DENSUSAN Postat Aprilie 6, 2016 Partajează Postat Aprilie 6, 2016 Multumesc frumos pentru cuvintele de lauda dar cu scuzele de rigoare am decis sa nu mai particip la rezolvarea problemelor tehnice prezentate pe sectiunea de mecanica a acestui forum,am constatat de curand ca sunt pe aici persoane mult mai competente decat mine si nu are sens sa le mai stau in drum. Chiar daca discuta numai in termeni tehnici si in scurtaturi ca si cum tara ar fi plina de ingineri in domeniul auto sper totusi sa intelegeti ceva pentru ca din pacate nici in DEX nu sunt prezentate acele expresii predestinate domeniului mecanic. Va rog sa apelati cu incredere la D-nul Mitea66 care se sacrifica pentru acest forum in pofida lipsei de timp care mentioneaza ca nu-l are . O sa va recomande pentru inceput sa va cumparati un laptop si o interfata de pe net iar restul decurge de la sine. Dupa cum mentionati ca are un zgomot metalic pana in 2000 rotatii presupun ca este ars integratul care comanda ungerea cuzinetilor de la pistonul respectiv sau dioda Zenner de la segmentul de ungere care nu da voie sa circule uleiul decat intr-un singur sens. ...o sa va faca dansul un DIY si se rezolva sigur. Daca nu gasiti piese le puteti comanda la Adelaida Craiova. Nu uitati sa puneti numai motorina de post in perioada asta pana in sarbatorile pascale. foarte buna remarca si adevarata. Link spre comentariu
dany_cta Postat Aprilie 6, 2016 Partajează Postat Aprilie 6, 2016 (editat) Concluzie bibanul47 are mare dreptate in legatura cu lichidul, inainte sa inlocuiesc discurile si placutele in vasul de lichid de frana eram putin sub minim si chiar ma gandeam ca o sa completeze mecanicul "dorel", i-am specificat atunci dar nu prea ma luat in seama, acum am facut 500 km cu noile placute si discuri am observat ca lichidul de frana din vas este cu mult peste maxim si concluzia lui bibanul47 este corecta. Sunetul de metal pe metal sa diminuat simtitor dar pe dreapta sunetul se aude mai tare la viteze de 2~3 km/h deci marius75 s-ar putea sa am si eu aceelasi lucru cum l-ai avut tu si cred ca trebuie sa inlocuiesc si eu garnitura si pistonasul de pe dreapta. Iar acum in mod ironic nu am facut poza dar o sa fac maine parca vopseaua aia de pe discuri este inca acolo si nu arata discul nichelat frumos, dar ce este bine ca franeaza foarte bine masina si marius74 de la 70 km am franat brusc la o zebra si masina sa oprit perfect drept fara emotii dar eram cu mana pe volan recunosc, o sa testez si fara mana in conditii "siguranta". Acum intrebare sa scot din vasul de expansiune lichidul de frana pana ajung la gradatia Max???? Unele elemente trebuiesc totusi filtrate de la mecanicii de pe forum. Faptul ca placutele sunt mai uzate si pistonul iese mai in afara nu inseamna automat ca o sa aiba mereu cursa respectiva. In orice pozitie ar tine placuta de frana, dupa o aerisire, cursa pistonului este acceasi, ori daca imi zice cineva ca in spatele pistonului este mai mult lichid necomprimabil (neglijabil de comprimabil, asta e lichidul de frana) si din cauza asta tine pedala mai jos, eu il pun sa imi aeriseasca franele si o sa vada ca nu tine deloc mai jos, chiar daca are un litru de lichid in spatele pistonului. Pompa nu trage pistonul complet inapoi toata cursa, il trage doar atat cat are ea debitul, neglijabil de putin, doar atat cat sa nu mai preseze placutele pe disc, si la urmatoarea apasare de acolo pleaca, nu pleaca de la zero ca sa pompeze un litru de lichid sa impinga pistonul 10mm. ps: valorile sunt exagerate doar pentru a expune punctul de vedere. Scuze de interventie dar nu am vrea sa isi schimbe vre-un gigel toata instalatia de franare sau placutele la fiecare 3000km cand de fapt tot ce are nevoie este o simpla aerisire ca sa tina pedala SUS. Editat Aprilie 6, 2016 de dany_cta Link spre comentariu
bibanu47 Postat Aprilie 6, 2016 Autor Partajează Postat Aprilie 6, 2016 ...cursa pistonului este acceasi, ori daca imi zice cineva ca in spatele pistonului este mai mult lichid necomprimabil (neglijabil de comprimabil, asta e lichidul de frana) si din cauza asta tine pedala mai jos, eu il pun sa imi aeriseasca franele si o sa vada ca nu tine deloc mai jos, chiar daca are un litru de lichid in spatele pistonului. Buna seara Daca imi este permisa o intrebare dar as vrea sa lasam fizica si in general teoria ci sa discutam faptic,lucru probat nu supozitii sustinute pe hartie: Prin 1995 din cauza lipsei de piese am montat un etrier de Ford pe un Rover pe partea dreapta din fata,daca imi amintesc bine pistonasul de Ford era mai mare in diametru decat cel de rover cu vreo 10mm deci 5 pe raza,intrebare: -Daca nu are legatura cu cantitatea de lichid aflata in spatele pistonasului in raport cu debitul pompei din ce cauza roata de pe partea respectiva tinea foarte putin la franare si atomat masina din cauza ca frana neuniform fugea in stanga la actionarea pedalei in considerentul in care pistonasul executa aceeasi cursa ca si celalalt etrier? Am montat ambele etriere de Ford,la prima pedala se ducea aproape de podea iar la a doua te baga cu capul in parbriz,pedala tinand la o apasare de mai putin de jumatate din cursa. In final a fost cu etrierul la fabrica de avioane din Craiova si l-au incarcat in argon,s-a refacut filetul pentru montarea racordului si dupa ce am montat etrierele originale la loc franele lucrau perfect iar pedala tinea mai sus de jumatate. Tot nu are legatura cu cantitatea de lichid care trebuie sa o asigure pompa? Toti care au avut Oltcituri Club 11 R stiu destul de bine ca franele erau foarte eficiente fata de Dacie,oare de ce foloseau conducte de 3mm si nu de 5mm ca la Dacie??? Nu cumva era vorba de cantitatea de lichid care era mult mai mica ??? Nu vreau sa conving pe nimeni dar din pacate masinile se repara cu cheia nu din birou... Este ultima data cand mai dezbat acest subiect chiar daca sunt un nimeni dintr-un oras de provicie unde a fost falimentata,furata si apoi vanduta pe nimic toata industria... Link spre comentariu
dany_cta Postat Aprilie 6, 2016 Partajează Postat Aprilie 6, 2016 (editat) Chiar nu am timp sa stau sa explic astfel de lucruri unor profesionisti care se mira ca un piston cu diametru mai mare are cursa mai mica sau vorbim de vremuri cand lichidul de frana era pe jumatate apa ca nu stia nimeni ce e ala dot4 sau ce inseamna higroscopic. Este foarte usor de testat totul pentru cei care tot au impresia ca atunci cand in spate este mai mult lichid necompresibil, brusc capacitatea pompei de frana se micsoreaza si nu mai impinge tot aceeasi cantitate care impinge pistonul pe aceeasi distanta, sau au impresia ca pistonul pleaca de la zero (asta se poate masura usor). Inlocuieste placutele de frana cu niste tablite subtiri doar cat sa tina pistonasele in interior, fa aerisirea ca la carte si o sa descoperi brusc ca pedala tine exact ca atunci cand sunt placutele noi, cu tot lichidul liber din spatele pistonului. Daca nu tine eu as verifica lichidul de frana (da, se mai schimba si ala din cand in cand) inainte sa ma apuc sa pun placute noi la fiecare km sau sa zic ca pedala nu poate sa tina sus din cauza ca placutele nu sunt noi. Inteleg ca in tara asta nimeni nu stie ce e aia o placuta de frana, banuiesc ca toate pe care le-am demontat si reparat au fost alte lucruri. Pe forum aici exista un singur mecanic, restul sunt calculatoristi de birou. Scuze pentru discutie, o sa tin minte, cand placutele s-au uzat la jumatate automat pedala trebuie sa devina moale si singura cale ca sa o intaresc este sa arunc placutele la gunoi si sa pun altele noi noute. Editat Aprilie 6, 2016 de dany_cta Link spre comentariu
bibanu47 Postat Aprilie 7, 2016 Autor Partajează Postat Aprilie 7, 2016 Am mentionat ca nu ma mai implic in subiectul asta,am cautat sa port un dialog cu doua persoane care duc o mare lipsa de timp dar intra noaptea sa vada ce s-a mai scris si sa duca discutia intr-o cu totul alta directie,nu vreau sa mi se predea lectii din cartea de fizica ci sa mi se raspunda la intrebarea pusa in legatura cu debitele si am dat exemple concrete cu cele doua masini dar se pare ca vorbesc singur si ne intelegem separ,eu discut despre corelarea debitului de lichid in raport cu pompa si mi se comunica depre placute care din cauza expunerii mele trebuie aruncate atunci cand se afla la jumatatea timpului de exploatare. Am ajuns exact ca bancul ala in care nevasta unuia venea mereu seara tarziu acasa iar cand el o intreba de unde vine ea ii raspundea ca vine de la p...a iar el trage concluzia zicand "auzi a dracu ce o intreb eu si ce imi raspunde ea". Nu vreau sa mai am legatura cu "tehnocratii" pentru ca majoritatea suntem satui sa ne lovim toata viata de ei iar cand venim acasa si dam drumul la tv dam tot de ei pe toate programele,va las cu mare placere sa indrumati colegii care au probleme tehnice,poate unii de pe aici avem ani de mecanica cati au altii de viata si ar fi cazul sa ne retragem ca sa ne vedem de patratica noastra. Acum sa vezi acuzatii la adresa mea.... L.E. Vreau sa mai fac o singura precizare inainte de a ma retrage,poate cineva de pe aici are impresia ca m-am umplut de bani de la colegii de pe acest forum atragand masini in atelierul meu de reparatii auto sau vanzand ceva dar tin sa mentionez ca in toata perioada prezentei mele pe acest forum am fost remunerat de doua persoane.o doamna cu un Focus din Bucuresti care tot eu am adus-o aici pe forum si al doilea este moderatorul Sharky iar daca mai exista cineva il rog sa iasa la iveala si sa spuna ca mint. Bafta. Rog pe colegul meu moderatorul yo9hrb sa preia conducerea sectiunii. Multumesc anticipat. Link spre comentariu
Vizitator zidu' Postat Aprilie 7, 2016 Partajează Postat Aprilie 7, 2016 (editat) Salut, Pentru a elucida misterul freanelor si al diametrului pistonaselor putem face un refresh al cunostintelor de baza care se asimileaza la varste fragede, adaugand observatii pentru a face legatura cu sistemul de franare. Un sistem de franare este o presa hidraulica (in cazul celor cu servo - apare suplimentar un "amplificator " in circuitul primar. Ignoram efectul lui in discutia asta, la fel cum ignoram efectul parghiei pedalei - ele raman fixe ). Ca si concept - o presa hidraulica are in circuitul primar un piston de diametru mic cu deplasare pe cursa lunga si un piston cu diametru mare dar deplasare pe cursa scurta (da, fix ca la cricul ala cu piston, sunt rude bune). Cu cat diferenta de diametre (si implicit suprafata, pt ca defapt asta conteaza) intre cele doua pistoane este mai mare cu atat forta de apasare din circuitul primar este amplificata in circuitul secundar, avand un raport invers intre cursele pistoanelor. Formula presei hidraulice F₁/S₁=F₂/S₂ http://www.slideshare.net/mircea_garba/4-presa-hidraulicaprobleme-revazut In termeni liberi: daca cresti diferenta de diametre a pistoanelor, pistonul mai mare va apasa mai tare dar se va misca mai putin la fiecare apasare a pistonului mic. Pentru circuitul de franare al unei masini (un circuit dat, stim toti ca exista masini cu 2 circuite, etc) - diametrul pistonului secundar este dat suma diametrelor pistoanelor de pe etrierii din circuit. Acuma ce se intampla ca fenomen in cazurile aplicate: -> placute uzate si pistonasele iesite foarte mult - sunt 2 cazuri: a) pompa ramane fara lichid, trage aer in instalatie la sfarsit de cursa, etc -- da, ai probleme grave de franare. Trebuia sa completezi de mult. sunt masini la care ramai fara ambreiaj inainte sa ramai fara frane. b) pompa are suficient lichid in rezervor. In cazzul asta forta de fanare nu se modifica in functie de cat de mult au iesit pistonasele (nu a schimbat nimeni raportul ala ;) ) -> schimbi etrieri cu unii care au pistonase de diametru mai mare (fara a reajusta circuitul primar) - se va intampla exact ce povestea bibanu47 - la prima frana ai sanse sa nu tina aproape deloc (deplasarea pistonaselor etrierilor va fi pe cursa prea mica pt a asigura presune semnificativa pe discuri sau saboti), La a 2-a (sau a n-a ) pedala distanta necesara e parcursa de placute (din pasi mici ), forta de apasare e mult mai mare decat te astepti (vezi mai sus explicatia) si masina franeaza violent. Sper ca am clarificat fenomenele care au loc in sistemul de franare. Povestea cu "debitul" pompei de franare este defapt o distosionare a notiunilor, incetatenita in limbajul comun datorita celor care lucrau in fabrici si uzine. Nu e ceva rusinos dar trebuie tinut cont de notiunile exacte. Asa cum vedeti mai sus aspectele unei prese hidraulice tin foarte mult de raportul unor suprafete si implicit de volumul de lichid mutat dintr-un piston in altul, fara a face nici o referire la timpul in care au loc operatiunile (poti apasa pe primar violent sau poti face o cursa in jumatate de ora, fortele vor fi aceleasi). Debitul ca notiune se masoara in unitati de volum pe unitate de timp - deci nu are legatura cu subiectul asta. Notiunea abuziva mentionata mai sus vine din considerarea debitului ca fiind unitati de volum pe actiune efectuata (practic ar fi ceva de genul debit pe cursa - in continuare incorect ca notiune. in nici un caz nu este debitul pompei. Ea saraca iti poate da x metri cubi pe ora daca pedalezi ca speedy gonzales ). Situatia e alta in cazul aplicatiilor industriale gen pistoane hidraulice / prese de cursa lunga - acolo da, apare in discutie debitul unui ansamblu pompa cu motorul lui aferent, etc. e un intreg sistem p.s. - daca ai placute uzate forta de franare poate fi diminuata de mai multe aspecte : - suprafata placutei este "sticla" - da, se intampla la placutele abuzate rau, una care a mers mult are sanse mai mari sa fie in starea asta. - nu mai exista material de frictiune pe toata suprafata placutei - atinge fierul placutei pe marginile santului de pe disc (ca deh, nici ala nu e nou mereu) - placuta nu mai e ea tocmai paralela cu discul si agata in canalele etrierului - diminuaind forta cu care apasa pe disc - canalele etrierului sunt ruginite, placuta este blocata/ semi blocata - diminueaza sever forta de franare - sanse mari sa se intample cand placutele sunt uzate, pt ca defapt nu a curatat nimeni de mult pe acolo si aproape nimeni nu a pus vaselina cuprata la timpul ei..... se poate intampla pe un etrier sau mai multi la un moment dat. Uzura placutelor e mai rapida, consumul de carburant e mai mare, rotile se incing pt ca placutele nici nu revin cand trebuie (da, am avut eu situatia asta din cauza unor mecanici de ford din bucuresti - maimutioii nu s-au prins dece masina consuma mult, etc. Vaselina cuprata am cumparat eu, ca la service nu am vazut niciodata...... ) In ultimele doua cazuri forta de apasare a pistonasului se imparte intre forta de apasare pe disc si forta necesara invingerii gripajului bonus: verificati culisarea etrierului pe ghidajele pe care este plasat. el trebuie sa culiseze usor intr-un plan perpendicular pe disc. trebuie uns periodic aici Editat Aprilie 7, 2016 de zidu' Link spre comentariu
Vizitator Iulian Alexandru Chelmus Postat Aprilie 7, 2016 Partajează Postat Aprilie 7, 2016 https://youtu.be/3Ci5OTZePiMFilmuleț mai lung, capota ridicata, motor rece la relanti Link spre comentariu
dany_cta Postat Aprilie 8, 2016 Partajează Postat Aprilie 8, 2016 -> placute uzate si pistonasele iesite foarte mult - sunt 2 cazuri: a) pompa ramane fara lichid, trage aer in instalatie la sfarsit de cursa, etc -- da, ai probleme grave de franare. Trebuia sa completezi de mult. sunt masini la care ramai fara ambreiaj inainte sa ramai fara frane. b) pompa are suficient lichid in rezervor. In cazzul asta forta de fanare nu se modifica in functie de cat de mult au iesit pistonasele (nu a schimbat nimeni raportul ala ;) ) Povestea cu "debitul" pompei de franare este defapt o distosionare a notiunilor, incetatenita in limbajul comun datorita celor care lucrau in fabrici si uzine. Nu e ceva rusinos dar trebuie tinut cont de notiunile exacte. Asa cum vedeti mai sus aspectele unei prese hidraulice tin foarte mult de raportul unor suprafete si implicit de volumul de lichid mutat dintr-un piston in altul, fara a face nici o referire la timpul in care au loc operatiunile (poti apasa pe primar violent sau poti face o cursa in jumatate de ora, fortele vor fi aceleasi). Debitul ca notiune se masoara in unitati de volum pe unitate de timp - deci nu are legatura cu subiectul asta. Notiunea abuziva mentionata mai sus vine din considerarea debitului ca fiind unitati de volum pe actiune efectuata (practic ar fi ceva de genul debit pe cursa - in continuare incorect ca notiune. in nici un caz nu este debitul pompei. Ea saraca iti poate da x metri cubi pe ora daca pedalezi ca speedy gonzales ). Situatia e alta in cazul aplicatiilor industriale gen pistoane hidraulice / prese de cursa lunga - acolo da, apare in discutie debitul unui ansamblu pompa cu motorul lui aferent, etc. e un intreg sistem Situatia de care era vorba aici este cand se uzeaza placutele si ies pistonasele mai in afara. Eu am sustinut ca nu exista nici un motiv sa tina pedala mai jos, pistonul nu face cursa mai lunga, el nu pleaca de la zero. Termenul de debit a fost folosit pentru ca nu exista alt termen dedicat pentru cazul de fata. Scopul este sa ne facem intelesi si odata ce cred ca suntem cu toti de acord ca nu ai voie sa faci mai multe pedale pana franeaza, termenul de debit este corect folosit in cazul de fata. La masini poate se accepta sa nu functioneze chiar perfect sistemul de franare, ai servo frana, 4 roti care franeaza, abs si totul destul de robust, poate nu este cazul sa iti bati capul sa faci sa mearga perfect, asa ca mecanicii au obiceiul sa le lase asa fara sa isi bata capul si pun totul pe seama uzurii. Eu lucrez la motociclete, unde nu ai servo, unde placutele costa de multe ori peste 250ron pe disc si se uzeaza in 10k km, nu iti permiti sa le schimbi la fiecare 4000km, si de asemenea daca pedala (maneta) nu tine de sus, iti prinzi degetele intre ea si acceleratie si nu mai poti sa franezi. Nu exista o scuza sa nu mearga totul perfect, si o sa vezi ca oricat de coaja este placuta de frana, locul din care cupleaza placuta este mereu acelasi. Faptul ca intervin alti factori ca uzura si aderenta placutelor pe disc nu au legatura cu cazul de fata, vorbeam strict de faptul ca lichidul adunat in spatele pistonaselor este un lichid necompresibil, nu iti afecteaza locul in care "cupleaza" o placuta de frana, decat daca e o problema cu lichidul respectiv (apa, aer). Link spre comentariu
Vizitator georgel Postat Aprilie 8, 2016 Partajează Postat Aprilie 8, 2016 (editat) O sa fac o paranteza si un offtopic dar cred ca nimeni nu a observat ce a scris bibanul47 in ultimul post si pe mine ma inspaimnata lucrul asta ca abia ce gasisem un forum si in primul rand un om care da sfaturi moca despre probleme tehnice. hai sa recitez ultima fraza din postul lui bibanul47 " L.E. Vreau sa mai fac o singura precizare inainte de a ma retrage,poate cineva de pe aici are impresia ca m-am umplut de bani de la colegii de pe acest forum atragand masini in atelierul meu de reparatii auto sau vanzand ceva dar tin sa mentionez ca in toata perioada prezentei mele pe acest forum am fost remunerat de doua persoane.o doamna cu un Focus din Bucuresti care tot eu am adus-o aici pe forum si al doilea este moderatorul Sharky iar daca mai exista cineva il rog sa iasa la iveala si sa spuna ca mint. Bafta.?" bibanu47 nu te retrage acum te rog eu nu din cauza unor alti useri, topicul asta iti apartine din 2012 nu renunta acum pe un subiect de care probabil te-ai lovit de nspe mii de ori si deja te-ai saturat. cand dai sfaturi online logic ca trebuie sa te lovesti de "batuti in cap" si de "smart 2 care au citit pe alt forum intr-o limba pe care nici ei nu au inteleso dar au dedus ca aia este rezolvarea" nu renunta la forum. Iar legat de remunerat imi pare rau ca nu ai avut asa multi clienti de pe forum si toti si-au rezolvat problema din sfaturile tale cu nea "Dorel" dar eu iti promit ca daca ramai aici pe forum o sa te recomand cu ceea mai mare placere si binenteles ca dupa ce am rezolvat problema cu frana la masina mea o sa vin in Alexandria la tine sa segmentezi motorul, dar astea sunt detalii, eu vreau sa ramai aici pe forum si nu pune la suflet toti "tehnocratii" de aici si continua cu sfaturi de bibanul47 apropo ca tot o sa merg la peste pe 20 acum banuiesc ca esti pasionat de peste dupa nick name Editat Aprilie 8, 2016 de georgel Link spre comentariu
Ion_Bumbu Postat Aprilie 8, 2016 Partajează Postat Aprilie 8, 2016 Din amintiri, la Oltcit 11RM ( ala cu frine fata de Dacia) aveam fenomenul descris de @bibanu47, pina la urma am descoperit placutele uzate inegal, sus aveau o grosime, jos alta, una din ele in fapt, cea dinspre pistonas. Initial am banuit ca`s garniturile alea ce protejeaza pistonasul mult extinse si`l trag inapoi dar pareau mult prea slabe. Cind apasam frina el iesea corect dar placuta se inclina si in felul asta era necesara o cursa mai mare Uzura inegala era mai pronuntata la roata dreapta fata. Nimic spectaculos in fapt, dupa schimbarea placutelor fenomenul a disparut. In concluzie tot ce ati spus este perfect adevarat, sinteti tari la fizica dar experienta voastra la masini este doar de "bibani" fata de a lui @bibanu47. Grig Link spre comentariu
dany_cta Postat Aprilie 8, 2016 Partajează Postat Aprilie 8, 2016 (editat) In concluzie tot ce ati spus este perfect adevarat, sinteti tari la fizica dar experienta voastra la masini este doar de "bibani" fata de a lui @bibanu47. Toate cazurile sunt pe dinafara subiectului. Sunt cazuri particulare care se aplica si atunci cand placuta este noua daca o prinde intr-o parte din cauza lipsei unei piese de ghidaj sau a placutei model gresit. O placuta nu are voie sa se uzeze neuniform, daca se uzeaza trebuie rezolvata problema, nu schimbata continuu placuta. Eu nu am vorbit din fizica, am vorbit din practica, am luptat sa rezolv probleme de frana nu inlocuind pur si simplu placuta cu una noua imediat ce aparea putina uzura. Efectiv am rezolvat problema, nu am cautat solutia usoara pentru mine si scumpa pentru client. Daca, ca client, va multumeste solutia ca nu o sa aveti frane ferme pana nu puneti placute noi si va convine sa le cumparati mereu cand se uzeaza un pic, e ok. Eu nu pot sa fac asa ceva cand tot ce trebuie este o simpla aerisire sau schimbare a lichidului de frana (care de altfel trebuie facuta periodic). Lichidul din spatele pistonului iesit 5mm in afara pentru ca nu mai e placuta noua, nu afecteaza franarea. Punct. Hai sa nu mai aberam pe subiectul asta. Nu vorbim de schimbat pistoane, nu vorbim de defectiuni la sistemul de franare, nu vorbim de calitatea placutelor de franare sau de tipul lor, de izolatia lor termica, nu vorbim de sisteme de franare prost concepute sau despre elasticitatea furtunelor de franare. Daca sunt destui doritori putem sa deschidem un nou topic destinat franarii, sunt o gramada de lucruri interesante, dar nu o sa le dezbat offtopic aici. Editat Aprilie 8, 2016 de dany_cta Link spre comentariu
Vizitator zidu' Postat Aprilie 9, 2016 Partajează Postat Aprilie 9, 2016 Danny_cta - nu esti singurul care a pus mana pe motociclete aici. Inclusiv actorul principal al topicului a avut asa ceva . Eu pun cateva sute de km pe a mea pana diseara. Sunt cateva defectiuni (in afara partii de servo) care pot modifica punctul in care tine pedala de frana : - griparea placutelor in etrier - de obicei cursa devine mai scurta, frana tine sus, rotile se incing in mers, etc. Aspect secundar - uzura inegala pe suprafata si lungirea cursei.... (aici intra si griparea etrierului pe ghidaje) - compromiterea unuia sau mai multor furtune de cauciuc - insertie dusa, "galca" - frana tine mai jos, pedala devine mai elastica decat de obicei - risc major de cedare catastrofala - compromiterea garniturilor din pompa de frana - aproape mereu apare dupa schimbarea lichidului cu unul incompatibil... chiar daca e acelasi dot (la oltcit era distractie majora). Frana nu mai tine sau tine la pedala N sau tine prost si foarte jos. Risc major ....... - placute consumate complet - fier pe fier nu are eficienta la franare. Nu mereu scartaie, de multe ori se aude un harait. Distruge si discurile - Placute aproape consumate si discuri cu uzura mare - fierul placutei atinge de marginea santului de pe disc si preia mare parte din apasare... vezi punctul anterior pt efect. Nu se aprinde martor in bord nici daca exista... - Placute incompatibile cu tipul discului - da, nu orice placuta prinde la fel de bine pe orice material de disc. Necesita apasare mai mare pe pedala si evident se simte ca franeaza prost. Sau scartaie sau vezi cum discul de frana e efectiv raschetat de placute, etc..... Aici intra si placutele sport, care de obicei la rece nu au eficienta - Placute arse - am mai povestit inainte despre ele. Practic suprafata placutei este compromisa datorita unei franari de lunga durata ... se mai pot revitaliza prin curatare cu smirghel, etc. Cel mai bine pui noi. - Lichid de frana compromis (sau prost, cu punct de fierbere mic)- pedala devine elastica datorita aburului care se formeaza in circuit - in regimuri "normale" sau poti avea surpriza sa se faca "os" cand tragi tare de frane (apare presiune in circuit datorita vaporilor......) Hai sa nu ne laudam cu ce facem pe acasa, prefer sa ramanem la capitolul clarificarii unor aspecte legate de mecanica. Link spre comentariu
Ion_Bumbu Postat Aprilie 9, 2016 Partajează Postat Aprilie 9, 2016 Sunt cazuri particulare ... Orice masina este un caz particular, nu`i una ca alta si pina la urma asta`i marea arta in depanare, sa o faci desi in manual nu spune nimic de manifestarea asta sau citez din mecanicii zilelor noastre: " calculatorul spune ca e bine" insa motorul smuceste in draci. In cazul meu particular exista o rezolvare perfecta, inlocuirea etrierului complect cu cel original facut de Locheed pentru Renault, din acela ce se vindea in conserva. Am preferat sa`l las asa si sa traiesc cu acei citiva mm de cursa lunga cind se uzau placutele. Grig Link spre comentariu
dany_cta Postat Aprilie 9, 2016 Partajează Postat Aprilie 9, 2016 (editat) Danny_cta E greu cu romanii Doar ce am specificat de vreo 5 ori ca discutia este strict legata de faptul ca bibanu a zis ca pedala trebuie sa tina mai jos cand placuta de frana este mai uzata pentru ca pistonul trebuie sa iasa mai mult in afara si are mai mult lichid in spate, chiar a facut comparatia cu umflatul unui balon, ceea ce este complet fals. Tu doar imi dai iar dreptate specificand problemele care pot sa apara si pe care eu as cere unui mecanic sa le repare, nu sa imi zica ca este placuta uzata si pentru ca are lichid de frana mai mult in spatele pistonului si e normal sa nu imi tina frana, deci dupa mecanic nu este o defectiune, ci o normalitate. Exact asta am zis si eu mereu, ceea ce spui tu, daca frana nu tine bine - exista o problema, nu placuta uzata la jumatate si totul normal. Editat Aprilie 9, 2016 de dany_cta Link spre comentariu
Vizitator zidu' Postat Aprilie 10, 2016 Partajează Postat Aprilie 10, 2016 eu iti zic ca poate fi si din cauza uzurilor placutelor, mai ales cand e vorba de cativa mm de cursa de pedala. reciteste cu atentie ce am scris mai sus Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum