se bat marginile crestaturii spre interior cu o daltita mica si cu un ciocan. Va cade bucsa singura.

La montare este nitel mai greu..de preferat sa ungeti bucsa si locul in cadru ca sa intre mai usor. Va trebuie o presa, ori manuala ori hidraulica care sa preseze bucsa pe cadru. In lipsa acestora se poate folosi si o bucata de teava sau orice la dimensiunile exterioare ale bucsei si batut usor cu ciocanul pe toata circumferinta tevii. Va intra bucsa...mai greu dar va intra.

La caseta nu ma bag...acolo trebuie ceva experienta!

Editat de mac01
Link spre comentariu

Da,se pot introduce bucșele noi folosind o bucată de țeavă,două șaibe cu "fustă" mare și un șurub lung cu o piuliță.Se strânge ușor,ușor până intră toată bucșa.Legat de caseta de direcție,eu recomand să o împachetați,și să o trimiteți Domnului Bibanu la recondiționat.Nu vă jucați cu direcția :96Și așa, umblând pe acolo pe la bielete,eu știu că după montare trebuie dusă mașina la rampa geometrică,și refăcute unghiurile...

Link spre comentariu
Vizitator mutca

Multumesc ptr raspunsuri!

 

Inca odata repet, eu doar am dat caseta jos de pe masina, operatiile interne le va face un specialist! 

 

Legat de bucsi, asa cum am vazut si in manual, se merge pe cupe cu surub pe mijloc (o sa atasez niste poze) si ma gandeam sa merg pe frezele circulare de lemn/rigips pe post de cupe, sper doar sa le nimeresc ca diametru :)

post-233295-0-46744800-1463648808_thumb.jpg

post-233295-0-07815100-1463648815_thumb.jpg

post-233295-0-64974400-1463648909_thumb.jpg

Link spre comentariu

Legat de caseta de direcție,eu recomand să o împachetați,și să o trimiteți Domnului Bibanu la recondiționat.

Nu vă jucați cu direcția :96

 

 

 

Multumesc de recomandare dar acum o sa spuna ca din cauza asta i-am mentionat ca este complicat distribuitorul pentru ca repar eu casete si sa ajunga la mine. :rade:

Facand o gluma acum,omul este inginer mecanic iar celalalt este specialist in casete dar ma intreaba pe mine ce parere am,eu care nu am decat 4 clase deoarece am pierdut 5 ani in clasa a 3 a intrucat  parintii ma trimeteau la scoala iar eu beam cerneala pe drum .   :limb:

Bucsile noi se pot trage dar neaparat unse cu vaselina atat ele cat si locasul din jugul motorului iar surubul folosit la tragere sa aiba pasul cat mai mic ca si efortul sa fie pe masura.

Referitor la presiunea formata eu sustin ca este din pompa deoarece ramane supapa by-pass blocata si nu mai refuleaza la presiunea care trebuie.

Imi este foarte greu sa cred ca sunt infundate canalizatiile din distribuitor deoarece sunt destul de mari in diametru.

Focus 2 are pompa pe fata langa alternator,nu este montata pe spatele motorului,asta este pompa?

 

Posted Image

 

Posted Image

 

Posted Image

 

 

Asta am reparat-o saptamana trecuta,mi-a venit de la Botosani.

Link spre comentariu
Vizitator mutca

Multumesc ptr raspunsuri domnule Gabi,

 

Asa cum am specificat in prima mea postare, va urmaresc cu placere topicul, va stiu filmuletele de pe youtube, stiu de problemele d-voastra de sanatate(ati observat ca va doresc sanatate, dupa fiecare discutie). Desi nu va cunosc personal, va tratez cu maxim respect, dar vad ca d-voastra nu faceti acelasi lucru!

Ironii legate de faptul ca eu sunt inginer si ca d-voastra aveti aveti "patru" clase nu-si au locul! Eu stiu din ce este format acel distribuitor, doar ca nu l-am avut fizic in mana, ca sa ajung la concluzia ca odata ce-l faci bucati, isi pierde cotele de presare. Presupun ca si d-voastra tot experimentand ati ajuns la bagajul de cunostiinte de acum, nu cred ca aveti vreo specializare in domeniu! 

 

Intrebarea era f simpla si multumesc ptr ca m-ati lamurit. O sa merg atat cu caseta, cat si cu pompa la verificare pe banc si voi vedea atunci, care-i vinovatul de suprapresiune! Dupa aia voi vedea ce voi face! Intr-adevar pompa este mecanica si este cea din imagine!

 

Cu bucsile m-am lamurit, multumesc ptr lamuririle suplimentare!

 

De aia exista forumurile, ca sa se ofere ajutor altor persoane! D-voastra ma ajutati pe mine cu o informatie, eu il ajut pe celalalt cu alta si tot asa! Faptul ca mi-ati spus ca problema s-ar putea sa fie din pompa, poate m-ati scutit de recondionarea, posibil inutila, a casetei, pe care probabil si d-voastra ati fi facut-o(reconditionarea) daca trimiteam caseta la d-voastra! 

 

Multa sanatate!

Link spre comentariu

Si eu iti doresc multa sanatate intregii familii si nu mai fi rau ca nu a fost ironie,am si scris inaintea frazei ca fac o gluma si daca am avea ocazia sa ne intalnim 5 minute ai intelege totul.

Da ai dreptate,eu am terminat instalatii sanitare si gaze dar in ciuda faptului ca atat parintii mei cat si rudele apropiate cu totii au fost birocrati si nu am avut de la cine sa mostenesc si sa invat mecanica dar am inceput sa iubesc fiarele de la 15 ani cand am inceput cu bicicletele apoi pe la 17 cu motocicletele si pe la 18 cu masinile.

Pe la 26 de ani am lucrat vreo 3 ani ca maistru instructor la atelierele scoala unde faceau liceenii practica si aici avand un coleg de munca la prelucrari prin aschiere am inceput sa raman dupa program cand utilajele ramaneau libere si am invatat si ramura asta,domeniu care a contat mult in meseria mea de mecanic.

Prin 1985 s-a facut o scoala de mecanici auto dar cei din generatia mea stiu ca in momentul in care doreai sa te policalifici erai obligat sa te faci membru de partid altfel nu te accepta si uite asa m-am facut si membru de partid pentru 4 ani ca sa-mi pot lua diploma de mecanic auto si sa pot profesa in regula.

Dupa ce am lucrat pe la toate atelierele de reparatii auto de prin oras, in 1990 m-am privatizat si am deschis primul atelier auto privat din locatia mea.

Ca mecanic conteaza foarte mult atunci cand privesti o piesa defecta sa ai si idee ce se poate face la ea ca sa o reconditionezi decat sa-i explici strungarului o ora si sa nu priceapa.

Eu cand am ceva de facut le-am dat piesa si desenul fara sa am dureri de cap daca a inteles sau nu ce trebuie facut.

M-am laudat destul?  :rade:

Sunt destui mecanici in ziua de astazi care lucreaza prin diverse ateliere si habar nu au cum functioneaza piesa respectiva si in acesta privinta sunt foarte descurajat deoarece de la revolutie si pana acum cred ca mi-au trecut prin atelier aproape de 100 de angajati dar niciunul nu ma intreba de ce pun cureaua aia la distributie,cum trebuie montata si de ce reglez culbutorii la un motor cand este cama pe neatacat si nu invers,.etc....etc...etc...

Nu va mai suparati pe mine pentru ca tot ce am scris mai sus este perfect real si se poate verifica.

Stie oare cineva ce am simtit eu cand sotia mea imi nastea un baietel( care acum are 22 de ani) iar eu eram rastignit cu fata in sus precum Isus Hristos si cu lacrimi in ochi am rugat pe cineva sa-i dupa un buchet de flori din partea mea?

Crezi ca a interesat pe cineva ca eu nu am putut sa-mi iau niciodata copilul de mana si sotia ca sa-i duc prin parc?

....si ca peste tot ii scoteam decat cu masina?

 

Nimeni nu poate intelege multe probleme decat atunci cand se afla in situatia respectiva....

Daca am sarit calul cumva sper sa-mi acceptati scuzele....

In spatele monitoarelor toti aratam altfel....

Link spre comentariu

-nu cumva la joja are carcasa din aia de plastic care se misca pe bloc?

-nivelul a fost constatat cu masina asezata pe un plan drept si nu inclinat?

-motorul era rece?

-ai verificat daca nu cumva pierzi combustibil la oringurile de etansare ale injectorului?

-ai dat foc la joja si amestecul de ulei -benzina de pe ea arde?

-esti sigur ca la cald soclul decupleaza?

-nu ai vrea sa pui si tu niste poze cu bujiile ca sa vedem si noi electrozii?

  Buna seara, revin cu cateva detalii referitoare la problema cu cresterea de nivel ulei.

1. Joja nu are nici un joc pe carcasa sau locasul in care aceasta intra, modelul se poate vedea in poze;

2. Nivelul de ulei a fost constatat cu masina pe asfalt, plan derpt, fara inclinatie;

3. Am verificat nivelul si cu motorul cald, dar si dimineata cand acesta era rece;

4. Daca pierde combistibil pe la oringurile de etansare ale injectoarelor nu stiu, scurgerile trebuiau sa se vada pe blocul motorului? Maine probabil ca o sa aflu pentru ca am programare la service, diagnoza+verificari bujii , etc.

5. Nu am reusit sa dau foc la uleiul schimbat pt ca a ramas la service unde am facut schimbul si acum nu mai am acces. Insa sunt aproape sigur ca ardea pt ca era tare subtire si mirosea puternic a benzina, in plus picatura se intindea pe carpa ca si cafeaua;

6. Nu sunt sigur ca decupleaza, insa daca motorul nu mai merge asa turat ca la pornire asta inseamna ca ar trebui sa decupleze, nu?

7. Poze cu bujiile poate o sa pun maine daca le desfac baietii la service.

  Va multumesc pentru interes, daca mai aveti cateva sfaturi referitor la ce ar mai trebui sa verific maine la service le primesc cu cea mai mare placere. Revin cu detalii maine dupa ce fac o verificare la service. Dupa o saptamana si 2 zile de cand am schimbat uleiul, nivelul a crescut iar putin, cca 5mm, dupa cum se vede si pe joja, dupa schimb nivelul a fost la marcajul 1, iar acum se afla la marcajul 2 din poza. Asta in 250Km.

Numai bine.

  Numai bine.

post-211087-0-98225700-1463678675_thumb.jpg

post-211087-0-28335900-1463678681_thumb.jpg

Link spre comentariu

Vin și eu cu o întrebare:e cu injecție de tip monopunct sau multipunct?Dacă e monopunct înțeleg că benzina care scapă pe la oring,se aspiră odată cu aerul în galeria de admisie.Dacă e multipunct nu-mi explic fenomenul,deoarece alimentarea și returul injectoarelor nu sunt la vedere?

Link spre comentariu

Se pare ca tratamentul de ''1-3Km, pornita de cate 4-6 ori pe zi'' nu-i face bine. Motorul nu are timp sa se incalzeasca si plusul de benzina pe care-l da socul condenseaza in baie. Si nici segmentii nu-l ajuta. Problema benzinarelor, ca pot fi pacalite usor cu aditivi la vanzare.

Editat de mitea66
Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări