allexx1968 Postat Iulie 13, 2015 Partajează Postat Iulie 13, 2015 (editat) Buna Domnule bibanu Dacia a ramas in aer.Am probleme mai serioase acum.Mai am un Scenic cu motor de 1,6 care de 1 luna imi da batai de cap.A inceput sa se incalzeasca la un moment dat.Nu l-am folosit decat urban, sub 10 minute de mers,asa ca nu am dat mare importanta problemei.Total gresit se pare.La un moment dat am observa un T din plastic fisurat,este cel in care e montat termostatul.Am completat cu apa periodic si m-am hotarat sa schimb T-ul respectiv.Nu am gasit in Dej decat unul fisurat si el,asa ca am trecut la lipire cu Bizon.Scotand termostatul am observat ca este rupta garnitura de etansare si avand altul identic de la o Supernova(cu motor 1,4 Clio),am hotarat sa-l montez pe acela.Nu stiam insa daca deschide la aceeasi temperatura asa ca le-am pus ambele intr-un vas cu apa si pe aragaz cu ele.Surpriza totala.Cel de pe Supernova s-a deschis inainte de fierberea apei,cel de pe Scenic nu s-a mai deschis nici dupa fierbere si nici dupa incalzire cu lampa de gaz.Pe termostatul de Scenic era trecuta clar temperatura de 89G,dar pe cel de Supernova nu am gasit temperatura trecuta pe el.Erau ceva cifre si litere,dar nu am gasit clar o temperatura si din acel motiv am hotarat sa le incalzesc sa vad daca deschid la aceeasi temperatura.Daca nu era garnitura rupta l-as fi montat pe cel defect in mod sigur.Am umblat cu termostatul defect 1 luna intreaga.Acum masina are toate simptomele unei garnituri de chiuloasa arsa.Presiune in vasul de expansiune,fum alb pe esapament si culoare alba(relativ alba) pe busonul de introducere a uleiului.Mers neregulat.La accelerare brusca tinde sa se innece(in prima faza) apoi merge normal. Intrebarea care doresc sa o pun este urmatoarea.Este oare garnitura de chiuoloasa in mod sigur,sau ar mai putea fi ceva?In afara de garnitura de chiuloasa ar trebui sa mai pregatesc ceva daca este arsa intradevar? Distributia are sub 1 an si sub 10000 Km. Multumesc Spor tuturor Alex Editat Iulie 13, 2015 de allexx1968 1 Link spre comentariu
Dj Alex Postat Iulie 14, 2015 Partajează Postat Iulie 14, 2015 Buna ziua domnule bibanu47 , ieri venind spre casa observ ca se aprinde martorul de la baterie din bord , astazi m-am apucat sa verific cureaua pt accesori , firele ce merg de la alternator la baterie , am incarcat bateria separat , iar dupa ce am demontat alternatorul din suportul lui , am desfacut capacul negru din spatele alternatorului ca sa vad in ce stare se afla carbuni (perile ) am avut surpriza ca rotorul sa fie extrem de uzat (partea pe care atinge carbuni ) am un alt alternator de pe un fiat brava 1.9 jtd care este exact la fel problema ii ca nu pot sa scot alternatorul afara , asta fara sa demontez planetara din partea dreapta , exista o alta varianta sau trebuie sa demontez planetara ? masina mea este Fiat Brava 1.9 TD 74kW multumesc frumos 1 Link spre comentariu
bibanu47 Postat Iulie 14, 2015 Autor Partajează Postat Iulie 14, 2015 Buna seara DJ Din pacate trebuie sa intelegi ca niciun mecanic din lumea asta nu poate cunoaste toate tipurile de autoturisme si metodele de demontare a anumitor anexe ale motoarelor. Era foarte simplu sa-mi postezi cateva poze ca sa-mi dau seama ce este amplasat deasupra si sub alternator dar nu incerca degeaba sa-mi explici pentru ca nu ma pot exprima pana nu vad. Am reparat tipul tau de motor si o cutie de viteze dar nu am demontat alternator ca sa umblu in el. Link spre comentariu
Dj Alex Postat Iulie 14, 2015 Partajează Postat Iulie 14, 2015 uitati pozele (scz pt calitatea dar momentan nu am un telefon cu camera foto mai buna ) https://www.dropbox.com/s/8a8hlielad7txrg/IMG_20150714_202747.jpg?dl=0 https://www.dropbox.com/s/hc09ef7b7gcs5nu/IMG_20150714_202838.jpg?dl=0 https://www.dropbox.com/s/nyhlj78fla761b6/IMG_20150714_202908.jpg?dl=0 https://www.dropbox.com/s/wbizlqwg0m3sxlo/IMG_20150714_202944.jpg?dl=0 cred ca trebuie sa scot planetara din cutia de viteza 1 Link spre comentariu
bibanu47 Postat Iulie 15, 2015 Autor Partajează Postat Iulie 15, 2015 Chiar daca pozele le-ai facut pe intuneric din cate imi dau seama din poza facuta cu lumina pe sub aripa observ cat de cat alternatorul si se pare ca intradevar trebuie demontata planetara. Ai grija sa asiguri masina cand dai roata jos si depresezi pivotul ca sa scoti planetara si sa pui un vas de plastic ceva ca sa colectezi uleiul care va curge din cutia de viteze. 1 Link spre comentariu
Dj Alex Postat Iulie 15, 2015 Partajează Postat Iulie 15, 2015 pana la urma am reusit sa schimb alternatorul , am dat jos telescop, fuzeta+ disc de frana , am desfacut planetara in 2 buc , am dat jos suportul cu rulment de la planetara , am scos planetara din cutia de viteze , am avut mult de lucru dar cea ce conteaza este ca am reusit sa rezolv problema multumesc frumos domnule bibanu47 , va doresc spor la munca 1 Link spre comentariu
bibanu47 Postat Iulie 16, 2015 Autor Partajează Postat Iulie 16, 2015 Buna Domnule bibanu Dacia a ramas in aer.Am probleme mai serioase acum.Mai am un Scenic cu motor de 1,6 care de 1 luna imi da batai de cap.A inceput sa se incalzeasca la un moment dat.Nu l-am folosit decat urban, sub 10 minute de mers,asa ca nu am dat mare importanta problemei.Total gresit se pare.La un moment dat am observa un T din plastic fisurat,este cel in care e montat termostatul.Am completat cu apa periodic si m-am hotarat sa schimb T-ul respectiv.Nu am gasit in Dej decat unul fisurat si el,asa ca am trecut la lipire cu Bizon.Scotand termostatul am observat ca este rupta garnitura de etansare si avand altul identic de la o Supernova(cu motor 1,4 Clio),am hotarat sa-l montez pe acela.Nu stiam insa daca deschide la aceeasi temperatura asa ca le-am pus ambele intr-un vas cu apa si pe aragaz cu ele.Surpriza totala.Cel de pe Supernova s-a deschis inainte de fierberea apei,cel de pe Scenic nu s-a mai deschis nici dupa fierbere si nici dupa incalzire cu lampa de gaz.Pe termostatul de Scenic era trecuta clar temperatura de 89G,dar pe cel de Supernova nu am gasit temperatura trecuta pe el.Erau ceva cifre si litere,dar nu am gasit clar o temperatura si din acel motiv am hotarat sa le incalzesc sa vad daca deschid la aceeasi temperatura.Daca nu era garnitura rupta l-as fi montat pe cel defect in mod sigur.Am umblat cu termostatul defect 1 luna intreaga.Acum masina are toate simptomele unei garnituri de chiuloasa arsa.Presiune in vasul de expansiune,fum alb pe esapament si culoare alba(relativ alba) pe busonul de introducere a uleiului.Mers neregulat.La accelerare brusca tinde sa se innece(in prima faza) apoi merge normal. Intrebarea care doresc sa o pun este urmatoarea.Este oare garnitura de chiuoloasa in mod sigur,sau ar mai putea fi ceva?In afara de garnitura de chiuloasa ar trebui sa mai pregatesc ceva daca este arsa intradevar? Distributia are sub 1 an si sub 10000 Km. Multumesc Spor tuturor Alex Nu se poate constata decat dupa demontarea chiulasei. Se verifica garnitura de chiulasa daca lipseste vreo bucatica de material din ea sau daca este arsa undeva in zona de compresie a cilindrilor iar daca garnitura este in regula e grav,pentru ca asta inseamna ca exista fisura interna in chiulasa si nu se poate observa cu ochiul liber. In cel mai fericit caz in momentul de fata garnitura ta este arsa intre o canalizatie de racire si un cilindru astfel permite antigelului sa se strecoare si sa pice in capul pistonului si din acest motiv face presiune in vas si da cu fum alb. Dupa ce demontezi discutam la momentul respectiv in functie de ce gasesti. Trebuie verificata si planeitatea chiulasei cu ajutorul unei rigle metalice prin metoda fantei de lumina. Distributia n-o mai schimbi dar atentie sa nu-ti pice antigel pe ea pentru ca glicerina dizolva cureaua. Link spre comentariu
allexx1968 Postat Iulie 17, 2015 Partajează Postat Iulie 17, 2015 Buna Este demontata de cateva zile,garnitura este arsa intre pistonul Nr.1 si o fanta pentru antigel pozitionata spre volant.Planeitatea verificata si este in regula,supapele verificate si inchid toate.Am pus chiuloasa cu supapele in sus si am turnat benzina pe ele,nu pierde nici una.Am facut si ceva poze cu ceea ce am facut pana acum,le voi posta cel mai probabil duminica.Ma gandesc dupa ce mi-ati spus sa verific intr-un mod sau altul chiuloasa,sa vad daca nu este fisurata pe interior. Ma gandesc sa o umplu cu apa sa vad daca apare apa prin zone unde nu ar avea ce cauta.In conditii de amator nu stiu alt mod de a o verifica. Multumesc mult si week-end placut. Spor la toate Alex 1 Link spre comentariu
bibanu47 Postat Iulie 17, 2015 Autor Partajează Postat Iulie 17, 2015 Odata ce garnitura este arsa mai mult ca sigur chiulasa nu are probleme,a fost exact asa cum am intuit,s-a ars intre o canalizatie de racire si cilindru. Nu poti proba chiulasa la rece deoarece majoritatea care au fisuri se deschid la cald numai la o anumita temperatura si presiune,daca ar fi curs asa la rece cum crezi tu s-ar fi umplut motorul de antigel in timp foarte scurt Chiulasele se pot verifica numai la anumite aparate care "citesc" in structura lor pe baza de anumite raze si o testare este extrem de scumpa. Link spre comentariu
allexx1968 Postat Iulie 17, 2015 Partajează Postat Iulie 17, 2015 (editat) Buna Am asamblat deja motorul.A aparut o problema.Carcasa de aluminiu de la arborele cotit este sparta.Exact partea de jos care contine si semnul pentru montarea curelei de distributie.M-am ghidat dupa semnul de pe roata dintata a arborelui cotit si dupa cele 2 gauri din arbore care am observat ca sunt in aceeasi pozitie la mai multe poze cu motoare identice puse pe net.In plus pistonul Nr.1 era in punctul mort superior.Rotit motorul manual nu au aparut probleme.Acum sper sa fie pus la punct corespunzator.Problema este ca nu mai protejeaza corespunzator cureaua de distributie.Distributia este relativ noua,dar arata destul de rau si ma gandesc sa pun ceva in loc pentru a nu intra mizerie. Vor urma cateva poze(pe moment nu am timp,ma pregatesc de slujba). Spor tuturor Alex Editat Iulie 17, 2015 de allexx1968 1 Link spre comentariu
bibanu47 Postat Iulie 17, 2015 Autor Partajează Postat Iulie 17, 2015 Eu am mai mentionat pe aici cat de mult conteaza montarea si pozitionarea capacelor de distributie pentru ca altfel cedeaza prematur si aruncam vine pe nu stiu ce firma ca este proasta calitativ. Link spre comentariu
allexx1968 Postat Iulie 26, 2015 Partajează Postat Iulie 26, 2015 Buna Am terminat in sfarsit.Masina functioneaza,dar trebuie sa caut o chiuloasa.A avut un prezon rupt la galeria de evacuare, L-am scos,dar am constata ca pierde prin acel loc lichid de racire.Masina a pornit vorba ceea din "prima".Mers normal,rotund. Din pacate nu am rezolvat toate problemele.Am totusi presiune in vasul de expansiune.Dupa cate am observat s-a mai lucrat la aceasta problema(in Romania).Deci o chiuloasa in viitorul apropiat. Asta a fost acum 2 zile.Ieri am observat cave intreruperi in functionare.La inceput a fost un caz izolat,dar pe drumul spre casa s-a manifestat din ce in ce mai des.Azi am trecut la ceva verificari.Benzina este din belsug in acea rampa pe care sunt montate injectoarele.Ieri in drum spre casa am deschis busonul de la rezervor si am constatat o depresie accentuata in rezervor.Ma gandeam ca asta a fost tot,dar nu s-a rezolvat nimic.Bujiile sunt in regula,culoare aproape alba.Am uitat sa precizez, de dimineata cand am pornit motorul a functionat perfect la rece.Dupa incalzire au inceput din nou intreruperile.Am verificat mufele la care am umblat recent,dar par in regula. Intrebarea este daca e necesar un tester. Multumesc si duminica placuta. Alex 1 Link spre comentariu
bibanu47 Postat Iulie 26, 2015 Autor Partajează Postat Iulie 26, 2015 Toate motoarele cu circuit inchis fac presiune in vas,important este daca decupleaza supapa de pe buson si intra in fierbere ca sa dea cu lichidul afara. Pentru inceput incearca sa vezi daca mai apare acea inrerupere daca mergi fara busonul de la rezervor pentru ca poate fi furtunul de suprapresiune infundat si daca totusi face in continuare atunci mergi cu ea la o diagnoza. Link spre comentariu
allexx1968 Postat Iulie 26, 2015 Partajează Postat Iulie 26, 2015 (editat) Buna Problema rezolvata.Totul a pornit de la inca o interventie Made in Romania.Cablul sondei lambda era intrerupt.Toate cele 3 fire.Am ramas efectiv cu cablul intr-o mana si sonda in cealalta. A fost intrerupt la un moment dat,au fost legate firele si izolate cu banda.Cel putin unul din ele era intrerupt de mult timp,era extrem de oxidat.Am incercat sa le cositoresc dar nu prinde cositorul pe ele asa ca am pus o regleta.Masina functioneaza normal. Am facut si treaba cu busonul,dar nu a functionat corespunzator asa ca azi inca de dimineata am luat totul dintr-un capat si asa am ajuns la sonda lambda.Am facut ceva teste cu sonda demontata de tot.Masina a pornit la prima cheie,nu stiu cum ar fi functionat fara sonda mai mult timp,eu am trecut la repararea ei,aveam neoie de masina.Curios,la rece functiona cat de cat normal,abia dupa incalzire o lua razna. Cateva zile de teste,sper sa nu mai apara probleme. Spor tuturor Alex Editat Iulie 26, 2015 de allexx1968 1 Link spre comentariu
bibanu47 Postat Iulie 27, 2015 Autor Partajează Postat Iulie 27, 2015 De obicei atunci cand sonda Lambda nu este in regula motorul are un mers sinuos si creste consumul de carburant. Firele de conexiune nu se pot cositori pentru ca sunt concepute sa reziste in temperaturi mari. Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum