Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Mecanica auto la bibanu47,probleme si solutii


bibanu47

Postări Recomandate

Am citit cu atentie ce ai zis tu, nu ai vorbit de cazul normal in care placuta este uzata in limite si totusi pedala tine jos din cauza lichidului suplimentar din spatele pistonului dupa cum sustine bibanu.

Nu am sustinut niciodata ca o placuta complet uzata o sa franeze perfect. Am sustinut doar ca o placuta care nu a ajuns la limita, cu uzura normala, nu o sa afecteze locul in care tine pedala de frana din cauza lichidului din spatele pistonului sau ca pompa "ar trebui sa impinga mai mult lichid".

Cand este o defectiune (placuta uzata, disc uzat, orice altceva) e defectiune care trebuie remediata, cand nu exista defectiunea decat uzura in limite normale - nu exista motiv sa nu tina bine pedala.

Am specificat deja: Nu exista motiv sa ai uzura normala la placute si mecanicul sa iti zica ca este normal sa iti tina frana jos pentru ca placutele tale sunt uzate la jumatate si au mai mult lichid de frana in spatele pistonaselor. Exista o problema care trebuie remediata.

 

Saptamana asta am avut probleme cu un cilindru de ambreiaj care pierdea lichid (principiu identic ca la frana, se alimenteaza din acelasi vas).

Am demontat si am gasit uzura pe portiunea pe care a lucrat. Nu am gasit alt cilindru si nici nu am putut sa ma complic cu refacerea cilindrului si alt piston.

Solutia de urgenta a fost sa fac alta tija intre piston si axul ambeiajului, o tija cu aproape 20mm mai scurta, scotand pistonul mai in afara si schimband zona de lucru pe suprafata cilindrului.

 

NU s-a modificat locul in care tine in nici un fel, chiar daca pistonul a iesit in afara 20mm deci are mult mai mult lichid de frana in spatele lui.

Tine in acelasi loc chiar daca pozitia relax a pistonului este mai departe decat era pozitia maxima inainte.

Editat de dany_cta
Link spre comentariu

Domnilor permiteti-mi un pic de offtopic astazi a doua zi de cand am inceput sa citesc acest topic, acum in sfarsit am ajuns la pagina 69 care este ultima in acest moment, citind absolut toate posturile si remarcand ca domnul "bibanu" a dat unele sfaturi de mai multe ori, ultimul exemplu cel cu aspirarea lichidului de frana cu seringa.

Doresc sa fac cateva afirmatii care nu prea au legatura intre ele dar sper ca parerea mea sa fie un pic "la rece" nefiind inca implicat emotional cu nici un mesaj si nici o contrazicere pe domeniul auto, deci cu nervii relaxati.

Mai intai sa ma "prezint" caci doresc sa evit neclaritatile care au aparut cu alti colegi anteriori - cred ca este prima oara cand spun ceva despre mine pe forum:

Nu ma pricep la auto dar mi-am propus sa ma documentez, pentru a-mi face o idee de baza, satul de prestatiile unor mecanici. Nici teorie, nici practica, chiar daca am cateva idei sa consideram ca sunt la zero.

Posed 2 autoturisme, unul in stare relativ buna si unul mai vechi dar de care sunt atasat (cel vechi) si imi doresc sa il mai conserv o perioada.

Am 39 ani si ma ocup cu electronica, in general senzori si conversia energiei, ceva software dar nu numai, intr-o firma din Italia care produce generatoare electrice bazate pe pile de combustie. Pun mana pe o cheie si strang un racord cand trebuie si incerc sa o fac bine nu ca unii colegi care pun teflon peste filetul de polipropilena, desi sunt instalatori.

Acum concluziile mele:

1-  desi sunt membru elforum de cativa ani, spre rusinea mea nu am dat pana acum importanta acestui topic si cred ca as fi avut cate ceva de intrebat si cred ca as fi primit raspunsuri constructive;

2- sunt impresionat de munca gratuita a acestui om dar si inteleg, omul bun pe masura ce se apropie de sfarsitul carierei este mai putin interesat de bani si mai mult de a face bine. Spun asta, eu fiind la mijlocul experientei in cariera mea si am ceva idee despre teorie si despre practica in domeniul meu si am ajutat mereu si pe altii, nu constant dar am o mare satisfactie privind in urma;

3- imi pare rau ca domnul "bibanu" s-a suparat si ca nu mai raspunde momentan, sper sa nu aiba alta problema caci mi-ar parea cu adevarat rau;

4- totusi in ceea ce priveste experienta mea personala am ajuns la concluzia ca, cu cat stii mai mult, cu atat trebuie sa intelegi ca mai ai de invatat si mai ales ca nu stii totul - aici nu sunt de acord cu domnul "bibanu" care prevede aparitia unor "contrazicatori" dupa ce face o afirmatie, incercand astfel sa inchida campul explicatiilor si "interzicand" alte teorii care ar putea sa nu contrazica neaparat pe a dansului ci sa vina chiar in completare.

5- ne place sau nu, automobilele recente sunt o asociere de mecanica si electronica;

6- ne place sau nu, avem nevoie si de teorie si de practica si aici nu dau dreptate domnului "bibanu" care ar putea sa spuna "nu cunosc explicatia teoretica a acestui lucru, mie din practica asa imi rezulta", in loc sa acuze teoreticienii de lipsa de experienta (lucru in general adevarat, dar nu constituie un argument). Eu personal accept rezultatele experimentale, dar cred ca trebuie inteles si fenomenul, altfel bineinteles ajungem la situatia cand incercam una sau alta pana nimerim rezolvarea corecta si nu mi se pare eficient, sau invatam pe de rost. 

7- nu cred ca este corect sa "bagi in aceeasi oala" toti teoreticienii caci nici eu nu il bag pe domnul "bibanu" in aceeasi oala cu toti mecanicii.

 

Parerea mea este domnul "bibanu" s-a comportat exact ca un profesor care stie foarte multe, dar are specificul personal, si trebuie luat asa. Am avut mai multi astfel de profesori care erau deosebit de competenti dar poate aveau ceva cu care nu eram de acord. Va fac un singur exemplu: am avut un profesor de biologie, unul dintre cei mai buni profesori pe care i-am avut vreodata , dar cand ne verifica, alegea un grup de vreo 8, ii scotea in fata clasei, punea 3 intrebari, dadea 5 minute apoi timp in care cei 8 puteau vorbi intre ei, apoi la sfarsitul timpului alegea la intamplare cate unul din grup sa raspunda la intrebare. Nu vreau sa intru in detaliile aceste metode si de ce ar da sau nu rezultate, ideea pe care vreau sa o transmit este ca aceasta pare o metoda cretina dar credeti-ma ca a dat rezultate extraordinare dar abia acum incep sa inteleg fenomenul prin care elevii invatau mai bine. Nu continui pentru ca as scrie prea mult, dar daca as fi avut la momentul respectiv explicatia, nu mi s-ar mai fi parut o metoda ciudata (sunt sigur ca a fost considerat ciudat si de catre alti profesori).

 

Eu dau dreptate "din start" domnului "bibanu" cu orice problema, inclusiv cu franele, din cauza ca este competent si eu nu, dar apoi vreau sa inteleg de ce si sa ma leg de alte fenomene fizice, nu ma pot multumi cu explicatia "sunt satul de ingineri care stiu totul" sau cu o fraza pe care am auzit-o de la altii "pentru ca asa e".

Trebuie sa privim putin unde ne aflam si sa intelegem ca masinile pe care le reparam au fost proiectate de ingineri deci nu sunt niste prosti caci daca nu erau inginerii nu erau nici atelierele de reparatii, eram inca la stadiul de sanie trasa de cal pe nisip. Si inginerii sunt ca si mecanicii 10% buni si restul mai slabi dar asta e in viata e ca si in sport nu pot participa la concurs doar campionii, nu pot alerga singuri sau juca singuri tenis. Pe de alta parte, este mult mai probabil ca un inginer sa inteleaga reparatia decat un reparator proiectarea. (mai ales ca un inginer bun obligatoriu mai pune si mana pe obiect nu il invarte doar cu mouse-ul in SolidWorks).

Acestea fiind spuse, sper ca unii sa inteleaga ca si condusul masinilor este cam la fel, daca unul conduce de 25 ani nu inseamna neaparat ceva pentru a explica fenomene (fara a fi totusi de trecut cu vederea dar nu suficient). Credeti ca un inginer naval are si brevetul de navigator in buzunar ? Sau astronautii se pricep sa proiecteze motoare de racheta ?

Este suficient sa faca astia niste motoare de unica folosinta, sudate in loc sa le puna suruburi sa nu se mai poata repara si sa coste mai putin si sa vezi cum toata sudoarea varsata si experienta acumulata prin bucurii si tristeti nu o sa mai foloseasca la nimic. Sa vedem apoi cat de prosti sunt inginerii.

Dar nu va fi asa, caci motorul electric va lua locul celui termic.

Cate centre de reparat TV erau acum 25 ani si cate mai sunt acum ?

 

 

Daca imi permiteti  2-3 observatii la capitolul frane, pe care o fac din experienta si sper si din capacitate teoretica, din pacate nu clarifica problema principala care s-a dezbatut aici, dar poate pun o piatra la temelie:

1- presiunea pe un tub se transmite mai repede cu cat tubul este mai mic la interior, cu aceeasi grosime a tubului, dar caderea de presiune este mai mare pe tubul mai mic. Ce inseamna asta: probabil ati observat cand folositi un furtun lung sa udati gradina, presiunea la capul pentru udare este mult mai mica decat cea de la sursa de apa. Explicatia este ca exista o pierdere de presiune care este legata de mai multi factori, dar in principal de debitul fluidului si de lungimea tubului. Daca veti astupa acest furtun veti constata ca presiunea creste foarte repede. De ce ? Pentru ca, nemaiexistand flux, pierderea de presiune se reduce spre zero, devenind egala cu cea de la sursa. Probabil si elasticitatea furtunului va influenta dar acest fenomen exista si la tuburi rigide, deci tevi. Uneori dati drumul la apa si incepe brusc apoi, intr-o fractiune de secunda, se reduce debitul. Presiunea pe tubul mic se transmite mai repede (ajunge la echilibru) datorita faptului ca elasticitatea este mai redusa.

Astfel se explica, dupa parerea mea, de ce pistonul cu diametru mai mare merge mai prost, desi ar trebui sa mearga mai bine.

De ce mai bine ? Pentru ca, avand diametru mai mare, la aceeasi presiune, va avea forta mai mare (forta = presiunea * suprafata).

Dar merge mai prost. Pentru ca, pentru a-l deplasa pe aceeasi distanta, trebuie mai mult lichid. Asta inseamna (pe langa o cursa majorata a pompei de frana) flux mai mare de lichid prin tuburi si deci o pierdere de presiune mai mare. Cat se castiga cu diametrul tubului pistonului nu este nimic pe langa ce se pierde din presiune caci diametrul intern al tubului de frana este  mic si cu cat se franeaza mai brusc, cu atat ar trebui sa mearga mai prost, pentru ca va impinge placuta spre disc mai tarziu decat celelalte.

2- domnul "bibanu" a afirmat ca daca intr-un anumit caz se inlocuiesc tuburile la franele posterioare cu altele mai largi, pedala va avea cursa mai lunga, ceea ce este adevarat, numai ca nu sunt de acord cu explicatia dansului si o prezint pe a mea (nu ca sa demontez o afirmatie ceva ci ca sa construiesc). Nu stiu cum este la motociclete mai ales ca acestea de multe ori au frane inegale fata-spate dar cine are o bicicleta mountain-bike cat de cat serioasa stie ca la frana pe spate cursa levierului "manetei" este mai mare, deci implicit a pistonului pompei. Asta in conditiile in care franele sunt identice, diferenta ar fi lungimea tubului la frana posterioara si aventual diametru discului, majorat pe fata. Explicatia este ca tubul nu este perfect rigid si se deformeaza, datorita presiunii. Cu cat este mai lung, cu atat se deformeaza mai mult. Apoi, daca il inlocuiesti cu unul mai larg, suprafata interioara a acestuia va fi mai mare si , precum am spus forta = presiune * suprafata si deci se va genera o forta mai mare care va deforma tubul si mai mult. Este ca si la anvelope - cele mai mici au presiune mai mare desi greutatea suportata este mai mica. O bicicleta de curse are presiunea in pneu de 8-9 bari !

 

Cat priveste uzura, aici nu ma pricep si as vrea sa va cer informatia: cum se retrag placutele ? La bicicleta de exemplu, exista niste arcuri lamelare. Daca si la automobile este la fel, atunci trebuie sa consideram ca forta arcului creste cu deformarea, deci cu cat placutele sunt mai uzate, cu atat arcul le va indeparta mai mult de disc (cu toate ca exista un mecanism de compensare) atunci cand nu se mai aplica frana, consecinta fiind ca la franare ar fi necesara o cursa mai mare a pedalei.

 

Acum o sa studiez si cum functioneaza pompa de frana si probabil mi se va parea mai clar eventual intru si confirm parerea mea in favoarea unei teorii sau alteia.

 

Acestea fiind spuse, sper ca domnul bibanu se va intoarce si va ajuta si pe altii.

 

P.S. Domnule bibanu sa stiti ca tehnica ar fi mers foarte bine si fara surub, au fost atatea nave nituite si chiar avioanele sa stiti ca sunt nituite in multe locuri.

Nituirea este mai rapida decat filetarea, costa mai putin dar nu este demontabila. Apoi s-a inventat sudura. Acum este moda cu imprimantele 3D iar la un tang de automobile chiar a fost printat sasiul unei masini cu o imprimanta.

Cati dintre dvs. mai aveti suruburi la telefonul mobil ?

Editat de one
Link spre comentariu

Adaug un alt comentariu pentru un lucru cu care nu sunt de acord, cu precizarea ca asta este unul dintre putinele din 69 pagini pana acum.

 

Cred si eu ca este bine ca un lucru care merge sa il lasi asa, dar asta este extrapolarea unei reguli care nu se aplica intotdeauna. Daca ar fi sa mergem pe principiul asta, nici cureaua de distributie nu trebuie schimbata caci mai merge. Probabill ca schimbarea lichidului de frana o data la 2 ani este exagerata, dar sa il lasi 10 ani poate sa nu se intample nimic la Bucuresti sau la Constanta. Eu locuiesc intr-o zona muntoasa si sunt foarte multe localitati si la 1500m altitudine, multi coboara in oras la serviciu si seara se intorc acasa.

Nu este cazul meu, dar va spun deoarece am facut astfel de drumuri si coborarea cu 50 serpentine numai in frana de motor nu este posibila, actionarea franei este deasa si bineinteles uzura acesteia este pe masura. Temperatura lichidului creste si exista riscul formarii de vapori de apa. Un lichid neschimbat de mult timp nu o data a provocat accidente lasand fara frana o persoana care poate nu se astepta la acest fenomen (considerati cazul unei femei care nu are intotdeauna spiritul de actiune al unui barbat dar nu numai).

Faptul ca daca nu a fost schimbat lichidul de mult timp si este posibil sa fie necesara si inlocuirea pompei sau a altor elemente cade in sarcina si buzunarul clientului si nu cred ca solutia este sa nu il inlocuiesti ca apar alte probleme.

 

Am un Polo de 16 ani cu 350kkm si inca merge, intr-adevar banii lasati la service VW nu au fost putini dar in 16 ani putine au fost problemele, aproape nici una.

Link spre comentariu

Am studiat pompa de frana si se pare, din mecanismul prezentat pe wikipedia, dar si in alte surse, ca momentul cand pompa ar trebui sa inceapa sa impinga lichidul este aproape imediat dupa ce este apasata. Dupa cum vedeti in figura, canalul de alimentare cu lichid (pentru compensarea uzurii) se inchide dupa foarte putin din cursa pistonului si atunci aceasta ar depinde de distanta de la pastile/saboti la disc/tambur, de aerul aflat in instalatie, de elasticitatea tuburilor si de alte elemente care probabil acum imi scapa.

 

https://en.wikipedia.org/wiki/Master_cylinder#/media/File:Master_cylinder_diagram.svg

Editat de one
Link spre comentariu
Vizitator georgel

Salutare la toata lumea, o sa fac un mic rezumat .... toyota corolla 2001 model E11, 1.6L, 16 valve, 213 k km, benzina consum ulei .. 1 litru la 150km.  3500 km intr-un an facuti si inainte de acesti 3500 schimbat toate bujiile 4 buc Denso, mergea in 3 pistoane cand am cumparat-o. Concluzie dupa ce poze o sa va arat, trebuie sa merg la peste peste cateva zile si am zis sa curat bujiile dupa doar 3500 km facuti .. Motorul asta mai se merita reparat (segmenti, alezare etc) sau este o pierdere de bani si timp la cum arata niste bujii noi noute dupa 3500 km parcursi de la montare???? atasez poze

[/url] Posted Image Posted Image Posted Image Posted Image Posted Image free screen capture software">http://Posted Image Posted Image Posted Image Posted Image Posted Image Posted Image free screen capture software

Link spre comentariu

La halul in care mananca ulei cred ca segmenti sunt sarme pe pistoane daca nu or fi unii si gripati in canale.

Carbura neagra care o vezi langa eletrodul bujiei este depunere de ulei ars si chiar daca schimbi bujiile in fiecare saptamana tot le va uda deoarece intra electrodul in scurt si da la masa.

Iti recomand sa nu mai circuli cu ea pentru ca in momentul de fata "mananca" din pistoane datorita faptului ca ele nu mai stau ghidate pe segmenti ci freaca de peretele cilindrului.

Link spre comentariu

Ce tip de ulei ? Poate merge pacalita cu unul mai gros...Daca merita sau nu o reparatie la motor, doar dumneata poti decide...

Editat de marius75
Link spre comentariu

Puneți ulei de ricin :rade: ...să fim serioși,Domnul Bibanu a dat verdictul:la un asemenea consum de ulei segmenți au ajuns la nivel cu diametrul pistonului...iar dacă mai circulă mult cu ea motorul o să fie bun de fier vechi :rade:

Link spre comentariu

Este uzura prea avansata ca sa mai poata fi "pacalit " din ulei si daca are de gand sa repare motorul fara sa cumpere altul,ar fi recomandat sa nu mai umble cu masina pentru ca va gasi pistoanele prea uzate si nu se mai merita reparat.

Oricum motorul trebuie desfacut si facute niste masuratori si apoi stabilit daca are rost sa se mai investeasca banii in motorul masinii sau daca se cumpara altul cu toate ca eu nu prea sunt adeptul motoarelor cumparate de la noi din tara pentru ca multi prieteni au cumparat de la dezmembrari si dupa vreo 6 luni de zile au ajuns la vorba mea ca au cheltuit banii degeaba.

....mai apare si omologarea la RAR ca sa-l treaca in carte si daca nu are aceleasi litere nu-l inmatriculeaza...programari,invoit de la serviciu,cozi,nervi,acte,etc....

Link spre comentariu

Din cate am inteles este masina cu care se duce la peste. Am cativa cunoscuti care au o masina numai pentru asa ceva.

Treaba asta e destul de frecventa in localitatile din preajma baltilor. Normal ca motorul este luat de pe alta masina, curge rugina din ea si ii poti foarte usor localiza dupa dura de fum lasata in urma. :rade:

De obicei evita drumurile publice, circula mai mult pe drumuri laturalnice (agricole/forestiere). O intalnire cu RAR-ul ar fi un cosmar. Ca sa fiu mai scurt, baga troaca asta pe unde nu si-ar baga masinile lor.

Editat de marius75
Link spre comentariu
Vizitator georgel

Incepator, ma duc la peste acum, o data la 1 an, este masina de zi cu zi a mea. Nu are nici o treaba cu motorul de pe alta si vreo cazatura pur si simplu este o masina cu problema asta din fabrica, cine a apucat sa schimbe motorul pe garantie bravo lui cine nu ... astea sunt urmarile, masina a fost si exploatata ca la un rally car tipul care a avut-o inainte avea talpa grea. Eu sunt inca optimist ca o data ce ajung cu ea in Alexandria si o sa se faca masuratori atunci voi trage concluzia finala, pana atunci sunt optimist ca se poate face.

Link spre comentariu

Din auzite Toyota aveau un motor cu probleme de acest gen, nu stiu daca acesta, se schimbau pistoanele si segmentii, la cel cu probleme segmentii

aveau 1mm grosime, cei de foc, pe pistoanele noi veneau de 1,2mm.

Segmentii la alea veneau cu dimensiunea de 1,2mm deci trebuiau taiate alte canale in pistoane daca le repari fara schimbare de pistoane, din ce am inteles reparatia era si in acest fel reusita.

Totusi consumul se manifesta pe la citeva ei de mii de km , nu sute, poate vorbesc de alt motor.

 

Grig

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări