Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Mecanica auto la bibanu47,probleme si solutii


bibanu47

Postări Recomandate

Intrucat am fost indrumat sa expun problama aici, m-am conformat. Asa ca incerc sa fiu cat mai explicit: as vrea sa stiu care este cauza fumului albicios/dens si urat mirositor de ulei ars care apare dupa o functionare mai intelungata la relanti sau aproape de relanti pe care l-am intalnit de 2 ori, in 6 ani de cand am masina. Ford Fiesta 1.4tdci.- Fum albicios/dens (in cantitate mare) cand masina intra in sarcina. Mirosul este specific de ulei, ca si cand ai aprinde focul cu ulei de motor.

1. Primul caz, eram la munte si 3 zile am ascultat muzica la radioul din masina, asa ca am mai pornit motorul din cand in cand, functionare la relanti cca 10 min, probabil ca am repetat incarcarea de vre-o 6 ori din cate mai tin minte. Fumul a aparut dupa ce am plecat de pe loc si a tinut cca3 min.

2. In cazul nr 2, coboram de la ski o panta de munte bara la bara cum se zice, in frana de motor/relanti  -  vit a-1-a timp de cca 30-40 min. Cand am dat de asfalt si am intrat in regim normal de functionare la fel fum albicios/dens - care dureaza cca 3 min dupa care masina nu mai scoate fum.

  Care ar fi explicatia, ce se intampla in motor cand masina functioneaza la relanti sau turatii reduse?

Multumesc anticipat.

Link spre comentariu

Am vazut subiectul dar nu intervin in topicuri in care se mentioneaza 100 de presupuneri distincte dar dupa ce eu imi expun si eu punctul de vedere,deodata toti devin inteligenti si se reped la jugulara sa ma contrazica,prefer sa stau in banca mea.

Imi cer scuze chiar daca nu sunt acceptate.  :sorry

Link spre comentariu

Intrucat am fost indrumat sa expun problama aici, m-am conformat. Asa ca incerc sa fiu cat mai explicit: as vrea sa stiu care este cauza fumului albicios/dens si urat mirositor de ulei ars care apare dupa o functionare mai intelungata la relanti sau aproape de relanti pe care l-am intalnit de 2 ori, in 6 ani de cand am masina. Ford Fiesta 1.4tdci.- Fum albicios/dens (in cantitate mare) cand masina intra in sarcina. Mirosul este specific de ulei, ca si cand ai aprinde focul cu ulei de motor.

1. Primul caz, eram la munte si 3 zile am ascultat muzica la radioul din masina, asa ca am mai pornit motorul din cand in cand, functionare la relanti cca 10 min, probabil ca am repetat incarcarea de vre-o 6 ori din cate mai tin minte. Fumul a aparut dupa ce am plecat de pe loc si a tinut cca3 min.

2. In cazul nr 2, coboram de la ski o panta de munte bara la bara cum se zice, in frana de motor/relanti  -  vit a-1-a timp de cca 30-40 min. Cand am dat de asfalt si am intrat in regim normal de functionare la fel fum albicios/dens - care dureaza cca 3 min dupa care masina nu mai scoate fum.

  Care ar fi explicatia, ce se intampla in motor cand masina functioneaza la relanti sau turatii reduse?

Multumesc anticipat.

 

M-am conformat dar am raspuns la locul faptei  :rade:   aici : http://www.elforum.info/topic/96196-fum-albicios-dupa-functionare-la-relanti/?p=1067926

Link spre comentariu

Verificarea instalatiei de incarcare

 

Va recomand sa verificati tensiunea de inarcare a alternatorului,se poate folosi orice instrument de masura intrucat nu este o verificare dificila.

Tensiunea se verifica pe bornele acumulatorului cu faza de intalnire pornita si motorul mentinut undeva la 2000 ture.

O incarcare corecta este intre 14,3-14,5V.

Link spre comentariu

LA MULTI ANI bibanu47

 

...si multumim pentru recomandarile facute in timp ... 

 

vorba romanului : "eu comand,eu execut"...

...si patria iti va fi recunoscatoare,vei fi decorat cu saiba grover...  :rade: 

Link spre comentariu
  • 2 săptămâni mai târziu...

La multi ani, cu sanatate. As fi vrut sa intreb la un golf 4 an fabricatie 2001, motor 1.6, 16V , cam la ce interval de timp/km se recomanda inlocuirea bujiilor? De cand a venit anotimpul rece,  aleator, masina nu mai porneste la prima cheie. Adica in timp ce invarte dematorul se simte cum ar vrea sa porneasca si totusi trebuie sa tin cheia pe pozitia pornire mai mult timp. M-am gandit ml bujii. Masina nu este a mea, e a soacrei mele si din cate stiu nu am auzit sa fi schimbat bujii,  momentan masina are 160.000Km. Dupa ce o ia, motorul merge rotund si fara probleme. ce parere aveti? Multumesc anticipat.

Link spre comentariu

Multumesc la fel.

 

De obicei se schimba in jur de 40-50.000 km dar depind foarte mult de turatia motorului la care se schimba vitezele,de starea fiselor,bobinei si  combustibilului care il fura soferul de pe cisterna si completeaza cu cateva galeti cu apa deoarece la o cantitatea asa de mare poate substitui lejer in jur de 100l.

 

Recomand folosirea urmatoarelor tipuri de bujii in ordinea in care le prezint:

 

- NGK              -      tip BKUR6ET-10

- Autolite         -      tip APP3922

- BERU           -      tip 14FGH-7DTURX

- Bosch          -      tip F7HPP 222

- Champion   -      tip RC89TMC

 

Electrozii bujiilor se regleaza cu lera:

 

- pentru vara  - 1,1mm

- pentru iarna - 0,9mm

Link spre comentariu
  • 2 săptămâni mai târziu...

Va salut domnule Bibanu !

 

Am si eu o intrebare in legatura cu o problema pe care nu-mi dau seama ce ar putea fi exact .

 

Masina Dacia 1310 injectie monopunct ,anul fabricatiei 2002

 

Masina la plecare de pe loc se simte o vibratie puternica si in prima treapta de viteza si in a doua treapta si in a 3 foarte putin apoi nu se mai simte de la viteza.Care ar putea fi defectul ? Am citit diverse ca ar fi discul de ambreaj ,ca ar fi placa de presiune ...insa nimic concret , pe alt forum spunea ca ar putea atinge scutul de toba sau ceva de genul dar nu se intampla asta la mine .

Editat de stefan94stefan
Link spre comentariu

Buna seara

 

In momentul in care masina are acele vibratii se misca si maneta de viteze?

Vibratia exista atat cu motorul rece cat si la temperatura normala de lucru?

Este exclus sa atinga scutul de coloana de tobe deoarece zgomotul ar persista.

Link spre comentariu

Maneta de viteze nu se misca .

 

Vibratia persista in ambele cazuri si la rece dar si la cald .

 

Si-a mai dat cine cu presupusul ca ar fi un tampon rupt la motor sau la cutie insa nu se vede asta ca m-am uitat atent cu lampa de sub masina .

Editat de stefan94stefan
Link spre comentariu

Daca ai verificat absolut totul pe sub ea,eu atunci ce as putea sa-ti spun in considerentul in care nu pot sa vad masina plus ca din 1990 am pierdut legatura cu Dacia si habar nu am ce planetare,articulatii si cutii de viteze au echipat in 2002 ?

E ca si cum eu as servi masa si ciorba mi se pare ca are un gust ciudat si din cauza ca nu sunt lamurit de unde vine acel gust,intru pe forum si te intreb pe tine dar tu din pacate n-o poti gusta,in schimb iti dai cu presupusul...

O defectiune nu se constata privind piesele la lumina unei lampi ci se ia un levier ceva si se verifica tampoane,fixare coloana tobe etc. 

Sunt  convins ca orice mi-as permite sa iti sugerez sau sa te intreb imi vei raspunde ca ai verificat cu lampa. :limb:

Sa indraznesc sa te mai intreb daca a verificat cineva nivelul uleiului in cutie?

Intuiesc deja raspunsul.

 

Discutand la modul generalist vibratiile pot fi cauzate de:

 

-rulment intermediar planetara lunga,

-capete de bara,

-bucse bara stabilizatoare,

-caseta de directie,

-bucse fixare punte(jug) pe caroserie,

-tampoane,mai ales daca sunt pneumatice sau hidraulice,

-cauciuc deformat,armatura rupta,etc.

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări