Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Mecanica auto la bibanu47,probleme si solutii


bibanu47

Postări Recomandate

Alte metode de scos surubul.

Sprijini o dalta mica in exteriorul capului surubului, indreptata in sensul de desfacere. Ii arzi un ciocan si ar trebui sa se desfaca. Pana il incepi e mai greu.

Evident, in prealabil poti sa ciocanesti pe axul surubului sa se mai desprinda.

Data urmatoare nu il strange prea tare, si asa sta in prezoane, nu in surubul ala amarat.

 

La rulment si eu i-am schimbat pe ambii fata si pe cei de pe spate. In curbe taceau, pe drept huruiau, mai mult sau mai putin. Ceva trebuie sa se schimbe.

Link spre comentariu

Mda,ai mei nu-si schimba muzica in curbe.Inseamna ca e ceva la diferential...ceea ce e extrem de nasol si cum nu am canal nu cred ca ar fi o idee sa ma incumet sa dau eu jos cutia. :(Bibanu 47, ai cumva vreun manual de reparatii cu etapele demontarii cutiei la O2?

Editat de alin 105
Link spre comentariu

Din pacate in afara de autodata unde mai ma uit la cotele de reglaj ale tachetilor nu am nici documentatie tehnica .

Sunt convins ca nu ma crezi dar atunci cand stai cu mana in fiare de mic copil nu-ti trebuie niciun fel de documentatie ci decat sa pricepi logica de functionare al piesei sau al ansamblului respectiv.

Intra pe forum la VW  si vezi daca nu gasesti pe acolo.

Link spre comentariu

Ai grija daca umbli la grupul conic acolo se regleaza toleranta prin adaugarea de seibi otelite sub rulmenti in asa fel incat daca bagi o coala de hartie intre pinionul de atac si coroana sa nu toace hartia.

Poate fiind an de fabricatie mai recent or fi facut sistem de reglaj prin filetare dar imi este greu sa cred... :95

Daca umbli in cutie posteaza si tu niste poze pe aici daca ai nevoie de ceva ajutor.

Link spre comentariu

Saibe de otel?Habar n-am cum este la Skoda, dar la Daciana jocul dintre pinionul de atac si coroana se regla prin infiletarea coliviei rulmentilor, din exteriorul cutiei....Sa fie mai primitiv la Skoda decat la Dacie?Oricum, nu-mi surade ideea ca sa ma bag la cutie.Nu am canal/elevator, nu am documentatie pe care sa o rumeg inainte, nici  experienta  de service pe care o ai tu....is multe impotriva.Maine desfac oricum roata cu pricina, ca sa schimb printre altele si discurile de frana+placute si voi da jos si fuzeta/butucul, in felul asta o sa "izolez" rulmentii rotii fata de cei ai diferentialului si o sa pot extrage o concluzie clara.Sper din toata inima sa simt uruitul rulmentilor obositi la butucul rotii.Daca nu, problema este la diferential si aia o sa o las service-ului.

 Mai schimb si telescopele pe spate, dar aia e frectie.Am vazut un tutorial pe VW forum , e simplu.

Editat de alin 105
Link spre comentariu

Stiu cum era la Dacie dar la astea straine sunt saibi pe diferite grosimi cu care se regleaza toleranta dintre dantura pinioanelor.

Atentie mare ce scriu acum pentru ca daca nu vei tine cont o sa vii si sa ma intrebi de ce vibreaza pedala de frana sub picior sau de ce fuleaza discurile de noi si aruncati vina pe fabricant,zicand ca sunt discurile de proasta calitate.

Deci te duci la magazin si cumperi o perie de sarma rotativa la vreo 12 lei cu diametrul de 100 mm,din aceea cu tija ca sa o poti prinde in bormasina si cureti cu simt de raspundere suprafata de contact a fuzetei acolo unde se aseaza discul de frana pentru ca altfel apar diferente de asezare si te miri de ce fuleaza.

Dupa curatare aplici un strat de vaselina cu degetul pe toata fata fuzetei dupa care montezi discul.

Iti atasez poze cu aceeasi lucrare efectuata de mine la un Ford ca sa ne intelegem concret la ce fac referire.

 

Posted Image

 

Posted Image

 

Posted Image

 

Posted Image

Link spre comentariu

Da, f bine punctat, un mic amanunt care iti scapa si dai vina pe te miri ce...

 

O intrebare, in practica, fuzeta respectiva se murdareste vreodata?

De fiecare data cand am umblat acolo era perfect curata, doar cu rugina fina de suprafata.

Idem la un logan si renault symbol. La alte masini nu am avut ocazia sa umblu/vad discurile scoase.

Link spre comentariu

Buna recomandare, multumesc.Am peria din aia, vreo 4 chiar, de diverse diamatre, am si perie de sarma pt flex.Legat de vazelina....nu exista riscul ca forta centrifuga sa o arunce pe suprafata de lucru a discului de frana?

Link spre comentariu

Toti imi pun aceeasi intrebare,daca nu cumva vaselina ajunge pe disc?

Raspunsul este nu deoarece din cauza temperaturii se formeaza o crusta foarte subtire care in timp nu-i mai da voie sa oxideze.

 

Sharky am intalnit masini la care nu am reusit sa scot discurile nici macar cu WD 40 ci decat batand cu un dorn gros de bronz in 4 puncte ale discului pana cand s-a rupt rugina.

Se pare ca la unele isi face loc apa in timp sau face condens iarna cand trece de la cald la frig si astfel apare rugina.

 

Alin si inca ceva sa nu uit,verifica neaparat nivelului din paharul pompei de frana si ai grija ca in timp ce presezi pistonasele ca sa montezi placutele noi,sa nu curga lichidul de frana pe afara,daca este nevoie extragi din el cu o seringa de unica folosinta si dupa ce termini cu totul completezi neaparat cu DOT 4. 

Link spre comentariu

Eu la un Mondeo MK2 TD din '98 am batut cu ciocan de 2KG pana am spart discurile de frana, asa de lipite erau. Nici o sansa cu WD40. Oricum trebuia schimbate ca erau mancate rau de placheti. Le-am incalzit pe exterior cu lampa arzator cu gaz si degeaba, tot cu ciocanul le-am dezlipit. N-am avut autogen ca le inroseam si nu pierdeam o zi intreaga cu 4 discuri.Eram si in Germania, se uitau nemtii la mine  credeau ca am luat-o razna cum dadeam in ele. Ce a zis @Bibanu47 despre peria de sarma si vaselina e litera de lege, atlfel se sudeaza in timp din cauza temperaturii.

Link spre comentariu

Deocamdata am schimbat doar amortizoarele pe spate, am pus KYB Excel-G.Impresia mea e ca sunt foarte dure, foarte sport,stabilitate buna la viraje, nu prea comfortabile.....O surpriza a fost ca unul dintre amortizoare l-am montat extrem de greu :aut: , surubul din partea inferioara a intrat greu, bucsa amortizorului il forta sa stea intrun unghi putin diferit de unghiul la care el ar fi intrat in mod"natural".Verificat fara amortizor, surubul se infileta/desfileta frumos, fara efort.In cele din urma am desfacut amortizorul din partea de sus, l-am comprimat si mentinut strans cu o sarma, l-am prins prima data in partea de jos cu oaresce chinuiala, dupa care l-am prins sus.Acuma ma gandesc ca poate trebuia sa ii majorez gaura din bucsa cu 0.5 mm....presupun logic ca lagarul bucsei a fost sudat nitel stramb, altfel nu-mi explic problema unghiurilor diferite.

 O intrebare, mai mult din curiozitate: Cum isi asigura amortizorul elasticitatea miscarii in partea de sus?jos are o busa de cauciuc, dar sus intra intrun suport aparent rigid, din aluminiu, fixat rigid de caroserie.

Link spre comentariu

Ma uit la voi ca niciunul nu vreti sa va obositi sa postati o amarata de poza ca sa stim clar despre ce discutam...

Poate o sa vina momentul in care veti intelege ca sunt un om normal ca si voi si nu pot sti cum arata fiecare subansamblu la fiecare masina in parte fabricata pe pamantul asta, avand in vedere ca eu m-am axat cam toata cariera mai mult pe motoare si pe cutii de viteze...

In momentul in care cumparam amortizoare trebuie sa ne hotaram ce anume vrem pentru ca aici nu merge ca la cafea 2 in 1,adica:

 

-vrem viteza si stabilitate pe viraje,montam amortizoare pe gaz,

-vrem confort si un mers silentios,montam amortizoare pe ulei.

Link spre comentariu

Va salut, revin si eu cu o problema la escortul meu! de 1 Mai am fost la munte, mai precis la Fundata. urcand am observat ca a crescut temperatura la apa. am tras pe dreapta,am lasat un pic masina la relanti,electroventilatorul mergand si a revenit acul la jumatate! ne am intors acasa,nu au mai fost probleme,am observat ca apa creste cand ''ma dau'' tare la ea sau cand a tras din greu cand am urcat la Fundata! acum cu caldurile astea,cand cupez AC ul, la drum lung,daca ma dau la ea peste 100 km/h creste apa. prin oras am observat ca dupa cca jumatate de ora a urcat apa...mentionez ca electroventilatorul functioneaza ok, treapta 1 si treapta 2 pe AC.  am facut ieri un drum de 250 km fara AC  si acul a stat la jumatate fara AC. apa in vas e ok,nu scade decat foarte putin dupa cateva mii de km, dar am vazut o spuma alba in vas uneori. sa fie garnitura de chiuloasa ciupita sau ceva in circuitul de racire?am citit pe forumul marcii respective ca la un motor idendic, 18 TD era problema de la avansul pompei de injectie prea mare..e posibil? intreb intai aici ca dupa ultimele experiente m am lecuit! multumesc!

Editat de cristi71
Link spre comentariu

Daca esti convins ca electroventilatorul isi face treaba trebuie sa verifici daca radiatorul este fierbinte pana la ultima celula de jos,de obicei cand face chestia asta ori este ciupita garnitura de chiulasa ori chiulasa are fisura interna si se nu se realizeaza circuitul de racire pe traseul care trebuie.

Link spre comentariu

azi am alergat toata ziua prin oras...mici fluctuatii de la jumatate ale acului, cu revenire rapida la normal..aproape insesizabile ..in total sa fi facut vreo 50 km.. nu a urcat apa. nu am pornit AC- ul.. nu am avut timp sa deschid capota, maine verific si vin cu un raspuns. tare as vrea sa nu fie ceva la chiuloasa..nu de alta,dar mi e groaza sa ajung iar pe mana mecanicilor din Oltenita! ma gandesc totusi ca daca era ceva pe la chiuloasa, in cei 250 de km care i am parcurs saptamana trecuta nu a urcat deloc si am rulat cu o medie de 120 km/h, ar fi trebuit sa urce..sau poate nu trebuia?..! am observat iar un amanunt..am inchis geamurile ,care sunt electrice, si cand a ajuns la capatul cursei si au dat ''in greu'' motorasele de la geamuri, acul a urcat destul de mult,dupa ce luam contactele,revenea la normal! asta mi a dat de banuit sa nu fie totusi ceva electric..mai verific maine si revin!

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări