bibanu47 Postat Martie 23, 2016 Autor Partajează Postat Martie 23, 2016 Probabil la pistonul respectiv nu s-au curatat cum trebuie canale la segmenti si raman gripati sau mecanicul nu le-a facut selajul pe capete ca sa aiba toleranta necesara. Segmentii nu se cumpara din magazin si ii arunci pe pistoane si gata motorul,se verifica fiecare segment in parte pe cilindri si se face imperecherea cu lera pe capete si mai trebuie data mare atentie pentru ca motoarele alea de 1.6 - 1.7 au o chestie desteapta facuta,exista segmenti intre cotele de reparatie si depinde ce ati cumparat acum. Cat avea pistonul,76,48 ? Nu cumva dupa ce ti-au facut motorul i-ai "dat in goarna" sa vezi ce poate?. E....grele mecanica asta... Link spre comentariu
MLGore Postat Martie 23, 2016 Partajează Postat Martie 23, 2016 Discurile au venit vopsite si nu sa facut curatarea lor, si acum apare putin gri din vopseaua originala nu sunt nichelate deci probabil a intrat in placute si este un amestec de vopsea metal si frecare foarte mare :( Discurile vopsite nu se curata, scrie mare pe ambalajul lor. Poate ti le-au murdarit cu ulei sau vaselina la montaj. Mai e ceva: cand pui discuri si placute noi, mai ales cand schimbi si fata si spatele, sunt necesari cativa zeci de km pana se pasuiesc, timp in care frana pare mai moale. Link spre comentariu
bibanu47 Postat Martie 23, 2016 Autor Partajează Postat Martie 23, 2016 Mda,pui discuri si placute noi si frana este mai moale ??????? Deci cu toate ca pistonajul nu mai pierde debit mare sub el si in loc ca pedala sa tina mai sus ea se moaie.... Si in unele constitutii si carti de religie este mntionat sa nu furi si sa nu omori dar totusi o facem,oare de ce noi majoritatea prostimii le curatam de vopseaua de conservare? Ai o explicatie de ce trebuie sa lasam vopseaua pe ele? Ne poti face o recomandare sa ni le vopsim totii? Daca le vopsim oare sa intareste pedala? Ma gandesc sa nu mai dam o gramada de bani pe discuri si placute ci cumparam 1 kil de vopsea si dam si la vecinii de bloc. De aceea mentionez mereu ca nu vreau sa mai particip cu raspunsuri ci sa stau decat " tolanit" ca moderatorul pentr ca mereu apare un "om de bine" sa ma denigreze. Link spre comentariu
Sharky Postat Martie 24, 2016 Partajează Postat Martie 24, 2016 probabil scrie ca nu are rost sa le cureti, ca sa nu isi bata lumea capul. Un mare avantaj cand esti un service care schimba frane pe banda rulanta. Vopseaua nu e vaselina ca sa lunece si ma gandesc ca e pus un strat subtire de protectie, nu unu gros de sa iti intre unghia in el. Acu ma gandesc ca daca vrei sa fii mai catolic decat Papa, nu te opreste nimeni sa o dai jos. ASta cu intaritul pedalei e poveste de om care nu percepe realitatea. Frana prinde prost chiar la inceput si omul apasa mai puternic, pedala se lasa ceva mai mult, omul zice ca e moale. Cand frana prinde bine nu apuci tu sa simti ca pedala e moale ca dai cu capul de volan inainte sau te injura pasagerii si iti piere cheful instant de facut experimente. Link spre comentariu
MLGore Postat Martie 24, 2016 Partajează Postat Martie 24, 2016 Domnul Bibanu, ma scuzati daca din cele ce am postat ati inteles ca as avea ceva cu dumneavoastra. Eu am vrut sa clarific doar un aspect, si anume ca la discurile vopsite nu e necesar sa cureti vopseaua dupa ne spune si fabricantul lor. Faptul ca dumneavoastra o curatati nu ma face sa cred decat ca sunteti genul de om foarte atent la detalii, genul de om pe care-l admir.As mai avea o intrebare, poate ma lamuriti dvs: Ce inseamna "Deci cu toate ca pistonajul nu mai pierde debit mare sub el si in loc ca pedala sa tina mai sus ea se moaie..." , ca nu inteleg? Am citat intrebarea din postul dumneavoastra. Link spre comentariu
kinderu56 Postat Martie 24, 2016 Partajează Postat Martie 24, 2016 Nu nu iam dat in goarna masina nu sa miscat din garj ,poate sa fie din ghidurile de supape?in 2 ore larelati a papat 1L de ulei Link spre comentariu
bibanu47 Postat Martie 24, 2016 Autor Partajează Postat Martie 24, 2016 As mai avea o intrebare, poate ma lamuriti dvs: Ce inseamna "Deci cu toate ca pistonajul nu mai pierde debit mare sub el si in loc ca pedala sa tina mai sus ea se moaie..." , ca nu inteleg? Am citat intrebarea din postul dumneavoastra. Bun,hai sa explicam ca sa inteleaga toti colegii. In momentul in care placutele si discurile sunt foarte uzate pistonasul este obligat sa iasa foarte mult ca sa poata asigura franarea si astfel intra un debit foarte mare de lichid sub el si din acest motiv pedala tine mai jos deoarece pompa de frana trebuie sa suporte acel supliment de efort pe cand atunci cand sunt noi in spatele pistonasului debitul de lichid este infim de mic si asfel pedala se ridica intrucat efortul pompei este mic. Acest efect il observati atunci cand impingeti pistonasele inapoi ca sa poata intra etrierul pe placutele noi si in momentul impingerii lichidul din paharul pompei incepe sa curga mult pe dinafara,acea cantitate fiind exact surplusul care determina fenomenul descris mai sus. Daca mai aveti ceva neclaritati va rog sa intrebati. Link spre comentariu
bibanu47 Postat Martie 24, 2016 Autor Partajează Postat Martie 24, 2016 Nu nu iam dat in goarna masina nu sa miscat din garj ,poate sa fie din ghidurile de supape?in 2 ore larelati a papat 1L de ulei Sincer sunt unele discutii cand nu sunt capabil sa apreciez in care din mesaje utilizatorul forumului spune adevarul,uite ce relatezi in pagina anterioara: acum am alta problema cu un motor de wv t3 de 1.6td care imbaga ulei in cap la pistonu 4 la motor sa facut RK general segmenti,ghiduri,semeringuri supape linie arbore kit garnituri .de unde ar putea fiproblema ? Deci in final s-au schimbat sau nu ghidurile si simeringurile de supape in chiulasa? Oricum ca sa consume cantitatea aia de ulei pe la simeringurile de supape trebuie sa mergi peste 1000 km. A luat cumva compresia pe pistoane? Link spre comentariu
MLGore Postat Martie 24, 2016 Partajează Postat Martie 24, 2016 Bun,hai sa explicam ca sa inteleaga toti colegii. In momentul in care placutele si discurile sunt foarte uzate pistonasul este obligat sa iasa foarte mult ca sa poata asigura franarea si astfel intra un debit foarte mare de lichid sub el si din acest motiv pedala tine mai jos deoarece pompa de frana trebuie sa suporte acel supliment de efort pe cand atunci cand sunt noi in spatele pistonasului debitul de lichid este infim de mic si asfel pedala se ridica intrucat efortul pompei este mic. Acest efect il observati atunci cand impingeti pistonasele inapoi ca sa poata intra etrierul pe placutele noi si in momentul impingerii lichidul din paharul pompei incepe sa curga mult pe dinafara,acea cantitate fiind exact surplusul care determina fenomenul descris mai sus. Daca mai aveti ceva neclaritati va rog sa intrebati. Pai jocul dintre placuta si disc nu ar trebui sa ramana constant(si implicit cursa pistonaselor) indiferent de uzura placutelor? Stiu ca din constructie etrierele au acest sistem de reglaj al jocului incorporat. (de ex la Dacia 1100 era o saiba elastica pe interiorul pistonului) Link spre comentariu
adydep Postat Martie 24, 2016 Partajează Postat Martie 24, 2016 Acuma zic și eu ca un amator în ale mecanicii:la un asemenea consum de ulei,se mai poate sta în spatele mașinii din cauza fumului produs? Nu nu iam dat in goarna masina nu sa miscat din garj ,poate sa fie din ghidurile de supape?in 2 ore larelati a papat 1L de ulei Link spre comentariu
bibanu47 Postat Martie 24, 2016 Autor Partajează Postat Martie 24, 2016 Eu acum mi-am dat seama,el a spus ca a suspendat turbina deci automat a trebuit sa obtureze cu ceva si turul si retur de ulei care asigurau ungerea turbinei,nu cumva uleiul il pierde si nu-l mananca??? Ar mai fi ceva de luat in seama,canalizatia din bloc care alimenteaza ungerea chiulasei trece chiar pe langa pistonul 4.... Link spre comentariu
mitea66 Postat Martie 24, 2016 Partajează Postat Martie 24, 2016 (editat) Bun,hai sa explicam ca sa inteleaga toti colegii. In momentul in care placutele si discurile sunt foarte uzate ... N-as vrea sa arate ca o contrazicere la explicatia Dvs., dar fiecare avem diverse convigeri acumulate prin felurite experiente in decursul timpului. Doi colegi spuneau mai sus ca distanta dintre placute si disc se pastreaza indiferent de uzura, si este foarte corect. In primul rand pompa de frana este prevazuta cu supape de sens care permit intoarcerea lichidului in pompa doar cat se elibereaza presiunea din instalatie. Pe masura ce placutele se consuma pistonasele ies in afara iar surplusul de lichid vine din vasul pompei. De aceea vreau sa zic ca o cursa marita a pedalei vine din alte motive, putem enumera cateva : -uzura pompei, -defectul supapelor, -lipsa lichidului in vas, -lichidul neschimbat cu anii, -aer pe instalatie, etc. Editat Martie 24, 2016 de mitea66 Link spre comentariu
bibanu47 Postat Martie 24, 2016 Autor Partajează Postat Martie 24, 2016 Nu prea ne intelegem dar nu mai insist,voi discutati despre toleranta care trebuie sa ramana obligatoriu intre placuta si disc ca sa ruleze lejer in momentul in care pedala este lasata libera iar eu discut de cantitatea de lichid care intra in spatele pistonasului in functie de uzuri si de acestea este corelata si cursa (eficienta) pedalei. Din ce cauza in momentul in care punem placute noi pedala franeaza la o cursa de apasare mult mai mica? Deci cantitatea de lichid intrata in etrier este aceeasi si cand pistonasul este retras la minim de efort si atunci cand pistonasul este extrem de mult iesit ca sa actioneze o placuta uzata? Ce tot incerci sa-mi explici despre supapele din pompa? Cate modificari de frane ati facut fiecare si cate nopti ati pierdut ca sa le dati de cap atunci cand este vorba de debite? Stii ca daca schimbi o conducta de frana care duce la rotile din spate si in loc de 5mm pui de 6mm nu mai tine pedala decat la a doua? Stii de ce? Exact ce discutam,e vorba de debite..... Cand eram mic si ingust la minte pe la vreo aproape 18 ani cand inca eram la stadiul de reparat biciclete si motorete,defunctul meu tata a cumparat la licitatie de la ambasada Angliei la Bucuresti un Ford Consul Cortina 1,6 benzina si dupa ce a dus-o la o persoana in varsta care repara masini de la corpul diplomatic a adus-o acasa si la o perioada de timp un facator de bine care a vazut masina pe canal cand ii schimba uleiul i-a zic ca ii aduce niste conducta de cupru de 6 mm ca sa puna in loc de conducta metalica de la frana care era putin oxidata. Zis si facut,aduce ala un colac de vreo 20 m de conducta furata de pe la nu stiu ce intreprindere si tata bucuros duce masina la un mecanic care pe timpul ala lucra la garajele scolii de soferi. Avand strung si de toate acolo,omul face holendere pe strung,bercuieste conductele si le monteaza dupa care doua saptamani au urmat tot felul de intrebari din ce cauza nu mai era eficienta frana decat la a doua pedala. Au aruncat vina pe garniturile pompei de frana,dupa vreo alte doua saptamani au venit si garniturile dar nicio schimbare si cand toti se saturasera de tot felul de experiente triste le spune unul care era sofer pe camion ca sigur pompa nu are debit suficient. Noroc ca nu au stricat conductele originale si le-au pus la loc dupa care pedala era perfecta de la prima. Cum e cu supapele din pompa care asigura debitul????????? Oare la Ford Granada si alte masini de ce are montat pe aripa interioara langa pompa de frana un multiplicator de presiune ??????? Am o mare rugaminte,incercati sa-i convingeti pe cei care citesc si fac mecanica dupa youtube si in general dupa net,nu pe mine. Deci pompele de frana toate au acelasi debit pentru ca este marit si micsorat din supape..... Oare daca am o galeata de 10 litri tot atatia pepeni pot uda si atunci cand o umplu decat jumatate ca si atunci cand este plina? Cred ca de la manerul galetii se trage totul... Link spre comentariu
mitea66 Postat Martie 25, 2016 Partajează Postat Martie 25, 2016 (editat) Nu trebuie sa va suparati si nici sa duceti discutia in alta directie. Am intrat in discutie pt. ca ati spus ca pompa face un efort suplimentar pentru placute uzate ceea ce mi se pare eronat. La fiecare apasare a pedalei aceeasi cantitate de lichid intra in etrier, la care se adauga volumul de placuta consumata la ultima franare, altfel spus, in timp se acumuleaza in spatele pistonului volumul pierdut al placutelor. Lichidul care se acumuleaza vine din vasul pompei, nu-l mai circula pompa la fiecare pedala. De aici trag concluzia ca numai defectul instalatiei duce la marirea cursei, nu consumul placutelor. Consumul placutelor este evidentiat de martor galben in bord si nu rosu nefiind un defect. Daca se aprinde rosu cautam defectul. Si nu vor fi placutele. De aceea daca masina pe care o conducem are cursa marita a pedalei de frana trebuie sa mergem "doctor". Editat Martie 25, 2016 de mitea66 Link spre comentariu
bibanu47 Postat Martie 25, 2016 Autor Partajează Postat Martie 25, 2016 Nu este adevarat, nu pot avea acelasi debit de aer atunci cand umflu cu gura o punga mica in raport cu un sac de folie si ma poti contrazice pana in panzele albe ca nu vei reusi. Mai intreb inca odata pentru ca din cate observ in loc sa-mi raspunzi ai inceput sa-mi explici ca la fraieri pentru ce sunt martorii de bord: -Din ce cauza pedala de frana tine mai sus atunci cand pui totul nou? -De ce ocolesti raspunsul? E logic,efortul asupra pompei este mult mai mic deoarece cantitatea de lichid inpinsa este si ea mai mica. Ti-am pus o gramada de intrebari si nu vrei sa raspunzi la niciuna,o tii una si buna cu lichidul din pahar. Din pacate sunt satul de ingineri cu cate 3 facultati in domeniul auto si care mai sunt si administratori de ateliere de reparatii dar cand li se strica masina pe drum dau telefon la receptie sa vina un angajat sa-i ia de la locul "faptei". Sunt logat cam pe toate forumurile de auto dar nu mai particip la discutii decat pe acesta si pe inca unul pentru ca sunt satul de utilizatori din astia care stiu tot din spate monitorului dar daca ii prinzi la colt de strada si ii iei la intrebari habar nu au pe ce lume traiesc pentru ca documentatia tehnica le-a ramas la domiciliu in calculator,sincer am trecut prin multe experinte si nu mai halesc chestii din astea,eu nu discut din carti ci din experienta de o viata dedicata fiarelor. Referitor la martorii de bord iar o dam in diverse pentru ca am intalnit multe cazuri cand veneau cu martorul aprins dar in schimb franele lucrau perfect deoarece se intampla sa ramana blocat monocontactul de pe capacul paharului de la rezervorul pompei de frana. Iti mai pun o ultima intrebare,in momentul in care obturez un furtun de frana cu cleste special si franarea ramane decat pe 3 roti din ce cauza pedala este atat de sus incat deabia reusesti sa o apesi 1-2cm? Nu cumva din cauza ca debitul de nivel inpins este mult mai mic? Eu ma opresc aici si nu mai particip la discutia respectiva si mentionez ca poti scrie si demonstra in continuare tot ce doresti pentru ca voi fi cat se poate de nepasator si inofensiv. Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum