Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Mecanica auto la bibanu47,probleme si solutii


bibanu47

Postări Recomandate

Felicitari .... ati lustruit chiuloasa ceva timp daca arata ca noua. As vrea sa stiu daca in momentul in care se intampla asa ceva, respectiv ruperea curelei de distributie,  sunt afectate doar supapele sau si locasul in care acestea sunt pozitionate?

Link spre comentariu

va salut si eu din nou...revin cu vesti...vechi! pompa a inceput sa piarda motorina iar! voiam sa stiu daca primiti si provincia ca as veni pina la Alexandria ca deja m au luat toate nabadaile cu mesterii de pe la noi!

Link spre comentariu

Salut

 

Nene Cristi eu nu am banc de probe pentru pompe deoarece repar numai motoare si cutii de viteze si daca as fi luat banc as fi dat faliment pentru ca ma cunosc toti din oras,incepand cu politie,procuratura,garda financiara si am o gramada de "prieteni" iar incasari nu as fi avut deloc.

Te pot ajuta numai daca mi-o trimiti prin curierat si daca imi spui zona in care curge .

Esti sigur ca nu curge pe la vreun holender sau furtun?

Link spre comentariu

Felicitari .... ati lustruit chiuloasa ceva timp daca arata ca noua. As vrea sa stiu daca in momentul in care se intampla asa ceva, respectiv ruperea curelei de distributie,  sunt afectate doar supapele sau si locasul in care acestea sunt pozitionate?

 

Multumesc,depinde cat de puternic este impactul.

Uneori sparge si ghidul dar exista ca piesa distincta si se poate inlocui in schimb se pot indoi bielele,rupe axul cu came sau sparge piston dar foarte rar este intalnit cazul acesta.

Link spre comentariu

buna seara  domnule  bibanu47 , am venit timpul sa imi schimb uleiul si filtru pt ulei  la masina   Fiat Brava   1.9td 74 Kw   161 000 Km  an fabricatie   1998

ce ulei  si filtru  imi recomdati   ?

imi zicea   cineva   ca multe din uleiurile  care se vand in romania  sunt contrafacute  , sa fie adevarat  ? daca da , cum imi dau seama  de acest lucru ? 

multumesc frumos  

Link spre comentariu

Nu vreau sa ma dau expert sau sa trec peste ideile cuiva.

Doar spun ca daca e sa citesti pe forumuri vei ramane cu impresia ca daca pui orice ulei inafara de cele scumpe motorul va cala instant, daca nu cel tarziu in ziua urmatoare.

Cu toate astea masinile merg sute de mii de km cu ele, iar cand cedeaza ceva, nu e de la ulei.

 

Chiar facusem un experiment, pe banii mei si pe masina mea veche cu motor pe benzina. Acum am bagat in ea un amestec de 10w40 wolf cu vreo 2L completati cu castrol 15w40 pt motoare diesel de flota, scos dintr-un generator la schimbul anual de ulei, generator care mai mult sta decat merge, abia a acumulat 40 ore de functionare din 2009 pana acum.

Am mai completat si cu 700ml de 5w30 ulei ford, tot de diesel. Uleiul nu e schimbat de 2 ani, doar completat, ca imi manca 200ml la mie la drum intins si vreo 400ml in oras. (semeringurile sunt duse si vacuumul trage uleiul inauntru, sau cel putin asta e teoria mea.)

Ei bine, am postat asta pe forumul opel doar ca sa aflu ce parere au altii.

Evident ca am primit pareri gen: scoate-l urgent ca iti manca garniturile, ca mi se contamineaza nu stiu ce, ca ungerea nu e buna, bla bla.

Am facut de atunci 10mii km, motorul e curat in locurile accesibile(am desfacut capacul de la culbutori sa ii schimb garnitura,dar din motive de imbatranire si din faptul ca am uitat sa o mai strang). De picurat nu picura pe niciunde, consumul tot ala e, gazele au iesit la itp.

E drept ca toamna, la frig bateau tachetii, dar dupa ce am pus cei 700ml de 5w30 s-a remediat situatia.

Eu cred ca daca pui ceva decent care respecta normele si il inlocuiesti la timp o sa mearga masina mult si bine.

 

Multa lumea vorbeste, dar de testat testeaza cineva? Eu cred ca bibanu, cu experienta sa in mecanica ne poate spune ce bine mergeau motoarele de generatie veche cu uleiuri mult mai slabe si nu aveau nici pe dracu.

Link spre comentariu
Vizitator Ka Ta

salut buna ziua sa traiti domnule Bibanu am auzit multe despre dumneavoastra pe un alt site de topicuri si solutii .si as vrea sa va intreb si eu cv lucruri Detin si eu un ford focus mk1 an 2003 1.6 16 v :d de ceva timp....imi cam papa ulei ...dar recent am avut o problema in cam 100 de km parcursi am sesizat ca mi a luat si antigel si ulei  ....si ce am mai observat ca de o luna in coace are un sunet mai ciudat un pic motorul....mentionez ca m am uitat la furtune si nu curge p nicaieri . masina are 160 de mi de km a fost adusa din germania la 154 de mii anul trecut deci eu am  6000 cu ea...i am facut tot schimburi de ulei distributie tranmisie baterie  placute de frana si credetima ca nu  m as indura sa o dau pentru ca investitia a fost cam mare.. va multumesc . astept ajutorul dumneata :)

Link spre comentariu

Buna seara si multumesc pentru aprecieri.

 

Referitor la antigel,nu cumva disparitia lui a aparut odata cu inlocuirea distributiei?

La schimbarea distributiei a fost inlocuita si pompa de apa?

In spatele motorului sunt doua furtune care merg in calorifer,acestea sunt fixate intr-o brida dubla de plastic si multi mecanici au prostul obicei sa nu le mai monteze acolo si se freaca de blocul motor si din acest motiv ar trebui verificat daca nu cumva pica pe acolo.

In cazul in care nu se vede umed la nicio imbinare nu mai ramane decat sa acuzam garnitura de chiulasa care poate fi " ciupita" intre canalizatie de racire si compresie.

As vrea sa stiu ce cantitate de ulei consuma si la cati km? 

Link spre comentariu

va salut! astazi fiind vreme mai buna,m am uitat sub capota! nelipsita motorina era prezenta pe si sub pompa! am verificat mai atent si am vazut ca pierde motorina tot pe la electrovalva care a fost izolata,tot pe unde ies firele..se poate sa gasesc respectiva electrovalva ca piesa de schimb? ce ar putea cauza pierderea respectiva de motorina? as desface singur electrovalva,are pe ea portiune ca sa fie desfacuta cu cheia, ma gindesc sa o dau afara si sa vad ce si cum,ca doar nu o fi vreun satelit...de mecanici,pardon,cirpaci, m am saturat pina peste cap! as vrea sa stiu daca pot sa desfac respectiva electrovalva fara sa sara vreun arculet p acolo! multumesc!

Editat de cristi71
Link spre comentariu

buna seara domnule  bibanu47 , am o alta problema cu masina mea  (Fiat Brava 1.9 TD 74KW ) ,1998 )  cam de o saptamana  masina  a inceput sa piarda putina  motorina  pe la pompa de injectie , am zis ca o las asa pana  la salariu  dar  in seara asta in timp ce statea la povesti cu cineva  (eu in masina el afara  ) persoana de afara a observat  ca s-a format o balta  in partea stanga a masinii   , care defapt era motorina  

am ajuns acasa si am inceput sa dau jos capacul de la distribuite  deoarece  acela era singurul loc unde nu am verificat daca pierde motorina si am observat  ca sub axul de la pompa de injectie  era  plin de motorina ,  ma gandesc ca acolo pe unde pierde motorina trebuie sa fie   un semering sau un o ring

reparatia ei se poate face de un mecanic priceput sau trebuie dusa intr-un atelier specializat  in acest domeniu ? 

mai am o intrebare : mi se pare  ca imi bate  1 injector  la pornirea la rece  , cum pot verifica acest lucru  ? in regim propriu  

Link spre comentariu

probleme VW Golf 3 motor 1.8 la ralanti,nu este stabil(oscilatii mari),cand accelereaza motorul "moare",mai intai "da in nas".precizez ca masina este echipata si cu instalatie GPL omolagat,dar nu se poate folosi pana nu apa din motor nu atinge cel putin 50-60.S-a procedat la:

-verificat toate furtunile ce tin de aer,inclusiv filtru aer....nimic....

-inlocuit senzor temperatura(inlocuit cu senzor cu inel galben,albastru,negru)-fara izbanda.

-corp clapeta+injector+motor ralanti de pe un motor functional....idem...desi injectorul original al motorului avea jetul perfect( ca la sprei)

-filtru benzina....nu si-a revenit...

-pompa benzina....nimic...

-bujii inlocuite+capac delco inclusiv corpul delcoului (de pe acelasi motor precizat mai sus)....tot nu si-a revenit.

Pe tester a dat ceva de la potentiometrul corp clapeta dar nu era ceva evident.

dupa ce se incalzea motorul,chinuit, pe GPL tot aceleasi simptome la ralanti.

Dupa lungi cautari si chinuri nu a ramas decat sa scot evacuarea incepand cu amaratul de CATALIZATOR care era infundat,curgea funingine din el. 

cu toata instalatia de evacuare scoasa (de dupa "saxofon")am accelerat de cateva ori si surpriza....si-a revenit motorul,ralantiul....da' ce curgea din catalizator....acum trebuie sa ma orintez dupa catalizator sau "o gaura".

Domnule Bibanu,daca postarea mea nu-si are locul,va rog sterge-ti,nu am nici o suparare. am postat in sensul poate m-ai sufera cineva ....

Editat de ovy83
Link spre comentariu

buna seara domnule  bibanu47 , am o alta problema cu masina mea  (Fiat Brava 1.9 TD 74KW ) ,1998 )  cam de o saptamana  masina  a inceput sa piarda putina  motorina  pe la pompa de injectie , am zis ca o las asa pana  la salariu  dar  in seara asta in timp ce statea la povesti cu cineva  (eu in masina el afara  ) persoana de afara a observat  ca s-a format o balta  in partea stanga a masinii   , care defapt era motorina  

am ajuns acasa si am inceput sa dau jos capacul de la distribuite  deoarece  acela era singurul loc unde nu am verificat daca pierde motorina si am observat  ca sub axul de la pompa de injectie  era  plin de motorina ,  ma gandesc ca acolo pe unde pierde motorina trebuie sa fie   un semering sau un o ring

reparatia ei se poate face de un mecanic priceput sau trebuie dusa intr-un atelier specializat  in acest domeniu ? 

mai am o intrebare : mi se pare  ca imi bate  1 injector  la pornirea la rece  , cum pot verifica acest lucru  ? in regim propriu  

 

Salut

 

Sincer nu va recomand sa umblati in pompele de injectie pentru ca este suficient sa misti putin intr-o parte la demontare si se poare rupe capul hidraulic deoarece este usor presat si nu se poate scoate altfel iar in alta oridine de idei fiecare piesa trebuie trecuta prin baie de motorina pentru ca orice impuritate duce la deteriorarea pompei.

Eu am invatat sa umblu in ele dar prefer sa le duc la pompagiu pentru ca nu am banc de probe si multe alte minuni.

Injectorul il poti afla prin slabirea conductei,astfel il scoti din sarcina si nu mai bate dar asta e o chestie rudimentara,normal ar fi sa le dai jos pe toate si sa le duci impreuna cu pompa la verificat.

Sunt multe lucruri in mecanica care nu merg "carpite" ...

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări