Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Mecanica auto la bibanu47,probleme si solutii


bibanu47

Postări Recomandate

Iti recomand sa tarezi injectoarele si apoi mai discutam.

Imi amintesc de un coleg de munca impreuna cu care lucram la ACR in 1983 si avea un Trabant ale caror tobe sunau leit cu BMW-ul din videoclip  :rade:

Link spre comentariu

cred ca aveti dreptate cu injectoarele

am omis sa spun asta din prima, cer iertare nu cu intentie doar ca am observat ca la unul din injectoare s-a facut o baie de motorina pe langa el

deci ar putea fi mai mult ca sigur acea buba

ceva de genu cum ati spus dumneavoastra in videoclip la minutul 1 doar ca nu cred ca curge pe la colier  sa fie din cauza seibii din cupru 

apropo injectoarele dupa ce sunt date jos trebuie reglate cand le pun inapoi ?

Editat de ptraian2
Link spre comentariu

  Va salut. As avea o nedumerire referitor la o masina VW cu motorizare 1.4 turbo pe benzina, cutie automata (DSG). Masina functioneaza 90% din drumuri in oras, adica 5-7 porniri/zi, drumuri scurte de 1-2km/pornire si este condusa de sotie. Din cate stiu de la masina anterioara, un diesel, era bine sa mergi cu ea mai turata pentru a evita defectarea turbinei si depunerile ce rezultau in urma functionarii la turatii mici. Masina actuala este automata si are ceva cuplu, asa ca cutia schimba vitezele astfel incat in regim normal de oras aceasta functioneaza pe la turatii cuprinse intre 1500-max 2000Rpm. Este daunatoare aceasta functionare la turatii mici si in cazul motoarelor pe benzina? Ar trebui scoasa din cand in cand din oras si forjata putin ca un autoturism diesel?

Multumesc anticipat.

Editat de turcu_dan
Link spre comentariu

Eu am cam inceput sa evit asemenea subiecte pentru ca sigur sunt vreo 20 de colegi de forum care stau dupa colt sa vada ce am scris si sa ma combata in baza unor teorii citite prin tot felul de carti de bucate,intretinerea tenului la femei sau virginitatea in domeniul zoologic,persoane care isi dau cu pararea ca sa iasa in fata dar carora daca le tai netul le-ai oprit si respiratia pentru ca fara el nu pot lega cateva cuvinte ca sa formeze o fraza logica.

Are mare influenta mai ales iarna pentru ca nici nu apuca sa ajunga uleiul din cutie la temperatura normala de lucru si eu o opresc pentru ca am ajuns la destinatie.

Motoarele pe turbo,indiferent ca sunt Otto sau Diesel,inainte de oprire le turam de 3-4 ori la 3000 de ture ca sa se raceasca turbina si sa fie pregatita cu ulei la urmatoarea pornire si deabia apoi o oprim.

La ambele motoare este foarte bine sa mergem mai sportiv,adica schimbate vitezele pe la 2300-2500 ture ca sa avem bujiile si injectoarele curate.

Link spre comentariu

Chiar asa e , neavind mijloace de masura cam fiecare din noi face crede el ca`i mai bine si mai

ales dupa experienta lui proprie.

Pe citite insa pot spune ca se considera ca o pornire la rece este echivalentul unui drum de 300Km. ( Petre Cristea)

Asta in uzura segmentilor si a cilindrului. Masuratorile am inteles ca au fost facute la Ford.

Totusi peste aceasta info am dat in cartea lui, Motorul de Autoturism , tiparita prin `72...

De atunci probabil s`a mai schimbat ceva da cred ca totusi info e valabila si acuma.

Turbina eu o racesc in general dupa o portiune de drum greu, o panta dificila , noroi , etc.

Atunci mai stau 4-5 min cu motorul pornit la relanti in virful dealului sa racesc atit motorul cit si turbina.

Inca n`am reusit sa troznesc vreuna , cea mai longeviva a fost de peste 350Kkm la mine.

Dupa aia nu mai stiu de ea, s`a dat masina.

De mers sportiv nu prea, motoarele mari pt 4x4 nu`s tare fericite cu mers turat dar asta a fost cazul meu particular.

 

Grig

Link spre comentariu

Daca @bibanu ar zice ca nici un motor nu se simte bine la turatii inalte probabil i-ar sarii in cap toti inginerii netului specialisti in "coada vacii"

Realitatea este ca motoarele diesel suporta regimuri de turatie mai reduse ca cele pe benzina

Daca netul a reusit sa puna presedinti de ...........tara asta cu mecanica este un "mizilic"sa o dea peste cap

Sa ne aducem amite de mitul passatului diesel 2L care consuma 5% ,omorata si nu trece de 5%

Isi cumpara fraierul passat si cand colo ..............7--8% extraurban si 10--12%urban  :qetrwe

Link spre comentariu

Regimul de turatie al motoarelor diesel este strict determinat de presiunea aparuta in timpul compresiei. Deci in prezent odata cu perfectionarea acestor tipuri de motoare se ajunge ca in timpul functionarii practic sa nu se faca distinctie intre un motor Otto si unul Diesel, si asta pentru ca presiunea din timpul compresiei a crescut considerabil față de un motor de generatie mai veche.

Link spre comentariu

...sunt mai multe tipuri de motoare diesel care suporta turatii marii dar totul este sa lasi motorul sa ajunga la temperatura normala de lucru pentru ca dieselul si asa e pretentios la ungere.

Link spre comentariu

Iata ce spune un utilizator de diesel de ultima generatie:

 

In Manualul de utilizare spune sa schimbi in treapta inferioara daca turatia motorului scade sub 1500 rpm ( pag 12 ).
Eu am un A4 B8 2TDI /143 CP din 2009 cumparat de la Midocar - are 35 k Km la bord . Unic propietar .
Schimb vitezele in intervalul 1500 - 2000 rpm . In "croaziera " rar depasesc 2500 rpm .
Consumul inregistrat in toti anii astia - in jur de 880 km parcursi cu un plin .
In conclzie schimbi vitezele in functie de cum te tine buzunarul ( consum MDO si uzura motor ).

Link spre comentariu

Acuma depinde si de ureche!

La ultima masina am scandal continuu cu baiatul cel mare , tureazooo , e subturata!

De, eu invatat cu un 4L la care schimb pe la 1500rpm la asta cu 6L il scap pe la 1000rpm ca daca`l turez la 1500 am impresia ca

e supraturat, la 2000rpm cred ca sare din masina!

La tras nu`l simti, trage ca un electric!

 

Grig

Link spre comentariu

tot audi-ul mentionat mai sus, cu cutie CVT sta in general la 1500 ture fix, deal/vale.

Creste doar daca e nevoie de mai multa putere in accelerari sau alte scamatorii.

Eu zic ca automata schimba cum trebuie, nu e motiv de ingrijorare.

Sa tii motorul turat cand mergi pe drum drept e cam degeaba, in opinia mea.

SA eviti sa ii dai sa traga subturat, si cam atat.

 

Iar legat cu pornirea la rece = 300km, poate era valabil in '70 cu uleiurile dep e atunci. IA vezi un 5w30 cat e de fluid la 0C, fata de un 15w40. In mod sigur drcul nu e asa negru.

Link spre comentariu

E mai mult vorba de formarea de condens coroziv in cilindrii pina la intrarea in temperatura de regim.

Clar acuma au progresat materialele , combustibilii, sistemele de injectie si lubrifiantii insa daca dracul nu mai e negru macar

gri a ramas!

In zilele noastre cred ca motoarele dau totusi cele mai putine probleme daca sint explaoatate corespunzator.

Mai mult cad pe ele anexele decit parti mecanice.

Asta ne`o poate confirma/infirma cel mai bine @bibanu47.

 

Grig

Link spre comentariu

Salutare! Am o Dacia Solenza, 1.4 mpi din 2004, combustibil benzina+gpl. In borcanul lichidului de racire s-a condensat pe peretele interior un fel de vaselina, mai mult lipicioasa decat unsuroasa, si as vrea sa va intreb de la ce poate fi? Am garnitura de chiulasa intepata? Sa se fi topit parafina din termostat? Atasez niste fotografii...

Lichidul de racire este neschimbat din 2007, dar este relativ curat. Am completat o singura data lichidul de racire in acasta iarna, scazuse la minim, de atunci este la nivel. Uleiul, la aproape 10000 de km, la cat timp il inlocuiesc, este pe joja intre minim si maxim, masina nu mai trage ca acum 10 ani, dar eu sunt multumit.

Posted Image
 
Posted Image
 
Posted Image
Editat de Marius84
Link spre comentariu

Salutare, am inteles ce-i de facut. Cand am ocazia sa "prind" masina, o sa merg cu ea mai sportiv, eventual sa o pun pe modul manual si sa merg la turatii mai mari. Probabil ca Audi din discutia de mai sus mai prinde si drumuri mai lungi (exterior) si atunci merge mai turat. Eu vb de o masina care functioneaza aproape numai in oras, nu ai unde sa o calci, sa depasesti, etc.... deci in aceste conditii ea functioneaza mai tot timpul la 1500-1900Rpm.

@Marius, acum 15 ani am avut si eu o Dacie 1310 pe gaz, ceva depuneri asemanaroare cu un fel de clei/unsoare de culoarea margarinei (poate mai inchisa), aveam pe busonul de la ulei, in carburator, dar niciodata in rezervorul de apa al circuitului de racire.

Link spre comentariu

buna seara,daca tot se discuta probleme mecanice (auto) ma bag si eu,binenteles am si eu o problemala care nu am rezolvare.

  am un golf 3 din 1994 motor 1,6 benzina injectie monopunc tip motor abu modelul cu electromotorul in spate.

  l-am cumparat in 2009 avea o luna de cand a fost adus in tara,de atunci si pana acum nu am avut probleme grave cu el ce a fost a fost minor gen ambreaj schimbat,schimbat distributia etc cea mai mare problema a fost cand am schimbat cutia datorita faptului ca sa invatat nevastamea sa conduca dupa ce a luat permisul.

toate bune si frumoase pana acum aproximativ o lu na cand m-a sunat sotia si a spus ca sa oprit in mers am crezut initial ca a ramas fara benzina da de unde ca avea 1/4 din rezervor.

  fiind o masina destul de veche nu am duso in servis am duso la un centru de dezmembrari unde am inceput sa schimb eu pe ea am inceput sa iau prin eliminare si am schimbat:  flansa acea de cauciuc de sub carcurator(era crapata)bobina de inductie(dadea la masa pe langa pipa)delcoul(am zis sa nu fie senzorul hall)bujiile(nu le-am schimbat niciodata,acum am pus noi)bulbul de temperatura si chiar carburatorul 

 simtome.

  cu mufa pusa pe bulbul de temperatura nu porneste deloc,daca scot mufa mai greu porneste dar trebuie sa o tin la relanti din pedala ca daca nu moare si chiar di asa de multe ori in deplasare turata la indiferent pana la 3000 de ture si indiferent in ce viteza e bagata tot moare motorul,dar nu o face permanent cateodata fac 200-300 km fara probleme cateodata nu pot pleca de pe loc,inca ceva daca pornesc o tin din pedala la 1000 ture si pun mufa de la senzorul de temp se shimba sunetul motorului.

  ce ar putea fi calculatorul sau poate carburatorul chiar daca l-am schimbat fiind de la dezmembrari poate e defec si asta?eu ma gandesc ca o ineaca si de asta se opreste.

 

mustumesc antucipat

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări