Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Mecanica auto la bibanu47,probleme si solutii


bibanu47

Postări Recomandate

  De dimineata au fost -3 grade, a pornit repede, probabil ca am avut bateria descarcata si a mai contribuit si frigul . De masurat nu am mai masurat nimic pt. ca am avut zapada inghietata pe masina si nu am putut deschide capota. Pe perioada sarbatorilor am umblat drumuri scurte si cu consumatori mari porniti ( incalzire scaune/oglinzi/dezaburire luneta spate/ faruri aprinse), probabil ca nu s-a incarcat acumulatorul destul, desi nu-mi vine sa cred. Alternatorul este de 70Ah iar acumulatorul este de 45Ah, pentru un motor de 1.8l, am facut si o scurta filmare: (

). O sa aman schimbatea bujiilor, se pare ca inca nu-i nevoie..... totusi, pe la ce nr de km ar trebui schimbate? Sau pana merg nu le schimb? Editat de turcu_dan
Link spre comentariu

Stiu ca vor comenta iar multi aici pe seama mea dar putin imi pasa,ti-am spus si ieri lucrul care functioneaza nu umbli la el niciodata.

Dupa partea mea ii poti schimba bujiile saptamanal si apoi o sa vii sa te plangi ca le-ai pus la loc tot pe cele vechi pentru ca nu erai multumit de functionarea motorului.

Eu personal am patit asta la masina mea ca tot asa am zis si eu sa montez si eu bujii noi ca tot omul si am patit exact ca maimuta cand nu are ce face.  :nerv

Link spre comentariu

  De dimineata au fost -3 grade, a pornit repede, probabil ca am avut bateria descarcata si a mai contribuit si frigul . De masurat nu am mai masurat nimic pt. ca am avut zapada inghietata pe masina si nu am putut deschide capota. Pe perioada sarbatorilor am umblat drumuri scurte si cu consumatori mari porniti ( incalzire scaune/oglinzi/dezaburire luneta spate/ faruri aprinse), probabil ca nu s-a incarcat acumulatorul destul, desi nu-mi vine sa cred. Alternatorul este de 70Ah iar acumulatorul este de 45Ah, pentru un motor de 1.8l, am facut si o scurta filmare: (

). O sa aman schimbatea bujiilor, se pare ca inca nu-i nevoie..... totusi, pe la ce nr de km ar trebui schimbate? Sau pana merg nu le schimb?

Stiu ca sunteti de putin timp impreuna si o iubesti la nebunie,dar ,,,,,,,,,,,,,ca si la femei las-o si pe ea sa respire ca o sufoci cu prea multa dragoste :limb:

Acumulatorul de 45Ah este bun daca este nou insa,,,,,,,,,,,, daca a mai trecut un an sau 2 ???????

Alternatorul cred ca are mai mult de 70A spun asta deoarece la" cazanul" meu Leganza are 95A,spun asta deoarece masina ta are mai multe "smecherii" care maninca electricitate

Editat de florinellll
Link spre comentariu

Treaba cu farurile aprinse e poveste de speriat copiii.

Niste faruri nu iau mai mult de 15A in orice combinatie. DAca ai xenon e chiar irelevant.

Dezaburirea si ventilatia sunt consumatoare.

 

Testul e simplu. Masori tensiunea pe baterie fara consumatori si apoi cu consumatori.

Daca e peste 14V in ambele cazuri nu ai de ce sa iti faci griji.

Daca scade ai 2 variante: fie bateria e f uzata, fie ai contacte proaste.

 

Uite niste experimente facute pe coaja mea.

http://www.clubopel.com/viewtopic.php?p=1734158#1734158

 

 

Acum am aproape 14.7V in gol chiar dupa pornire si scade la 14.4 dupa ce motorul se incalzeste si temperatura de sub capota creste. In sarcina, cu toate pornite nu scade mai mult de 14.1V. 
Am vazut ca si la Ford tot asa sta treaba, chiar dupa pornire, sau la rece bateria e fortata sa se reincarce mai repede. 

 

 

Incarcare baterie dupa 7 porniri consecutive si "o pornire" in viteza cu frana apasata timp de ~0.7s -6A 
Tensiunea scazuse de la 12.95V in gol la 12.89V. Evident valorile au fost masurate dupa 15 minute de pauza asa incat valoarea sa fie stabila. Bateria ar mai fi putut sa invarta si dupa acest sir de incercari. 

Dupa acest experiment, timpul de reincarcare a bateriei a fost de 5 minute. Dupa aceste 5 minute curentul de incarcare ajunsese la aprox 1A. Deci bateria era reincarcata. 
Deci drumurile scurte nu sunt asa periculoase pe cat par. 
Link spre comentariu

  O sa las bujiile originale, le-am suspectat desi nu era cazul. Cat despre tensiunea pe baterie aceasta incepe sa scada de la 14.3V daca am pornite incalzirea in scaune pe HI, farurile, dezaburirea (luneta+oglinzi), AC-ul pornit, cand motorul e la relanti. Peste 1500RPM tensiunea revine la normal (14.3V). Am gasit ceva interesant in manualul masinii:

post-211087-0-17741500-1452102730_thumb.jpg

Link spre comentariu

Treaba cu farurile aprinse e poveste de speriat copiii.

Niste faruri nu iau mai mult de 15A in orice combinatie. DAca ai xenon e chiar irelevant.

Dezaburirea si ventilatia sunt consumatoare.

 

Testul e simplu. Masori tensiunea pe baterie fara consumatori si apoi cu consumatori.

Daca e peste 14V in ambele cazuri nu ai de ce sa iti faci griji.

Daca scade ai 2 variante: fie bateria e f uzata, fie ai contacte proaste.

 

Uite niste experimente facute pe coaja mea.

http://www.clubopel.com/viewtopic.php?p=1734158#1734158

     In completare: la Ford exista sistemul de incarcare Smart-Charge(dupa unii bun,dupa altii prost),care i-a in consideratie si temperatura motorului(lichidul de racire),si temperatura exterioara(masurata indirect cu senzorul MAP/MAF aflat pe galeria de admisie),attfel incat cand este frig afara dupa pornire,gasim pe baterie mai mult de 15V(de aceea unii specialisti spun ca trebuie folosit acumulator calciu-argint,la acest sistem).

    De asemenea-si aici fac referire la Ford Focus 1,6-16V,modelul cu parbriz degivrat(cu rezistente in parbriz),la conectare consuma aproape 40A(siguranta pe acest circuit este de 50 A).Si ce am observat,la masina proprie,daca deconectez cupla de legatura a alternatorului cu ECU,becul din bord se aprinde ,tensiunea pe baterie se mentine la 14,2V(incarca normal,ca orice alternator),dar totusi ECU sezizeaza eroare de incarcare,si interesant este ca nu mai functioneaza degivrarea parbrizului (consumator foarte important).

    Si tot la acest model de masina,la cuplarea fazei lungi,faza scurta nu se stinge(ca la alte auto).

Link spre comentariu

Nu am specificat de prima data, masina este pe benzina, acum dupa ce a golit catalizatorul masina mege bine, are putere chiar merge mai bine ca inainte. Consum de ulei are ceva dar nu pot spune cat (nu prea da astfel de detalii) dar mai are si ceva pierderi pe la garnituri. Pimul mecanic a spus ca am distributia sarita dar nu s-a adeverit ca ar fi asta(a fost catalizatorul infundat) a fost inlocuita acum vreo 8 luni si numai cu piese originale. Eu ma gandesc sa nu cumva sa se fi stricat si altceva pe parte mecanica atunci cand s-a infundat catalizatorul, fiindca atunci mergea perfect la relanti iar cand se accelera mai tare se auzea un zgomot ca un rateu dupa care masina nu mai mergea deloc corect si parca se auzea si ceva metalic in interiorul motorului dar dupa ce oprea motorul si repornea nu mai avea nimic pornea si mergea perfect dar doar la relanti. O prima impresie a mea este ca atunci cand a fost catalizatorul infundat si gazele nu au mai avut pe unde s-a iasa cred ca s-a spart si galeria de evacuare fiindca a inceput s-a scoata fum si prin partea din fata a motorului pe langa galerie dar nu pot spune exact fiindca are o aparatoare de protectie care nu prea o pot demonta fiindca are un surub blocat. Catalizatorul si galeria de admisie este dintr-o bucata deci cand o sa schimbe catalizatorul nu o sa mai fie probleme cu fumul de la motor.

 este normal sa traga bine si fum negru cu catalizatorul spart ca sondele lambda nu mai citesc corect gazele de evacuare sa regleze debitele de aer si benzina.

Link spre comentariu
Vizitator georgel

Va salut pe toti, sunt abia inregistrat pe aceest forum si am dat de el cautand raspunsuri despre segmentarea unui motor. Cateva intrebari am si daca imi puteti recomanda si sa imi dati cateva sfaturi:

1. Am cumparat o Toyota Corolla E11, 2001 motor 1.6, 16 valve benzina, 212 000 km, istoric service necunoscut. Probleme: arde ulei 1 litru la 150 km. scoate fum alb, miroase a ulei, si sta in 700 ture la relati. am sapat dupa raspunsuri si toate aveau problema asta, solutia era inlocuirea motorului (ceei care aveau garantie) sau segmentarea lui. 

 

Am schimbat eu toate bujiile ca mergea doar in 3 pistoane cand am cumparat-o si prima bujie era plina de ulei si restul de 3 erau umede de ulei dar nu ca prima. Acum merge in 4 pistoane.

 

2  Am gasit pe youtube o filmare cu un tip Peter Finn se cheama care efectiv iti arata pas cu pas cum sa faci motorul de la masina mea, are vreo 30 filmari doar pe subiectul asta si explica incredibil de bine toate detalile si maruntisurile minuscule. Imi place foarte mult ce am invatat acolo dar problema este ca eu am experienta zero in masini si nu as putea sa fac ceva dupa o filmare.

 

3  Cunoaste cineva un mecanic in Bucuresti sau pe langa Bucuresti care sa stie sa faca o segmentare ca la carte si nu vreau service-uri din alea dubioase de iti ia masina te suna dupa o saptamana si te stoarce de bani ca iti repara o problema si iti strica 10. Se poarta azi chestia asta si chiar eu am patit tot cu masina asta sa schimb rotile si m-am trizit cu fire de abs rupte de stopuri lovita pe aripa doar ca am lasat-o in service si am fost dupa ea cateva zile mai tarziu.

 

 Vreau sa fiu si sa ajut cat pot la segmentarea motorului si stiu ca este un proces de lunga durata chiar si 2 zile, cunoaste cineva un mecanic care ar fi dispus sa stau cu el sa facem lucrarea????

 

Si o ultima intrebare adresata domnului bibanul47, ce parere aveti daca aveti timp sa va uitati pe filmarea lui Peter Finn cat de priceput si bune sunt informatiile lui. Multumesc.

Editat de georgel
Link spre comentariu

Buna seara

 

Sunt intr-o mare dilema si nu cred ca voi reusi sa ies din ea.  :rade:

Deci iti expui problemele tehnice pe care le ai la masina apoi ne intrebi pe cei de pe aici daca cunoastem un mecanic bun in Bucuresti sau in zonele limitrofe iar printre altele ne explici despre persoana care reda cu lux de amanunte pe youtube reparatia unui motor similar cu al tau,persoana care iti inspira incredere dar in schimb realizezi ca nu poti avea dexteritatea si notiunile necesare unei persoane calificate ca sa-ti repari singur motorul.

 

Intrebare:

 

Avand in vedere ca si eu sunt pe langa capitala si am si eu destule fisiere video de reparatii auto de diferite motoare pe youtube,cum nu ai incredere sa-mi faci si mie o intrebare daca iti pot repara motorul dar in schimb ai increderea necesara incat sa-mi ceri o parere despre persoana care ai vizionat-o pe youtube ? 

 

In afara de asta stii ce ma uimeste pe mine la unii clienti?

Stiti intotdeauna cat dureaza lucrarea si ma uimesti cum mentionezi ca poate dura si doua zile  :95

Hai sa-ti expun parerea mea cu toate ca nu va conta pentru tine,cel care iti va face motorul in doua zile nu face altceva decat sa-ti ia banii degeaba pentru ca la reparatia unui motor mai ales ca are 16 valve trebuie sa lucrezi cam o saptamana.

Cel care iti va repara motorul in doua zile doar va demonta baia si chiulasa,ii va monta segmentii pe pistoanele foarte sumar curatate si dupa aceea iti va monta totul la loc pline de nisip fara sa spele nimic si fara sa-i pasuiasca supapele in chiulasa.

Majoritatea mecanicilor segmenteaza motorul fara a repara chiulasa si asta este cea mai mare prostie pentru ca se pierde o gramada compresie si treaba va fi facuta numai pe jumatate.

Aud multi idioti din breazla mea care spun:

-Pai de ce sa umblu ma la supape pentru ca mergea frumos in 4 pistoane inainte sa-l demontez???

Se umbla la supape pentru ca dupa montarea segmentilor motorul va avea compresie si scaunele supapelor odata ce a intrat ulei ars la ele sunt compromise si cu noua compresie nu vor mai etansa.

Stii cat dureaza la mine sa reconditionez supapele intr-o chiulasa cu 16 valve?

3 zile dureaza deoarece in prima zi dezechipezi chiulasa de tot ce este pe ea si o cureti la sange,in a doua zi ii pasuiesti cu pasta de diamant toate cele 16 supape si le probezi iar in a 3 zi o echipezi cu arcuri,talere,sigurante tacheti si toate cele dupa care ii faci reglajele la banc ca sa fie pregatita de montare pe blocul motor.

Deci din acest motiv nu se poate repara un motor in doua zile ci dureaza minim o saptamana daca ai de gand ca in viitorul apropiat sa mai faci alta cheltuiala inutila.

Am vazut ce mi-ai recomandat si baiatul e bun in schimb omite doua operatii esentiale dar probabil o face voit pentru ca fiecare lucru are un secret al lui si le mai tinem si noi   :limb:

 

Cam atat despre problema ta,sper ca maine dimineata sa nu gasesc aici o pagina plina de injurii la adresa mea   :rade:

Link spre comentariu

...

1. Am cumparat o Toyota Corolla E11, 2001 motor 1.6, 16 valve benzina, 212 000 km,...

solutia cea mai indicata, si ieftina pe deasupra, e cam asa :

Se pune un aditiv in ulei si o vinzi mai departe ...

Link spre comentariu

solutia cea mai indicata, si ieftina pe deasupra, e cam asa :

Se pune un aditiv in ulei si o vinzi mai departe ...

sper sa nu ma-njuri dar din experienta mea''frectie la picior de lemn''aditivul,daca scapa ulei la simeringurile de pe supape sau segmenti gomati,uzati poti sa-i dai ce vrei ca tot consuma ulei.

Link spre comentariu

Nu-i nici o suparare, dar cred ca e singura sansa sa-si recupereze banii aruncati. Daca el cand a luat-o nu scotea fum (relativ ) inseamna ca a mers faza cu aditivul. Altfel nu-mi explic cum cumperi o masina uzata la nivelul asta. Da, o faci daca esti pasionat, vrei sa o restaurezi, si cunosti meseria, nu stai pe net sa vezi cum se face, si apoi cauti un mecanic ''ieftin si bun''.

Si apropos Georgele , are cumva volan pe dreapta ?

Editat de mitea66
Link spre comentariu
Vizitator georgel

Salutare din nou si multumesc pentru raspunsuri.

mitea66 nu o sa fac cum ai zis tu chiar daca este cea mai buna solutie si fara batai de cap. Imi place masina, este un model rar pe strazile noastre si este chiar fain sa nu vezi 2 la fel.

 

bibanu47 am scris aici pe forum ca am citit prima pagina cu postul tau si ultimul paragraf scria asa "Nu fac mecania pe privat ci doar pe topic-ul de reparatii..." si am dedus ca nu ar fi frumos sa iti scriu direct in pm problema asta.

 

Eu as vrea sa fie facut motorul ca la carte dar costurile sigur sunt pe masura lucrari si ca de obicei intervine banul inaintea pasiuni si a calitatii. Daca imi zici cat costa o restaurare de motor si aici ma refer, segmentare, distributie, si ce mai intra la schimbarea unui motor sa nu ma mai ating de el urmatorii 100 000 km eu sunt dispus sa aduc masina la tine sa o las si mai mult de 1 saptamana si sa iasa treaba ca la carte. Eu in primavara imi propun sa o repar, acum o tin parcata si ii mai pornesc motorul sa se incalzeasca o data la saptamana.

 

Astept un raspuns pozitiv ori pe forum ori pe pm, multumesc

Link spre comentariu
Vizitator georgel

Nu-i nici o suparare, dar cred ca e singura sansa sa-si recupereze banii aruncati. Daca el cand a luat-o nu scotea fum (relativ ) inseamna ca a mers faza cu aditivul. Altfel nu-mi explic cum cumperi o masina uzata la nivelul asta. Da, o faci daca esti pasionat, vrei sa o restaurezi, si cunosti meseria, nu stai pe net sa vezi cum se face, si apoi cauti un mecanic ''ieftin si bun''.

Si apropos Georgele , are cumva volan pe dreapta ?

Masina a stat 1 an de zile parcata, si propietarul nu a miscat-o ca lucra in afara, mi-a vandut-o pe bani putini si mi-a zis toate problemele mai ales consumul de ulei. Are volanul unde este normal masina fiind cumparata din romania, Nu vreau o sa o restaurez la ceel mai mic detaliul, si intradevar nu dispun de multi bani sa bag in ea. Dar a inceput sa imi placa si asta este o problema in lumea auto. M-am gandit la faza cu aditivi si am exclus-o din prima pentru a era logic ca ceva de ordin fizic sa nu se rezolve cu un lichid care cine stie ce depune pe peretii motorului. Daca o sa fie atat de scumpa segmentarea probabil in ceel mai rau caz o sa merg asa cu ea pe distante mici si asta e.

Editat de georgel
Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări