Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Mecanica auto la bibanu47,probleme si solutii


bibanu47

Postări Recomandate

Buna seara.

Multumesc de raspuns.

Intrebam deoarece daca nu ar fi fost nevoie de demontarea motorului schimbam kit-ul la motorul actual, dar daca tot este mai bine sa se demonteze...cred ca o sa schimb si motorul cu unul de 1.8 sau 2.0 si kit-ul aferent. Adica daca tot se demonteaza tot este pacat sa nu fac si treaba asta.

Astea sunt din pacate planurile de viitor ( sper nu prea indepartat ) caci este al naiba de anemic motorul asta ( 1.6 ), si plus ca ma tot roaga sa ii schimb niste simeringuri la supape si sa ii fac si o revizie generala, si chiar daca i-as face astea tot 1.6 ramane. 

Link spre comentariu

Buna seara,

 

Mie mi se pare mult mai comod sa scot tot ansamblul motor-cutie si sa-l lucrez la banc.

Se demonteaza suportul de la baterie,mufa instalatiei electrice a motorului,coloana de esapare, scoti planetarele dupa care agati motorul in carlig si il dai jos.

Stand comod pe un scaun poti lucra la el de drag,fara sa mai stai aplecat si sa te chinui in camera motorului.

Cu aceasta ocazie faci o revizie generala,verifici toate tampoanele,racordurile de apa daca sunt cumva imbatranite fizic,cureti motorul si cutia si poti sa observi clar daca ai ceva pierderi de ulei pe undeva ca sa le remediezi si etc. 

 

Posted Image
Link spre comentariu
  • 2 săptămâni mai târziu...

Buna seara domnilor,

 

De astazi am mai imbatranit cu un an,se spune ca as fi implinit 52.

Ar cam trebui sa-mi fac alt nick-name cu bibanu52,celalalt e deja depasit.

Vorba cuiva,tu nu vezi ma ca arati a dauna totala?  :rade:

Va doresc multa sanatate tuturor,alaturi de cei dragi voua. 

Link spre comentariu

la multi ani ..am si eu o intrebare ..am un passat dissel clasic berlina motor 1,9 ..la rece porneste dar vibreaza motorul si scade din turatie ..daca accelerez un pic e ok ..si nu am problme cu el ..

Link spre comentariu

Salut,

 

Ar trebui verificate bujiile in primul rand sa nu fie vreo una arsa dar tind sa cred ca este vorba de un injector care la rece nu prea lucreaza.

Link spre comentariu

Montarea corecta a curelelor

 

Vreau sa invatam cum sa montam corect o curea indiferent ca este de la distributie sau de la accesorii. 

Am vazut multe curele montate gresit chiar de "meseriasi" si de aceea e bine sa stiti fiecare cum se face un motaj corect si este foarte simplu de constatat acest lucru.

Majoritatea curelelor nu au sens se rotatie marcat pe ele si ca sa aflam acest sens privim inscrisurile de pe cureaua respectiva si intotdeauna trebuie montata in asa fel incat vazut motorul din fata,sa putem citi scrisul de pe curea si va expun cateva poze ca sa intelegem mai bine:

 

Posted Image
 
Link spre comentariu
  • 2 săptămâni mai târziu...

Distributie VW Passat 1.9 TDI an 1998

 

 

Postez  aceasta distributie pentru colegul de forum care m-a solicitat.

Dupa cum se vede si in imaginea de mai jos,esti obligat sa demontezi toata fata masini,adica farururi, spoiler, traversa fata iar radiatorul de freon decat il rabatezi spre partea stanga pentru ca nu are rost sa scoti freonul din instalatie.

Nu uita ca de la inceputul lucrarii sa deconectezi una din bornele bateriei ca sa eviti aprinderea unor senzori pe bord dupa remontare si inca ceva.nu uita cheile in contact pentru ca la cuplarea bateriei se armeaza centralizata si ramai pe afara.  :rade:

Daca sunt ceva neclaritati te rog sa ma intrebi. 

Spor la treaba.

 

L.E. Te rog sa nu te superi ca am postat aici si nu ti-am trimis pe mail dar poate in timp mai are cineva nevoie de acesta distributie.

 

 

Posted Image
Link spre comentariu
  • 1 lună mai târziu...

Buna ziua!

 

Tatal meu este posesorul unui Ford Focus 1.9 TDI din 2001, cred ca este destul de cunoscuta aceasta motorizare incat sa nu fie nevoie de poza, insa daca doriti voi face si cateva poze. Problema pe care o are este legata de servodirectie si anume: la viraje mai ales pe loc (parcare laterala etc) cand invart de volan "miauna" ceva pe acolo, la inceput se auzea mai incet si doar la capat de cursa (aproape de maxim dreapta respectiv maxim stanga), acum se aude aproape din momentul in care incep sa virez volanul, si se aude destul de tare chiar. Am fost la service mai demult cand fenomenul a inceput sa-si faca aparitia, adica atunci cand zgomotul se auzea doar la capat de cursa. La momentul respectiv sunetul era putin sesizabil, mai ales pe fondul zgomotului produs de functionarea motorului, iar mecanicul nu prea era sigur de el ( dupa parerea mea se cam uita ca curca-n lemne). Dupa ce s-a mai uitat el pe acolo, a "pipait" si uleiul din rezervorul pompei de servodirectie si a concluzionat ca ar fi nevoie sa schimb pompa de servodirectie. Eu nu prea sunt asa sigur de spusele lui si de aceea v-ar ruga si pe dvs daca puteti, in masura timpului disponibil, sa-mi dati un sfat sau o parere, mai ales ca din cate inteleg sunteti destul de familiarizat cu acest tip de motor.

 

P.S. Va multumesc pt raspunsul dat la intrebarea cu Golf-ul 5, imi cer scuze pe aceasta cale ca nu am facut acest lucru mai demult, dar pur si simplu am uitat sa mai intru prin aceasta sectiune.

 

Va multumesc anticipat si va doresc multa sanatate si spor in toate!

Editat de elektronu85
Link spre comentariu

Salut,

 

Este vorba despre Ford Focus 1.8 TDDI sau TDCI,Focus de 1.9 nu exista.

Sunt 3 variante dar daca pompa a devenit galagioasa ,merg pe varianta 3 si anume :

 

-1 priveste fulia de pe vilbrochen daca se vede cumva ca are o miscare oscilanta in fata si in spate,daca face asta si nu se vede perfect echilibrata inseamna ca este rupta din turnare si trebuie inlocuita.

 

-2 rola intinzatoare este cu autoreglaj si acest autoreglaj se efectueaza pe baza unui arc iar daca acesta este detensionat,cureaua nu mai sta intinsa.

 

-3 pompa de servodirectie poate avea turbina uzata si din acest motiv scapa presiune pe langa ea.

 

Daca ajungi la concluzia ca ar fi de vina pompa de servo,mi-o poti trimite ca sa o demontez si sa-ti spun daca se mai poate repara sau trebuie cumparata alta.

Iti recomand sa nu cumperi nimic pana nu costati ce este de vina si sa-mi dau si eu o parere.

Cand este de vina uleiul,directia merge mai greu dar nu este asa zgomotoasa.

 

Posted Image
 
Link spre comentariu
  • 3 săptămâni mai târziu...

Ma bag si eu in discutie cu cateva intrebari despre un VW T3 an 1993.

Prima problema constatata: pornire mai grea la rece, daca dau filtru de aer jos am pornire usoara. Gresesc daca banuiesc filtrul de aer ca fiind plin de mizerie?

 

A doua problema o am (probabil) la ambreiaj.

Se manifesta in felul urmator: la pornire nu pot baga in nici o viteza. Daca las motorul sa se incalzeasca atunci uneori intra bine in viteza (atat in treptele de mers inainte cat si in cea de mers inapoi) iar alteori "caraie" cutia si nu vrea sa intre decat, rareori, in trepetele superioare (a 3-a si a 4-a). Daca opresc motorul si tin ambreiajul calcat motorul porneste dar se simte ca nu debraiaza complet (are tendinta de a se misca in fata sau in spate in functie de treapta de viteza)...

La schimbarea din 1-a in a 2-a se simte ca ar intra cam greu dar intra (fara sa "caraie" cutia...), daca trec in schimb din a 2-a in a 3-a si mai sus intra fara probleme. De asemenea la retrogradarea din a 3-a in a 2-a de multe ori nu vrea sa intre si atunci sunt obligat ori sa incerc sa bag in a 1-a ori sunt nevoit sa opresc masina pe loc, sa opresc motorul, bag in viteza si apoi sa-l repornesc.

Cutia de viteza in cauza este cea cu 4+1 trepte.

 

Deocamdata atat, sa vad cum rezolva aceste probleme si apoi mai revin si cu alte intrebari.

 

Orica sfat/informatie este binevenit(a).

Multumesc anticipat.

Link spre comentariu

Nu am informatia cea mai importanta,despre ce motor discutam ? 

La cutia de viteze se pare ca este vorba despre placa de presiune care este decalita dar totusi suspectez si pompa de ambreiaj care este hidraulica,cred ca nu mai face presiunea necesara debraierii totale a discului.

Raportul presupunerii mele este de 40% placa de presiune si 60% pompa de ambreiaj.

Uleiul la cutie a fost verificat de curand?

Astept datele motorului pentru ca au fost echipate cu 2 motoare pe benzina si 3 diesel.

Daca este posibil as fi vrut si o poza cu motorul vazut de sus dar cu motorul masinii,nu poza luata de pe net.

Daca colegii au alte pareri ii asteptam cu placere sa si le exprime.

Link spre comentariu

Motorul este un 1.6 diesel.

Poze cu el aici:

Posted Image

Posted Image

Posted Image

Posted Image

 

Uleiul la cutie urmeaza sa-l schimb preventiv, vreau sa pun ceva cu vascozitate mai redusa (pentru iarna).

Multumesc pentru raspunsuri.

 

Link spre comentariu

Sa incepem cu inceputul si sper sa nu te mire ce iti voi relata  :rade:

Motorul nu este al masinii deoarece motoarele de 1.6 D cat si 1.6 TD au fost echipate pana in 1990 apoi au trecut la motorul de 1.9 plus ca motorul din poze este de turism deoarece joja de ulei este in bloc iar motoarele originale de Transporter au joja in baie si ca sa ii vezi nivelul trebuie sa rabatezi nr.de inmatriculare de pe spate si pe acolo ai acces la joja si tot pe acolo se pune si ulei. Motorul este pe spate iar radiatorul de racire este pe fata si ca sa faci aerisirea instalatiei trebuie sa dai masca de pe fata jos si acolo se afla aerisitorul.

 

In 1993 au echipat cu urmatoarele motoare:

 

-1,9 D diesel in 4 pistoane,

-1,9 TD diesel in 4 pistoane,

-2,0 benzina in 4 pistoane,

-2,4 D diesel in 5 pistoane,

-2,5 benzina in 5 pistoane.

 

Motorul porneste greu deoarece are toleranta mica la supape iar acesta toleranta se regleaza din niste pastlle metalice ca niste monezi care sunt fabricate pe dimensiuni diferite si la admisie trebuie sa aibe 0,25 iar la evacuare 0,45 .

In alta ordine de idei nu are capacul montat la distributie si are obiceiul sa aspire sarme,carpe,iarba de pe sosea si daca se rupe cureaua de distributie face praf si supapele si axul cu came,am gasit ax rupt si in 3 bucati.

Ca sa completezi lichidul de frana trebuie sa demontezi capacul de la cesurile de bord si acolo este ascuns paharul de la pompa.

Nu mai retin cu exactitate daca si la modelul tau dar la modelele mai vechi cablul de la kilometraj nu este antrenat din cutia de viteze ci de la roata din stanga fata iar articulatiile sunt pe bari de torsiune nu au arcuri elicoidale.

Astept o nota acum care sa reflecte cunostintele mele despre acest tip de masini dar sa nu fie mai mare  de 5 ca la urma mi-o iau in cap.  :limb:

Macar un 5 de trecere  :rade:

Astept cu placere alte intrebari.

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări