Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Mecanica auto la bibanu47,probleme si solutii


bibanu47

Postări Recomandate

Nici nu ma asteptam sa fie motorul original, imi dau seama cum ingrijesc majoritatea romanilor masinile aplicand politica lui "dao dreaq ca merge si asa....".

In schimb in cartea despre masina scrisa de H. R. Etzold tradusa si in romaneste (am cumparat-o deoarece vreau sa stiu ce are masina "prin maruntaiele ei") se specifica 2 tipuri de motoare: 1.6 si 1.7.

In rest aveti dreptate, aerisitorul nu l-am cautat inca, capacul pompei de frana este sub bord (am demontat bordul sa-i mai scot din "porcariile" puse de proprietarul anterior...), cablul de kilometyraj este angrenat de catre roata stanga (l-am schimbat personal si mi-a cam dat ceva batai de cap pana i-am gasit traseul spre bord deoarece vechiul cablu era inexistent...), i-am schimbat cureaua de distributie, capac nu a avut, daca as gasi unul l-as monta sa fiu sigur ca nu vor aparea probleme ulterioare.

Referitor la supape, banuiesc ca acele pastile se subtiaza si atunci timpul in care o supapa este deschisa este mai mic decat trebuie....  Ca remedierea situatiei in mod sigur consta in schimbarea acelor pastile.....

Multumesc.

Link spre comentariu

Nu contest faptul ca masina nu a fost omologata cu motorul respectiv doar ca in '93 au renuntat la cele doua motoare de 1,6 si 1,7 la care nu difera decat foarte putin diametrul pistonelor si stiu sigur ca cel de 1,6 are 76,48 mm in diametru dar cel de 1,7 nu mai retin exact si nu vreau sa fac afirmatii eronate dar parca are in jur de 77 mm.

Referitor la tolerantele supapelor am mentinat ca se micsoreaza  nu se maresc deoarece uzura apare la talerele supapelor si astfel urca mai mult in chiulasa,deci nu datorita pastilelor intermediare.

Se gasesc pastile in comert de toate dimensiunile si daca nu ma insel merg de pe la 3,50 pana pe la 4,20 iar pretul uneia este de vreo 5 lei.

Motorul a mai fost echipat pe Audi 80,Golf si Passat .

Link spre comentariu

Un sfat pentru sezonul rece

 

Avand in vedere ca se apropie sezonul rece si ca sa nu mai faceti o chieltuiala destul de considerabila schimband tot antigelul din instalatia de racire,este suficient sa scoateti 1 l de lichid din vasul de expansiune si sa turnati in locul lui 1 l de antigel nediluat ca sa fiti convinsi ca are concentratia necesara pentru a nu ingheta la temperaturi foarte scazute.

Nu este necesara amestecarea antigelului deoarece aceasta operatie o face pompa de apa plimband lichidul prin toata instalatia.

Singurul lucru de care trebuie tinut cont este tipul de antigel folosit deoarece majoritatea motoarelor au chiulasa de "aluminiu" si trebuie folosit antigel G12  care nu contine corozivi.

 

ATENTIE : nu demontati busonul vasului timp de 15 minute daca motorul este la temperatura normala de lucru deoarece instalatia ramane o perioada sub presiune si nu putine au fost cazurile in care unele persoane s-au oparit pe maini si fata.

Link spre comentariu

Cum pornim un motor pe benzina cu sistem pe injectie

 

Majoritatea posesorilor de auto pornesc gresit motoarele pe benzina cu sistem pe injectie deoarece cum se urca la volan dau direct la automat.

Ca sa facem o pornire corecta trebuie sa punem contactul dupa care se aude un "bazait" al pompei de injectie iar deabia atunci cand auzim ca pompa se opreste dam la automat ca sa pornim motorul.

De ce trebuie sa stam ca sa se opreasca pompa de benzina?

In momentul in care punem contactul si se aprind martorii de bord se cupleaza si pompa de benzina care umple rampa injectoarelor la o anumita presiune,apoi se opreste pana in moimentul in care pornim motorul.

Daca dam la automat direct si nu stam ca pompa sa faca umplerea instalatiei,motorul nu are presiunea optima de pornire si de multe ori ne miram de ce nu porneste "la sfert" mai ales in sezonul rece.

Poate o sa spuna cineva ca nu este adevarat ce va relatez si ca rampa ar ramane plina dupa oprirea motorului dar tin sa va comunic ca este o teorie falsa scrisa doar in literatura tehnica dar faptic instalatia se depresurizeaza cat de putin datorita faptului ca nu exista numai motoare noi si dupa un numar de kilometri incepe sa aiba scapari pe la supapele unisens,pompa,retur,etc.

Unii o sa spuna ca este complicat sa stai de fiecare data sa asculti pompa de benzina cand se opreste dar dupa 1 luna de zile devine rutina si nu mai necesita atata atentie. 

Link spre comentariu
Vizitator Violeta Anghelescu

Buna seara domnul Gabi, detin un Ford Focus II 2008/1.8tdci cumparat anul trecut la 49000km ( reali/ masina era in garantie cand am cumparat-o). Acum are 77000km si am schimbat arcurile pe fata(rupte amandoua - strazile din capitala nu sunt tocmai prietenoase) , schimbat amortizoare,flanse,curea agregate fara role insa. De o luna sau mai bine am urmatoarea problema: tremura la relanti in special cand franez mai brusc, si la parcari cand virez volanul aproape de maxim se aude un uruit, astazi de exemplu ma aflam in panta si cand am luat piciorul de pe frana, si rotile erau in pozitie dreapta din nou am auzit acel uruit. Legat de tremurat ma gandesc la clapeta egr pt ca sotul merge cam subturat ( schimba la 1900-2100 ture/ si o mentine asa in mers) , am facut si un test la reprezentanta Ford si trebuiesc inlocuite bujiile si cablul de alimentare la care este topita mufa. Am si furtunul de la intercooler spart pe care o sa il inlocuiesc vineri pt ca a inceput sa sara ulei pe acolo ( este spart de 3 saptamani cred /am pus 2 coliere metalice la crapatura pt ca am gasit greu ceva aftermarket la un pret decent). Sper ca m-am exprimat corect si daca se poate sa-mi dati un raspuns va multumesc frumos. Ma intereseaza si manopera pt curatat EGR?Sanatate si toate cele bune!

Link spre comentariu

Sarut mana,

 

Rar am intalnit o reprezentanta a sexului frumos care sa poata purta un dialog in domeniul mecanicii dar sa trecem la treaba ca sa nu va plictisesc...

 

Voi raspunde in ordinea problemelor prezentate de dvs:

 

-daca ati montat arcuri noi si nu ati introdus tub varnis pe prima si ultima spira a arcului,vor bate pe talere si se vor rupe din nou din cauza socurilor,cele noi sunt mult mai slabe calitativ fata de cele echipate din fabricatie.

 

-ca sa rezolvati problema mersului galopant la ralanti trebuie sa aveti rabdare pana vineri ca sa inlocuiti racordul spart de la intercoleer si sa observati apoi daca exista vreo transformare in bine iar daca problema persista,trebuie sa verificati neaparat reglajul tachetilor ,aceasta fiind o problema carcteristica a acestor tip de motoare.

 

-uruitul care apare la virajul maxim al casetei de directie poate fi cauzat de uzura turbinei pompei de servodirectie pe langa care scapa o parte din presiunea de ulei dar tind sa cred ca a doua varianta este mai plauzibila,aceasta fiind reprezentata de incompetenta mecanicilor care v-au inlocuit cureaua de accesorii.

Multe persoane nu inlocuiesc rola intinzatoare a curelei de accesorii datorita pretului ridicat fiindca fabricantul nu a dorit sa introduca in comert acea rola separat,care este fixata cu un simplu surub central pe un suport enorm de aluminiu,suport pe care este montata si pompa de servo si sunt convins ca a facut acest lucru ca sa-si vanda marfa si cel care toarna suportul de aluminiu,numai ca el nu s-a gandit ca aceste masini vor ajunge si intr-o tara unde romanul lucreaza pe un salariu de mizerie si nu isi permite niste cheltuieli inutile.

Sa revenim,in momentul in care se schimba numai cureaua de accesorii fara rola intinzatoare,se alege o curea cu 2 cm mai mica decat cea prevazuta de fabricant,in ideea ca  rola intinzatoare sa nu mai cada in vechea pozitie si sa fie in inposibilitatea de a intinde cureaua deoarece arcul rolei in timp isi pierde propietatile de elasticitate si respectiv tensionare.

 

-despre costul manoperei curatarii valvei EGR din pacate nu va pot oferi un raspuns pentru ca dvs. sunteti din Bucuresti si acolo intotdeauna au fost alte tarife plus ca daca nu postati o poza cu motorul vazut de sus,nu va pot mentiona ce fel de EGR aveti doarece au fost echipate cu doua modele.

 

-am ajuns la bujii,offffffffffff,aici va doresc sa gasiti un mecanic care stie ce face pentru ca 90% din ei,au prostul obicei ca sa le rupa in chiulasa la demontare si apoi va spun ca nu este vina lor ca sa se disculpe.

Stiu ca o sa se supere daca ii spuneti dar la montare se sterge un strat de vaselina pe filetele bujiilor deoarece prin ardere,acel strat de vaselina formeaza o crusta si apoi se pot demonta cu usurinta oricand este nevoie.

 

Reglajul tachetilor este putin atipic fata de alte motoare si multi fug de ele deoarece au niste pastile de reglaj pe diferite dimensiuni si este matematica curata ca sa le faci calculul tolerantelor.

Ca sa va faceti o idee asupra acestui reglaj si sa aflati ce valori au reglajele respective,va voi prezent unul din fisierele mele video postate pe you tube,unde puteti urmari aceasta operatie :

 

 

V-as mai informa si nu ca sa ma laud dar in conditiile in care aveti nevoie vreodata eu reconditionez pompe de servodirectie,casete de directie care au jocuri sau pierderi de ulei,pompe de vacuum,alternatoare,electromotoare,motoare,cutii de viteze,etc.

 

Va postez si rola la care faceam referire:

 

Posted Image
Link spre comentariu
Vizitator Violeta Anghelescu

Buna dimineata, va multumesc frumos pentru raspunsurile dumneavoastra si pentru timpul acordat, o sa postez cateva imagini cu motorul ca sa va dati seama de tipul clapetei EGR. Referitor la costul de curatare al clapetei - intrebarea a fost adresata pentru dumneavoastra- vreau sa vin cu masina daca se poate si aveti timp sa inlocuiti bujiile, firul de alimentare si o curatare a clapetei EGR. Am uitat sa precizez- la oprirea motorului se produce un tremurat puternic al masinii, practic masina se zgaltaie. Am facut o fotografie si cu vechea curea de agregate - am pastrat-o in portbagaj (cureaua noua este tot ford originala pe aceleasi dimensiuni cu cea veche- nu am stiut ca trebuia luata cu 2 cm mai mica- iar mecanicul mi-a zis ca trebuie sa inlocuiesc cele 3 role pt ca scot un zgomot si este posibil sa imi rupa cureaua noua- insa atunci nu am avut posibilitatea financiara sa mai dau 350ron pe role si am plecat cu masina in Grecia la un drum de 3500km, unde nu am avut nicio problema- decat la iesirea din Sofia spre Giurgiu cand am constatat ca s-a fisurat furtunul turbo). Cand am schimbat arcurile nu s-a pus si tub varnis, desi primul arc a fost schimbat la Maddog Garaje (de pe club Ford) , al doilea arc l-am schimbat la Ford BDT, dupa care am fost nevoita sa cumpar alte arcuri Kayaba pentru ca primul set cumparat de la Maddog - marca Suplex- au fost prea moi si au coborat garda masinii cu 1cm poate mai mult iar la fiecare groapa troncanea masina. Cu cele Kayaba nu am avut probleme, este la inaltimea normala.

De dumneavoastra am citit foarte mult pe club ford, unde aveti foarte multi oameni care va respecta si va apreciaza.

 

post-237120-0-12034100-1412233899_thumb.jpg

post-237120-0-42859300-1412233899_thumb.jpg

post-237120-0-58742300-1412234080_thumb.jpg

post-237120-0-93923000-1412234080_thumb.jpg

post-237120-0-89391400-1412234202_thumb.jpg

Editat de Violeta Anghelescu
Link spre comentariu

Sarut mana,

 

Va multumesc pentru aprecieri atat dvs. cat si colegului Marian,va promit ca va raspund cu lux de amanunte in dupa-amiaza acestei zile dar pana atunci va doresc o zi linistita.

Link spre comentariu

Sarut mana ,

 

Imi cer scuze pentru intarziere dar starea de sanatate imi joaca feste si de vreo doua saptamani nu am iesit din casa...

Tremuratul puternic la oprirea motorului se datoreaza de obicei tamponului antirasturnare care face fixarea in partea de jos a motorului si cutiei de viteze cu caroseria,dar nu-mi pot permite sa va recomand cumpararea lui daca nu il vad ca sa pot fi convins deoarece poate fi si tamponul pneumatic de la distributie.

Referitor la sistemul de amortizare al autoturismului,atat arcurile cat si amortizoarele Kayaba sunt de buna calitate si nu fac acesta mentiune din discutii auzite prin popor ci din proprie experienta,montand foarte multe in timp.

Referitor la administratorul Radu (Maddogu)il cunosc personal,mi-a facut vreo doua vizite la mine la Alexandria dar nu vreau sa discut despre el sau calitatea pieselor vandute de el si a reparatiilor,cat si a angajatilor lui.

Ca sa fiu scurt,in anul 2008 m-am inscris pe Club Ford si in scurt timp datorita bagajului de cunostinte care le am in domeniul auto,am fost rugat de cineva din administratie sa fac un topic in care sa raspund tuturor problemelor care le aveau utilizatorii atat din toate colturile cat si din strainatate.

Datorita faptului ca am in sange de mic copil acesta activitate,am acceptat si dupa 5 ani de zile de scris noaptea de noapte pe acel topic am ajuns la vreo 180 de pagini de raspunsuri iar numarul utilizatorilor a crescut de la vreo 46.000 la vreo 130.000.

Ei au fost baieti destepti pentru ca si-au atins scopul si anul trecum m-am trezit ca administratorii Madoggu si Ionutz si-au deschis atelier de reparatii auto in Bucuresti,locatie din care erau majoritatea de pe forum si isi faceaua reclama puternica pe forum,apoi la inceputul acestui an au concluzinat ca activitatea mea de pe forum le poate periclita potentialii lor clienti ,prin raspunsurile amanuntite si a pozelor care le postam si in urma acestora multi isi puteau repara masinile in fata blocului.

Au fost atat de marsavi si ca sa nu-si puna in cap un intreg forum,au pun pe un acolit al lor sa ma injure pe privat,stiind ca eu voi raspune sigur atacului,deoarece nu am suportat niciodata sa fiu calcat in picioare si dupa ce i-am raspuns cu varf si indesat acelui nemernic dar tot in privat,l-a pus sa scoata mesageria privata pe topicul meu de reparatii dar a scos numai injuriile mele ca sa nu se observe ca el a pornit incidentul.

Trei zile la rand am facut sesizare la administratie ca sa-l opreasca pe ala sa nu mai scrie mizerii pe topicul meu de reparatii dar nu a interesat pe nimeni si in seara zilei a treia ma trezesc ca nu mai ma pot loga pe forum,avand ban permanent si blocarea definitiva a contului de utilizator.

Au curatat topicul meu de reparatii,l-au inchis si au scris ca motivatie ca in urma altercatiei au fost blocate definitiv atat contul meu cat si al acelui impostor dar am primit multe telefoane de pe forum,de la colegi care imi spuneau ca cel care provocase totul circula linistit pe forum neavand contul blocat decat o scurta perioada.

...si uite asa pe data de 19 martie 2014 am fost aruncat la gunoi ca o pereche de ciorapi rupta,in urma a celor 5 ani de devotament si participare la promovarea acelui forum.

Detin toate dovezile si mizeriile care le-au sters ei si revolta multor utilizatori care s-au declarat total nemultumiti de facatura lor ordinara si frazele in care ii ameninta ca daca se mai revolta pentru reprimirea mea de forum,le vor bloca si lor conturile ca sa-i sature de revolta.

 

Uitati aici cat de simplu mi-au sters cu buretele cei 5 ani de viata dedicati acelui forum:

 

Posted Image
 
La acest tampon faceam referire,este din aluminiu si are doua bucsi la capete:
 
Posted Image
 
 
Pozitionarea bujiilor:
 
Link spre comentariu
Vizitator Violeta Anghelescu

Buna dimineata, si eu m-am convins de serviceul lui Maddog si nu am de gand sa mai trec nici in vizita pe acolo, m-a deranjat foarte mult faptul ca atunci cand am fost cu masina sa schimbe arcul a ales Suplex si toata lucrarea a costat 350ron(arc+flansa+rulment+manopera...dintre care arcul a fost la 180ron), si apoi cand am fost sa cumpar cel de-al doilea arc la 2-3 saptamani distanta (tot de la Maddog-pt ca nu am gasit in comert firma aceasta) mi l-a vandut cu 140 ron. Nu stiu cum pune preturile si nici nu ma intereseaza, dar m-am convins cum lucreaza.

Link spre comentariu

imi cer scuze ca ma bag domnu' Bibanu,referitor la ceea ce a-ti patit ,v-a inteleg supararea,asa ceva se poarta la noi in Romania,in toate domeniile.asteptati,toate se intorc cu aceeasi moneda,toate "capusele" au sa crape.

Link spre comentariu

@bibanu47

Da`i in spume de tolomaci, paguba lor, norocul nostru!

Sa fii tu sanatos ca n`ai nevoie de ei. 

Pacat ca esti departe chiar daca n`am Ford.

 

Grig

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări