Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Mecanica auto la bibanu47,probleme si solutii


bibanu47

Postări Recomandate

Martorul se aprinde cand ecu primeste alte valori de la senzori decat cele specificate, nu spune care senzor. Cand se plafoneaza la o turatie se numeste ca este in limp mode, si face asta ca sa nu se strice mai rau. In acel moment daca stai cu pedala la fund cel putin 5 sec. ar trebui sa se memoreze o eroare si conditiile in care s-a produs. Asa se intampla la alte modele, nu vad dc la tine sa fie altfel. Eroarea stocata poate fi citita ulterior cu un tester.

Da ai dreptate la alte modele....

Link spre comentariu

... a mers vrio 2ore exemplar,pentru prima data.acum e la fel ROATA ZIMTATA cu ! .....nu stiu ce sa mai cred ca poate fi.

Acolo unde stai, cauti pe net o interfata ''FORD F SUPER'' , te familiarizezi cu ea si cand motorul intra in limitare, fara sa-l opresti, conectezi interfata si citesti eroarea. Dupa asta mai vedem ...

Link spre comentariu
Vizitator Iulian Alexandru Chelmus

Bună ziua dl Bibanu, tot am citit lucruri de bine despre dumneavoastră și am zis sa va abordez. Mașina cu probleme este un mondeo 3 tdci, 130cp din 2002. Problema este ca atunci când e rece motorul merge în 3 cilindrii, nu trage si când o accelerez se aud niște bătăi metalice pana la 2000 de ture, după 5 minute mașina trage bine și nu se mai aud acele bătăi, dar tot cam în 3 cilindrii merge. Am verific injectoare, s-a schimbat regulatorul de presiune de la pompa. 2 injectoare dau puțin pe retur dar la service mi-au spus ca nu ar trebuii sa fie o problema asta. Mașina nu mănâncă deloc ulei intre schimburi și nu da decat puțin fum la pornire, 2 secunde. Cam care credeți ca e problema, tachetii ? As vrea sa vin o zi pana la dumneavoastră ca sunt din București. Mecanicul La care ma duc de obicei mi-a spus ca trebuie sa schimb motorul, dar cred ca exagerează, plus ca nu știu ce motor cu 400000km cumpar. Nu are nici o eroare pe tester mașina. În plus se aude și lanțul de la distribuție. Multumesc și scuze pentru postarea lunga.

Editat de Iulian Alexandru Chelmus
Link spre comentariu

Multumesc frumos pentru cuvintele de lauda dar cu scuzele de rigoare am decis sa nu mai particip la rezolvarea problemelor tehnice prezentate pe sectiunea de mecanica a acestui forum,am constatat de curand ca sunt pe aici persoane mult mai competente decat mine si nu are sens sa le mai stau in drum.

Chiar daca discuta numai in termeni tehnici si in scurtaturi ca si cum tara ar fi plina de ingineri in domeniul auto sper totusi sa intelegeti ceva pentru ca din pacate nici in DEX nu sunt prezentate acele expresii predestinate domeniului mecanic.

Va rog sa apelati cu incredere la D-nul Mitea66 care se sacrifica pentru acest forum in pofida lipsei de timp care mentioneaza ca nu-l are .

O sa va recomande pentru inceput sa va cumparati un laptop si o interfata de pe net iar restul decurge de la sine.

Dupa cum mentionati ca are un zgomot metalic pana in 2000 rotatii presupun ca este ars integratul care comanda ungerea cuzinetilor de la pistonul respectiv sau dioda Zenner de la segmentul de ungere care nu da voie sa circule uleiul decat intr-un singur sens.

...o sa va faca dansul un DIY si se rezolva sigur.

Daca nu gasiti piese le puteti comanda la Adelaida Craiova.

Nu uitati sa puneti numai motorina de post in perioada asta pana in sarbatorile pascale.

Link spre comentariu
Vizitator Iulian Alexandru Chelmus

Nu merge cu laptop, ca nu are erori. Trebuie mecanic cu experienta :), ăștia cu laptop mi-au zis sa schimb motorul, fără detalii. Nu știu cum sa va pun un filmuleț ca e prea mare sa auziți puțin motorul. Tare as vrea sa dau o fuga la dumneavoastră la Alexandria sa îmi spuneți dacă are rost sa investesc în motorul asta sau iau altu din dezmembrări. Sâmbăta primiți vizite la domiciliu, ca din cauza programului de la munca e cam greu în timpul săptămânii. Problema e ca totuși mașina merge în 3 cilindrii și când motorul e cald, cu slabe reveniri de câteva secunde. Multumesc, sper sa îmi răspundeți ca de 2 luni nu ii dau de cap și nIci noaptea nu mai pot sa dorm :(http://youtu.be/XrOMLtmrBkwAici e filmulețul cu motorul la rece trata pana la 2000 de ture, ca tot ați spun ca uni cer sfaturi fără poze :)

Link spre comentariu
Vizitator cretustefan

Buna seara,domnule Bibanu si eu ça multi care acceseaza acest forum am apelat la timpul dumneavoastra pretios pentru a ne lamuri in legatura vu niste problème grave as spune care pe multi dintre noi nu ne lasa sa dormim.Dupa cum puteti observa mai sus si eu am constatat profesionalismul domnului inginer mitea66 care nu stie decat sa dea raspunsuri evazive lipsite total de explicatii logice si pe intelesul nostru al astora care intampinam cate o problema iar majoritatea mecanicilor spun:masina functioneaza perfect.As ca eu /si intraznesc sa vorbesc in numele tuturor VA ROG SA NE LAMURITI in legatura cu problemele aparute la masinile noastre.Totodata apelez la bunul simt al domnului mitea66 cu rugamintea sa abandoneze acest forum,asigurandu-l ca nimeni nu ii va suce lipsa.Imi cer scuze pentru limbajul si ironia folosita dar credeti-ma ca m-am abtinut enorm.Sper sa ii pot da de cap si problemei mele.

Link spre comentariu
Vizitator georgel

Bun,hai sa explicam ca sa inteleaga toti colegii.

 

In momentul in care placutele si discurile sunt foarte uzate pistonasul este obligat sa iasa foarte mult ca sa poata asigura franarea si astfel intra un debit foarte mare de lichid sub el si din acest motiv pedala tine mai jos deoarece pompa de frana trebuie sa suporte acel supliment de efort pe cand atunci cand sunt noi in spatele pistonasului debitul de lichid este infim de mic si asfel pedala se ridica intrucat efortul pompei este mic.

Acest efect il observati atunci cand impingeti pistonasele inapoi ca sa poata intra etrierul pe placutele noi si in momentul impingerii lichidul din paharul pompei incepe sa curga mult pe dinafara,acea cantitate fiind exact surplusul care determina fenomenul descris mai sus.

Daca mai aveti ceva neclaritati va rog sa intrebati.

 

 

E ciudat ca franeaza una din roti mai repede...adica nu e bine deloc. Ca sa-ti dai seama mai bine, mergi pe un drum slab circulat, sa nu vina nici o masina sau alt vehicul nici din fata, nici din spate, la viteza mica (40-50Km/h) pui frana moderata, fara sa tii volanul si vezi daca trage stanga sau dreapta. Sunt doua variante posibile (in cazul in care trage intr-o parte), ori nu e aerisita cum trebuie una din frane, ori unul din pistonase tinde sa se gripeze si nu isi mai revine definitiv atunci cand eliberezi frana. Eu am patit-o mai demult si tot asa, dupa ce se incalzea facea zgomot metalic si tragea rau intr-o parte la frana. Chiar m-a scapat de un accident ...un alt sofer a fortat intrarea pe DN-ul pe care circulam eu si l-am vazut cam tarziu din cauza traficului, am franat violent si masina a tras singura dreapta, altfel eram pe el. Masina a tras dreapta pentru ca frana de pe dreapta era incinsa, distanta mai mica intre disc si placute, iar frana a tinut mai bine decat cea de pe stanga. In felul asta am scapat fara eveniment. Curios cum un defect te poate salva in anumite conjuncturi.

Cum am ajuns acasa am inlocuit garnitura si pistonasul de pe dreapta...

 Buna seara si multumesc pentru raspunsuri am tot urmarit ce sa discutat aici, dar nu am raspuns pana nu am am mers mai mult cu masina, Concluzie bibanul47 are mare dreptate in legatura cu lichidul, inainte sa inlocuiesc discurile si placutele in vasul de lichid de frana eram putin sub minim si chiar ma gandeam ca o sa completeze mecanicul "dorel", i-am specificat atunci dar nu prea ma luat in seama, acum am facut 500 km cu noile placute si discuri am observat ca  lichidul de frana din vas este cu mult peste maxim si concluzia lui bibanul47 este corecta. Sunetul de metal pe metal sa diminuat simtitor dar pe dreapta sunetul se aude mai tare la viteze de 2~3 km/h deci marius75 s-ar putea sa am si eu aceelasi lucru cum l-ai avut tu si cred ca trebuie sa inlocuiesc si eu garnitura si pistonasul de pe dreapta. Iar acum in mod ironic nu am facut poza dar o sa fac maine parca vopseaua aia de pe discuri este inca acolo si nu arata discul nichelat frumos, dar ce este bine ca franeaza foarte bine masina si marius74 de la 70 km am franat brusc la o zebra si masina sa oprit perfect drept fara emotii dar eram cu mana pe volan recunosc, o sa testez si fara mana in conditii "siguranta". Acum intrebare sa scot din vasul de expansiune lichidul de frana pana ajung la gradatia Max????

Link spre comentariu

Salut

 

George eu procedez in felul urmator si daca nu este in regula e problema mea cum efectuez eu o operatie de genul asta.

Deci trag lichidul din rezervorul pompei cu ajutorului unei seringi mai mari apoi presez pistonasele la minim dupa care repet operatia de extragere a lichidului din rezervor cat pot de bine,apoi demontez paharul pompei si il bag la presiune de apa deoarece pe peretii acestuia si mai ales jos la baza se formeaza o depunere de culoare inchisa si daca nu o curat am toate sansele sa o bag in instalatie in momemtul in care fac aerisire.

Dupa suflarea paharului cu aer comprimat ca sa nu mai ramana apa in el il remontez si pun lichid curat pana la semnul de maxim iar dupa montarea etrierelor fac aerisire.

Dupa terminarea operatiei de aerisire verific din nou nivelul din rezervorul pompei si eventual mai completeze la semnul de max daca mai este nevoie dar in cazul tau mai extragi din el sa ramana pe max.

Atentie,dupa toate aceste operatii se spala neaparat cu presiune de apa zonele unde a curs lichid din pompa daca este nevoie deoarece lichidul de frana,in timp dizolva vopseaua de pe caroserie.

Link spre comentariu

... majoritatea mecanicilor spun:masina functioneaza perfect.As ca eu /si intraznesc sa vorbesc in numele tuturor VA ROG SA NE LAMURITI in legatura cu problemele aparute la masinile noastre.Totodata apelez la bunul simt al domnului mitea66 cu rugamintea sa abandoneze acest forum,asigurandu-l ca nimeni nu ii va suce lipsa.Imi cer scuze pentru limbajul si ironia folosita dar credeti-ma ca m-am abtinut enorm.Sper sa ii pot da de cap si problemei mele.

 

 Salut

 

La o situatie similara si la acelasi tip de motor dupa ce omul a fost pe la diverse ateliere unde a bagat bani grei in injectoare,senzori si alte minuni de pe partea electrica,eu i-am gasit un arc rupt la o supapa si dupa inlocuirea acestuia motorasul mergea perfect.

Link spre comentariu
Vizitator cretustefan

Incep cu a va multumi,cu siguranta si la mine ar fi tot vrio problema de genul.As incerca totusi sa schimb si regulatorul de presiune,credeti ca fac bine? Pana acum rotita se aprindea mai rar dupa ce se incalzea motorul,de ieri se aprinde si turata pe loc inclin sa cred ca "piesa" respectiva s-a stricat de tot acum.As duceo din nou la tester dar daca imi spune ca si pana acum ii dau foc :))));) .

Link spre comentariu
Vizitator Iulian Alexandru Chelmus

Domnule Stefan, va scriu legat de regulatorul de presiune. Eu am schimbat regulatorul de presiune de la pompa la mașină mea mondeo 3 2.0tdci, ce s-a schimbat nu se mai tureaza singura la relanti, nu mai smuceste în mers și nu mai da fum pana se încălzește motorul. Nu aveam nici o eroare la mașină când am făcut aceasta inlocuire puteam sa accelerez mașina pana pe rosu și in mers și pe loc nu se aprindea nimic în bord, mecanicul doar a văzut ca se mișcă când trageți ușor de el, atunci când a cautat motivul mersului în 3 cilindrii a motorului. Înlocuirea a făcut sa meargă mașina mea puțin mai bine, dar nu merge ca în zilele ei bune. La problema dumneavoastră nu știu ce schimbări o sa fie, m-ai mult am vrut sa va povestesc cum au decurs la mine lucrurile, sper sa nu fie cu supărare. Domnule Bibanu o vizita la Alexandria va pot face sâmbătă acesta (dacă lucrați sâmbătă) pentru o părere legata de motorul meu, eventual sa o las la reparat? Mulțumesc

Link spre comentariu

Ciudat este ca nu pricep cum nu am vazut eu fisierul ala video pana acum si nici nu am scuze pentru ca nu beau ... :rade:

Nu as vrea sa veniti la mine inainte de a clarifica daca toate injectoarele sunt in parametri pentru ca in fisierul prezentat se vede/aude clar ca masina merge in 3 si as vrea sa eliminati neaparat problemele electrice ca sa fiu eu convins ca raman decat cele mecanice. 

A crescut cumva consumul in ultimul timp?

In depasiri are forta motorul?

 

...si as vrea neaparat un fisier video mai lung dar efectuat deasupra motorului cu capota ridicata ca sa vad eu trepidatiile lui.

Link spre comentariu
Vizitator Iulian Alexandru Chelmus

De obicei aveam consum 7,2%, acum consumul e 7,7%. Primele 5 minute de la pornire nu trage mai deloc, motorul se tureaza dar trage greu tare. După ce apa ajunge pe la 60 de grade trage foarte bine și nu se mai aud nici zgomotele( bătăile) acelea la accelerare. Atașat este un filmuleț cu motorul rece la relanti de azi dimineață, mâine dimineața fac unul și cu capota ridicata mai lung. Multumesc frumos ca v-ați făcut timp sa îmi răspundeți. O sa ma duc sa bag injectoarele pe stand sa verific parametrii de funcționare.http://youtu.be/cxerCOvFtdo

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări