bibanu47 Postat Mai 20, 2015 Autor Partajează Postat Mai 20, 2015 Va doresc multa sanatate si fericire alaturi de cei dragi tuturor care aveti nume sau derivate de nume provenite din sfintii imparati Constantin si Elena. LA MULTI ANI dragi colegi uploading pictures 2 Link spre comentariu
bibanu47 Postat Mai 26, 2015 Autor Partajează Postat Mai 26, 2015 Apa sau antigel,ce folosim vara? Intrucat se apropie vara in adevaratul sens al cuvantului,am considerat ca este cazul sa va fac niste recomandari cu privire la ce anume lichid de racire punem in motoarele masinilor noastre,apa sau antigel? O buna parte dintre posesorii de autoturisme inca mai traiesc cu ideea ca este mai bine ca vara sa puna apa in instalatie deoarece se raceste motorul mult mai bine dar aceasta idee este cat se poate de eronata si dateaza din vremuri apuse cand datorita faptului ca radiatoarele erau vechi si infundate.motiv pentru care si motorul se incalzea excesiv,se renunta la antigel. Hai sa vedem ce ar fi bine sa punem in functie de datele tehnice care caracterizeaza cele doua lichide : -antigelul are punct de fierbere undeva la 120 grade si din cauza glicerinei care o detine in compozitie evita in buna parte frecarea dintre inelul presetupei si turbina pompei , -apa are punct de fierbere 100 grade si este foarte dura,fapt care duce la uzura prematura a presetupei din pompa de apa. In concluzie nu credeti ca ar fi normal ca antigelul sa il pastram in motor pe tot parcursul anului indiferent de anotimp? 1 Link spre comentariu
Ion_Bumbu Postat Mai 26, 2015 Partajează Postat Mai 26, 2015 Dupa mine este normal sa ramina antigelul tot timpul in motor. Mai mult decit atit daca ai bloc/chiulasa de aluminiu apare din cauza apei si a sarurilor din ea oxidul de aluminiu . Fiind foarte dur, se foloseste si ca abraziv, numai bine nu face etansarilor pompei de apa. Eu mai mult de aia ma feresc si sa complectez cu apa de robinet usoara scadere de nivel din vas. Prefer sa pun apa distilata . Grig 1 Link spre comentariu
Dr.L Postat Mai 28, 2015 Partajează Postat Mai 28, 2015 Pai apa de la robinet nici n-are ce cauta in motor! @bibanu47 - la cat timp trebuie schimbat antigelul? Si cat de ok e a se folosi antigel roz intr-o masina veche, care mergea cu antigel verde (Tico)? Cu spalarea completa a instalatiei, ca sa nu se amestece. Ms! Link spre comentariu
turcu_dan Postat Mai 28, 2015 Partajează Postat Mai 28, 2015 Eu nu l-am schimbat de 8 ani, insa am avut o conducta sparta si atunci s-a complectat cat a fost nevoie, la intrare in iarna s-a masurat si avea -40grade. 1 Link spre comentariu
bibanu47 Postat Mai 28, 2015 Autor Partajează Postat Mai 28, 2015 Normal ei zic ca trebuie schimbat intre 2-4 ani in functie de antigelul folosit dar eu personal la fiecare sfarsit de an cand incepe sa se raceasca timpul,scot din vasul de expansiune 1l de antigel diluat si torn 1l "crud" si astfel sunt convins ca are concentratia necesara. Culoarea antigelului nu este importanta ci faptul ca trebuie sa tinem cont de ce motor avem pe masina deoarece majoritatea merg cu G12 datorita componentelor de aluminiu care se corodeaza. Exista in comert cu ceva ani in urma foarte multe tipuri de culori deci niciodata nu trebuie sa ne raportam la culoare ci la recomandarea fabricantului pentru ca altfel ne trezim fara chiulasa sau cei care au Ford Focus 1.6 16v de exemplu chiar si fara bloc motor,fiind din aluminiu. 1 Link spre comentariu
Sharky Postat Mai 28, 2015 Partajează Postat Mai 28, 2015 Experiente de pe troaca mea cu chiulasa + radiator de aluminiu si antigel albastru. Pus antigel in 2010, moment in care schimbam toate furtunurile. L-am tinut pana acum in 2015 cand am avut placerea sa mi se crape cotul de plastic al radiatorului. Crapase si inainte dar l-am carpit, in schimb acum fisura a fost prea mare. Antigelul era un pic acid, masurat cu aparatul, dar din pacate nu mai tin minte valoarea pH-ului. Nu am idee ce concentratie avea, dar il testam in fiecare iarna bagandu-l o zi la cele -25C din congelator. I-am tras o spalare cu multa apa de robinet, calgon, apoi apa distilata si in final pus antigelul nou diluat cu apa distilata. Initial am mers cu masina vreo saptamana cu calgon in ea, l-am lasat sa lucreze. PRea mult nu a lucrat din moment ce din motor nu a curs deloc mizerie. Cu motorul pornit am bagat apa de la robinet printr-un furtun, prin filtru de masina de spalat. Am pus furtunul prin toate conductele, apa iesea cu presiune pe cealalta parte, semn clar ca nu era infundat. Tot timpul alimentam, nu cumva sa ramana motorul fara apa, apa intra pe sus si iesea pe jos. Miezrie nu prea a curs, deci ori motorul meu era curat, ori metoda nu era prea eficienta. Apa nu e chiar asa dura la Cluj si e f limpede. Am inteles ca se paote cu sare de lamaie, dar nu m-am mai complicat. Am testat pe niste bucati de fier ruginit si aluminiu, intr-un borcan, dar nu mi s-a parut ca s-au curatat cine stie ce. Am disecat radiatorul vechi, cu sigla GM pe el. Inafara de niste depuneri usoare, nimic interesant. Nici urma de canale infundate. Asa arata motorul pe dinauntru in 2010. Cam multa rugina in bloc. Link spre comentariu
bibanu47 Postat Iunie 4, 2015 Autor Partajează Postat Iunie 4, 2015 Recomandare pentru motoarele echipate cu turbina Avand in vedere ca se apropie canicula si majoritatea aveti motoare echipate cu turbo va racomand ca atunci cand sositi cu masina de undeva sa nu opriti motorul imediat ci sa mai stati cu el pornit minim 1 minut apasand acceleratia de cateva ori pana la vreo 2500 ture si deabia la urma il opriti. Ideea este sa racim putin turbina plus ca in acest fel ramane incarcata cu ulei fiind pregatita pentru urmatoarea pornire si in acest fel o protejam foarte mult. Link spre comentariu
alin 105 Postat Iunie 11, 2015 Partajează Postat Iunie 11, 2015 (editat) Salutare, 1.am un huruit la roata stg fata ,masina fiind Octavia 2 , an de fabricatie 2005,rulaj 130.000 km ,motor 1.9 TDI.Am suspendata roata pe cric, am miscat-o sus jos/ dr stg , nu are absolut nici un joc la rulment.Am dat jos etrierul si placutele.Huruitul se mentine.Senzatia este ca huruitul ar proveni dinspre zona cutiei de viteza dar nu is sigur, sunetul se transmite in tot habitaclul, chiar si cand masina sta cu roata suspendata , cu motorul pornit si bagata in viteza.Ar putea fi totusi rulmentii de la roata desi nu au joc?Ps.Mentionez ca in cutie este ulei, schimbat anul trecut.Huruitul se aude mai intens de la 40 km in sus, indiferent daca e bagata in viteza su ruleaza liber.Schimbarile de directie din volan, in timpul rulajului, nu influenteaza sunetul ( huruitul)Astept un sfat, deocamdata e urcata pe cric. 2.Nu reusesc sa scot surubul de la discurile de frana( trebuie sa le schimb, sunt ovalizate), are amprenta tip torx, foarte putin adanca.Am incercat sa il misc cu cheia, amprenta se deformeaza, aproape spre distrugere copleta.Cum dau jos discul de frana? Adresez intrebarile in special colegului Bibanu, cu multumiri anticipate. Editat Iunie 11, 2015 de alin 105 Link spre comentariu
bibanu47 Postat Iunie 11, 2015 Autor Partajează Postat Iunie 11, 2015 Salut Deci la masina mea personala am avut aceeasi problema la roata stanga fata cu foarte multi ani in urma si cu toate ca nu avea pic de joc in momentul in care am demontat rulmentul am gasit foarte putina vaselina in el dar si aceea era sedimentata deoarece in timp isi pierduse propietatile chimice,dupa inlocuirea lui s-a facut liniste deplina in hanitaclu La surubutile discurilor trebuie sa-l lovesti puternic peste capatul surubului cu o tija din material tare cam de 8 mm in diametru,eu personal am o tija de pompa de ulei de Ford Granada si in acest fel se reface si "floarea" surubului si pleaca si de pe filet,degeaba dai cu spray pentru ca nu ajunge in interior. Daca totusi nu reusesti nu ai decat sa bagi bormasina in functiune dupa care corectezi filetul cu ajutorul unui tarod. Link spre comentariu
alin 105 Postat Iunie 11, 2015 Partajează Postat Iunie 11, 2015 Multumesc pt raspuns,mi-ai mai dat curaj.Ar putea fi din cutia de viteza ( totusi)?Rulmentul diferentialului , cel dinspre roata cu pricina ( te rog sa-mi spui ca nu ).Pe de alta parte, nu stiu cum sa fac sa nu cumpar rulmentul de roata si sa ma trezesc ca nu e necesara schimbarea lui ( costa aprox 400 lei -SKF).Tu cum dai jos pivotii?folosesti presa sau ciocanul?Pe vremea Daciei aveam o presa destul de eficienta, dar o mai ajutam uneori cu ciocaneli laterale. Link spre comentariu
Ion_Bumbu Postat Iunie 11, 2015 Partajează Postat Iunie 11, 2015 Fiind ex posesor de Oltcit RM am avut de furca de citeva ori cu rulmentii fata. Eu ii depistam la proba de mers, portiune libera , cam la 50-60Km/h , rulaj liber, scos din viteza si virat stinga dreapta. Daca ai probleme cu rulmentii se aude o schimbarea a zgomotului. Grig Link spre comentariu
bibanu47 Postat Iunie 11, 2015 Autor Partajează Postat Iunie 11, 2015 Ti-a recomandat foarte bine colegul Grig iar referitor la depresatul pivotului eu am doua prese diapazon pe diferite dimensiuni. Daca dai cu ciocanul socul il preia si bucsile si amortizorul si etc...iar dupa cate stii ciocanul se foloseste in majoritatea cazurilor pentru "savarsirea" actului sexual. Link spre comentariu
alin 105 Postat Iunie 11, 2015 Partajează Postat Iunie 11, 2015 MNo, pai la mine zgomotul ala nu e influentat in nici un fel de virajele stg -dr.Proba asta am facut-o de multe ori si niciodata nu s-a schimbat in vreun fel tonalitatea sunetului. Link spre comentariu
Ion_Bumbu Postat Iunie 11, 2015 Partajează Postat Iunie 11, 2015 No bade, atunci poate fi mai mare baiu`.... Era mai bine un rulment, cred eu. Grig Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum