bibanu47 Postat Noiembrie 16, 2015 Autor Partajează Postat Noiembrie 16, 2015 Buna seara Cum credeti ca as putea sa aflu cu ce motor este echipata masina si date lui complete? Link spre comentariu
adryano Postat Noiembrie 16, 2015 Partajează Postat Noiembrie 16, 2015 (editat) Cer iertare de superficialitate, este vorba de un motor de 2.0 litri, 65 kwt, TDI, Duratorq cu 175 000 km la bord. Editat Noiembrie 16, 2015 de adryano 1 Link spre comentariu
bibanu47 Postat Noiembrie 16, 2015 Autor Partajează Postat Noiembrie 16, 2015 Atentie mare ca se sparge foarte usor grupul conic al cutiei deoarece este pozitionat foarte jos,asta este punctul lor slab. Merge cu 5W30 semi-syntetic si intra 6,5 l cu filtru cu tot si cutia cu 75W90 tot semi-syntetic. 1 Link spre comentariu
adryano Postat Noiembrie 16, 2015 Partajează Postat Noiembrie 16, 2015 Un mare multumesc!!! 1 Link spre comentariu
morocanosul Postat Noiembrie 17, 2015 Partajează Postat Noiembrie 17, 2015 Cand se schimba "valvolina" (uleiul din cutia de viteze),dupa nr. de Km,sau dupa termenul de garantie?(ulei) Ce se poate intampla daca nu se schimba la timp? 1 Link spre comentariu
bibanu47 Postat Noiembrie 21, 2015 Autor Partajează Postat Noiembrie 21, 2015 Ca sa raspund la intrebarea asta ar trebui sa ma contrazic singur plus ca meseria mea este de a demonta,remonta si regla diferite parti mecanice ale unui autoturism iar un raspuns autorizat in domeniul respectiv ar trebui sa fie dat de un inginer chimist. In literatura de specialitate se mentioneaza o perioada de uilizare de 2 ani daca nu ma insel dar pe cealalta parte pot sa-ti spun ca au fost masini care au mers si 8-10 cu schimbul respectiv fara sa apara uzuri la piesele in miscare. Ca sa filozofam putem spune ca isi pierde proprietatile de ungere si duce la o lubrifiere precara.... Link spre comentariu
mitea66 Postat Decembrie 1, 2015 Partajează Postat Decembrie 1, 2015 Buna seara. Sunt un pasionat de mecanica, si de ceva timp mi-am bagat degetele in diverse motoare, in general ale prietenilor. Recent, un fenomen m-a lasat masca. Masina este un Oltcit 11R, si vin pe topicul Dvs. considerand ca v-au trecut prin mana cateva, la experienta care o aveti. Fenomenul vine la o zi, adica in ziua precedenta masina a pornit, a functionat normal si a fost oprita din cheie. Ei bine, a doua zi demarorul invarte parca la turatie mai mare si impresia generala este ca nu are compresie in nici unul din cele 4 camere. In prima faza am cautat curelele de distributie dar erau la locul lor. Inca n-am dat jos capacele la culbutori sa vad daca sunt si la punct. Am dat jos doar bujiile si am testat compresia separat pe fiecare cilidru. La fiecare se aude in carburator cum scapa compresia pe la supape. Proprietarul banuie ca un vecin i-a umblat la masina. Omul sta singur, tine masina la tara la curte, posibilitati de ''efractie'' ar fi. Intrebarea mea ar fi cam asa : Exista substante chimice la indemana oricui care introduse in carburator pot distruge scaunele supapelor, si implicit etasarea supapelor ? 1 Link spre comentariu
bibanu47 Postat Decembrie 2, 2015 Autor Partajează Postat Decembrie 2, 2015 Buna ziua, Eu nu ma gandesc la o mana rea ci la un combustibil prost care la oprire face autoaprindere si distributia sare de la punct,lucru intalnit la Oltcit-uri. Vazut motorul din fata cureaua mare trebuie sa aiba intre semne 50 dinti iar cea mica 33,luand de baza centru vilbrochenului postat cu semnul sus. Partea proasta este ca pentru demontarea chiulaselor trebuie scos motorul de pe masina. Am avut ocazia sa vad unul intr-o iarna cand propietarul o tragea pe o gura de canalizare de la termoficarea blocurilor pentru ca acolo era cald si noaptea a intrat sobolan la distributie si a rost cureaua lunga iar dimineata cand a dat la automat a facut supapele praf. Lasand la o parte problema ca la orice lac intra apa la delcou pentru ca este pozitionat prost,mie mi s-a parut o masina extrem de reusita la momentul ei,ecartament mare pe fata ca si la Golf,deci stabilitate si foarte nervoase cand erau puse la punct. Faptul ca se vaietatau toti ca nu le baga caldura era din cauza mecanicilor idioti care la remontarea motorului pe caroserie nu montau tavitele si oringurile metalice de etansare a coloanelor de evacuare. Vezi ca turbina se desface cu cheie speciala de 41,5 care n-o gaseti in comert iar piulita de fapt are 41,3. Daca ai ceva intrebari te astept cu placere,aveam vreo 155 de Oltcit-uri din judet care se reparau la mine,de le visam noaptea motoarele. Link spre comentariu
Ion_Bumbu Postat Decembrie 2, 2015 Partajează Postat Decembrie 2, 2015 Asa este cu acea cheie, eu am luat una de 41 tubulara din teava si am ajustat`o cu o pila lata. Aveam in portbagaj totdeauna la mine cheia aia mare dar si o teava de aproape 1,5m , fara aia nu reuseai sa desfaci piulita racului . A fost prima mea masina si m`a servit cu credinta aproape 150Kkm. Grig 1 Link spre comentariu
bibanu47 Postat Decembrie 2, 2015 Autor Partajează Postat Decembrie 2, 2015 Cheia mea mi-ai facut-o niste prieteni pe strung apoi pe freza si la capat avea sudat o bucata de teava de 1/2 toli in extremitatile careia introduceam doua amortizoare de fata de motocicleta Jawa 350 care aveau vreo 80 cm bucata,fara asemea parghie nu se putea demonta. Avand in vedere ca era un motor cu racire pe turbina trebuia mare atentie acordata centrarii acesteia si la imbinarea tuturor carcaselor de tabla ca sa se poata raci dar si incalzi vara,respectiv iarna. 1 Link spre comentariu
mitea66 Postat Decembrie 2, 2015 Partajează Postat Decembrie 2, 2015 Mersi fain de raspunsuri. Am tot ce-mi trebuie referitor la scule. Voiam sa verific distributia fara sa desfac toata fata masinii, metoda fiind urmatoarea: dat jos capace la culbutori, invartim de arbore pana cand putem introduce dornul de 4mm prin gaura cutiei in gaura de pe volant, verificat jocuri la culbutori la cillindrul 1, apoi invartim de arbore cate 180 grade si verificam jocuri la culbutori in ordinea aprinderii. Daca regasim jocurile specificate la fiecare PMS distributia este la punct. Acum daca v-au trecut atatea prin mana poate mai stiti unde as gasi o axa came pe partea soferului pentru un TRS, pe net n-am mai gasit mare lucru. 1 Link spre comentariu
bibanu47 Postat Decembrie 3, 2015 Autor Partajează Postat Decembrie 3, 2015 Din pacate nu mai stiu pe nimeni care dezmembreaza Oltcit,aveam un prieten care era obsedat de asa ceva dar a plecat in Spania de vreo 5 ani,in schimb se poate intreba la dezmembrari de axa cu came pentru Citroen Axel adica masina care a stat la originea Oltcit-ului. Deci este vorba de axa cu aprinderea pentru ca in capatul ei este antrenat delcoul iar cealalta axa antreneaza pompa de benzina. Asta este prost la motoarele de 1100 in comparatie cu cele de 1300 ca au ungerea slaba si mananca atat axele cat si culbutorii. Pe timpuri le incarcam la fabrica de rulmenti cu "sterlit" si nu mai erau probleme apoi. Link spre comentariu
marius75 Postat Decembrie 3, 2015 Partajează Postat Decembrie 3, 2015 (editat) N-ar fi mai simplu sa scoateti bujiile si capacul de la delcou, apoi rotiti la manivela arborele pana ajunge luleaua la scanteie pistonul 1, verificati daca pistonul 1 este in PMS, si tot asa pentru toate pistoanele...daca spuneti ca nu are compresie ar trebui sa fie vizibila diferenta. In stadiu avansat de uzura camasi cilindrii sau segmenti apare autoaprinderea. A observat daca dupa ce i-a luat contactul, motorul a avut autoaprindere? . Vecinul cu potential periculos, daca vrea sa-i faca un rau, cred ca ultimul lucru la care s-ar gandi, ar fi sa-i deregleze distributia Olcitului . Sunt alte rele mai usor de pus in practica N-am auzit de substante care sa distruga scaunele supapelor (destul de bine tratate atat chimic cat si pentru uzura mecanica). Editat Decembrie 3, 2015 de marius75 1 Link spre comentariu
mitea66 Postat Decembrie 3, 2015 Partajează Postat Decembrie 3, 2015 (editat) Este mai simplu, dar valabil numai pe partea cu delcoul, cea de-a doua curea nu poate fi verificata, iar acum mi-aduc aminte, axele se pot roti cateva grade bune fara ca jocurile culbutorilor sa se schimbe, deci nici metoda mea nu este relevanta, precizia punerii la punct fiind de latimea unui dinte de curea. Pana la urma trebuie s-o desfac. Si D-l. bibanu, spuneti va rog de unde diferenta de ungere, eu dimpotriva am nevoie de axa pentru un 1300, TRS-ul cu aprindere electronica. Editat Decembrie 3, 2015 de mitea66 1 Link spre comentariu
Vizitator zidu' Postat Decembrie 3, 2015 Partajează Postat Decembrie 3, 2015 verifica sa nu aiba toba infundata. ca vecin binevoitor poate i-a facut cadou un cartof. o metoda empirica de verificare a distributiei (defapt se folosete pt verificat etanseitatea supapelor) ar fi: 1- faci un adaptor de la bujie la furtun de compresor (o bujie caurita cu tzava fixata bine). 2 - duci pe rand pistoanele la pms in timp ce sufli aer in ele - ascuti cu ureche ciulita daca se aude in admisie sau in evacuare - daca nu sufla - supapele sunt etanse pe tot parcursul cursei de compresie deci distributia e in zona, ar trebui sa dea macar rateuri. Presupun ca: a) are benzina in carburator (la oltcitu meu se dezamorsa pompa, benzina din carburator se evapora dua ce o lasai cu motorul cald, canxi pornire pana nu puneam cu sticla) b) nu e innecat aiurea c) scanteieste cu simt de raspundere d) are jiglerele curate - cele de mers in gol Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum