Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Mecanica auto la bibanu47,probleme si solutii


bibanu47

Postări Recomandate

Vizitator rodm

Buna ziua,am vazut pe forumul d-voastra discutia :<<Detin un autoturism ARO 10 - echipat din fabrica cu motor Daewoo A16DMS - 1.6 16V  - 50.000 km reali (cel care a echipat Nubira 1)

.....verificarea 2 - daca se constata ca motorul are compresia in regula,se intelegea clar ca problemele sunt pe partea de ECU(calculatorul de asistare al motorului ,injectie + aprindere),adica pe partea de asistare electronica. Un om cu capul pe umeri(tentativa aia de mecanic)ar fi inteles ca fumul nu este din ulei ci din amestec si functionare incorecta la injectie sau aprindere,cum poate un om normal sa gandesca ca un motor mananca ului numai in panta apoi isi revine?>>

Am o nubira 1 din 99 cu acelasi motor si simptome asemanatoare:- Acum vreo 2 ani am facut segmentare la vreo 170 mii km - dupa aceea motorul consuma rezonabil (1-2 litri de ulei la 10 mii km) si mergea bine.- Dupa vreo 20 mii the km m-a lasat garnitura de chiulasa, s-a spart un piston, am depistat ca chiuloasa era ciupita, ca la segmentare doar s-au schimbat  segmentii- Am sudat chiuloasa, luat 0.15 mm din chiuloasa, schimbat semeringurile de supapa, segmentii, garnitura de chiuloasa (dimensiune normala), sonda lambda (sparta la montaj) - toate astea no-name- merge bine dar treptat pina la 20 mii km a inceput sa dea eroare 12 (amestec bogat), sa consume enorm benzina/ gpl (minim 16 litri) si ulei (cite un litru la 100 km cu nor de fum) daca mersul era alert- Mecanicul mi-a spus ca problema ar fi de la segmentii de ungere asa ca am comandat segmenti si semeringuri de supapa GM (asta scria pe cutie cind i-am primit...) si am refacut reparatia- Acum, dupa a 2-a segmentare consuma benzina sau gpl mai normal (12 litri gpl/100 km la 120 km/h) , nu mai da eroare 12- cind merg cu 110-120 km/h pe drum drept nu consuma ulei, dar daca merg cu 130 km/h timp de 5 mimute sau urc mai vioi o panta incepe sa consume ulei cite 1 litru/ 100 km si nor de fum- am pus ulei mai bun, mai gros 10w60, liqui molly ... degeaba- am luat presiunea din cilindri uscat si la 3 cilindri este 13, la al 4-lea 11. Cind am pus ulei in cilindri a crescut la 16 si 13. Nu-mi prea e clar cum e posibil cind raportul de compresie e 9.5... dar asta e masuratoarea.- ultimele 2 segmentari (dupa problema cu garnitura de supapa) mi le-a facut acelasi mecanic; inclin sa cred ca stie ce face - e om serios, experienta de 35 ani, motorul a pornit dupa lucrari la prima cheie (desi nu a masurat cilindri/ pistoane/ segmenti ca nu are sculele asa ca dimensiunea cilindrilor si jocurile au fost facute de mina). Acum zice ca problema e tot din segmenti, ca am luat tzeapa si cu al 2-lea set, ca trebuie sa gasesc segmenti buni.V-as ruga sa-mi dati o sugestie:- problema consumului mare de ulei la mers alert are cauza unica segmentii? Nu as vrea sa segmentez inca odata si sa se repete povestea...- de unde pot gasi piese de calitate? nubira 1 nu se mai fabrica dar am vazut ca chevrolet aveo, daewoo lanos etc au acelasi a16dms... asta inseamna ca piesele acestora se potrivesc?- inteleg ca exista un site unde se pune seria sasiului si se pot vedea codurile pieselor necesare - aveti ideea ce site?- se poate vedea problema la aparatul de diagnoza in conditiile in care ea apare doar in sarcina la peste 130 km/ h?- unde sa ma adresez - cineva care sa stie ce face, sa aiba sculele si seriozitatea?

- ce e recomandabil sa fac? In afara de sa cumpar o masina noua - ca nu imi permit ...

Multumesc, Robert

Link spre comentariu

Problemele se datoreaza blocului motor care are ovalitate pe cilindri si poti monta segmenti noi in fiecare saptamana ca tot asa va face.

Nu-i trebuia nicio scula "performanta" ci era suficient sa plimbe un amarat de segment nou pe fiecare cilindru in parte de sus pana jos si prin metoda fantei de lumina ar fi vazut ca nu se merita ca motorul sa fie segmentat fara alezare.

La turatii mai mari blocul motor se dilata si incepe sa permita uleiului din baie sa urce in capatul pistonului si sa fie ars.

Nu detin programul respectiv,intra pe forum la Cielo si trebuie sa gasesti acolo toate detaliile.

Nu mai cheltui banii fara rost ca sa pui masina pe tester pentru ca ala nu vede ovalitatea cilindrilor deoarece nu are cum.

Niciodata nu se segmenteaza un motor fara sa-i verifici uzura blocului,e un lucru cat se poate de elementar.

Link spre comentariu

Salut. Am un citroen berlingo 2007 1.6hdi, intr o zi directia a inceput sa mearga in trepte, parca o frana ceva. Am schimbat livhidul de servo (180 000km) dar nici o schimbare. Am intrebat incoace/incolo unii erau cu pompa unii cu caseta. Am amanat service ul ca sa apuc sa studiez eu intai sa inteleg cum functioneaza. Pana am terminat eu de studiat (o saptamana) treaba s o reparat singura. (Eu stiu ca natura lucrului stricat e sa se strice mai tare nu sa se repare). Are cineva idee ce s o intamplat si ce imi scapa? Multumesc.

Link spre comentariu

Salutare !! Doua probleme cu care te solicit:

1.Ford Fiesta 2004 benzina 1.3 --- volanul merge destul de greu, are servo, are lichid si e curat insa volanul merge mai greu decat ar trebui....

2.As dori sa cumpar Toyota Avensis 2004 motorina 2,0....problema pedala de ambreiaj merge foarte greu , e tare , se apasa greu, ambreiaj hidraulic, are lichid....proprietarul spune ca asa a mers de noua

 

Te rog mult poat eimi poti da ceva sfaturi,

Multumesc !

Editat de mirceacra
Link spre comentariu

1. Nu poate fi decat pompa de servo care nu asigura presiunea necesara

2. Aici nu pot raspunde concret pentru ca poate fi placa de presiune,rulmentul care merge greu pe culisanta sau parghia de cuplare a rulmentului(furca) daca are asa ceva.

Link spre comentariu

1. Nu poate fi decat pompa de servo care nu asigura presiunea necesara

2. Aici nu pot raspunde concret pentru ca poate fi placa de presiune,rulmentul care merge greu pe culisanta sau parghia de cuplare a rulmentului(furca) daca are asa ceva.

 

 

1. se poate masura presiunea la pompa sevo? Trebuie sa aiba anumita valoare ? Sau pur si simplu se inlocuieste? Poate sa mearga greu si din caseta?

Link spre comentariu

Salut. Am un citroen berlingo 2007 1.6hdi, intr o zi directia a inceput sa mearga in trepte, parca o frana ceva. Am schimbat livhidul de servo (180 000km) dar nici o schimbare. Am intrebat incoace/incolo unii erau cu pompa unii cu caseta. Am amanat service ul ca sa apuc sa studiez eu intai sa inteleg cum functioneaza. Pana am terminat eu de studiat (o saptamana) treaba s o reparat singura. (Eu stiu ca natura lucrului stricat e sa se strice mai tare nu sa se repare). Are cineva idee ce s o intamplat si ce imi scapa? Multumesc.

 

Salut

 

Pompa are in interiorul ei o supapa by-pass si presupun ca a prins o impuritate din ulei si astfel o tinea putin pe deschis pierzand presiune altfel nu se explica revenirea la normal.

Sunt pareri pro si contra pentru ca mersul in trepte mai poate fi si din distribuitorul casetei dar acela nu-si revine fara reparatie fiind un ansamblu complex cu 4 segmenti pe el si mai multe canalizatii.

Link spre comentariu

SalutPompa are in interiorul ei o supapa by-pass si presupun ca a prins o impuritate din ulei si astfel o tinea putin pe deschis pierzand presiune altfel nu se explica revenirea la normal.Sunt pareri pro si contra pentru ca mersul in trepte mai poate fi si din distribuitorul casetei dar acela nu-si revine fara reparatie fiind un ansamblu complex cu 4 segmenti pe el si mai multe canalizatii.

Salut. Are logica ce descrii tu aici, cred ca asa s a intamplat mai ales ca am schimbat lichidul cu unul curat. Apreciez priceperea ta si multumesc ca mi ai explicat.
Link spre comentariu
Vizitator rodm

Buna ziua,

- referitor la topicul <<am vazut pe forumul d-voastra discutia : Detin un autoturism ARO 10 - echipat din fabrica cu motor Daewoo A16DMS>>

- in primul rind multumesc foarte mult pt raspuns, daca se poate citeva alte idei

- daca problema apare cind motorul e f incins (in sarcina , viteza peste 130 km/h sau urcat vioi pante), la montaj - cu motorul rece, cind " era suficient sa plimbe un amarat de segment nou pe fiecare cilindru in parte de sus pana jos si prin metoda fantei de lumina ar fi vazut ca nu se merita ca motorul sa fie segmentat fara alezare" ar fi vazut ca exista o problema?

- din ce spuneti ar trebui sa alezez blocul motor/ cilindrii- aflu astfel cit a trebuit alezat si apoi sa iau segmenti la acea cota . oare ar fi mai bine sa iau un bloc motor nou (evit alezarea care si ea costa si nu e sigur cit de bine e facuta) si sa pun segmenti standard?

- mi s-a spus si in alta parte ca nu exista segmenti buni pt nubira (iulius cta mi-au zis ca ma costa minim 1200 ron segmentarea cu piesele mele - daca nu merge e din cauza ca segmentii sint prosti). Este ceva adevar in chestia cu segmentii sau e un mit?

- daca pun bloc nou, pistoane noi si segmenti noi - rezolv problema? In acest caz mai trebuie sa am grija la ceva?

Multumesc, Robert

Link spre comentariu

Din pacate nu cunosc starea si calitatea pieselor Daewoo.

Eu personal cand reparam motoare curatam pistoanele vechi si le duceam impreuna cu blocul motor la Bucuresti unde bllocul se bucsa dupa fiecare piston in parte si se montau segmenti STD revenind la cota zero.

Daca exista finante ca sa cumperi toate piesele alea noi si consideri ca merita investitia e ok.

Link spre comentariu
Vizitator rodm

- segmentii oricum trebuie sa-i  iau din nou, nu am de ales. blocul e mai scump dar cind am alezat chiuloasa m-a cam costat... daca costa la fel sa alezeze blocul si  nu am nici o garantie ... poate e mai sigur sa cumpar blocul motor . iar despre pistoane, acum am 3 vechi si unul nou. Ma gindesc ca daca pistoanele vechi sint uzate nu prea e in regula

- daca iau aceste piese de noi (segmenti, pistoane, bloc), ele se pot asambla direct sau mai trebuie facut ceva ?( bucsat/hornuit/ potrivite/ etc)

- cind trebuie sa faci naveta pe autostrada saptaminal... masina sigura devine o necesitate... daca esti obligat sa aduci platforma pt 100 km, deja costa ci toate piesele de sus...

Multumesc, Robert

Link spre comentariu

Ma repet,nu am idee ce fac astia de la Daewoo dar normal ar trebui sa existe blocul cu setul motor deja pregatit.

Numai cei de la piese auto ar putea sa-ti raspunda sigur.

Nu se pot monta 3  pistoane vechi si unul nou deoarece sunt sub cota si apar diferente mari de greutati.

Eu nu pricep de ce nu cumperi set motor de reparatie si decat alezezi si honuiesti blocul tau de pe masina.

Link spre comentariu
Vizitator rodm

Buna ziua,

 

- referitor la <<de ce nu cumperi set motor de reparatie si decat alezezi si honuiesti blocul tau de pe masina.>>, am obtinut la o firma in bucuresti o cotatie de pret dubla fata de cit costa un bloc motor nou cu cilindrii deja alezati/ honuiti la cota standard (la nubira cilindrii sint inamovibili- nedemontabili).

- Pe de alta parte cu alezatul si honuitul, nu mi-e clar care sint atelierele care pot face asa ceva - nu am referinte, presupun ca exista si riscuri.

- intrebare: daca iau bloc motor nou, pistoane si segmenti noi - scap de problema cu consumul de ulei / pierdere de putere?

- pot fi si alte posibile cauze pt consumul de ulei la turatie > 4000 si trebuie sa mai investighez?

Multumesc, Robert

Link spre comentariu

Inseamna ca sunt preturi bune la masina ta daca tu mentionezi ca te costa mai putin sa cumperi bloc nou cu pistoanele in el decat sa prelucrezi blocul tau.

Daca pui bloc motor cu pistoane noi normal ca scapi de consumul de ulei dar pierderile de putere pot fi si din chiulasa daca supapele nu etanseaza pe scaune plus ca trebuie schimbate si simeringurile de la supape pentru ca si acolo se pierde ulei.

Atelier bun de alezare,honuire,bucsare,rectificare si multe alte operatii mecanice se pot efectua in Bucuresti pe Chibrituri,atelierul este lipit gard in gard cu firma Coca Cola si daca nu ma insel ii spune S.I.R.A sau S.I.R.C.A 2.

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări