Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Mecanica auto la bibanu47,probleme si solutii


bibanu47

Postări Recomandate

Am fost la mecanicul care mi-a montat franele, a urcat-o pe elevator si a inceput sa invarta de roti, nimic anormal doar un pic roata din dreapta se infrana mai repede, l-am intrebat ce a avut de a scos sunetul ala de metal care se toceste si a ridicat din umeri, a dat un un spray pe discuri si concluzia nu au nimic placutele si discul ok. Am plecat de acolo nedumerit si am alergat un pic masina prin oras acum pana a luat-o draci pe frane, am reusit sa pun atat de brusc frana ca pe uscat a intrat abs-ul , tot nici un sunet si pe urma am dat de trafic, si a inceput din nou sunetul. M-am gandit eu fizica de scoala generala, am placute noi, discuri noi spatiul intre ele este super mic si cand se inching metalul se dilata si m-am dat jos am pus degetul pe disc m-am fript bine si de acolo concluzia, pana isi face rodajul o sa am sunetul asta de metal. Ceel putin la concluzia asta am ajuns eu mecanicul a ridicat din umeri :(

 

E ciudat ca franeaza una din roti mai repede...adica nu e bine deloc. Ca sa-ti dai seama mai bine, mergi pe un drum slab circulat, sa nu vina nici o masina sau alt vehicul nici din fata, nici din spate, la viteza mica (40-50Km/h) pui frana moderata, fara sa tii volanul si vezi daca trage stanga sau dreapta. Sunt doua variante posibile (in cazul in care trage intr-o parte), ori nu e aerisita cum trebuie una din frane, ori unul din pistonase tinde sa se gripeze si nu isi mai revine definitiv atunci cand eliberezi frana. Eu am patit-o mai demult si tot asa, dupa ce se incalzea facea zgomot metalic si tragea rau intr-o parte la frana. Chiar m-a scapat de un accident ...un alt sofer a fortat intrarea pe DN-ul pe care circulam eu si l-am vazut cam tarziu din cauza traficului, am franat violent si masina a tras singura dreapta, altfel eram pe el. Masina a tras dreapta pentru ca frana de pe dreapta era incinsa, distanta mai mica intre disc si placute, iar frana a tinut mai bine decat cea de pe stanga. In felul asta am scapat fara eveniment. Curios cum un defect te poate salva in anumite conjuncturi.

Cum am ajuns acasa am inlocuit garnitura si pistonasul de pe dreapta...

Editat de marius75
Link spre comentariu

Nu este adevar, nu pot avea acelasi debit de aer atunci cand umflu cu gura o punga mica in raport cu un sac de folie si ma poti contrazice pana in panzele albe ca nu vei reusi.

Mai intreb inca odata pentru ca din cate observ in loc sa-mi raspunzi ai inceput sa-mi explici ca la fraieri pentru ce sunt martorii de bord:

-Din ce cauza pedala de frana tine mai sus atunci cand pui totul nou?

-De ce ocolesti raspunsul?

E logic,efortul asupra pompei este mult mai mic deoarece cantitatea de lichid inpinsa este si ea mai mica.

 

 

Efortul asupra pedalei depinde de raportul de sectiuni dintre suprafata pistonului pompei si suprafetele pistonaselor etrierilor, cursa pedalei difera in functie de efort datorita elasticitatilor din sistem (racorduri elastice, elasticitatea etrierului).

Link spre comentariu

Nu este adevar, nu pot avea acelasi debit de aer atunci cand umflu cu gura o punga mica in raport cu un sac de folie si ma poti contrazice pana in panzele albe ca nu vei reusi.

Mai intreb inca odata pentru ca din cate observ in loc sa-mi raspunzi ai inceput sa-mi explici ca la fraieri pentru ce sunt martorii de bord:

-Din ce cauza pedala de frana tine mai sus atunci cand pui totul nou?

-De ce ocolesti raspunsul?

E logic,efortul asupra pompei este mult mai mic deoarece cantitatea de lichid inpinsa este si ea mai mica.

 

Ti-am pus o gramada de intrebari si nu vrei sa raspunzi la niciuna,o tii una si buna cu lichidul din pahar.

Din pacate sunt satul de ingineri cu cate 3 facultati in domeniul auto si care mai sunt si administratori de ateliere de reparatii dar cand li se strica masina pe drum dau telefon la receptie sa vina un angajat sa-i ia de la locul "faptei".

Sunt logat cam pe toate forumurile de auto dar nu mai particip la discutii decat pe acesta si pe inca unul pentru ca sunt satul de utilizatori din astia care stiu tot din spate monitorului dar daca ii prinzi la colt de strada si ii iei la intrebari habar nu au pe ce lume traiesc pentru ca documentatia tehnica le-a ramas la domiciliu in calculator,sincer am trecut prin multe experinte si nu mai halesc chestii din astea,eu nu discut din carti ci din experienta de o viata dedicata fiarelor.

Referitor la martorii de bord iar o dam in diverse pentru ca am intalnit multe cazuri cand veneau cu martorul aprins dar in schimb franele lucrau perfect deoarece se intampla sa ramana blocat monocontactul de pe capacul paharului de la rezervorul pompei de frana.

Iti mai pun o ultima intrebare,in momentul in care obturez un furtun de frana cu cleste special si franarea ramane decat pe 3 roti din ce cauza pedala este atat de sus incat deabia reusesti sa o apesi 1-2cm?

Nu cumva din cauza ca debitul de nivel inpins este mult mai mic? 

Eu ma opresc aici si nu mai particip la discutia respectiva si mentionez ca poti scrie si demonstra in continuare tot ce doresti pentru ca voi fi cat se poate de nepasator si inofensiv.   :secret

Bibane astia "tari"in teorie sunt "moi"in practica in general

Daca ii dai o cheie  in mana nu prea stiu ce sa faca cu ea,asa ca lasa-i in lumea lor

Editat de florinellll
Link spre comentariu

Da MLGORE, dar bibanul se refereal la zona neliniara, cand pompa ramane fara lichid si nu poate asigura deplasarea pistonului din etrier.

Un fel de saturatie, ca la amplificatoare. :)

Noroc ca ai optiunea de a mai da o pedala, ca  sa mai aduci lichid din rezervorul suplimentar.

Dar in rest sunt de acord cu tine, elasticitatile elementelor dau  elasticitatea sistemului, ca doar lichidele sunt incompresibile, dar asta numai atata timp ai lichid destul.

Link spre comentariu
Vizitator cretustefan

Buna ziua. Pentru inceput multumesc ca existati:),incepem cu o poveste care imi da batai de cap,pe scurt un ford fusion 1.4tdci,cod motor:6fja 2008 ,68kp.Luata acum vrio 3 luni a debutat cu aprinderea unei rotite zimtete cu semnul!...(se aprindea-se stingea).am reusit sa ajung in Belgia cu ea.Apoi a ramas aprinsa vesnic(pana in momentul de fata).Am duso la tester rezultat:injector(schimbat)debitmetru aer si senzor temperatura aer(schimbat),toate schimbate noi.Si cand colo????la fel rotita nu vrea sa dispara(turatie limitata la 2000).Pornita pe loc merge turata nelimitat,in sarcina se aprinde rotita.Cand am vazut asta am duso la tester specializat pe Ford,rezultat:0 masina functioneaza perfect:(.ce e de facut ???va rog nu mai stiu ce sa-i fac.ii dau foc ? :))))).multumesc anticipat. 

Link spre comentariu

salut!se poate sa fie de la senzorul de presiune de pe admisie,daca acesta nu vede presiunea corecta in admisie limiteaza turatia motorului in sarcina,sau turbina sa nu faca presiunea necesara,corect ar fii sa-i faci un test in mers pe valori reale si atunci o sa vezi ce valori cere ECU si ce primeste.

Link spre comentariu
Vizitator cretustefan

Offf nu stiu ce sa-i mai fac,aici nici un mecanic nu imi spune nimic:conform testerului masina nu are nici o eroare,ea functionand perfect.astazi merg sa caut o turbina sa i-o schimb,incerc si asa.

Link spre comentariu

Poti sa ajungi sa schimbi tot motorul si la sfarsit sa-ti arate un baiat destupat un furtun de vacuum ciupit sau crapat. Cel mai bine cauti un macanic sa-ti ia la mana instalatia de vacuum, ca aia n-are senzori si nu-ti spune daca e defecta, sa-ti masoare vacumul cu scula dedicata, sa verifice daca lucreaza electrovalvele, dupa care cauti un baiat la tine in localitate (care n-ai completat-o in profil) sa-ti faca un log in mers. Postezi logul pe un forum unde se discuta asa ceva si afli ce ar trebui schimbat / curatat.

Nu este adevar, ....

-De ce ocolesti raspunsul?

Ti-am pus o gramada de intrebari si nu vrei sa raspunzi la niciuna,o tii una si buna cu lichidul din pahar.

Din pacate sunt satul de ingineri cu cate 3 facultati in domeniul auto si care mai sunt si administratori de ateliere de reparatii dar cand li se strica masina pe drum dau telefon la receptie sa vina un angajat sa-i ia de la locul "faptei".

Nu ocolesc nimic D-le., nu am timp sa scriu compuneri, v-am mai spus ca duceti discutia in alta directie, ati pus mai multe intrebari ca sa demonstrati ca aveti dreptate. Ei bine, demontratiile nu se fac prin comparatii cu altceva, si mai mult, comparand mere cu pere.

Cu siguranta o sa-mi fac timp sa va raspund la toate acele intrebari. 

Editat de mitea66
Link spre comentariu
Vizitator cretustefan

Bun, perfect deacord cu tine incerc sa gandesc logic (in curand ma inebuneste)daca e vriu furtun fara senzor de ce apare in bord???asta e nelamurirea.Dupa cum am spus si mai sus eu sunt in Belgia am duso la reprezentata ford rezultat-0 masina merge brici.acum 2zile am strans/am miscat cu pic tija de la supapa de la turbo a mers vrio 2ore exemplar,pentru prima data.acum e la fel ROATA ZIMTATA cu ! .....nu stiu ce sa mai cred ca poate fi.

Link spre comentariu

Martorul se aprinde cand ecu primeste alte valori de la senzori decat cele specificate, nu spune care senzor. Cand se plafoneaza la o turatie se numeste ca este in limp mode, si face asta ca sa nu se strice mai rau. In acel moment daca stai cu pedala la fund cel putin 5 sec. ar trebui sa se memoreze o eroare si conditiile in care s-a produs. Asa se intampla la alte modele, nu vad dc la tine sa fie altfel. Eroarea stocata poate fi citita ulterior cu un tester.

Editat de mitea66
Link spre comentariu
Vizitator cretustefan

Maine am timp si ma uit un pic la ea.credeam ca nu are vacumm,dupa cum am vazut pe net anunt:de vanzare futun vacumm Ford fusion1.4tdci exclus sa existe un furtun din acela .daca exista imi puteti spune cum arata/unde se afla.multumesc.

Link spre comentariu
Vizitator cretustefan

Revin ,dupa multi nervi inclin spre regulatorul de presiune.ce parere aveti domnul bibanu?multumesc.Domnule mitea66 ,din notiunea de forum se pare ca nu intelegeti toate aspectele(dupa commentariile postate si dupa felul cum va bateti cu mana in piept ca "ati stii"inclin sa cred ca nu sunteti asa bun precum pretindeti.As explica mai multe dar doresc sa ma axez pe subiectul forumului.

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări