Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Mecanica auto la bibanu47,probleme si solutii


bibanu47

Postări Recomandate

Ordinea de aprindere este 1 3 4 2 iar numerotarea pistoanelor se face din fata de la distributie.

In prima poza pe care ai postat-o apare exact pozitia in care trebuie sa fie axul cu came atunci cand se pune distributia la punct,adica cele doua came sunt in forfecare in partea de sus iar supapele de pe pistionul 1 sunt libere de sarcina.

 

Faptul ca fulia nu este pe semne exista doua explicatii:

 

1-fulia se preseaza pe con si nu are canal de pana,acesta fiind si motiful ca se poate monta fulia in orice pozitie

2-are canal de pana dar mecanicul nu a pus-o cu toate ca imi este greu de crezut.

 

Vezi daca axul cu came are cumva in partea din spate un canal  care se monteaza in plan cu chiulasa cand se pune la punct.

Link spre comentariu

Am gasit un ax cu came pe net si am constatat ca pinionul se monteaza pe cota cilindrica si canal de pana deci nu pe con sa se poata pune in orice pozitie.

Asta inseamna ca la motorul tau a fost montat un pinion similar dar care are semnul de punere la punct in alta pozitie deoarece imi este greu sa cred ca mecanicul nu ar fi montat pana pe canal ca sa vina la pozitia de baza.

Link spre comentariu
Vizitator Ka Ta

Sa traiti domnule bibanul am revenit la dumneavoastra cu o intrebare destul de aiurea zic unii dar am observat o chestie la fordul meu  are acea posibilitate de reglat volanu  in momentul cind volanul este tras la maxim spre mine am impresia ca masina are mai putin demaraj fata de atunci cind volanul este impins la maxim va rog daca imi puteti raspunde  sunt eu nebun sau au un sistem ceva aceste forduri din 2003

Link spre comentariu

Buna dimineata

 

Stiu de acel reglaj dar nu am auzit pe niciun posesor de Focus sa pomenesca ceva despre acest fenomen si in ultimii 5 ani am fost mecanicul clubului Ford pana anul trecut in aprilie.

Eu personal nu am avut niciodata Focus ca sa constat un asemenea aspect.

Link spre comentariu
Vizitator Ka Ta

scuzatima dar v am inebunit ..inca o mica intrebare acest ford al meu cam ce consum ati mai auzit ca  mie mi se pare ca are un consum enorm 8 in afara si 10 pe oras sincer... daca imi recomandati sa schimb vreo piesa spunetimi sau am mai auzit vazut p  alte si siteuri ca presiunea din rezervor face ca consumul sa fie mai mare nu stiuu chiar nu mi pot da seama mi se pare un consum exagerat.. :84

Editat de Ka Ta
Link spre comentariu

Daca ma inebunea cineva sau ma dispera mecanica nu mai eram pe aici,imi cumparam 10 oi si ii faceam concurenta lui Becali  :rade:

Consuma mai mult cu un litru,ar trebui sa mergi la un atelier care curata injectoare cu ultrasunete si sa vada ce este cu ele.

Iti mai fac o recomandare,schimba vitezele intre 2200 si 2500 de ture,nu merge cu motorul subturat.Cand ai schimbat bujiile ultima data?

Motorul are ceva oscilatii la ralanti sau merge rotund?

Link spre comentariu
Vizitator Ka Ta

Da la relanti doar cind misc volanul parca ia si un pic din puterea farurilor atit in rest merge ok zic eu .pai bujiile nu le am schimbat deloc ... Nu am crezut ca e cazul decat aenzorul de la axele cu came ca mi a dat p tester c Nu funct corespunzator. Si de schimbat uneori ma cam dau la ea dar in ultima vreme am facut abstractie ...:d dar consumul asta ma baga in boala ca idee cam ce consum au astea o sa inxerc aa vad daca gasesc in oras si curatarea cu ultrasunete.

Link spre comentariu

Scade intensitatea luminii la ralantii pentru ca alternatoarele sunt foarte proaste si incarca in parametri normali numai de la 2000 de ture in sus.

Iti este asa de greu sa faci socoteala cat consuma daca ti-am spus ca tie iti depaseste acum consumul cu 1 l fata de normal?

 

8 - 1 = ???

Link spre comentariu

Sa nu se considere bruiaj, prezint rezultatele masurarii tensiunii alternatorului pe un focus 2008 1.6tdci cu clima, valori masurate la relanti.

 

Tensiunea de incarcare la relanti e undeva pe la 14.7-14.8V in gol si scade o data cu cresterea temperaturii sau o perioada de vreme dupa ce ai pornit motorul la 14.5V.

Cu tot ce am putut porni: faruri (lunga+scurta), ventilator pe maxim, dezaburirea, tensiunea nu scade sub 14.2V. Nu am mai incercat sa pornesc alti consumatori seriosi, dar alternatorul nu a intrat in limitare din cauza turatiei prea mici.

Ce-i drept, nu am invartit de volan in timpul masuratorii, dar la masina respectiva nu se observa scaderi ale intensitatii farurilor.

 

Detalii despre alternatorul de opel vectra 92 motor 1.6 benzina, fara clima, poti gasi aici.

http://www.clubopel.com/viewtopic.php?p=1734158#1734158

Sunt rezultate culese cu mana mea cu voltmetrul si ampermetru cleste cu senzor hall.

Alternatorul este de 75A. De la 50A trasi in sus tensiunea incepe sa scada daca motorul nu e turat si isi revine o data ce motorul urca in ture.

In general sarcina maxima e specificata la o turatie de minim 2000 sau 3000 ture.

Judecand ochiometric dupa diametrele fuliilor, atata la ford-ul mentionat cat si la opel, turatia alternatorului e dubla fata de motor, deci si la relanti ai o turatie destul de buna pt un consum "normal".

 

Pe ford bateria avea cam 6 luni la momentul verificarii, iar pe opel era proaspat achizitionata si incarcata la maxim.

 

Posibil ca pe Ka sa ai alt fel de alternator, asta nu contest.

Singura chestie aiurea care am vazut-o la skode, la un passat si la un transporter, era ca alternatorul avea o mica hiba.

Porneai motorul si il tineai la relanti, motorul mergea pe baterie pana cand il turai putin. Alternatorul pur si simplu se invartea degeaba daca nu se tura macar o data.

Apoi incepea sa incarce, indiferent de turatie. Am inteles de la altii ca ar fi un defect comun.

Link spre comentariu
Vizitator Ka Ta

Multumesc. Am facut si schimbul de ulei  cu castrol si dupa 300 km a scazut nu foarte mult dar este . momentan o mai tin asa pina la o viitoare segmentare  . Asta este ai masina ai belele am crezut ca am achizitionat cva  ce nu necesita foarte multa investitie masina fiind adusa din :tryre germania dar se pare ca mai e vbba si de noroc.multumesc de sfaturile utile :aplauze :aplauze

SAu probabil sunt eu prea obsedat de ea >)))))) sii ii acord ff mare atentie :84

Link spre comentariu

-el are un Focus 1.6 16V benzinar nu PSA,

-alternatorul la Vectra si in general la masinile generatie mai veche nu sunt asistate de ECU,

-alternatoarele la care se face referire :Skoda,Passat,Transporter,etc,nu au nicio hiba,asa sunt concepute regulatoarele sa nu cupleze decat atunci cand apesi odata acceleratia...

Link spre comentariu

buna dimineata d-nule Bibanu!

ma mananca Golful meu de imi vine sa-i dau foc.  <<<Golf 3 1.8. an 94' 75 cai>>>

de o buna perioada face probleme cu ralantiul la rece,nu sta ,moare motorul,trebuie sa-l tin din pedala,iar  daca accelerez(numai daca pisc pedala) "da in nas " chiar se opreste...trebuie sa-i dau sprituri ca sa se ridice in turatii.cand se incalzeste motorul isi revine,sta la ralantiu dar sunt prezente si niste rateuri-subtile- urmate cu o negreala iesita pe toba,negreala care se depune pe pamant.

Ce am facut: am chemat pe cineva cu vag-com si a iesit G69-potentiometrul de la clapeta ---este deschisa sau "Grund"---...?

bun....

dar inainte de a pune testerul m-am izbit la motorasul de ralanti si l-am verificat cu o baterie de 9v si isi face treaba,am masurat si intrerupatorul de prezenta a ralatiului si inchide/deschide circuitul,deci functioneaza.

-am inlocuit cu vreo 3 tipuri senzorul de temperatura a apei;

-fostul delco l-am inlocuit cu totul ca avea joc la ax(dar problema cu ralantiul era prezenta)

-inlocuit bujii

-furtune inlocuite(nu am probleme cu aerul)

-verificat sa nu traga aer vals pe la corp injector

-verificat continuitate circuite de la toti senzorii,injector etc..pana la mufa ECU

-verificat potentiometrul de la clapeta sa nu aiba vreun traseu intrerupt sau ros

Precizez ca este dotata si cu GPL 

M-am documentat....si documentat... trebuie oare reglat/sincronizat ECU cu potentiometrul/clapeta?

precizez ca motorasul de ralanti nu se misca,am scos borna de la baterie,lasat 5minute ,pus borna,pus contactul si lasat cateva minute(motorul la 90 grade) si nimic...nu face acea cursa desi este functionabil(este cu 4 pini).

Editat de ovy83
Link spre comentariu

Sa nu se considere bruiaj, prezint rezultatele masurarii tensiunii alternatorului pe un focus 2008 1.6tdci cu clima, valori masurate la relanti.

 

Tensiunea de incarcare la relanti e undeva pe la 14.7-14.8V in gol si scade o data cu cresterea temperaturii sau o perioada de vreme dupa ce ai pornit motorul la 14.5V.

Cu tot ce am putut porni: faruri (lunga+scurta), ventilator pe maxim, dezaburirea, tensiunea nu scade sub 14.2V. Nu am mai incercat sa pornesc alti consumatori seriosi, dar alternatorul nu a intrat in limitare din cauza turatiei prea mici.

  Pe un fiesta 1.4TDCi 2007 U este 14.1V, sau putin mai mult cand este frig afara. U ramane 14.1 la relanti chiar daca pornesc ventilator pe max, dezaburire luneta, faruri + proiectoare ceata. Insa daca merge ventilatorul pe max, faruri + proiectoare ceata si pornesti dezaburirea se simte/aude o scadere a turatiei ventilatorului.....

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări